Şimdi Ara

Vites Değiştirirken gaza basmamak..

Koronavirüs Özel
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
18
Cevap
0
Favori
19.193
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    618 Mesaj
    Merhaba arkadaşlar benim bir sorum olacaktı ilk defa bu olaya dobloda rastladım.. arabayı diyelim 3 ten 4 atıyorum ama gaza basmıyorum yavaşça ayağımı debriyajdan çekince araç silkelenmiyor.. transporter da böyle olmuyordu bunun arabaya her hangi bir zararı varmı ??



    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    600 Mesaj
    vites değiştirirken zaten gaza basmamak gerekir, sanırım birşeyi yanlış anladım mesajda
    eğer bahsettiğiniz vites yükselttikten sonra debriyajı yavaşça bırakmak ise sorunsuz araçlarda zaten silkeleme vs. yapmaması gerekir (seçilen vites hıza uygun ise)

    ekleme: ilk cümlede basmamak gerekir derken basmaya gerek yoktur manasında idi, yoksa aragazı dediğimiz şeyi sevenler için herhangi bir engel yok gaza basmakta



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Real_ETA -- 12 Mayıs 2010; 23:06:59 >
    |
    |
    _____________________________
    Ne mutlu Türk'üm diyene
  • Yarbay
    5394 Mesaj
    bende gaza basmadan atardım düz vitesde.Normalde basmak mı gerekiyordu?
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3878 Mesaj
    en fazla gaz yemediği için araba boğulur bişey olmaz
    |
    |
    _____________________________
    o araba alınır mı? bu araba satılır mı? ona bu kadar para verilir mi? bu araba o kadar etmezz... sen olsaydın ne alırdın, ben olsaydım nasıl satardım. yok benim arabam çok yakıyor, şu marka olsaymış daha iyiymiş... şu para olsun az yaksın çok kaçsın parçası vergisi ucuz olsun, hemen elden çıksın, yok sen delimisin ona kadar arabamı yoktu... EL AYA ÇIKTI, BİZDE HEP AYNI TATAVA...
  • Binbaşı
    1073 Mesaj
    Baskı balataya zararı vardır.örneğin siz 3000 devirde bir üst vitese atıyorsunuz lastiklerdeki devir sayısı aynı fakat motordaki devir rölantide olduğu için baskı balatadaki aşınma miktarı artar.Norma kalkışlardaki gibi debriyajla orantılı olarak gaza basarsanız baskı balatanız uzun ömürlü olur. .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vwag -- 12 Mayıs 2010; 23:14:59 >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2369 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: vwag

    Baskı balataya zararı vardır.örneğin siz 3000 devirde bir üst vitese atıyorsunuz lastiklerdeki devir sayısı aynı fakat motordaki devir rölantide olduğu için baskı balatadaki aşınma miktarı artar.Norma kalkışlardaki gibi debriyajla orantılı olarak gaza basarsanız baskı balatanız uzun ömürlü olur.

    Bilmiyordum. Bilgilendirmeniz için teşekkürler.
    |
    |
    _____________________________
    Bisiklet sür, sağlıklı kal !

    # Mechanical Engineering #
  • Yüzbaşı
    781 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: st0nejhen

    Merhaba arkadaşlar benim bir sorum olacaktı ilk defa bu olaya dobloda rastladım.. arabayı diyelim 3 ten 4 atıyorum ama gaza basmıyorum yavaşça ayağımı debriyajdan çekince araç silkelenmiyor.. transporter da böyle olmuyordu bunun arabaya her hangi bir zararı varmı ??


    edit: yanlış anlamışım pardon.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Impressor -- 12 Mayıs 2010; 23:38:23 >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    17129 Mesaj
    normalide o dur zaten silkeleme sadece 1 den 2 ye geçerken en çok hissedilir diğer viteslerde dişliler kısaldığığ için ayağınızı kavramadan hızlı bile çekseniz o kadar sarsıntı yapmaz
    |
    |
    _____________________________
    Opel Vectra 1.9 CDDesign sütçü Edition
    150 ps 320 nm 6 ileri Active Select
  • Yüzbaşı
    542 Mesaj
    Transporter ağır olduğundan daha çok güç istediğinden olabilir.Tıpkı düz yolda rahat kalkarken dik yokuşta aracın zorlanması gibi.
    |
    |
    _____________________________
  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    4 Not
    quote:

    Orijinalden alıntı: vwag

    Baskı balataya zararı vardır.örneğin siz 3000 devirde bir üst vitese atıyorsunuz lastiklerdeki devir sayısı aynı fakat motordaki devir rölantide olduğu için baskı balatadaki aşınma miktarı artar.Norma kalkışlardaki gibi debriyajla orantılı olarak gaza basarsanız baskı balatanız uzun ömürlü olur. .


