Şimdi Ara

Vitesli motorlar nasıl kullanılıyor? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
0
Favori
5.438
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: _DIESEL_


    quote:

    Orjinalden alıntı: exurtcies

    evet ortalama 5000 devir gibi olcak :) sollama yaparken 10000deviri aştıgını cok görürüsün bi arabın 2 katı devir yapar

    Devir konusunda kesin bilgi vermek yanlış olur kimi motorlar 6.000 redline girer kimisi 18.000 bu motorun hacmine ve yapısına (2t veya 4t) olmasına bağlıdır.


    Evet bende o yüzden rakam vermek istemedim.. :)
  • dogru devir yerine dusuk devirde kullanilan motorlar, egzoslarindaki renk degisiminden anlasiliyor
  • renk değişimi ?
  • Beyaz duman?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: HarryBlade

    Beyaz duman?

    egzoz rengi değişiyomuş sanırsam.. :))
  • Kararması mı acaba? Hiç öyle birşeye rastlamadım ama.
  • kararma degil, mavimsi olmasi goruluyor. sahibindendeki megafotolu ilanlara bakarsaniz da gorebilirsiniz
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ^Biotech^

    kararma degil, mavimsi olmasi goruluyor. sahibindendeki megafotolu ilanlara bakarsaniz da gorebilirsiniz

    Egzozun ucundaki mavimsilik bazı markaların kendinde var 0 dan.. O sonradan olma bir şey değildir..
  • her motor icin gecerli degil bu, ozellikle kisa mefalerde ve dogru devirde kullanilmayan araclarda goruluyor. detayli bilgiyi yazili olarak nette bulursam ekleyecegim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: blackwinterday

    Vites kullanımını uygulamalı olarak gösteren bir video falan var mı acaba youtube'da falan?


    kardes sen nasıl bır motormu sepetlısı var sepetsızı var her neyse vıtes sol elde sag elde on fıren ve gaz var sol ayagında vıtes sag ayagında fıren var eger sen araba surmesını bılıyorsan bu cooook kolay gelecektır ınan devırını getırdın mı yukarıya kaldıracaksın ama bıde su var yenı cıkan motorlarda her vıtes arasında bos yok ama spetlı ijelerde her vıtes arasında bos var sonra bıde yenı cıkan motorların bazılarında vıtes asagın ındıkce vıtes artıyor ama ijelerde ise yukarı cıktıkca vıtes artıyor bıde buna dıkkat et kardes
  • he bu arada ben bak ilk vıteslı motoru ijelerde ogrendım ve boyle formlardan da hıc yardım almadım babam bın dedı bındım sadece bana vıtes nasıl atılır depraj nerde fıren nerde oldugunu soyle bende tamam dedım ve surdum ve ben bu motoru surerkende daha 14 yasındaydım sımdı 18 yasındayım bılmıyorum ama kardes sen kac yasındasın ama suanda bana sen bana bır sepetlı ije getır motorun altından gırer ustunden cıkarım
  • Benim soru baya bir yanlış anlaşıldı demekki. Ben de sadece konumlarını öğrenmek istedim. Başlığı şu şekilde açmam lazımdı: "Vitesli motorlarda ne nerededir?"

    Bu arada hala öğrenmek istediğim şeyi öğrenebilmiş değilim. İleri geri fonksiyonu olan bir mekanizmayı tek ayak hareketiyle nasıl kontrol ediyoruz? 6. vitesten 1'e nasıl düşüyoruz mesela?
  • 6. vitesten 1. vitese düşürmek için 1 e gelene kadar pedalı aşağı doğru iterek tık tık atıyosun vitesi. Kafanda büyütme bu kadar.
  • tiptronik vites arac kullandin mi? veya binmissindir herhalde. vites tiptronikteyken vites buyutmek/kucultmek icin ayni eksende ileri/geri itmek gibi dusunebilirsin.


    quote:

    Orjinalden alıntı: blackwinterday

    Benim soru baya bir yanlış anlaşıldı demekki. Ben de sadece konumlarını öğrenmek istedim. Başlığı şu şekilde açmam lazımdı: "Vitesli motorlarda ne nerededir?"

    Bu arada hala öğrenmek istediğim şeyi öğrenebilmiş değilim. İleri geri fonksiyonu olan bir mekanizmayı tek ayak hareketiyle nasıl kontrol ediyoruz? 6. vitesten 1'e nasıl düşüyoruz mesela?
  • Abicim normal vites kolu olsa anlayacağım ileri geri itme mevzusunu da ayağınla nasıl ileri geri iteceksin? Kavrama sözkonusu değil sonuçta ayak bu. Siz böyle anlatamadıkça ben daha çok merak ettim valla.
  • Bak elimizde bir tane ayak ile kullanmalık ayağın orda olan bi pedal var. Debriyaj a elinle basıyosun, sonra ayağını o ayak koyma yerinde olan vites pedalının altına sokuyosun yukarı doğru çekiyosun pedalı, tabanın yine ayak koyma yerine basılı olarak sadece ayağının önünü yukarı çekiyosun, tık ediyo vites yükseltmiş oluyosun, vites küçültmek içinde ayağını pedala yukardan bastırarak yine topuk ayak koyma yerinde, ayağının ucuyla aşağı ittiriyosun. Bu kadar basit. Artık anlatma yöntemide kalmadı.
  • Milleti haşladığın için olabilir blackwinterday. Arabadaki gibi olmasa da kavrama söz konusu. Nasıl arabada debriyaja "yeterli" güçte basmaz isen silkeler stop eder motorda da benzer. Anahtar nokta motorda gaz vermekten korkmayacaksın. İleri geri itme değil aşağı ve yukarı hareket var. _Diesel_ fotoğraflı olarak zaten okuyarak, görerek yapılabilecek en iyi anlatımı yapmış. Anlatılamıyor değil, teoride ancak bu kadar anlatılabilir olmasından kaynaklanıyor.

    http://www.youtube.com/watch?v=zJPh72OLMm0&feature=related

    http://revver.com/video/803276/how-to-ride-a-motorbike-2-gears/

    http://www.youtube.com/watch?v=p6IjR-eSYeY




  • Sağolun beyler, kusura bakmayın kimseyi kırmak gibi bir niyetim yok. Aslında dediğiniz gibi Diesel'in verdiği resimde açıkça görülüyor. Ayağın ucu ile o kolun altına girip üstüne çıkmak şehiriçinde baldırın ön tarafındaki kasları baya yorar herhalde.
  • bir vitesli motorun ustune binip vites degisimini yaparsan cok zor olmadigini ve agri falan da yapmadigini gorebilirsin. esas agriyi sag el bilegi olusturuyor uzun yolda.


    quote:

    Orjinalden alıntı: blackwinterday

    Sağolun beyler, kusura bakmayın kimseyi kırmak gibi bir niyetim yok. Aslında dediğiniz gibi Diesel'in verdiği resimde açıkça görülüyor. Ayağın ucu ile o kolun altına girip üstüne çıkmak şehiriçinde baldırın ön tarafındaki kasları baya yorar herhalde.
  • Yoğun trafikte dur kalklar sık vites değişimi gerektirir belki bu durum biraz yorucu olabilir fakat o pedal sandığın kadar sert değil debriyajı tam olarak kavrarsan ufak bir ayak teması dahi vites geçişini sağlar pek zorlamaz uzun yolda ise sık vites değiştirmessin stabil gidersin genelde 4. veya 5. viteste gidersin uzun yolda ise ayaktan ziyade sırt ağrısı,baş ağrısı,bilek ağrısı vs... zorlukları vardır.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.