Şimdi Ara

Volkswagen'den elektrikli otomobiller için dev yatırım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
479
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Volkswagen'den elektrikli otomobiller için dev yatırım 
     
    Volkswagen grubu son dönemlerdeki satış başarısının yanında, gündeme emisyon skandalıyla damga vurdu. Dizel motorlarına konulan yazılım hilesiyle aracın testte olduğunu algılaması ve motorun gücünün kısılarak egzoz emisyonlarının da azalmasını sağlayan sistemi, Amerikan Çevre Koruma Ajansı (EPA) geçtiğimiz yıl Eylül ayında ortaya çıkarmıştı. Grubun ABD’de bulunan 500.000 hileli araçla ilgili çözümü konusunda yetkili kurumlarla görüşmesi hâlâ devam etmekte ancak bazı analistler son yaptırım aşamasında markanın çok büyük darbe yiyeceğini düşünmekte. Bu senenin ilk çeyrek raporlarına göre kârı da %20 azalan firmayı, gerçekten zorlu bir süreç bekliyor.
     
    Bunun farkında olan yönetim kadrosu ise son dönemde yapılan PR (halkla ilişkiler) çalışmalarıyla markanın kötü ününü düzeltmeye yoğunlaşmış durumda. Son gelen haberlere göre VW grubu, Almanya’nın Salzgitter şehrine 11 milyar dolarlık yatırımla bir pil fabrikası açmak istiyor. Pil fabrikasının, markanın gelecekteki hibrit ve tamamen elektrikli otomobillerine gerekli pilleri sağlaması düşünülüyor.
     
    Almanya'nın ünlü iş gazetesi Handelsblatt'ta yayınlanan haberde Volkswagen’in dünyanın önde gelen pil üreticilerinden Panasonic, LG Chem ve Samsung’a bağımlı kalmak istemediği vurgulanıyor. Şirketin hangi tür pil üzerine yoğunlaşacağı ise belirtilmemiş. Volkswagen grubunun yeni başkanı Matthias Müller’in, dizel emisyon hilesi altında ezilen ve aşağılanan markanın imajının düzelmesi için ekibiyle var olan gücüyle çalıştığı belirtilen haberde, VW’nin, daha önce haberini de yaptığımız, 2025’e kadar 1 milyon araç satma hedefine de yer verilmiş. Modüler MEB platformu üzerinde stratejilerini şekillendirecek olan markanın, bu platform sayesinde hem tamamen elektrikli hem de hibrit araçları rahatlıkla üretebileceği de vurgulanmış.
     
    Bu tür gelecek planları bir yana, şirketin halen çözmesi gereken pek çok yasal sıkıntı bulunmakta. ABD ve Kore hükümetlerinin şirkete ciddi cezalar kesmesi beklenirken, dünya çapında skandaldan etkilenen birçok farklı aktör de devreye girdiğinde şirketin çözmesi gereken milyarlarca dolarlık sorunlar ortaya çıkacağını varsayabiliriz.
     
    Markanın dizel emisyon skandalını geçmişte bırakıp, adeta tövbe etmişçesine yoğun bir şekilde tamamen elektrikli ve hibrit modellere yoğunlaşması, şirketin bozulan imajını düzeltmesine ve bu krizin altından kalkmasına yardımcı olur mu, orasını zaman gösterecek.
     







  • Ne hikmetse Tesladan sonra elektrikli araç sektöründe büyük bir atılım oldu petrol bitiyor galiba petrol devleri sesini çıkarmadığına göre

  • İlk olarak pillerin gelişmesi lazımda bizim ülke için ilk olarak şarj istasyonlarının sayısı artması lazım. Her şehirde her semtte en az bir kaç tane olması lazım. Birde bu şarj işini daha hızlı yapmanın yolunu bulmaları lazım. 1-1.5 saat şarj süresi ileride uzun olabilir. Bu tür araçların sayısının artacağını düşünür isek uzun kuyruklara yol açar.

  • dünyamız için sevindirici bir haber olmuş.darısı diğer bütün markaların başına.

  • Vw olayından sonra bu işin sonu cevrecilere yarayacak diye düşünmüştüm.

  • Senelerdir yatırım yapıyor ama hala icraat yok.
  • Adamların hayallerindeki menzil bile 500km. Allah yardımcımız olsun. 2025e kadar pil konusu gelişmeyecek en azından onu anladık.

  • 2025'te VW'in atik pilleri cevreyi kirletiyor diye haberleri goruruz.

  • bu WV teslayı ilerde fena tokatlar

  • Gec bile kaldi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dava açılır gerçekler ortaya çıkarılır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • dizel motorları malum elektrikle bu skandal aşılabilir mi

  • Tesla Gigafactory yatırımı 5 milyar dolar civarıydı sanırım. 11 milyar dolarlık yatırım gerçekten iyi bir rakam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi adnan96 -- 2 Haziran 2016; 20:38:50 >
  • bunda hile hurdaya karışmasalar bari
  • O bu degilde arabistan devletlerinin sonu ne olacak? Petrola ragbet azalirsa oralarda sikinti buyuk.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tesla olmasaydı bunlar olmazdı.İste rekabetin faydaları yine tüketiciye yarayacaktır

  • Çatısı güneş panelli kendi kendini şarj eden araçlar hayal ediyorum ama kapitalizm güneşi enerjisini satmanın kesin bir yolunu bulmadan güneş enerjisi teknolojisinin önüne hep engel koyacaktır. Böyle haber sitelerine de güneşten elektrik üretmenin verimli olmadığı yalanını söylemeleri için talimat verilecektir. Ne yazık ki askeri vesayet altında yaşıyoruz dünyada. Demokrasi falan koca kıçlı bir yalan.

  • Bu kadar para nerden geliyor diyoruz ama parayı nihayetinde basan devletler. Paranın dayandığı sağlam bir ekonomik girdi varsa bir devlet istediği kadar para basabilir ekonomisi bundan zarar görmez. O yüzden 11 milyar dolar hiçbir anlam ifade etmeyen bir rakam. Çünkü Volkswagen sadece almanyanın değil dünyanın da sayılı üretim kurumlarından biri. Türkiye gibi ülkeler paranın değeri konusunda henüz hiçbir fikre sahip değil. Tek anladığımız en az paraya yurttaşlarımızı nasıl ömür boyu köleleştirebiliriz üzerine kurulu. Koca bir ülke kan ağlıyor hiç kimse ne oluyor diye sormuyor. Hepinizin mi tuzu kuru be arkadaş?

  • adamlar güneşin de kaynağında yaşıyor:D
    Şaka bir yana arap ülkelerinin bununla ilgili çalışma yaptıklarını biliyorum.
    İran nükleer enerjiye yöneldi mesela
  • çok geç kaldılar.
    elektrikli golfunde menzili çok düşük.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.