Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

Volkswagen dizel skandalı yeniden gündemde! 370 bin araç geri çağrılabilir

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir Kullanıcı
25
Cevap
0
Favori
688
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Anasayfa Haberleri >> Volkswagen dizel skandalı yeniden gündemde! 370 bin araç geri çağrılabilir
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Haber Editörü
    1426 Mesaj

     

    Alman üretici Volkswagen, dizel skandalı nedeniyle geçtiğimiz yıllarda yüz binlerce aracını geri çağırmak ve milyarlarca euro ceza ödemek zorunda kalmıştı. Tüm bunların yanı sıra marka imajı da ciddi oranda zedelenen şirket, 2019 yılına da yeni bir skandalla başladı.
     

    Alman basınından Bild am Sonntag’ın haberine göre Volkswagen’in yeniden patlak veren dizel skandalı nedeniyle çok daha fazla aracını geri çağırması gerekebilir. Alman Federal Motorlu Taşıtlar Ajansı (KBA), Volkswagen’in 2016 yılında emisyon hilesi yapmadığına dair güvence verdiği 1.2 litrelik (EA189) motorlarla ilgili yeni bir soruşturma başlattı. KBA, şirketin popüler Polo modelinde de kullanılan motorlara yapılan yazılım güncellemesinin emisyon hilesi yapmaya olanak verdiğinden şüpheleniyor.

     
     

    Yetlkililerden gelen açıklamaya göre KBA’nın yürüttüğü soruşturma hala devam ediyor. Ajansın hile yapıldığına kanaat getirmesi durumunda Almanya’da 30 bin, Avrupa genelinde ise 370 bin aracın geri çağrılacağı söyleniyor. Söz konusu geri çağırmanın Türkiye’de satılan Polo modellerini de etkilemesi muhtemel görünüyor. Konuyla ilgili Volkswagen ve KBA’nın iletişim halinde olduğu da gelen bilgiler arasında.

     



    |
    |




  • Teğmen
    119 Mesaj
    olsun tok kapı sesi olsun yeter türkiyede:dd
  • Onbaşı
    17 Mesaj
    Hava da bunun emisyonundan daha beter şeyler geziyor İstanbul'da, buna gelene kadar ııoooo



    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
    |
    |
  • Yarbay
    9686 Mesaj
    Şaşırmadım almanların yüz karası bu firma
    |
    |
  • Yarbay
    4237 Mesaj
    Ülkemizde 1 tane geri çağrıldı mı?
    |
    |
  • Yarbay
    11256 Mesaj
    Gene dizel skandalı demek.Taycanı yani tek şarjla 480-500 km gidebilen aracı duyurduktan,diğer araçlarında da aynı teknolojiyi geliştireceğini iyice belli ettikten sonra hem de.
    Bu lobicilik olayı varya bu lobicilik dünyanın sonunu getirecek isteyerek veya istemeyerek.Ben söyledim.
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1205 Mesaj
    Hala mı.. Adı çıktı artık bitmez bu iş..
    |
    |
  • Yarbay
    3896 Mesaj
    Ya bu adamların derdi ne ? Ne istiyorlar kalitenin adresi bir otomobl markasından ? Şimdi düşünün başka bir araç 100 km'de 10 lt yakıyorsa 240 mg/100km co2 salarken aynı şartlarda 100 km'de 5 lt yakan tisiay sadece 120 mg co2 salacak. Yani vw hile yapsa ve yarı oranında dahi daha fazla co2 salsa gene diğer eski teknoloji araçların önünde. hem basınca da gidiyor. Ne istiyorlar anlamadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etusch -- 14 Ocak 2019; 21:13:41 >
    _____________________________
    Japan : "let's think of a new way to make engine more efficient and eco-friendly"
    Europe : "ugh, let's lose one more cylinder and add another turbocharger"
  • Yarbay
    2145 Mesaj
    |
    |
    etusch kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    "The day science begins to study non-physical phenomena, it will make more progress in one decade than in all the previous centuries of its existence." - Nikola Tesla
  • Yarbay
    3896 Mesaj

    Evet o söylediyse kesin doğrudur.

