Şimdi Ara

Vitesli motorlar nasıl kullanılıyor? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
0
Favori
5.432
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Kafanda fazla büyütmeye gerek yok hocam. Ayakların felan ağrımaz. Aldınmı motoru en fazla 1-2 saate işleyişi çözersin. İşleyişi çözdükten sonra motorunun tepkilerini çözmeye başlarsın. En sağlıklı biçimde kullanmaya devam edersin. Bende hiç vitesli motor kullanmamıştım. Sadece scooter tecrübesi vardı. Bi kaç kez stop ettirdikten sonra çözdüm.
  • 1-2 saate gerek yok ya :) ben vitesler hakkında hiç bişi bilmezken bu siteden 2 arkadaşla motocross a gittik, söylediler şöle şöle diye sonra direk gönderdiler baktım kullanıyorum motoru yarım saat sonra cross a başladım. :)
  • Arkadaşın sormak istediği şu sanırım mesela 5. vistesteyken 1'e nasıl düşürüyoruz? Arabada tak diye geçiyor ama motorda tek tek 4 3 2 n 1 diye mi düşürecez diye soruyor sanırsam?
  • Vay be ben de yazın ehliyet almayı düşünüyordum sırf bu konuyu okuyarak bi ton şey öğrendim soranlara ve cevaplayanlara teşekkürler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: batuhany

    Bak elimizde bir tane ayak ile kullanmalık ayağın orda olan bi pedal var. Debriyaj a elinle basıyosun, sonra ayağını o ayak koyma yerinde olan vites pedalının altına sokuyosun yukarı doğru çekiyosun pedalı, tabanın yine ayak koyma yerine basılı olarak sadece ayağının önünü yukarı çekiyosun, tık ediyo vites yükseltmiş oluyosun, vites küçültmek içinde ayağını pedala yukardan bastırarak yine topuk ayak koyma yerinde, ayağının ucuyla aşağı ittiriyosun. Bu kadar basit. Artık anlatma yöntemide kalmadı.


    Daha nasıl anlatsın adam Vites değiştiriyorum gibi hissettim kendimi

    Bİraz pratikten sonra vitesi nasıl değiştirdiğinizi anlamıyor yani olay çok hızlı cereyan ediyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: **BLL**


    quote:

    Orjinalden alıntı: batuhany

    Bak elimizde bir tane ayak ile kullanmalık ayağın orda olan bi pedal var. Debriyaj a elinle basıyosun, sonra ayağını o ayak koyma yerinde olan vites pedalının altına sokuyosun yukarı doğru çekiyosun pedalı, tabanın yine ayak koyma yerine basılı olarak sadece ayağının önünü yukarı çekiyosun, tık ediyo vites yükseltmiş oluyosun, vites küçültmek içinde ayağını pedala yukardan bastırarak yine topuk ayak koyma yerinde, ayağının ucuyla aşağı ittiriyosun. Bu kadar basit. Artık anlatma yöntemide kalmadı.


    Daha nasıl anlatsın adam Vites değiştiriyorum gibi hissettim kendimi

    Bİraz pratikten sonra vitesi nasıl değiştirdiğinizi anlamıyor yani olay çok hızlı cereyan ediyor.

    Daha anlatcak yöntem kalmadı ya, bebeğe böyle anlatın geleceğin Valentino Rossi'si olur çıkar. :)




  • Arkadaşlar bence siz hala yanlış şeyi anlatıyorsunuz arkadaşın bahsettiği olay benim söylediğim olay sanırsam çünkü aynısı benimde aklımdan geçmişti yanıt bulamadım...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Lee-on!

    Arkadaşlar bence siz hala yanlış şeyi anlatıyorsunuz arkadaşın bahsettiği olay benim söylediğim olay sanırsam çünkü aynısı benimde aklımdan geçmişti yanıt bulamadım...

    5 teyken 1. vitese düşürüp debriyajı bırakırsan yavaşlamadan, motoru delip dışarı çıkan bi piston görürsün. :)

    He bide nasıl yapıcağını açıkliyim, ayağını vites pedalının üstüne koyuyosun, debriyaja basıyosun, vites pedalını aşağı doğru 4-3-2-1 diye indiriyosun, 4 kere bastığında 5. vitesten 1. vitese geçmiş oluyosun, boşa alıcaksanda bi yarım daha basıyosun aşağı boş oluyo.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi batuhany -- 26 Ocak 2009; 0:48:34 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: batuhany

    quote:

    Orjinalden alıntı: Lee-on!

    Arkadaşlar bence siz hala yanlış şeyi anlatıyorsunuz arkadaşın bahsettiği olay benim söylediğim olay sanırsam çünkü aynısı benimde aklımdan geçmişti yanıt bulamadım...

    5 teyken 1. vitese düşürüp debriyajı bırakırsan yavaşlamadan, motoru delip dışarı çıkan bi piston görürsün. :)

    He bide nasıl yapıcağını açıkliyim, ayağını vites pedalının üstüne koyuyosun, debriyaja basıyosun, vites pedalını aşağı doğru 4-3-2-1 diye indiriyosun, 4 kere bastığında 5. vitesten 1. vitese geçmiş oluyosun, boşa alıcaksanda bi yarım daha basıyosun aşağı boş oluyo.


    4 kere bastiginda N'ye gecmis olur. birden once N var cunku.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ^Biotech^


    quote:

    Orjinalden alıntı: batuhany

    quote:

    Orjinalden alıntı: Lee-on!

    Arkadaşlar bence siz hala yanlış şeyi anlatıyorsunuz arkadaşın bahsettiği olay benim söylediğim olay sanırsam çünkü aynısı benimde aklımdan geçmişti yanıt bulamadım...

    5 teyken 1. vitese düşürüp debriyajı bırakırsan yavaşlamadan, motoru delip dışarı çıkan bi piston görürsün. :)

    He bide nasıl yapıcağını açıkliyim, ayağını vites pedalının üstüne koyuyosun, debriyaja basıyosun, vites pedalını aşağı doğru 4-3-2-1 diye indiriyosun, 4 kere bastığında 5. vitesten 1. vitese geçmiş oluyosun, boşa alıcaksanda bi yarım daha basıyosun aşağı boş oluyo.


    4 kere bastiginda N'ye gecmis olur. birden once N var cunku.

    "N" 1 ile 2 nin arasında olduğu için öyle dedim. N için yarım basıyorsun.




  • Motora oturdun arkadaşım....
    sol elinde debriyaj sağ elinde ön fren ve gaz kolu var....
    sol ayağında vites sağ ayağında arka fren var....
    vitesli motorların büyük çoğunluğu bu şekildedir.....

    Kalan kısmı aynen arkadaşların anlattığı gibi....
  • Motorun üstüne bin, zamanla alışırsın.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: CanTuran

    Motora oturdun arkadaşım....
    sol elinde debriyaj sağ elinde ön fren ve gaz kolu var....
    sol ayağında vites sağ ayağında arka fren var....
    vitesli motorların büyük çoğunluğu bu şekildedir.....

    Kalan kısmı aynen arkadaşların anlattığı gibi....

    Bir an kendimi motorun üstünde sandım
  • hemşo siz adama temel kısmı anlatmadan direk ayrıntıya girmişsiniz ki.......
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.