Şimdi Ara

Volant arızası nasıl anlaşılır? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir (2 Mobil) - 4 Masaüstü2 Mobil
5 sn
47
Cevap
0
Favori
169.977
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozisay

    açıklamalarınız için teşekkürler.bende iyi bir usta bulursam özelde yaptıracağım.opel astra 1.3 cdtı için ne düşünüyorsunuz.sizce pejomu opel mi yada ford mu .tabi dizelleri için soruyorum

    Marka kıyaslamasından ziyade model kıyaslamak daha doğru olur sanırım. Ben 407 aldım ve aldığım paraya bana en iyisini sunan araç oydu. D sınıfı bir araç neredeyse C sınıfı bir araç fiyatına geldi. Aklımda Astra ve Focus da vardı; fakat Focus'un içinde kısa bir seyehat Focus'u elememe neden olmuştu; ses yalıtımı kötüydü, malzeme kalitesini de pek beğenmemiştim. Astranın da iç tasarımını pek beğenmemiştim. Kullanmadığım için performans konusunda yorum yapamam, ama kağıt üstünde Focus'un verileri hem yakıt hem de performans olarak oldukça iyiydi. Astra dizel kullanan bir arkadaşım var; ona da o aracısormuştum, aracından oldukça memnundu, yani bunlar tamamen kişisel tercih.
    Dediğin gibi, kastetiğim Opel özel servisleri, iyi bir Opel özel servisi bulabilirsen tüm işlemlerini orada yaptırabilirsin; ben öyle yapıyordum Cors avarken ve bir kere bile sıkıntı yaşamadım; hatta çoğu zaman çok karlı çıktım; iyi de diyalog kurulursa ufak tefek şeyler para vermeden halledeilebiliyor.

    Alıntıları Göster
    teşekkürler.bende öyle yapacağım.kayseriyi bilmediğim için şimdilik araştırıyorum.ankarada olsaydık sayenizde pek sıkıntı çekmeyecektim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozisay

    teşekkürler.bende öyle yapacağım.kayseriyi bilmediğim için şimdilik araştırıyorum.ankarada olsaydık sayenizde pek sıkıntı çekmeyecektim.

    Rica ederim... Eğer servis konusunda sıkıntı yaşıyorsanız ve eğer denemediyseniz Opel başlığını da bir inceleyin derim; oradan da bilgi bulabilirsiniz belki iyi bir servis konusunda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozisay

    teşekkürler.bende öyle yapacağım.kayseriyi bilmediğim için şimdilik araştırıyorum.ankarada olsaydık sayenizde pek sıkıntı çekmeyecektim.

    Rica ederim... Eğer servis konusunda sıkıntı yaşıyorsanız ve eğer denemediyseniz Opel başlığını da bir inceleyin derim; oradan da bilgi bulabilirsiniz belki iyi bir servis konusunda.

    Alıntıları Göster
    aracı opel 1.3 CDTi olan var ise yardımcı olabilirim. Volant sorununu tamamen çözmüş bulunmaktayız.

    Bu arada konuyu açan arkadaşa şunu söyleyeyim elimde sıfır hiç kullanılmamış volant mevcut zaten opel ile aynı volant piyasa fiyatı 700 TL civarında servis fiyatı 1250 TL ben 450 TL e bırakacağım en son




  • quote:

    Orijinalden alıntı: valenciaendoor

    407 1.6HDI aracımda aracı stop ederken motordan "cik cik" gibi ses geliyor; bu her stop edişte olan bir durum ve bu durumla ilgili araştırma yaptığımda "volant arızası" olabileceği ihtimali aklıma geldi. Fakat emin olmak açısından burada da sormak istedim: Volant arızası tam olarak nasıl anlaşılır, arıza olup olmadığını anlamak için ne yapabilirim?


    Stop anında cik cik sesinden kasıt "şırk" diye vurma sesimi?

    Ben herzaman söyledim ve yine söylüyorum. Özellikle dizel aracı çalıştırırken ve stop ederken debrijaya basın diye...!!! nedenini söylememe gerek yok zaten konuyu açmışsın.
    Bunu size servis söylemez hiç kimse söylemez zaten şimdi buradada itiraz edenler çıkacaktır.

