Şimdi Ara

vitese geçmeme- zor geçme (corsa c 2004 1.3 cdti)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
7.236
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2004 model 1.3 CDTİ corsam var. Bu sonbaharda havalar soğuduğunda bir sabah aracımı çalıştırdım ve 1. vitese atmak istedim. Ama 3-5 denemeye rağmen 1.Vitese atamadım. Geri vitese atmaya çalıştım. Bir gaarç sesi. 3. Vites 4. Vites denemesi derken vitese atabildim. Ama 3 ve 4’e de zorlanma hissi vererek geçti. Sonraki 3-5 vitese atma denemesinde de trafikte sorun yaşadım. Önce ikiye atıp sonra bire atabildim. O gün internette biraz araştırdım. Ertesi gün sabah yine vitese atamayınca debriyajı pompalayıp denedim. Değişmedi. Gerçi ne kadar pompalamak lazım emin değilim. Bu sorun hava soğudukça artıyor.

    Hava soğudukça aracı vitese geçirmek için daha fazla deneme yapmak gerekiyor. 8-10 derecelerde vitese geçme konusunda daha az inatçı oluyor. Ama tabi ki sorunsuz geçmiyor. Sıfır derecede de 10 derecede de trafikte biraz yol alıp, dur kalk yaptıktan sonra vites yağ gibi geçmeye başlıyor. Sanki araç ısınınca iş düzeliyor. Çünkü vitesin sorunsuz hale gelmesi aracın fandan sıcak hava üflemeye başlamasına denk geliyor gibi.

    Bir süre böyle devam ettim ve sonra aracı en son bakıma götürdüğüm servise götürdüm. Tabi araç ısınmış durumda olduğunda viteste bir sorun yoktu. Sabah motoru çalıştırıp kendileri baksın diye aracı orada bıraktım. Ertesi gün öğlen gittiğimde “pimler eskimişti, pimleri değiştirdik. Bu fayda etmezse mekanizmayı komple değiştireceğiz” dediler. Aracı çalıştırdım. Vites sorunsuz çalıştı. Buna şaşırmadım tabi. Çünkü aracın o günkü ilk çalıştırılışı değildi ve hava 14 dereceydi.

    Sonraki 2 günde hava 14 dereceydi ve ilk çalıştırmada 1. vitese atabildim. Ama vitese ilk geçişte küçük bir takılma hissi yaşadım. Sonraki sabahlarda 10 derece ve 8 derecede çalıştırdım. Yine ilk denemede 1. Vitese geçse de küçük bir takılma hissi verdi. Ama servise götürmeden önce 8-10 derecede vites ilk denemede atmam mümkün değildi. Sonra hava 4 dereceye düştü ve sabah vitese atamadım. Yine 2,3 ve 4 vitesleri 3-5 kez denedim. 3 veya 4 ‘e geçirdikten sonra debriyajdan ayağımı kaldırmadan 1’e atabildim. Bir sonraki debriyajda ise 2’ye atmadan 1’e atamadım. Bu, araç ısınıncaya kadar böyle devam etti.

    Sorun ne olabilir? Ne yapabilirim? Başından geçenler ya da bu işten anlayanların yardımını bekliyorum.







  • up...
  • başka bir forumda bir arkadaş şöyle cevaplamış sorumu:
    "Merhaba, aynı sorunu bende astra j 1.3 dizelde yaşıyorum. Servise götürdüm bu duruma yapılabilecek birşey olmadığını söylüyorlar. Ve araştırdım sorunu buldum ama çözümü yok sanırım. Teşhis ettiğiniz gibi havaların soğuk olmasıyla alakalı bir durum tamamen. vites kolunun halatlarının dışında plastik bir koruma varmış ve bu plastik soğuk havalarda sertleştiği için özellikle 1. vitese geçirmek çok zor gerçekten ve geri viteste aynı şekilde.
    Yani şanzıman yağıyla vs. ısınmasıyla hiç alakası yok. Tabi araç ısınmaya başladıkça, mutlaka bu parçalarda ısıdan dolayı daha yumuşak hala geliyor ama sıkıntılı gerçekten. Ben kendim şöyle bir çözüm buldum, ilk önce 2. vitese sonra 1. vitese atıyorum. çok daha rahat geçiyor. Alışkanlık oldu zaten.

    Geri vites içinse önce 3. vites sonra geri vitese geçirin sorunsuz geçiyor. Deneyin."



    Bu arkadaşta 2. vitese geçiyormuş. bende 1-2-3-4-5-geri farketmiyor. ilk başta hiçbirisine geçmiyor. defalarca deneyerek 3 veya dörde geçiyor. sonrasında 1 e atmak için ikiye atmam gerekiyor. ısınınca da hepsine sorunsuz geçiyor. yaptığım araştırmalarda bu soruna yol açabilecek olanların aşağıdakiler olabileceğini gördüm. yani tecrübe ve görüşlerini aktaranlar öyle diyor:

    Üst merkez
    yağ eskimesi
    aks keçesinde kaçak
    senkromeç sorunu
    spiral-çelik halat ( ki bu sizin bahsettiğiniz halat sanırım)
    debriyaj balatası
    baskı balatası
    pim

    yukarıdaki arkadaşın bahsettiğibu halat değişmiyor mu? bence değişir. maliyeti ne olur bilmem.

    yukarıdaki ihtimallere gelince
    - üst merkez arızası gözle tespit edilebilir mi ya da başka bir belirtisi var mdırı bilmem
    - yağ eskise her hava şartında yapmaz mı?
    - aks keçesinde kaçak olsa yağ seviyesi azalır sanırım. ama bu da her hava şartında aynı soruna yol açmaz mı?
    - senkromeç sorunu olsa bu da her hava sıcaklığına olur gibi geliyor.
    - halata gelince bu halatı söküp yağa yatırtıp sonrasında sorunu çözen birisi vardı. ama çözüm ne kadar uzun ömürlü oldu bilmem. sen de bu çözümü deneybilrisin hocam. bu halat sökülebiliyorsa değiştirilir de.
    - debriyaj ve baskı balatası sorunu olsa bunların da başka belirtileri olmalı gibi geliyor.
    - pimleri zaten değiştirdiler.

    bu konuda tecrübe ve bilgisi olanların yardımını bekliyorum.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.