    Bu düşünce seni bağlar istediğin gibi düşün.

    Ama adam diyor ki vw çok yakıt kullanarak katalitik konvektörü ısıtıp daha iyi ve çabuk çalışmaya başlamasını sağlayarak emisyonu düşük gösterdi. Bu iş bu kadar basit değil de onu öyle bırakalım. Burada söylenen daha doğrusu söylenmesi gerekip de söylenmeyen çok yakıtın az emisyon üretmek için kullanıldığı değil çok yakıtın başka amaçla kullanıldığı olmalıydı.

    Çünkü mesela 1 lt yakıtta 24 mg CO2 varsa 24 mg vardır. 2 lt yakıttan 48 mg olur. Ama konvektörü ısınınca 24 Ün 4 ünü tutuyorsa 20 dışarı atılır. Peki iki sistem de ısındı diyelim çok yakan bir dk de ısındı az yakan 3 dk de ısındı. Artık ikisi de iyi çalışıyor. Hangisinin emisyon değeri iyi olur?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    cormen kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Japan : "let's think of a new way to make engine more efficient and eco-friendly"
    Europe : "ugh, let's lose one more cylinder and add another turbocharger"
  • Yüzbaşı
    551 Mesaj
    Oh oh satışları %10 daha artar Turkiyede. Üstüne bir de zam koyup milleti sıraya yazdılar mi tamamdır. Ne de olsa alaman, pejo mejo çok elektrik sorunu çıkarıyormuş hem



    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2145 Mesaj

    Anlatan çocuk makine mühendisi. İstediğin gibi düşünmekle ilgisi yok. Araçların yakıt tüketimi ile özgül yakıt tüketimi bambaşka şeyler. Çarp bölle olmuyor o iş.
    |
    |
    etusch kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    "The day science begins to study non-physical phenomena, it will make more progress in one decade than in all the previous centuries of its existence." - Nikola Tesla
  • Yarbay
    2145 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: etusch

    Evet o söylediyse kesin doğrudur.

    Bu düşünce seni bağlar istediğin gibi düşün.

    Ama adam diyor ki vw çok yakıt kullanarak katalitik konvektörü ısıtıp daha iyi ve çabuk çalışmaya başlamasını sağlayarak emisyonu düşük gösterdi. Bu iş bu kadar basit değil de onu öyle bırakalım. Burada söylenen daha doğrusu söylenmesi gerekip de söylenmeyen çok yakıtın az emisyon üretmek için kullanıldığı değil çok yakıtın başka amaçla kullanıldığı olmalıydı.

    Çünkü mesela 1 lt yakıtta 24 mg CO2 varsa 24 mg vardır. 2 lt yakıttan 48 mg olur. Ama konvektörü ısınınca 24 Ün 4 ünü tutuyorsa 20 dışarı atılır. Peki iki sistem de ısındı diyelim çok yakan bir dk de ısındı az yakan 3 dk de ısındı. Artık ikisi de iyi çalışıyor. Hangisinin emisyon değeri iyi olur?

    1lt yakıtta "mesela" 24mg CO2 varsa diye bir şey yok. Ykıt tek bir molekülden değil çeşitli hidrokarbon bileşiklerinden oluşur. Yanma verimi ise her devire, motora göre değişir. Keşke her çevrimde %100 verimli yanma olsaydı bugün motorların %45'lerde olan verimliliğinden söz edilmezdi. Yani olayın katalitikle alakası yok. Düşük devirlerde daha çok CO ve HC salınırken maks tork bandında birim yakıttan daha çok CO2 emisyonu salınır.
    _____________________________
    "The day science begins to study non-physical phenomena, it will make more progress in one decade than in all the previous centuries of its existence." - Nikola Tesla