    Hocam sende aracını şuanda debrijaya basılı tutup stop etmeyi dene bakalım yine yapacakmı? ki pek faydası olacağını sanmıyorum zaten volan arızalanmıştır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deluxe1


    quote:

    Orijinalden alıntı: valenciaendoor

    407 1.6HDI aracımda aracı stop ederken motordan "cik cik" gibi ses geliyor; bu her stop edişte olan bir durum ve bu durumla ilgili araştırma yaptığımda "volant arızası" olabileceği ihtimali aklıma geldi. Fakat emin olmak açısından burada da sormak istedim: Volant arızası tam olarak nasıl anlaşılır, arıza olup olmadığını anlamak için ne yapabilirim?


    Stop anında cik cik sesinden kasıt "şırk" diye vurma sesimi?

    Ben herzaman söyledim ve yine söylüyorum. Özellikle dizel aracı çalıştırırken ve stop ederken debrijaya basın diye...!!! nedenini söylememe gerek yok zaten konuyu açmışsın.
    Bunu size servis söylemez hiç kimse söylemez zaten şimdi buradada itiraz edenler çıkacaktır.

    Hocam sende aracını şuanda debrijaya basılı tutup stop etmeyi dene bakalım yine yapacakmı? ki pek faydası olacağını sanmıyorum zaten volan arızalanmıştır



    Vurma sesi gibi değil; daha çok şıkırtı gibi bir ses. Sesi kaydedip dinletebilsem daha iyi anlatacağım kendimi sanırım, ama mümkün değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: valenciaendoor


    quote:

    Orijinalden alıntı: Deluxe1


    quote:

    Orijinalden alıntı: valenciaendoor

    407 1.6HDI aracımda aracı stop ederken motordan "cik cik" gibi ses geliyor; bu her stop edişte olan bir durum ve bu durumla ilgili araştırma yaptığımda "volant arızası" olabileceği ihtimali aklıma geldi. Fakat emin olmak açısından burada da sormak istedim: Volant arızası tam olarak nasıl anlaşılır, arıza olup olmadığını anlamak için ne yapabilirim?


    Stop anında cik cik sesinden kasıt "şırk" diye vurma sesimi?

    Ben herzaman söyledim ve yine söylüyorum. Özellikle dizel aracı çalıştırırken ve stop ederken debrijaya basın diye...!!! nedenini söylememe gerek yok zaten konuyu açmışsın.
    Bunu size servis söylemez hiç kimse söylemez zaten şimdi buradada itiraz edenler çıkacaktır.

    Hocam sende aracını şuanda debrijaya basılı tutup stop etmeyi dene bakalım yine yapacakmı? ki pek faydası olacağını sanmıyorum zaten volan arızalanmıştır



    Vurma sesi gibi değil; daha çok şıkırtı gibi bir ses. Sesi kaydedip dinletebilsem daha iyi anlatacağım kendimi sanırım, ama mümkün değil.


    Tamam ben biliyorum o sesi zaten bende "şırk" diye bir ses diyerek onu kastetmiştim. Kulağa hoş gelmeyen bir ses her stop anında canını sıkan bir ses !

    sorun volan dişlisi %100 değiştirsen bile 3-6 ay arasında tekrar sesi yenileyecektir. Volan'ı bozan aslında marş motorudur ve dediğim gibi debrijaya basmadan çalıştırıp stop etmekten kaynaklanır. o yüzden volan değiştiği zaman marş motorunuda değiştirirlerki volanın dönme açışını enaza indirmek için. Opel 1.3 serisindede aynı sorun var tüm seti komple değiştirenler 6 ay sonra yine ses ile karşı karşıya kaldıklarını belirttiler. Bu sorunuda sabit volanta çevirerek kurtulanlar oldu. Yani artık volant sorunu kalmadı. Bunuda bulunduğum yerde ahbabım olan özel opel-peugeot-bmw servisi gerçekleştirdi. Şuan için peugeot'ların volant sorununu çözmeye çalışıyorlar, yani bir bakıma peugeot'larıda sabit volanta çevirme planı içerisindeler.