    Benim bildiğim asıl vites atarken gaza basarsan balata sıyırır, daha çok aşınır.
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3300 Mesaj
    Arkadaşım tabiki vites yükseltirken gaza basacaksınki araç devirlensin. terazi gibi olacak ayakların debriyajla gaz arasında.. Debriyaja tam basılıyken gaz vermek ara gazdan bahsediyorsan o eski man kamyonlar zamanında kaldı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CoMMaNDeRCX -- 13 Mayıs 2010; 1:12:38 >
    |
    |
    _____________________________
    Kanunlar Örümcek Ağına Benzer, Büyük Sinekler Delip Geçer, Küçük Sinekler takılıp Kalır.
  • Binbaşı
    1135 Mesaj
    quote:

    quote:
    quote:


    Orijinalden alıntı: vwag

    Baskı balataya zararı vardır.örneğin siz 3000 devirde bir üst vitese atıyorsunuz lastiklerdeki devir sayısı aynı fakat motordaki devir rölantide olduğu için baskı balatadaki aşınma miktarı artar.Norma kalkışlardaki gibi debriyajla orantılı olarak gaza basarsanız baskı balatanız uzun ömürlü olur. .


    Benim bildiğim asıl vites atarken gaza basarsan balata sıyırır, daha çok aşınır.


    Sanırım arkadaşı yanlış anladınız. Vites değiştirirken değilde vitesi değiştirdikten sonra debriyajdan çekerken ayağımızı , aynı oranda da gaz vermek gerek demiş benim anladığım. Yani aynı fikirdesiniz ve bencede böyle yapılır zaten.
    |
    |
    _____________________________
    NEW FORD FİESTA 1.4i TİTANYUM LP BORDO-KIRMIZI 2009




  • Yarbay
    4800 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: vwag

    Baskı balataya zararı vardır.örneğin siz 3000 devirde bir üst vitese atıyorsunuz lastiklerdeki devir sayısı aynı fakat motordaki devir rölantide olduğu için baskı balatadaki aşınma miktarı artar.Norma kalkışlardaki gibi debriyajla orantılı olarak gaza basarsanız baskı balatanız uzun ömürlü olur. .


    Benimde bildiğim budur hep bu şekilde kullanırım aracı orantılı bir şekilde gaza basılır.

    Babadan öğrendik bizde tabi hep o derdi böyle diye gerçektende baskı-balata babamın aracında epey geç değişir.Demekki doğru söylermiş
    |
    |
    _____________________________
    Golf VI 1.4 TSİ
  • Yüzbaşı
    618 Mesaj
    Ara Gaz Değil Orantılı bir şekilde evet ağamızı yavaşça çekerken gazada basarım ki araba daha hızlı gitsin diye ara gazdan bahsetmiyorum :)
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1015 Mesaj
    yakıt tüketimini etkileme karakteristiği nedir peki bu hareketin? debriyajla orantılı olarak gaza basmanın yakıt tüketiminde ciddi bir etkisi olur mu?
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    444 Mesaj
    hand toe tekniği. vites düşürmek için yapılıyor ama vites yükseltmedeki ile aynı mantık sadece fren olayı yok.

    http://translate.google.com.tr/translate?hl=tr&langpair=en|tr&u=http://www.turnfast.com/tech_driving/driving_heeltoe
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3529 Mesaj
    debriyaja basmadan vites değiştiren var mı, asıl marifet o, düz yolda çok sık kullandığım birşeydir,5 yıldır da bi zararını görmedim,

    yumuşak bir şekilde ivmelenirken debriyaja basmadan vitesi küçük vitesten çıkartıp büyük vitese kolu yaslarken (tabiki o anda geçmiyor) hafif gaz vermek suretiyle dişlileri aynı hıza getirerek vitesin bir üst dişliye geçmesini sağlarım,

    veya,

    yavaşlıyorum, tabiki aracı yumuşak kullanmak şartıyla, yada tamamen duracağım frenle yavaşlarken, kolu boş vites yuvasına doğru tatlı sert iterim, zaten uygun hıza düşünce yuvasından kurtulup boşa düşer,

    napalım züğürt yarı otomatik vites tesellisi
    |
    |
  • Yüzbaşı
    600 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: SeKSandDoRT

    debriyaja basmadan vites değiştiren var mı, asıl marifet o, düz yolda çok sık kullandığım birşeydir,5 yıldır da bi zararını görmedim,

    yumuşak bir şekilde ivmelenirken debriyaja basmadan vitesi küçük vitesten çıkartıp büyük vitese kolu yaslarken (tabiki o anda geçmiyor) hafif gaz vermek suretiyle dişlileri aynı hıza getirerek vitesin bir üst dişliye geçmesini sağlarım,

    veya,

    yavaşlıyorum, tabiki aracı yumuşak kullanmak şartıyla, yada tamamen duracağım frenle yavaşlarken, kolu boş vites yuvasına doğru tatlı sert iterim, zaten uygun hıza düşünce yuvasından kurtulup boşa düşer,

    napalım züğürt yarı otomatik vites tesellisi



    her ne kadar vites dişlileri kullanım ömürleri düşünülünce yüksek dayanıklılık ile üretilseler de hızla dönen iki dişliyi birbirinden ayırmak ya da birbiriyle birleştirmek çok doğru bir davranış değil bence. debriyaja basmaktan insana zarar gelmez boşa dumasın orda basın bence
    |
    |
    _____________________________
    Ne mutlu Türk'üm diyene




Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
Canlı Tv izle
bankalar.org
SEO
kolayoto.com
Sohbet
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR5
0,219
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.