Şimdi Ara

vites geçişlerinde problem

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
2
Favori
65.571
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Aracım 2004 seat leon 1.6 (BCB) 75.000 km.
    Temmuz ayında 65.000 km de yaşından dolayı triger setini değiştirirken iyice yukarıdan kavramaya başladığı için baskı balatayı da değiştirttim.söktükten sonra ustanından dediğine göre bitmek üzereymiş zaten. motor tarafında hiçbir sıkıntım yok vites tarafı biraz sıkıntılı. ilk başlarda yüksek devirlerde 2 den 3 e veya 3 ten 4 e geçerken zorlanma ve cırtlama yapıyordu.şimdi onlar pek yok ama özellikle 3. vitese geçişler sert ve sorunlu. araba soğukken 1 ve 2 ye zor geçiyor. ustaya tekrar gösterdim kontrol etti, test sürüşü yaptı hatta vitesleri debriyazsız değiştirdi ve sorun yok dedi. ancak vites geçişleri öyle yağ gibi değil. bunun nedeni baskı-balatamıdır (SACHS) başka birşeymidir ve çözümü nedir?
    Yardımcı olursanız çok sevinirim.







  • şanzumanın yağı ne alemde?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    şanzumanın yağı ne alemde?
    Banada yağdan kaynaklanabilir gibi geldi. En iyisi servise gösterin ayrıntılı şekilde bakılsın..Sorun kesin bi şekilde anlaşılır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HaCKeRBoY64

    şanzumanın yağı ne alemde?
    yağ değişti.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emigdina

    yağ değişti.

    Alıntıları Göster
    baskı balata yeniyken yapabilir,alışınca sorun kalmaz..şanzıman yağında mobil tercih etmelisiniz ayrıca.. senkromeçleri de bozmuş olabilirsiniz bitik baskı balatayla..eğer böyleyse daha büyük problemlere yol açmadan onları da değiştirtmelisiniz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    baskı balata yeniyken yapabilir,alışınca sorun kalmaz..şanzıman yağında mobil tercih etmelisiniz ayrıca.. senkromeçleri de bozmuş olabilirsiniz bitik baskı balatayla..eğer böyleyse daha büyük problemlere yol açmadan onları da değiştirtmelisiniz..

    Alıntıları Göster
    teşekkürler ama tam bitmeden değiştirdim. değiştikten sonra da 10.000 km yaptım neredeyse. keyif vermiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emigdina

    teşekkürler ama tam bitmeden değiştirdim. değiştikten sonra da 10.000 km yaptım neredeyse. keyif vermiyor.

    Alıntıları Göster
    Benim 2000 model polo'da da benzer sorun vardı, 1. ve 3. viteslere bazen çok rahat geçiyor, bazen de duvar varmış gibi takılıyordu. Birkaç defa ışıklarda 1. vitese geçmedi. O sorunu çözemedim, bir süre sonra da sattım zaten arabayı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drmoz

    Benim 2000 model polo'da da benzer sorun vardı, 1. ve 3. viteslere bazen çok rahat geçiyor, bazen de duvar varmış gibi takılıyordu. Birkaç defa ışıklarda 1. vitese geçmedi. O sorunu çözemedim, bir süre sonra da sattım zaten arabayı.

    Alıntıları Göster
    benzer şeyler. nerede taktırdınız ve malzemenin markasını biliyormusunuz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emigdina

    benzer şeyler. nerede taktırdınız ve malzemenin markasını biliyormusunuz?

    Alıntıları Göster
    eski baskı-balata yukarda kavrıyordu.böyle bir alışkanlık yapmış olabilirsiniz.debriyaja sonuna kadar basın.yeni takılan baskı-balata birmüddet ayırmada ufakta olsa sıkıntı yaratır bazen.mümkünse biraz üstte kavrama ayarı yapıp debriyajı sonuna kadar basmak gerekir.
    birde cırt cırt sesleri pek hayra alamet deyil.senkromeç kokusu var gibi amma aracınızın km.si az pek ihtimal vermiyorum.
    debriyaja sonuna kadar basın.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    eski baskı-balata yukarda kavrıyordu.böyle bir alışkanlık yapmış olabilirsiniz.debriyaja sonuna kadar basın.yeni takılan baskı-balata birmüddet ayırmada ufakta olsa sıkıntı yaratır bazen.mümkünse biraz üstte kavrama ayarı yapıp debriyajı sonuna kadar basmak gerekir.
    birde cırt cırt sesleri pek hayra alamet deyil.senkromeç kokusu var gibi amma aracınızın km.si az pek ihtimal vermiyorum.
    debriyaja sonuna kadar basın.....