    O şekilde kullanırsam birşey olurmu demişsin, ses daha çok artar ve çok çirkin dereceye ulaşabilir. Sanki motor yerinden düşecekmiş hissi verir. O şekilde kullanmanı tavsiye etmem çünki dağılıp yolda bırakma riski yüksektir ki buda hem debriyaj setine hemde şanzımana ciddi hasarlar verebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Deluxe1 -- 18 Şubat 2010; 10:16:45 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Deluxe1

    quote:

    Orijinalden alıntı: valenciaendoor


    quote:

    Orijinalden alıntı: Deluxe1


    quote:

    Orijinalden alıntı: valenciaendoor

    407 1.6HDI aracımda aracı stop ederken motordan "cik cik" gibi ses geliyor; bu her stop edişte olan bir durum ve bu durumla ilgili araştırma yaptığımda "volant arızası" olabileceği ihtimali aklıma geldi. Fakat emin olmak açısından burada da sormak istedim: Volant arızası tam olarak nasıl anlaşılır, arıza olup olmadığını anlamak için ne yapabilirim?


    Stop anında cik cik sesinden kasıt "şırk" diye vurma sesimi?

    Ben herzaman söyledim ve yine söylüyorum. Özellikle dizel aracı çalıştırırken ve stop ederken debrijaya basın diye...!!! nedenini söylememe gerek yok zaten konuyu açmışsın.
    Bunu size servis söylemez hiç kimse söylemez zaten şimdi buradada itiraz edenler çıkacaktır.

    Hocam sende aracını şuanda debrijaya basılı tutup stop etmeyi dene bakalım yine yapacakmı? ki pek faydası olacağını sanmıyorum zaten volan arızalanmıştır



    Vurma sesi gibi değil; daha çok şıkırtı gibi bir ses. Sesi kaydedip dinletebilsem daha iyi anlatacağım kendimi sanırım, ama mümkün değil.


    Tamam ben biliyorum o sesi zaten bende "şırk" diye bir ses diyerek onu kastetmiştim. Kulağa hoş gelmeyen bir ses her stop anında canını sıkan bir ses !

    sorun volan dişlisi %100 değiştirsen bile 3-6 ay arasında tekrar sesi yenileyecektir. Volan'ı bozan aslında marş motorudur ve dediğim gibi debrijaya basmadan çalıştırıp stop etmekten kaynaklanır. o yüzden volan değiştiği zaman marş motorunuda değiştirirlerki volanın dönme açışını enaza indirmek için. Opel 1.3 serisindede aynı sorun var tüm seti komple değiştirenler 6 ay sonra yine ses ile karşı karşıya kaldıklarını belirttiler. Bu sorunuda sabit volanta çevirerek kurtulanlar oldu. Yani artık volant sorunu kalmadı. Bunuda bulunduğum yerde ahbabım olan özel opel-peugeot-bmw servisi gerçekleştirdi. Şuan için peugeot'ların volant sorununu çözmeye çalışıyorlar, yani bir bakıma peugeot'larıda sabit volanta çevirme planı içerisindeler.

    O şekilde kullanırsam birşey olurmu demişsin, ses daha çok artar ve çok çirkin dereceye ulaşabilir. Sanki motor yerinden düşecekmiş hissi verir. O şekilde kullanmanı tavsiye etmem çünki dağılıp yolda bırakma riski yüksektir ki buda hem debriyaj setine hemde şanzımana ciddi hasarlar verebilir.

