Şimdi Ara

Vitesli motorlar nasıl kullanılıyor?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
54
Cevap
0
Favori
4.711
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 13 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 18
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 8
  • Ortalama Mesaj Aralığı 20 saat 2 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 9
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • batuhany (12 mesaj) ^Biotech^ (8 mesaj) blackwinterday (8 mesaj) _DIESEL_ (4 mesaj) GullyFoyle (3 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Motosiklet Dünyası >> Vitesli motorlar nasıl kullanılıyor?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    2287 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: _DIESEL_


    quote:

    Orjinalden alıntı: exurtcies

    evet ortalama 5000 devir gibi olcak :) sollama yaparken 10000deviri aştıgını cok görürüsün bi arabın 2 katı devir yapar

    Devir konusunda kesin bilgi vermek yanlış olur kimi motorlar 6.000 redline girer kimisi 18.000 bu motorun hacmine ve yapısına (2t veya 4t) olmasına bağlıdır.


    Evet bende o yüzden rakam vermek istemedim.. :)
  • Yarbay
    4411 Mesaj
    dogru devir yerine dusuk devirde kullanilan motorlar, egzoslarindaki renk degisiminden anlasiliyor
  • Yarbay
    2287 Mesaj
    renk değişimi ?
  • Yarbay
    3481 Mesaj
    Beyaz duman?
  • Yarbay
    2287 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: HarryBlade

    Beyaz duman?

    egzoz rengi değişiyomuş sanırsam.. :))
  • Yarbay
    3481 Mesaj
    Kararması mı acaba? Hiç öyle birşeye rastlamadım ama.
  • Yarbay
    4411 Mesaj
    kararma degil, mavimsi olmasi goruluyor. sahibindendeki megafotolu ilanlara bakarsaniz da gorebilirsiniz
  • Yarbay
    2287 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: ^Biotech^

    kararma degil, mavimsi olmasi goruluyor. sahibindendeki megafotolu ilanlara bakarsaniz da gorebilirsiniz

    Egzozun ucundaki mavimsilik bazı markaların kendinde var 0 dan.. O sonradan olma bir şey değildir..
  • Yarbay
    4411 Mesaj
    her motor icin gecerli degil bu, ozellikle kisa mefalerde ve dogru devirde kullanilmayan araclarda goruluyor. detayli bilgiyi yazili olarak nette bulursam ekleyecegim
    |
    |
  • Çavuş
    55 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: blackwinterday

    Vites kullanımını uygulamalı olarak gösteren bir video falan var mı acaba youtube'da falan?


    kardes sen nasıl bır motormu sepetlısı var sepetsızı var her neyse vıtes sol elde sag elde on fıren ve gaz var sol ayagında vıtes sag ayagında fıren var eger sen araba surmesını bılıyorsan bu cooook kolay gelecektır ınan devırını getırdın mı yukarıya kaldıracaksın ama bıde su var yenı cıkan motorlarda her vıtes arasında bos yok ama spetlı ijelerde her vıtes arasında bos var sonra bıde yenı cıkan motorların bazılarında vıtes asagın ındıkce vıtes artıyor ama ijelerde ise yukarı cıktıkca vıtes artıyor bıde buna dıkkat et kardes
  • Çavuş
    55 Mesaj
    he bu arada ben bak ilk vıteslı motoru ijelerde ogrendım ve boyle formlardan da hıc yardım almadım babam bın dedı bındım sadece bana vıtes nasıl atılır depraj nerde fıren nerde oldugunu soyle bende tamam dedım ve surdum ve ben bu motoru surerkende daha 14 yasındaydım sımdı 18 yasındayım bılmıyorum ama kardes sen kac yasındasın ama suanda bana sen bana bır sepetlı ije getır motorun altından gırer ustunden cıkarım
  • Binbaşı
    1766 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Benim soru baya bir yanlış anlaşıldı demekki. Ben de sadece konumlarını öğrenmek istedim. Başlığı şu şekilde açmam lazımdı: "Vitesli motorlarda ne nerededir?"

