Şimdi Ara

Vites değişimi Nasıl olmalıdır? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
0
Favori
20.068
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • saygılar hocam yine çok iyi bir paylaşım olmuş..
    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Adaşım...

    a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
    b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
    c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
    d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
    e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
    g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
    h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
    i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

    İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

    BAŞARILAR!!!




  • Yaw yeni araçlarda kompresyon oranı zaten çok düşük, araba bağırıyo ama yavaşlamıyo.

    Kardeş biraz detay ver olayla ilgili 4 den 1 e mi taktın ne yaptın, hızın ne civardaydı. muhtemelen senkromeji bozmuşsundur.

    Bir arada arabanın en pahalı yeri şanzımanıdır 15000tl civarı. şanzıman bozulduğu zaman, kazada hasar alırsa (genelde tamir edilemez), araç pert'e çıkar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Erdm24


    quote:

    Orjinalden alıntı: TaNeR.61


    quote:

    Orjinalden alıntı: kadango




    anlamadım bu ne demek=)


    Biraz daha zorlarsan motoru kucağına alırsın demek


    Olsun alırız.. Motora şefkat göstermek lazım=)




  • quote:

    Orjinalden alıntı: TaNeR.61


    quote:

    Orjinalden alıntı: Erdm24


    quote:

    Orjinalden alıntı: TaNeR.61


    quote:

    Orjinalden alıntı: kadango




    anlamadım bu ne demek=)


    Biraz daha zorlarsan motoru kucağına alırsın demek


    Olsun alırız.. Motora şefkat göstermek lazım=)

    Fazla şefkat gösterme.Şımarır sonra...




  • Sevgili dostlar teşekkür ederim. Bilgi geldiği sürece burada paylaşırım.

    Listede f) maddesini atlamışım, kimse de farkına varmamış anlaşılan. Ben de unuttum.
    İşte en klasik 4 vitesli dişli kutusu. Murat 124/131'inki tam bu tip.

  • ZF (Zahnradfabrik Friedrichshafen) DE
    Getrag (Getriebe AG) DE
    Borg-Warner USA
    Aisin JP

    en büyük imalatçılar






  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Adaşım...

    a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
    b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
    c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
    d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
    e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
    g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
    h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
    i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

    İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

    BAŞARILAR!!!


    Taner abi herşeyi yazmışsın bize bişey kalmamış




  • quote:

    Orjinalden alıntı: ==>burak7777<==

    Taner abi herşeyi yazmışsın bize bişey kalmamış



    Yok, daha yer var, f) maddesi boş. Ekleyebilirsiniz.

    f) __________________________________________________________________________




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Adaşım...

    a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
    b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
    c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
    d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
    e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
    g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
    h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
    i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

    İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

    BAŞARILAR!!!


    Passat DSG ikinci viteste ayağı gazdan çekince sarsıyor ama




  • Yarım debriyaj denilen olay debriyaja tam basmadan vites değiştirmek mi yoksa arabayı kaldırırken ayağı debriyajdan yavaş yavaş kaldırırken yarı yerinde durup belli bi süre o şekilde gitmek mi??
    Yarım debriyajın zararli bişey oldugunu bildiğimden soruyorum..
    Ayrıca şu yine çok duyduğum peygamber vitesi ne demektir birisi açıklarsa sevinirim.. Sürekli otomatik vites kullanan ama şuan ki aracı manuel olan birisi olarak sorularımı mazur görün arkadaşlar..
  • yürüyen araba 1o un altına inmedikten sonra 1. vitese alınmamalı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: murti82

    Yaw yeni araçlarda kompresyon oranı zaten çok düşük, araba bağırıyo ama yavaşlamıyo.

    Kardeş biraz detay ver olayla ilgili 4 den 1 e mi taktın ne yaptın, hızın ne civardaydı. muhtemelen senkromeji bozmuşsundur.

    Bir arada arabanın en pahalı yeri şanzımanıdır 15000tl civarı. şanzıman bozulduğu zaman, kazada hasar alırsa (genelde tamir edilemez), araç pert'e çıkar.


    hangi araba bu ferrari mi veyron mu
  • sorularıma cevap vericek yok mu??
  • quote:

    Orjinalden alıntı: caissa

    Yarım debriyaj denilen olay debriyaja tam basmadan vites değiştirmek mi yoksa arabayı kaldırırken ayağı debriyajdan yavaş yavaş kaldırırken yarı yerinde durup belli bi süre o şekilde gitmek mi??
    Yarım debriyajın zararli bişey oldugunu bildiğimden soruyorum..
    Ayrıca şu yine çok duyduğum peygamber vitesi ne demektir birisi açıklarsa sevinirim.. Sürekli otomatik vites kullanan ama şuan ki aracı manuel olan birisi olarak sorularımı mazur görün arkadaşlar..


    - Yarım debriyaj denilen olay arabayı kaldırırken ayağı debriyajdan yavaş yavaş kaldırırken yarı yerinde durup belli bi süre o şekilde gitmektir. Balatanın eskimesine sebep olur. Yarım debriyajda tırnaklar balatayı sıyırır, ömrü azalır.