    Alıntıları Göster
    madem sorun 407 lerin hepsinde var peugeot bunu ücretsiz olmasada çok az bir miktar alarak değiştirmek zorunda siz bence peugeot a mesaj atın bu sorun her 407 de var ücretsiz değiştirin falan yazın size dönerler ve çok cüzi bir miktara değiştirirsiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: efsanea_06

    madem sorun 407 lerin hepsinde var peugeot bunu ücretsiz olmasada çok az bir miktar alarak değiştirmek zorunda siz bence peugeot a mesaj atın bu sorun her 407 de var ücretsiz değiştirin falan yazın size dönerler ve çok cüzi bir miktara değiştirirsiniz

    Alıntıları Göster
    dizel meganların bu sorunu hiç yaşamaması gerek o zaman...çünkü araç kartlı ve kartı yerleştirdiğinizde ve düğmeye bastığınızda sizi yazılı olarak uyarıyor..frene ve debriyaja basın diye..ondan sonra aracı çalıştırıyor...bunu hep merak eder dururdum babamın meganına bindiğimde...demekki var olan bir gerçek varmış bizim pek düşünmediğimiz....kendi aracıma bindiğimde de megandaki alışkanlıktan olsa gerek önce debriyaja basar sonra kontağı çeviririm....geçen ustaylada konuştum..astra dizelin kronik sorunu var mı diye..100.000 lerde volant arızası çıkarır..başka bir şeyi yok dedi...umarım çıkarmaz..sorunsuz sürüşler dilerim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: PAVİ

    dizel meganların bu sorunu hiç yaşamaması gerek o zaman...çünkü araç kartlı ve kartı yerleştirdiğinizde ve düğmeye bastığınızda sizi yazılı olarak uyarıyor..frene ve debriyaja basın diye..ondan sonra aracı çalıştırıyor...bunu hep merak eder dururdum babamın meganına bindiğimde...demekki var olan bir gerçek varmış bizim pek düşünmediğimiz....kendi aracıma bindiğimde de megandaki alışkanlıktan olsa gerek önce debriyaja basar sonra kontağı çeviririm....geçen ustaylada konuştum..astra dizelin kronik sorunu var mı diye..100.000 lerde volant arızası çıkarır..başka bir şeyi yok dedi...umarım çıkarmaz..sorunsuz sürüşler dilerim...

    Alıntıları Göster
    Herkese merhaba, benimde dizel 407 im var servisde volan dişlisinin değismesi gerektiğini söylemişler , şuan araç ankara' d ailem kullanıyor , problemli birsey mi , acil yapılması lazım mı, bir de galiba motordan da ses geliyormuş motora yada herhangi bir aksama zararı var mı , yardımcı olursanız sevinirim , birde yaptıranlar ne kadar tuttuğu hakkında yardımcı olabilirler mi , geçmiş olsun . . .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 407

    Herkese merhaba, benimde dizel 407 im var servisde volan dişlisinin değismesi gerektiğini söylemişler , şuan araç ankara' d ailem kullanıyor , problemli birsey mi , acil yapılması lazım mı, bir de galiba motordan da ses geliyormuş motora yada herhangi bir aksama zararı var mı , yardımcı olursanız sevinirim , birde yaptıranlar ne kadar tuttuğu hakkında yardımcı olabilirler mi , geçmiş olsun . . .

    Yetkili servise göre acilen değişmesi gerek; özel servise göre aciliyeti yok, en azından 25.000km daha götürür(tabi bu benim aracım için geçerli)... Yetkili servise göre bu şekilde kullanmasam iyi olur, herhangi bir sıkıntı yaratıp yaratmayacağı konusunda garanti veremezlermiş; özel servislere göre bu şekilde kullanabilirmişim... Ben 1'den fazla özel servise gittim, hepsi aynı şeyi söyleyince askıya alım değiştirme işini; değişecek mi değişecek tabiki, bir sıkıntı var yani; stop ederken araçtan şıkırtı geliyor ve hafif silkeliyor. Bir süre daha böyle devam edeceğim ben kendi adıma.
    Maliyetine gelince; volantla beraber baskı balata ve hatta belki keçe vs değişecek; toplamda 1.500TL civarı olur diye tahmin ediyorum... Özel serviste daha ucuz olabilir.
    İsterseniz size 1-2 tane özel servis tavsiye edebilirim Ankara'da; bir de onlara gösterirsiniz; sonra kesin karar verirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    quote:

    Orijinalden alıntı: 407

    Herkese merhaba, benimde dizel 407 im var servisde volan dişlisinin değismesi gerektiğini söylemişler , şuan araç ankara' d ailem kullanıyor , problemli birsey mi , acil yapılması lazım mı, bir de galiba motordan da ses geliyormuş motora yada herhangi bir aksama zararı var mı , yardımcı olursanız sevinirim , birde yaptıranlar ne kadar tuttuğu hakkında yardımcı olabilirler mi , geçmiş olsun . . .