    Alıntıları Göster
    debriyaja sonuna kadar basma konusuna dikkat ediyorum zaten hocam. 10 binde alışmazmı bu. bi sıkıntısı var ama anlamadım gitti



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emigdina -- 19 Ekim 2010; 15:51:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emigdina

    debriyaja sonuna kadar basma konusuna dikkat ediyorum zaten hocam. 10 binde alışmazmı bu. bi sıkıntısı var ama anlamadım gitti

    o zaman diyecek pek birşey yok.kullanılan malzeme ya uyumsuz ya onarımlı veya kalitesiz.
    bazı balatalarda elektriklenmeden ötürü yapışma oluyor.çaresiz bir arızadır.mutlaka balatanın değişmesi gerekir.bazende ucuz deyip onarımlı veya kalitesiz baskı taktırılıyor.baskının birtarafı teması kestiği halde diğer tarafı sürtmeye devam ediyor.pilakanın göbeği veya balatayı taşıyan flanş eğri olabiliyor.
    bütün bunlar daha önce yokta sonradan bu araz çıktı isedir...
    ************
    ed:değişik ustalara danışın birine bağlı kalmayın.ustayım deyip ustalığı sizin araçta öğrenmesin...
    *********
    ed 2:debriyajsız vitese takmak debriyajlıdan daha kolaydır.ustanın yaptığı şow ağırlıklıdır.debriyajsız vites değiştirme ile sizin arızanız hiç anlaşılmaz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hezerfen -- 19 Ekim 2010; 16:30:08 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    quote:

    Orijinalden alıntı: emigdina

    debriyaja sonuna kadar basma konusuna dikkat ediyorum zaten hocam. 10 binde alışmazmı bu. bi sıkıntısı var ama anlamadım gitti

    o zaman diyecek pek birşey yok.kullanılan malzeme ya uyumsuz ya onarımlı veya kalitesiz.
    bazı balatalarda elektriklenmeden ötürü yapışma oluyor.çaresiz bir arızadır.mutlaka balatanın değişmesi gerekir.bazende ucuz deyip onarımlı veya kalitesiz baskı taktırılıyor.baskının birtarafı teması kestiği halde diğer tarafı sürtmeye devam ediyor.pilakanın göbeği veya balatayı taşıyan flanş eğri olabiliyor.
    bütün bunlar daha önce yokta sonradan bu araz çıktı isedir...
    ************
    ed:değişik ustalara danışın birine bağlı kalmayın.ustayım deyip ustalığı sizin araçta öğrenmesin...
    *********
    ed 2:debriyajsız vitese takmak debriyajlıdan daha kolaydır.ustanın yaptığı şow ağırlıklıdır.debriyajsız vites değiştirme ile sizin arızanız hiç anlaşılmaz...

    Alıntıları Göster
    verdiğiniz bilgiler teşekkürler. debriyajsız vites değiştirerek cırtlama olup olmadığına baktı ve yapmadı. dişçi misali,sabaha kadar ağrıdan döner durursunuz ama sabah olup da dişçiye gidince ağrınız geçer.bizimki de o hesap. zaten esas sıkıntı cırtlama değil o nadir oluyor hatta bu ara pek olmuyor, problem vites geçişleri yağ gibi değil sanki sürte sürte geçiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emigdina -- 20 Ekim 2010; 9:07:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emigdina

    verdiğiniz bilgiler teşekkürler. debriyajsız vites değiştirerek cırtlama olup olmadığına baktı ve yapmadı. dişçi misali,sabaha kadar ağrıdan döner durursunuz ama sabah olup da dişçiye gidince ağrınız geçer.bizimki de o hesap. zaten esas sıkıntı cırtlama değil o nadir oluyor hatta bu ara pek olmuyor, problem vites geçişleri yağ gibi değil sanki sürte sürte geçiyor.

    Alıntıları Göster
    "debriyajsız vites değiştirerek cırtlama olup olmadığına baktı ve yapmadı"
    *******************
    yanlışı yanlışla düzeltmemek gerekir.debriyajsız kullanma esprisini bilen kişi zaten cırtlatmaz.senkromeçler bozuk olsa bile.debriyajsız kullanma demek;gurupla kamalı milin devrini eşitlemek demektir.iki dişlinin devri aynı olunca "cırtlama"zaten olmaz.
    debriyajsız kullanma şov ağırlıklıdır.müşteri üzerinde etki yapmak için kullanılır.hiçbir onarım-arıza teşhis özelliği yoktur......