    - Peygamber vitesi = boş viteste inmek. Yerçekiminden faydalanarak aracın motor freni veya balata freni yapmadan kinetik enerjiyi çoğaltmak suretiyle sürat kazanmasını sağlamak. Çok tehlikelidir, direksiyon hakimiyetinin kaybolmasına, virajda en fazla yük alan lastiğin janttan kopmasına (yırtılmasına) neden olabilir. Sonuçları tahmin etmeniz zor olmasa gerek...





  • hocam birde arabayı aradabir zorlamakta yani biraz bağırtmakta iyi oluyor diyor ustalar. yani sanırım eksozu sistemi falan temizliyormuş ve motorun tam olarak yağlanmasını sağlıyomuş ve motor için iyiyimiş.. yani böyle söylüyorlar..
    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Adaşım...

    a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
    b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
    c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
    d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
    e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
    g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
    h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
    i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

    İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

    BAŞARILAR!!!




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode


    quote:

    Orjinalden alıntı: caissa

    Yarım debriyaj denilen olay debriyaja tam basmadan vites değiştirmek mi yoksa arabayı kaldırırken ayağı debriyajdan yavaş yavaş kaldırırken yarı yerinde durup belli bi süre o şekilde gitmek mi??
    Yarım debriyajın zararli bişey oldugunu bildiğimden soruyorum..
    Ayrıca şu yine çok duyduğum peygamber vitesi ne demektir birisi açıklarsa sevinirim.. Sürekli otomatik vites kullanan ama şuan ki aracı manuel olan birisi olarak sorularımı mazur görün arkadaşlar..



    virajda en fazla yük alan lastiğin janttan kopmasına (yırtılmasına) neden olabilir. Sonuçları tahmin etmeniz zor olmasa gerek...



    Anlamadım burayı?




  • bende bi soru sorcam taner bey diyelim ki 2 viteste gidiyoduk yavaşlamamız gerekti ama durcak şekilde değil bu durumda da 1. vitese atmamalımız.

    ben bu güne kadar atıyodum bi zarar verdiğimi de düşünmüyordum


    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    Adaşım...

    a) Daima 1. vitesle kalk, önce hafif gaz, sonra tatlı/sert debriyajı bırak
    b) Debriyaja hızlı bas, yavaş bırak
    c) 2500/3000 devir arasında vites değiştir, dizellerde 1500/2500 arasında
    d) Yokuşlarda motor zorlandığında vites küçült, en kötü yokuşu 3. viteste çık, çok dik ve çok yüklüysen 2. viteste al.
    e) ASLA ve ASLA direksiyon hakimiyetine sebep olabilecek bir şekilde BOŞ VİTESTE (Peygamber Vitesi, Tansu Çiller) inme.
    g) Ara gazı, yarım debriyaj, balatayı sıyırmak, drift, patinaj, hareketli halde geri vitese (anaryaya) veya 1. vitese alma.
    h) TIRMANMAYI öğren, alışkanlık haline getir. En üst vitese hemen çık, ama en alt vitese de hemen inme.
    i) Kaliteli bit otomobilde ayağını gazdan çekince vites kutusu yol enerjisi ile motor enerjisi arasında gidip gelerek arabayı zıplatmaz!

    İyi Vites Kutusu = Sıcak Bıçakla Soğuk Tereyağını Fırından Yeni Çıkmış Küncüllü Pide Ekmeğinin İçine Sürme Hissi Verir...

    BAŞARILAR!!!




  • 2. viteste de kalkabilirsiniz. Bir deneyin. 1. vitesin tek özelliği ilk harekette ve çok dik yokuşlarda düşük hızda torku maksimum kullanacak şekilde kalkış yapmak. Gazı biraz arttırdığınızda 2. viteste de rahatça kalkabilirsiniz. Yavaşlamaya başlayınca 2. vitesten 1. vitese hiç atmanıza gerek yoktur, boşa alın, sonda da frene basın. Hareket halinde bir aracı 1. vitese atmak hassas dişlilere zarar verebilir, hiçbir sürücü eğitmeni de bunu önermez. 1. vites sadece kalkış vitesidir.

    1-3-5 yapanlar da var mesela, yüksek devir çıkar, sonra 2-4 vitesine hiç atmaz. Debriyaja basmadan 3. ve 5. vitesten çıkaranlar da var. Daha neler var neler.
  • 3. viteste de kalkar berlingo da o şekilde şanzıman kullnmanız hoş olmamış çok zarar verirsiniz. siz bilirsiniz tabi ben de hep motor freni kullanırım ileride kırmızı ışık yanıyorsa çekerim gazdan ayağımı 4'e 3'e 2'ye alırım ama 1'e almam
  • Hareket halindeki araç 1.vitese atılmaz.Zaten atmaya çalışırsanız,vitesin zorlandığını göreceksiniz.Dişlilere zarar verir.1.vites sadece kalkış içindir.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.