Şimdi Ara

Virajda Arabanın Tutmayacağı Nasıl Anlaşılır (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
0
Favori
3.884
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PRİSON BREAK-

    Şimdi bu çok değişkenli bir olay
    Yol parlaksa sürtünme katsayısı düşükse kayar
    Yolun deveri hesaplanmadıysa kayar
    Lastikler kabak veya gevrekse kayar
    Arabadan arabaya yol tutuşu değişir


    Nerde hangi koşulda kayar diye sormadım zaten aracın kendini bırakacağını, kayacağını nerden anlayabiliriz dedim
  • Yada arka tarafin koptugunu hissedersin yavas yavas direksiyon tepkimesinden.
    Esk yolu 1.6tdi ile gordiondan sonra kucuk bir viraj var. 200 ile aldim ama, elim ayagim bosalmisti. arkasini yavas yavas kopmaya baslamisti neyseki topladim. Daha once insignia ile 230la giriyodum tik kaymak
    yada yoldan atma yoktu. Tamamen aracin kontrolunu ve limiti bilirsen anlarsin nasil kaydigini

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ClydeShelton kullanıcısına yanıt
    Kayicaksin zaten kaya kaya ogreniceksin ama kayma spin atma felan ileri surus teknik bilgisi olarak gecer once normal sekilde 5 6 ay sehir icinde duzgunce surup ogrenin zamanla 30 la 40 la bos yolda kaymayi aracin limitlerini ogrenirsin baska turlu zor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BOLDVIPER

    Kayicaksin zaten kaya kaya ogreniceksin ama kayma spin atma felan ileri surus teknik bilgisi olarak gecer once normal sekilde 5 6 ay sehir icinde duzgunce surup ogrenin zamanla 30 la 40 la bos yolda kaymayi aracin limitlerini ogrenirsin baska turlu zor

    Peki araç esp li olursa kayar mı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ClydeShelton kullanıcısına yanıt
    Hayir limitlerinde kullanilirsa kaymaz daha iyi olur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu iş okdar basit değil sen dinleme burdakileri üzerinize alınmayın ama tehlikeli şeyler söylemeyin deneyerek öğrenilir filan diye.

    boş trafiğe kapalı alanda deneyin trafikte değil bunu söyleyenlerde bundan kas ediyordur.

    arabayı kaydırayım derken kaymak azcık azcık sağa sola kaydırma değil toplıyacam derken direksiyonu kontrol edemessen araba tam tur kayarak dönerek bi yere vurursun yol genişse böyle dönersin yolda engebeli yada kayarken tekere birşey denk gelir yada takılırsa takla atarsın.

    ve bu durumlarda temel kural araca acımamak çoğu kişi görüyorum yerdeki çukurdan kaçmak için kaza riski atlatan.

    temel kural burdada geçerli araca acıma tehlike anında yapıştır gazı panik frenden daha iyidir.

    temel kural 2 panik frende sen abaza gibi frene abancan ama sen frene abandığında araba duracak sanacan ama yok öyle bi dünya araba durmaz frene abanma direksiyon + hafif fren + gaz kombinasyon önemlidir.

    bu iş en iyi tecrübe ile olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mixtiesto

    bu iş okdar basit değil sen dinleme burdakileri üzerinize alınmayın ama tehlikeli şeyler söylemeyin deneyerek öğrenilir filan diye.

    boş trafiğe kapalı alanda deneyin trafikte değil bunu söyleyenlerde bundan kas ediyordur.

    arabayı kaydırayım derken kaymak azcık azcık sağa sola kaydırma değil toplıyacam derken direksiyonu kontrol edemessen araba tam tur kayarak dönerek bi yere vurursun yol genişse böyle dönersin yolda engebeli yada kayarken tekere birşey denk gelir yada takılırsa takla atarsın.

    ve bu durumlarda temel kural araca acımamak çoğu kişi görüyorum yerdeki çukurdan kaçmak için kaza riski atlatan.

    temel kural burdada geçerli araca acıma tehlike anında yapıştır gazı panik frenden daha iyidir.

    temel kural 2 panik frende sen abaza gibi frene abancan ama sen frene abandığında araba duracak sanacan ama yok öyle bi dünya araba durmaz frene abanma direksiyon + hafif fren + gaz kombinasyon önemlidir.

    bu iş en iyi tecrübe ile olur.