    Yetkili servise göre acilen değişmesi gerek; özel servise göre aciliyeti yok, en azından 25.000km daha götürür(tabi bu benim aracım için geçerli)... Yetkili servise göre bu şekilde kullanmasam iyi olur, herhangi bir sıkıntı yaratıp yaratmayacağı konusunda garanti veremezlermiş; özel servislere göre bu şekilde kullanabilirmişim... Ben 1'den fazla özel servise gittim, hepsi aynı şeyi söyleyince askıya alım değiştirme işini; değişecek mi değişecek tabiki, bir sıkıntı var yani; stop ederken araçtan şıkırtı geliyor ve hafif silkeliyor. Bir süre daha böyle devam edeceğim ben kendi adıma.
    Maliyetine gelince; volantla beraber baskı balata ve hatta belki keçe vs değişecek; toplamda 1.500TL civarı olur diye tahmin ediyorum... Özel serviste daha ucuz olabilir.
    İsterseniz size 1-2 tane özel servis tavsiye edebilirim Ankara'da; bir de onlara gösterirsiniz; sonra kesin karar verirsiniz.

    Alıntıları Göster
    Yetkili servise göre acilen değişmesi gerek; özel servise göre aciliyeti yok, en azından 25.000km daha götürür(tabi bu benim aracım için geçerli)... Yetkili servise göre bu şekilde kullanmasam iyi olur, herhangi bir sıkıntı yaratıp yaratmayacağı konusunda garanti veremezlermiş; özel servislere göre bu şekilde kullanabilirmişim... Ben 1'den fazla özel servise gittim, hepsi aynı şeyi söyleyince askıya alım değiştirme işini; değişecek mi değişecek tabiki, bir sıkıntı var yani; stop ederken araçtan şıkırtı geliyor ve hafif silkeliyor. Bir süre daha böyle devam edeceğim ben kendi adıma.
    Maliyetine gelince; volantla beraber baskı balata ve hatta belki keçe vs değişecek; toplamda 1.500TL civarı olur diye tahmin ediyorum... Özel serviste daha ucuz olabilir.
    İsterseniz size 1-2 tane özel servis tavsiye edebilirim Ankara'da; bir de onlara gösterirsiniz; sonra kesin karar verirsiniz.

    İlginiz için teşekkur ederım , daha önce 9 yıl vectra A ve B kasa kullandım az cok Ankara da ki opel özel servislerini çözdüm ve inandığım kaliteli uztalar vardı , ama nedendir bilmiyorum Ankara da peugeout özel servisi hakkında şuana kadar kimsenin bu iyidir dediği , güvenebilirsiniz dediği bir servise denk gelmedim , varsa yaptığı işin arkasında duracak , işçiliğinin ve taktığı malzemenin arkasında garantisiyle duracak bir özel peugeout servisi paylaşırsanız sevinirim , tekrar teşekkürler ve de geçmiş olsun . . .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 407

    Yetkili servise göre acilen değişmesi gerek; özel servise göre aciliyeti yok, en azından 25.000km daha götürür(tabi bu benim aracım için geçerli)... Yetkili servise göre bu şekilde kullanmasam iyi olur, herhangi bir sıkıntı yaratıp yaratmayacağı konusunda garanti veremezlermiş; özel servislere göre bu şekilde kullanabilirmişim... Ben 1'den fazla özel servise gittim, hepsi aynı şeyi söyleyince askıya alım değiştirme işini; değişecek mi değişecek tabiki, bir sıkıntı var yani; stop ederken araçtan şıkırtı geliyor ve hafif silkeliyor. Bir süre daha böyle devam edeceğim ben kendi adıma.
    Maliyetine gelince; volantla beraber baskı balata ve hatta belki keçe vs değişecek; toplamda 1.500TL civarı olur diye tahmin ediyorum... Özel serviste daha ucuz olabilir.
    İsterseniz size 1-2 tane özel servis tavsiye edebilirim Ankara'da; bir de onlara gösterirsiniz; sonra kesin karar verirsiniz.