    Bu arada hala öğrenmek istediğim şeyi öğrenebilmiş değilim. İleri geri fonksiyonu olan bir mekanizmayı tek ayak hareketiyle nasıl kontrol ediyoruz? 6. vitesten 1'e nasıl düşüyoruz mesela?
  • Yarbay
    2287 Mesaj
    6. vitesten 1. vitese düşürmek için 1 e gelene kadar pedalı aşağı doğru iterek tık tık atıyosun vitesi. Kafanda büyütme bu kadar.
    |
    |
  • Yarbay
    4411 Mesaj
    tiptronik vites arac kullandin mi? veya binmissindir herhalde. vites tiptronikteyken vites buyutmek/kucultmek icin ayni eksende ileri/geri itmek gibi dusunebilirsin.


    quote:

    Orjinalden alıntı: blackwinterday

    Benim soru baya bir yanlış anlaşıldı demekki. Ben de sadece konumlarını öğrenmek istedim. Başlığı şu şekilde açmam lazımdı: "Vitesli motorlarda ne nerededir?"

    Bu arada hala öğrenmek istediğim şeyi öğrenebilmiş değilim. İleri geri fonksiyonu olan bir mekanizmayı tek ayak hareketiyle nasıl kontrol ediyoruz? 6. vitesten 1'e nasıl düşüyoruz mesela?
  • Binbaşı
    1766 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Abicim normal vites kolu olsa anlayacağım ileri geri itme mevzusunu da ayağınla nasıl ileri geri iteceksin? Kavrama sözkonusu değil sonuçta ayak bu. Siz böyle anlatamadıkça ben daha çok merak ettim valla.
  • Yarbay
    2287 Mesaj
    Bak elimizde bir tane ayak ile kullanmalık ayağın orda olan bi pedal var. Debriyaj a elinle basıyosun, sonra ayağını o ayak koyma yerinde olan vites pedalının altına sokuyosun yukarı doğru çekiyosun pedalı, tabanın yine ayak koyma yerine basılı olarak sadece ayağının önünü yukarı çekiyosun, tık ediyo vites yükseltmiş oluyosun, vites küçültmek içinde ayağını pedala yukardan bastırarak yine topuk ayak koyma yerinde, ayağının ucuyla aşağı ittiriyosun. Bu kadar basit. Artık anlatma yöntemide kalmadı.
  • Yarbay
    3154 Mesaj
    Milleti haşladığın için olabilir blackwinterday. Arabadaki gibi olmasa da kavrama söz konusu. Nasıl arabada debriyaja "yeterli" güçte basmaz isen silkeler stop eder motorda da benzer. Anahtar nokta motorda gaz vermekten korkmayacaksın. İleri geri itme değil aşağı ve yukarı hareket var. _Diesel_ fotoğraflı olarak zaten okuyarak, görerek yapılabilecek en iyi anlatımı yapmış. Anlatılamıyor değil, teoride ancak bu kadar anlatılabilir olmasından kaynaklanıyor.

    http://www.youtube.com/watch?v=zJPh72OLMm0&feature=related

    http://revver.com/video/803276/how-to-ride-a-motorbike-2-gears/

    http://www.youtube.com/watch?v=p6IjR-eSYeY




  • Binbaşı
    1766 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Sağolun beyler, kusura bakmayın kimseyi kırmak gibi bir niyetim yok. Aslında dediğiniz gibi Diesel'in verdiği resimde açıkça görülüyor. Ayağın ucu ile o kolun altına girip üstüne çıkmak şehiriçinde baldırın ön tarafındaki kasları baya yorar herhalde.
  • Yarbay
    4411 Mesaj
    bir vitesli motorun ustune binip vites degisimini yaparsan cok zor olmadigini ve agri falan da yapmadigini gorebilirsin. esas agriyi sag el bilegi olusturuyor uzun yolda.


    quote:

    Orjinalden alıntı: blackwinterday

    Sağolun beyler, kusura bakmayın kimseyi kırmak gibi bir niyetim yok. Aslında dediğiniz gibi Diesel'in verdiği resimde açıkça görülüyor. Ayağın ucu ile o kolun altına girip üstüne çıkmak şehiriçinde baldırın ön tarafındaki kasları baya yorar herhalde.
  • Yarbay
    3191 Mesaj
    Yoğun trafikte dur kalklar sık vites değişimi gerektirir belki bu durum biraz yorucu olabilir fakat o pedal sandığın kadar sert değil debriyajı tam olarak kavrarsan ufak bir ayak teması dahi vites geçişini sağlar pek zorlamaz uzun yolda ise sık vites değiştirmessin stabil gidersin genelde 4. veya 5. viteste gidersin uzun yolda ise ayaktan ziyade sırt ağrısı,baş ağrısı,bilek ağrısı vs... zorlukları vardır.
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
valorant points
vp satın al
Sohbet
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR5
0,453
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.