    :D Hocam zaten bende direk sokaga çikip kaya kaya gitmeyecegim meraktan sormuştum teşekkür ettim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Viraja girmeden kafanda bir çizgi çizersin ama viraja girdiğinde direksiyonu döndürsen de o çizgiye bir türlü giremezsin. Direksiyonu daha fazla kırmak, gazı azaltmak,fren yapmak ihtiyacı hissedersin. Bir yere toslamamış ve yaşıyorsan limitleri aşmamışsın demektir. Ancak arabanın içinde fazlaca yana yattıysan bir daha o viraja girerken daha yavaş ve daha açıktan girmen gerektiğini anlarsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: L&M

    İçinden bir ses sana 'eşhedü enla ilahe illallah...... ' ' Ulan noluyoruz' ' Laaan' vb ... şeklinde seslendiğinde limitleri anlıyorsun.

    Böyle Mesajları görmesem, vallahi girmem foruma ,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • önden ve ya arkadan açılma yapmaya başlayacağını hissettirir. Özeliikle elektrik destekli direksiyon kutularında boşluk hissi oluşur
  • Aynı yolda çok farklı araçlar kullanıyorum. Özellikle aynı aracı üzün süre kullanacaksam limitlerini denediğim bir kaç viraj var. her gün hızı 10km arttırarak limitleri görebiliyorum. aracın kontrolünü kaybettiğini içindeyken çok rahat anlarsın. direksiyon tepkileri değişir arabanın kontrolünden çıktığını hissedersin.

    bence en tehlikelisi aracın önünün yada arkasının kopması değil, virajın dış tarafındaki lastiklerin yolla temasının azalmasıdır. en ufak hatada takla atacağın anlamına gelir.
  • arka koltukta siyah giysili elinde orak olan biri beliriyo ve
    aranızda "ya dayı sen nerden bindin arabaya" gibi bi diyalog yaşanmaya başlıyo



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi he_man -- 9 Eylül 2015; 14:19:02 >
  • Merhaba.
    Direksiyon çok kolay dönüyorsa anlaşılır.
  • Aracim doblo. Bir kez arka taraf iki saniyelik koptu bagcilar temdeki virajda. Lastiktende viyk sesi geldi ıslak yolda mutlaka aynı viraja daha yavaş girin. Esp olsa da olmasada bu kural geçerli. Espnin bile limitleri var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sürekli kullandığınız arabayı zaten tanımış olacağınız için aşağı yukarı limitlerini de öğrenirsiniz. (Hangi virajı kaçla dönerim vs gibi). Ama tanımadığınız bir aracı kullanırken temkinli olmakta fayda var ben kendi aracımla dönüyordum bunla da dönerim derseniz çok geç olabilir :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zvjezdan

    Hocam kabindeki güven derken araba kendini hafif salmaya başlayınca sağ veya sola eğilmeye başlarsınız. Baktınız çok eğildiniz o zaman limitlere yakınsınız hızınızı düşürün demektir.

    En kolay bu şekilde anlatabildim. Umarım anlatabilmisimdir.

    Şimdi adama böle dedinde adam 140 ile viraja girdi araç yattı diyelim bu da korktu aha gidiyoz diye frene basarsa o araçtan ölü çıkar
  • potur kullanıcısına yanıt
    140 ? Viraj ? Türkiye'de bunu uygulayacağı yol yok malesef. Zaten sağlıklı düşünen biri bunu yapmaz diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yorumlarınız için teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zvjezdan

    140 ? Viraj ? Türkiye'de bunu uygulayacağı yol yok malesef. Zaten sağlıklı düşünen biri bunu yapmaz diye düşünüyorum.

    nasıl yok hocam 140 ile girilecek tonla viraj var ama araç çok yatıyor.

    Neyse arkadaşım sunu bil virajda frene basılmaz bunu aklından çıkarma hiç araba limitlerinde gezerken virajlarda sakın basma frene 360 derece döne döne sağa sola vurursun arabayı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: potur

    quote:

    Orijinalden alıntı: Zvjezdan

    Hocam kabindeki güven derken araba kendini hafif salmaya başlayınca sağ veya sola eğilmeye başlarsınız. Baktınız çok eğildiniz o zaman limitlere yakınsınız hızınızı düşürün demektir.

    En kolay bu şekilde anlatabildim. Umarım anlatabilmisimdir.

    Şimdi adama böle dedinde adam 140 ile viraja girdi araç yattı diyelim bu da korktu aha gidiyoz diye frene basarsa o araçtan ölü çıkar

    Kaydığı zaman sadece frene abanınca ne olacaklarını biliyoruz hocam o kadar da değil




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.