    İlginiz için teşekkur ederım , daha önce yıl vectra A ve B kasa kullandım az cok Ankara da ki opel özel servislerini çözdüm ve inandığım kaliteli uztalar vardı , ama nedendir bilmiyorum Ankara da peugeout özel servisi hakkında şuana kadar kimsenin bu iyidir dediği , güvenebilirsiniz dediği bir servise denk gelmedim , varsa yaptığı işin arkasında duracak , işçiliğinin ve taktığı malzemenin arkasında garantisiyle duracak bir özel peugeout servisi paylaşırsanız sevinirim , tekrar teşekkürler ve de geçmiş olsun . . .

    İstanbul yolunda Volvo'yu geçince sağdan girin, sanayi sitesinin içinde Vatan var, orası iyidir; ben gidip memnun kalmıştım.
    Bir de Vatan Peugeot var, Atisan kavşağı Ostim'de orası da olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    quote:

    Orijinalden alıntı: 407

    Yetkili servise göre acilen değişmesi gerek; özel servise göre aciliyeti yok, en azından 25.000km daha götürür(tabi bu benim aracım için geçerli)... Yetkili servise göre bu şekilde kullanmasam iyi olur, herhangi bir sıkıntı yaratıp yaratmayacağı konusunda garanti veremezlermiş; özel servislere göre bu şekilde kullanabilirmişim... Ben 1'den fazla özel servise gittim, hepsi aynı şeyi söyleyince askıya alım değiştirme işini; değişecek mi değişecek tabiki, bir sıkıntı var yani; stop ederken araçtan şıkırtı geliyor ve hafif silkeliyor. Bir süre daha böyle devam edeceğim ben kendi adıma.
    Maliyetine gelince; volantla beraber baskı balata ve hatta belki keçe vs değişecek; toplamda 1.500TL civarı olur diye tahmin ediyorum... Özel serviste daha ucuz olabilir.
    İsterseniz size 1-2 tane özel servis tavsiye edebilirim Ankara'da; bir de onlara gösterirsiniz; sonra kesin karar verirsiniz.

    İlginiz için teşekkur ederım , daha önce yıl vectra A ve B kasa kullandım az cok Ankara da ki opel özel servislerini çözdüm ve inandığım kaliteli uztalar vardı , ama nedendir bilmiyorum Ankara da peugeout özel servisi hakkında şuana kadar kimsenin bu iyidir dediği , güvenebilirsiniz dediği bir servise denk gelmedim , varsa yaptığı işin arkasında duracak , işçiliğinin ve taktığı malzemenin arkasında garantisiyle duracak bir özel peugeout servisi paylaşırsanız sevinirim , tekrar teşekkürler ve de geçmiş olsun . . .

    İstanbul yolunda Volvo'yu geçince sağdan girin, sanayi sitesinin içinde Vatan var, orası iyidir; ben gidip memnun kalmıştım.
    Bir de Vatan Peugeot var, Atisan kavşağı Ostim'de orası da olabilir.

    Alıntıları Göster
    407 lerde kronik volan sorunu mevcut. kuzenimin 407 sinde daha 10000 km de aşırı bir titreme vardı kalkışlarda. sanırsam volanı q3 modeliymiş, q4 ile değiştrikten sonra titreme kalmamıştı. tabi araç üzerindeki baskı balata da buna uyumlu takılmıştı. hatta servis baskı balata garantiye dahil değil dedi sağlam bir cıngar çıkarmıştık o da garantiden değişti. adamlar volanı değişiyor, sizin baskı balata bu volana uygun değil ücretini ödeyeceksiniz diyor. oldu canım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: impress

