Şifremi/Kullanıcı Adımı Unuttum
Bağlan Google+ ile Bağlan Facebook ile Bağlan
Şimdi Ara

VİTES ARALIĞININ KISA OLMASIMI UZUN OLMASIMI DAHA FAZLA PERFORMANS SAĞLAR?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir Kullanıcı, 4 Masaüstü Kullanıcı
12
Cevap
0
Favori
3.226
Tıklama
Cevapla
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> VİTES ARALIĞININ KISA OLMASIMI UZUN OLMASIMI DAHA FAZLA PERFORMANS SAĞLAR?
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Er
    1 Mesaj
    BİLEM ARKDAŞLARDAN CEVAP ALABİLİRSEM SEVİNECEĞİM.



    |
    |
    _____________________________
    tatangalar
  • Binbaşı
    1389 Mesaj
    Arabayı hızlı kullanacaksan vites aralığını kısa tutacaksın..
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1113 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Söylev

    Arabayı hızlı kullanacaksan vites aralığını kısa tutacaksın..
    kısa olursa seri olur atak olur çabuk hızlanır..



    uzun olursa son hızı yuksek olur...





    performans istiyorsan kısa olacak ama otobanda kapışcaksan cacık olmaz o ayrı konu
    |
    |
    _____________________________
    İzmir / Karşıyaka.... 35½

    F30 3.16i M
  • Yarbay
    3583 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: Tacarsoy

    kısa olursa seri olur atak olur çabuk hızlanır..



    uzun olursa son hızı yuksek olur...





    performans istiyorsan kısa olacak ama otobanda kapışcaksan cacık olmaz o ayrı konu

    Alıntıları Göster
    kısa geçişler spor araçlar için ideal ve özel tasarlanır alt devirlerde kısa geçişler aracın çabuk hızlanmasını sağlar



    yanlız son süraat için ideal olanı uzun geçiştir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vozer -- 7 Ekim 2006; 17:31:03 >
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    366 Mesaj
    quote:

    Orjinalden alıntı: Tacarsoy



    kısa olursa seri olur atak olur çabuk hızlanır..



    uzun olursa son hızı yuksek olur...





    performans istiyorsan kısa olacak ama otobanda kapışcaksan cacık olmaz o ayrı konu







    Aynen özeti budur uzun vites aralıkları örneğin ara bir ani hızlanma gerektiğinde 4. vitesten 3. vitese geçeceğinde 3. vitese geçtiğin anda devir kaybı yaşarsın.. hatta bazı süper sporlarda 7 vitese kadar çıkmalarının sebebi budur..





    Saygılar,
    |
    |
    _____________________________
    MCSD.NET
  • Yüzbaşı
    897 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı:

    quote:

    Orjinalden alıntı: Tacarsoy



    kısa olursa seri olur atak olur çabuk hızlanır..



    uzun olursa son hızı yuksek olur...





    performans istiyorsan kısa olacak ama otobanda kapışcaksan cacık olmaz o ayrı konu





    budur

    Bu arada 1.6 vectranın 220 basması son dişlisiyle alakalı değildir öyle olsaydı aynı mantıktan hareket ederek daha uzun bir 5. hatta altıncı vites konurdu araç 250 yapardı. Vectra nın220 yapması yolun eğimi veya göstergenin bozukluğuyla ilgili.

    Alıntıları Göster
    Şehiriçinde kullanıyorsan kısa aralıklı vites daha avantajlı, şehirdışında tam tersi. Sana şöyle örnek veriyim.



    Bende hem 307 1,6 110hp hem de vectra 1,6 100bg var.



    307'nin vites aralıkları vectraya oranla bayağı kısa. Devir ibresi çok çabuk yükseliyor bir bakmışsın devir kesici devreye girmiş. 4.vitesle 170km/s hıza kadar çıkabiliyorum.



    Vectrada ise vites aralığı ekonomi amaçlı oldukça uzundur. Hatta araç 4000devire kadar cansızdır, sonrası ise çıldırır. 4.vitesle vectrayla 185 km/s hıza kadar çıkabiliyorum. Hatta bu hıza ulaşmak vectranın cüssesine bakarak çok uzun sürede olmuyor.



    Bi araçla kapıştığımda şehirçinde pejoyla, şehirlerarası yolda vectra ile olmayı istiyorum.Yani, kısa vites aralığı düşük hızlarda(0-150) avantaj, uzun vites aralığı ise yüksek hızlarda(100-200) avantajlıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vozer -- 7 Ekim 2006; 17:30:36 >
    |
    |
    _____________________________
    Gönlüm Zengin




  • Yüzbaşı
    431 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: hakkinenk

    Şehiriçinde kullanıyorsan kısa aralıklı vites daha avantajlı, şehirdışında tam tersi. Sana şöyle örnek veriyim.