  • Yüzbaşı
    581 Mesaj
    EA 189 dizel aracım dünyada çağırılırken ve trafikten men edilirken
    ülkemizde serbest ve egzos muayenesinden geçiyor
    Firma beni arıyor gelin yazılım atalım diye fakat güncellemeyi yaptıranlar tork değerlerinde ve gaz tepkimelerinde kayıplara uğruyor
    burada sahipsizlik ve tüketici aldatması var
    |
    |
  • Yarbay
    3896 Mesaj

    Yanma konusunda çok iyi olan tabiki daha az kirletir. Burada benim demek istediğim yakıtın içeriği belli (senin de dediğin gibi) demekki ortaya çıkacak zararlı içerik ( yapısal olan) de belli. Diğer herşeyi aynı varsaydığında az yakıt az kirlilik demek. Diğer konuları da işin içine sokunca o bizi aşar.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    cormen kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Japan : "let's think of a new way to make engine more efficient and eco-friendly"
    Europe : "ugh, let's lose one more cylinder and add another turbocharger"
  • Yarbay
    3896 Mesaj

    Makina mühendisi mi peki ne iş yapıyor.

    Mesela Rıdvan mı daha çok biliyor yoksa Şenol Güneş mi ya da Rıza Çalımbay mı?











    (Makina mühendisi benden iyi bilir tabiki özellikle zararlı atık videosu yapsa farklı konuşur)



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    cormen kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Japan : "let's think of a new way to make engine more efficient and eco-friendly"
    Europe : "ugh, let's lose one more cylinder and add another turbocharger"
  • Binbaşı
    1386 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: etusch

    Ya bu adamların derdi ne ? Ne istiyorlar kalitenin adresi bir otomobl markasından ? Şimdi düşünün başka bir araç 100 km'de 10 lt yakıyorsa 240 mg/100km co2 salarken aynı şartlarda 100 km'de 5 lt yakan tisiay sadece 120 mg co2 salacak. Yani vw hile yapsa ve yarı oranında dahi daha fazla co2 salsa gene diğer eski teknoloji araçların önünde. hem basınca da gidiyor. Ne istiyorlar anlamadım.
    Yıllardır yazılıp çizildi, açıp iki satır okuma zahmetine katlanmadınız mı?

    Defeat device, aracın teste alındığını anlıyor, aracın ecusuna müdahale ediyor ve nox emisyonunu olduğundan 15-40 kat düşük gösteriyor..

    İşte tam da bu sebeple diğer araçlardan az yakıt harcıyor, çünkü zehiri bertaraf edecek sistem geliştireceğine, -ki bu hem maliyetli hem de tüketimi arttırıyor_ hile yapıyor..

    Farklı ifadeyle herkezi kandırıyor, yalan söylüyor ve insanları, seni, çoluk çocuğunu bilerek ve isteyerek zehirliyor..

    Umarım artık anlarsınız kalitenin adresini..
    _____________________________
    So it shall be written, so it shall be done..




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    18 Not
    hepsını toplar getırır burda daha da karlı satarlar. Bizde insan hakları vs olmadıgı ıcın dsg bıle garantıy girmemişti birde ordan kar elde etmişlerdi yakın zaman hatırlarsınız
    |
    |
    _____________________________
    YURUTME YETKİSİNİN MECLİSTEN ALINARAK TEK BİR KİŞİYE VERİLMESİNE HAYIR !!!
  • Yarbay
    3896 Mesaj

    Kardeşim ben zaten ironi yaptım



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    freemangroovy kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    Japan : "let's think of a new way to make engine more efficient and eco-friendly"
    Europe : "ugh, let's lose one more cylinder and add another turbocharger"
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
e-ticaret
SEO
Kurumsal Web Tasarım Şirketi
google reklamları
üniversite
haberler
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

DHBR1
0,399
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.