    407 lerde kronik volan sorunu mevcut. kuzenimin 407 sinde daha 10000 km de aşırı bir titreme vardı kalkışlarda. sanırsam volanı q3 modeliymiş, q4 ile değiştrikten sonra titreme kalmamıştı. tabi araç üzerindeki baskı balata da buna uyumlu takılmıştı. hatta servis baskı balata garantiye dahil değil dedi sağlam bir cıngar çıkarmıştık o da garantiden değişti. adamlar volanı değişiyor, sizin baskı balata bu volana uygun değil ücretini ödeyeceksiniz diyor. oldu canım


    Kuzeninizin 407 sinin modeli neydi acaba? Çünkü 2006 yılının ikinci yarısında çıkan 407 lerde bu ve bunun gibi diğer sorunların çözüldüğünü duymuştum. Ben de bu aracı almayı düşünüyorum 2007 modelini fakat ince eleyip sık dokumam gerekiyor. O nedenle soruyorum.




  • slm arkadaşlar volant konuları hepimizin başını agrıtıyor volant cözümü sabit düz volanttır
  • arkadaşlar şimdide arabamın direksiyonunu sola doğru kırdığımda direksiyondan çıt çıt çıt diye sanki bir yaya deyiyormuş gibi bir ses geliyor.bu ses çok hafif .direksiyon normal işlevini görüyor ama.sizce ne yapmalıyım.aranızda böyle bir sorun yaşayan varmı ?.yardımlarınız için teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozisay

    arkadaşlar şimdide arabamın direksiyonunu sola doğru kırdığımda direksiyondan çıt çıt çıt diye sanki bir yaya deyiyormuş gibi bir ses geliyor.bu ses çok hafif .direksiyon normal işlevini görüyor ama.sizce ne yapmalıyım.aranızda böyle bir sorun yaşayan varmı ?.yardımlarınız için teşekkürler
    2006 yılının ilk yarısına kadar kullanılan volantlar gerek C5.lerde gerekse 407.lerde 0532 Q3 kodlu volanttı. Hatta bunlar da aralarında ikiye ayrılıyor. Aynı volantın 220mm çapında olan da var 225mm çapında olan da var. Örneğin benim aracımda 0 532 q3 tip görülüyor ama iki tane referans numarası çıkıyor. Yani 220mm.mi yoksa 225mm.mi var bilemiyoruz açmadan. Şimdi bende 0532 q4 tip sipariş ettim ve tabiki ona uygun debriyaj seti 2052 F3 kodlu. Ben sachs marka kullanacağım ama valeo ya da lukta kaliteli.

    Sonuç olarak 2006 yılının 7.ayından itibaren C5.te ve yeni C5.lerde ve de yeni Peugeot 407.lerde kullanılan şu anda yeni tip 0 532 q4 tipli 228mm çapındaki volantlar. Bunlar kesinlikle daha az sorunlu. Ben yetkili serviste ne kadar sorunlu volantlı C5 gördüysem inanın hepsi benim gibi 2006 model C5.ler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    407 1.6HDI aracımda aracı stop ederken motordan "cik cik" gibi ses geliyor; bu her stop edişte olan bir durum ve bu durumla ilgili araştırma yaptığımda "volant arızası" olabileceği ihtimali aklıma geldi. Fakat emin olmak açısından burada da sormak istedim: Volant arızası tam olarak nasıl anlaşılır, arıza olup olmadığını anlamak için ne yapabilirim?

    volant değişcek tabiki sabit volant takıcan luk marka yaylı baskı balata seti sorun çözülcek İZMİRDE VOLMER
    VOLAN VE DEBRİYAJ SET 500 TL
  • quote:

    Orijinalden alıntı: polatkaptan

    quote:

    Orijinalden alıntı: enoktakenokta

    407 1.6HDI aracımda aracı stop ederken motordan "cik cik" gibi ses geliyor; bu her stop edişte olan bir durum ve bu durumla ilgili araştırma yaptığımda "volant arızası" olabileceği ihtimali aklıma geldi. Fakat emin olmak açısından burada da sormak istedim: Volant arızası tam olarak nasıl anlaşılır, arıza olup olmadığını anlamak için ne yapabilirim?

    volant değişcek tabiki sabit volant takıcan luk marka yaylı baskı balata seti sorun çözülcek İZMİRDE VOLMER
    VOLAN VE DEBRİYAJ SET 500 TL
    Tek kütleli volant sadece volant değişim sorununu giderir ki balata çok yanarsa volantı da yakabilir. Tek kütleli de olsa çift kütleli de olsa bu durumda volant değişmek zorunda kalır.