    Bende hem 307 1,6 110hp hem de vectra 1,6 100bg var.



    307'nin vites aralıkları vectraya oranla bayağı kısa. Devir ibresi çok çabuk yükseliyor bir bakmışsın devir kesici devreye girmiş. 4.vitesle 170km/s hıza kadar çıkabiliyorum.



    Vectrada ise vites aralığı ekonomi amaçlı oldukça uzundur. Hatta araç 4000devire kadar cansızdır, sonrası ise çıldırır. 4.vitesle vectrayla 185 km/s hıza kadar çıkabiliyorum. Hatta bu hıza ulaşmak vectranın cüssesine bakarak çok uzun sürede olmuyor.



    Bi araçla kapıştığımda şehirçinde pejoyla, şehirlerarası yolda vectra ile olmayı istiyorum.Yani, kısa vites aralığı düşük hızlarda(0-150) avantaj, uzun vites aralığı ise yüksek hızlarda(100-200) avantajlıdır.

    Alıntıları Göster
    |
    |
    _____________________________




  • Yüzbaşı
    817 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: effem



    Alıntıları Göster
    eğer aracın beygir ve tork gücü yüksekse kısa şanzıman oranlarına hiç gerek yok. beygir ve torku düşükse ve bir de araç ağırsa performansı telafi edebilmek için genellikle kısa şanzıman oranları kullanılır. bu da viteslerin kısa sürede bitmesine ve hemen vites büyütme gerekliliğine yol açar. dolayısıyla son hız da düşük olur. bu durum aynı zamanda mekanik gürültüyü ve yakıt tüketimini artırır. şanzıman oranları uzun olan araçları kullanmak bence daha zevklidir. araç gereksiz zıplama ve sarsıntılar yapmaz. üst sınıf araçlar çoğunlukla uzun şanzıman oranlarına sahiptir.
    |
    |
    _____________________________




  • Binbaşı
    1774 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: nebel

    eğer aracın beygir ve tork gücü yüksekse kısa şanzıman oranlarına hiç gerek yok. beygir ve torku düşükse ve bir de araç ağırsa performansı telafi edebilmek için genellikle kısa şanzıman oranları kullanılır. bu da viteslerin kısa sürede bitmesine ve hemen vites büyütme gerekliliğine yol açar. dolayısıyla son hız da düşük olur. bu durum aynı zamanda mekanik gürültüyü ve yakıt tüketimini artırır. şanzıman oranları uzun olan araçları kullanmak bence daha zevklidir. araç gereksiz zıplama ve sarsıntılar yapmaz. üst sınıf araçlar çoğunlukla uzun şanzıman oranlarına sahiptir.

    Alıntıları Göster
    ben şehir içinde kapışmaktan çok uzun yolda basmayı tercih ettiğim için vites aralığının uzun olmasını tercih ediyorum kısa olunca son hız beni tatmin etmiyo bu tamamen sürüş stilinizle alakalı yorumlardan yola çıkarak senin için hangisi daha ii buna karar vermelisinn
    |
    |
    _____________________________


    DH HYUNDAİ ERA TAKIMI

    2008 HYUNDAI ERA 1.4 SELECT KUM BEJİ




  • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
    yaa arkadasım adı ustunde kısa tutarsan zamandan kısarsın ve daha performatık bı sekılde uzarsın ama sadece son suratın duser ama bunada care var oda chıp uygulamasıyla onu oranlarsın
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3583 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: VeroModa

    yaa arkadasım adı ustunde kısa tutarsan zamandan kısarsın ve daha performatık bı sekılde uzarsın ama sadece son suratın duser ama bunada care var oda chıp uygulamasıyla onu oranlarsın
    yaw bnim ikinci mesajıma ne oldu topicte kayboldu yokssa görenmi oldu
    |
    |
    _____________________________
  • Yüzbaşı
    827 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: DG00

    yaw bnim ikinci mesajıma ne oldu topicte kayboldu yokssa görenmi oldu

    Alıntıları Göster
    kısa olursa araç daha seri olur, uzun olursa son hızı fazla olur ve az yakar,



    ama en güzeli viteslerinin uzun olup performansının yüksek olmasıdır
    |
    |
    _____________________________
    DACIA LOGAN KULÜBÜ







    DACIA LOGAN 1.5 DCI AMBIANCE PACK CA İNCİ GRİ




  • Yarbay
    3289 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: muratugras

    kısa olursa araç daha seri olur, uzun olursa son hızı fazla olur ve az yakar,



    ama en güzeli viteslerinin uzun olup performansının yüksek olmasıdır

    Alıntıları Göster
    performasn için kısa
    |
    |
    _____________________________
HızlıCevap
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
Kurumsal Web Tasarım Şirketi
google reklamları
haberler
son dakika
üniversite
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR4
0,249
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.