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    "debriyajsız vites değiştirerek cırtlama olup olmadığına baktı ve yapmadı"
    *******************
    yanlışı yanlışla düzeltmemek gerekir.debriyajsız kullanma esprisini bilen kişi zaten cırtlatmaz.senkromeçler bozuk olsa bile.debriyajsız kullanma demek;gurupla kamalı milin devrini eşitlemek demektir.iki dişlinin devri aynı olunca "cırtlama"zaten olmaz.
    debriyajsız kullanma şov ağırlıklıdır.müşteri üzerinde etki yapmak için kullanılır.hiçbir onarım-arıza teşhis özelliği yoktur......

    Alıntıları Göster
    teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emigdina

    teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    başka görüşü olan varmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emigdina

    başka görüşü olan varmı?

    Alıntıları Göster
    Benim eski aracım brava idi. onda da böyle bir problem oldu. vites geçişleri sert ve kemikliydi üstelik bazen 1. vitese hiç geçmezdi. Bravalarda debriaj telinin ayarı manuel olarak yapılabiliyor. usta iki dakikada debriaj telini ayarladı (motor altında çevirerek ayarlanan bir somun gibi bir şey) ve sorun düzeldi. Leonlarda da böyle bir sistem varsa mutlaka bundan kaynaklanıyordur!

    Focus aracımda da vites geçişleri sertti. vites körüğünü kaldırıp ordaki hareketli mekanizmalara ve özellikle vitesin manevra yaptığı merkeze bol miktarda WD40 yağdan püskürttüm ve sonuç mükemmel. kaymak gibi vites geçişleri, sürüş keyfini kat ve kat artırıyor. Özellikle bunu tüm manuel vites sahiplerine yapmasını öneririm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: d_hamen

    Benim eski aracım brava idi. onda da böyle bir problem oldu. vites geçişleri sert ve kemikliydi üstelik bazen 1. vitese hiç geçmezdi. Bravalarda debriaj telinin ayarı manuel olarak yapılabiliyor. usta iki dakikada debriaj telini ayarladı (motor altında çevirerek ayarlanan bir somun gibi bir şey) ve sorun düzeldi. Leonlarda da böyle bir sistem varsa mutlaka bundan kaynaklanıyordur!

    Focus aracımda da vites geçişleri sertti. vites körüğünü kaldırıp ordaki hareketli mekanizmalara ve özellikle vitesin manevra yaptığı merkeze bol miktarda WD40 yağdan püskürttüm ve sonuç mükemmel. kaymak gibi vites geçişleri, sürüş keyfini kat ve kat artırıyor. Özellikle bunu tüm manuel vites sahiplerine yapmasını öneririm

    Alıntıları Göster
    yorumlarınız teşekkür ederim ama leonların debriyajı hidrolik. ayar yok yani. bu arabalarda gaz teli bile yok. ama körük altına yağ sıkma mantıklı gibi geliyor. umarım işe yarar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emigdina

    yorumlarınız teşekkür ederim ama leonların debriyajı hidrolik. ayar yok yani. bu arabalarda gaz teli bile yok. ama körük altına yağ sıkma mantıklı gibi geliyor. umarım işe yarar.

    Alıntıları Göster
    Bizim arabanında baskı balata değişti. Değişmeden once yağ gibiydi vites geçişleri. 5000km oldu değişeli. Sabahları sogukta vites atamıyorum. Isındıktan sonrada zor geçiyor. Kemikli gibi. 1. Vitese zor takiyorum arabayi. Debriyajdan ayağimi çekip basınca geçiyor. Usta kayıp piyasada yok.. Oteki ustalarda baskı balatayı çakma takmışlardır diyor..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0FD1540C7

    Bizim arabanında baskı balata değişti. Değişmeden once yağ gibiydi vites geçişleri. 5000km oldu değişeli. Sabahları sogukta vites atamıyorum. Isındıktan sonrada zor geçiyor. Kemikli gibi. 1. Vitese zor takiyorum arabayi. Debriyajdan ayağimi çekip basınca geçiyor. Usta kayıp piyasada yok.. Oteki ustalarda baskı balatayı çakma takmışlardır diyor..

    Alıntıları Göster
    bu hafta başka bir ustaya daha göstereceğim ona göre karar vereceğim. muhtemelen şanzıman tekrar inecek.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emigdina

    bu hafta başka bir ustaya daha göstereceğim ona göre karar vereceğim. muhtemelen şanzıman tekrar inecek.

    Alıntıları Göster
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.