    Ayrıca tek kütleli volantın dezavantajları vardır ki bunların bazıları çok bariz.

    1. Gazı bırakıp tekrar hızlanmaya çalıştığınızda araç geç tepki verir. (Stall etkisi)
    2. Vites geçişleri çift kütleli volandaki gibi tüy gibi olmaz.
    3. Motora daha fazla yük biner. Triger kayışını vaktinden önce değişmek zorunda kalırsınız. 120.000 km.de
    4. Yakıt tüketimi bir miktar artar.
    5. Keşke çift kütleli volan (orijinalini) taktırsaydım psikolojisi baş gösterir ki bu zaten en önemlisi. Bunun sonucunda araçtan soğuyabilirsiniz.

    Ben bu volant işini çok araştırdım. Yeni tip Q4 volantlarda sorunlar tamamiyle olmasa da oldukça giderilmiş. Servise gelenler artık baskı balata yaktıkları için geliyorlar ve volant yüzeyi yanmışsa baskı balatayı değişiyorlar. İlla volant her baskı balata değişiminde değişecek diye bir durum yok.

    Servislerde 1.6 90 HP (tek kütleli volant) baskı balata yakanları da gördüm. Onların da volantı değişen oluyor.

    Şimdi seçim sizlerin.
    Tek kütleli volant + yaylı baskı balata sistemi = 500 TL + işçilik.

    Orijinal çift kütleli volant + yaysız baskı balata sistemi = 750 TL + işçilik.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yavuz

    Tek kütleli volant sadece volant değişim sorununu giderir ki balata çok yanarsa volantı da yakabilir. Tek kütleli de olsa çift kütleli de olsa bu durumda volant değişmek zorunda kalır.

    Ayrıca tek kütleli volantın dezavantajları vardır ki bunların bazıları çok bariz.

    1. Gazı bırakıp tekrar hızlanmaya çalıştığınızda araç geç tepki verir. (Stall etkisi)
    2. Vites geçişleri çift kütleli volandaki gibi tüy gibi olmaz.
    3. Motora daha fazla yük biner. Triger kayışını vaktinden önce değişmek zorunda kalırsınız. 120.000 km.de
    4. Yakıt tüketimi bir miktar artar.
    5. Keşke çift kütleli volan (orijinalini) taktırsaydım psikolojisi baş gösterir ki bu zaten en önemlisi. Bunun sonucunda araçtan soğuyabilirsiniz.

    Ben bu volant işini çok araştırdım. Yeni tip Q4 volantlarda sorunlar tamamiyle olmasa da oldukça giderilmiş. Servise gelenler artık baskı balata yaktıkları için geliyorlar ve volant yüzeyi yanmışsa baskı balatayı değişiyorlar. İlla volant her baskı balata değişiminde değişecek diye bir durum yok.

    Servislerde 1.6 90 HP (tek kütleli volant) baskı balata yakanları da gördüm. Onların da volantı değişen oluyor.

    Şimdi seçim sizlerin.
    Tek kütleli volant + yaylı baskı balata sistemi = 500 TL + işçilik.

    Orijinal çift kütleli volant + yaysız baskı balata sistemi = 750 TL + işçilik.

    Alıntıları Göster
    Ayrıca bir konu daha var.

    Çift kütleli volant baskı balata üzerine fazla yük binmesini engelliyor. Siz bunu yaylı baskı balata yaparsanız tüm yük baskı balataya biner. 1.5 ton ağırlığındaki bu araç bazen yolcu ve bagajlarla 2 tona yaklaşıyor. Bu durumda baskı balatanın daha çok yıpranacağı kesin. Sık sık şehir içinde kullanılıyorsa ve dur kalk yapıyorsa bu baskı balatanın 100.000 km.ye görmesi çok zor olur. Ayrıca İstanbul.da tek kütleli volant taktırıp sonra pişman olan kullanıcı ve ustalar da var.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.