Şimdi Ara

Ventus Prime 3 lastik tanitilmis(en iyi f/p) A sinifi (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
156
Cevap
6
Favori
34.246
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Nokian eline değil de iline diye bir modeli var. Etiket değeri berbat. Goodyear egp ve k125 arasında fiyat bakımından tercih yapacağım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dombıra552

    Konunun tamamini okudum gordugum kadariyla insanlarda genel kanı etiket degerlerinin lastigin imaji konusunda yol gosterici oldugu.. ancak bu durum tam olarak oyle degildir. Etiket degeri lastigin genel performansini sadece yuzde 30 olarak yansitir. Neden??



    Lastik etiket degerninin ilki lastigin yakit tuketimindeki basrisini gosterir, ikincisi ise islak yol sartlarindaki basarisini digeri de bilindigi uzere lastigin gurultusunun desibel cinsinden degeri..

    Ancak lastik olcum kriterleri bundan cok daha fazladir. Dünya capinda genel kabul goren test firmalari (autobild, adac, auto express ) lastik olcum kriteri olarak;

    1- kuru yol performansi (dry)

    2- islak yol performansi (wet)

    3- lastigin konforu (comfort)

    4- yuvarlanma direnci (rolling resistance)

    5- lastigin hareket esnasindaki gürültüsü (noise)

    6- lastigin ömrü (wear)

    7- lastigin fiyati (cost)

    Olmak uzere 7 ana baslikta degerlendirilir. Bu nedenle herkes lastikten ne bekliyorsa onu on planda tutmalı. Ornegin karadeniz bolgesinde yasiyorsun ve surekli yerler islak, islak performansi agir basmali. Yada guneydogu anadoludasin yerler kuru, kuru performansına bakmali. Bu ornekler cogaltilabilir.



    Neden sadece etiket degeri yol gosterici olmaz?

    Bir lastik bazi ozelliklerde on plandaysa muhaktan digerinden odun vermek zorundadir. Cunku lastigin deseni ve hamur yapisi ayni performansi her sartta vermesi fiziken olanaksızdır. Ornegin, hankook ventus prime 3 k125 lastigini ele alalim. Bu lastigin etiket degeri C, B, 71 db. Cok iyi gibi durmuyor degil mi? Lastigin yakit tuketimi C, bunun sebebi yuvarlanma direncinin yani surtunme katsayısı nin fazla olmasi. Ancak bu durum lastige kuru yolda muazzam bir yol tutus ve fren mesafesi sagliyor oyleki autobild 2016 summer test te lastik 1. Sırada. Hatta 2016 yili tum lastikler icinde frenleme testinde 34.6 metre ile en kisa mesafede duran lastik..



    Eger bu lastigin yakit tuketimi degeri A olsaydi bu yuvarlanma direnci yani surtunme katsayisi dusuk anlamina gelecekti. Haliyle surtunme katsayisi dusuk olan lastik yola daha az tutundugundan kuru da bu performansı veremeyecekti.. bu konu daha da detaylandirilabilir ancak simdilik bu kadar yeterli. Kisaca söylemek gerekirse kusursuz lastik yoktur. Bir taraftan cok iyi deger veriyorsa diger taraftan kayip olmak zorundadir. Bu nedenle herkes kendi onceligne gore lastik seçmeli.

    Ben kendi adima soylersem, onumuzdeki subat mart gibi yaz lastigi alacam arabama. Konyada yasiyorum ve Konyanin ana yollari puruzsuz sabun gibi. Sert frende hemen abs devrede veya süratli viraja girdigimde araba arkadan bırakıyor ve esp devreye giriyor. Ben araci süratli kullanip cogu zaman sert fren yaparim arabayi virajda zorlarim ve konyada pek yagmur yagmaz bu nedenle benim onceligim lastigin kuru yolda yola yapismasi adeta civilenmesi. Bu nedenle benim tercihim ya hankook ventus prime 3 ya da pirelli cinturato p7 blue olacak cunku kuru yolda bu ikisinden daha iyi lastik yok. Bu ikisi arasinda diger degiskenleri ele alirim karar verirken, fiyat gürültü vs.



    Iyi forumlar

    Elimde VP3 var istersen satabilirim. Bende konyadayım . Senin yaptığın araştırmaların hepsini yaptım ve aldım. Sonuç beklenildiği gibi değil. Araç sadece ilk başta iyi tutunuyor. Testlerden iyi not almasını sebebi bu olabilir. 2016 yılı sadece 1 yaz kullanılmış (4000-5000 km).. 550 tl verebilirim.

    Çok iyi bir tutunma istiyorsan lastik başı 250 tl gözden çıkarman gerekiyor.




  • etiket değerleri önemli ancak okadar da önemli mi? özellikle yakıt tasarrufu konusu. Michelinin sitesinde yazana göre A ile G değerleri arasında %7,5 yakıt tasarrufu olduğu ancak bunun lastik ömrü boyunca olduğu belirtilmiş. lastiği atana kadar 80lt tasarruf denebilir.

    Diğer bir konu olan frende de A ile G arasında %30 fark olabileceği belirtilmiş.

    yani her etiket harfi arasında yakıt olarak %1,3 fark olacak lastik ömrü boyunca
  • Arkadaşlar ucuza ciddi rakipler geldi bu lastiklere.Dunlop FM 800 ve Kumho Le Sport KU 39. İkisi de ıslakta a sınıfı lastikler ve fiyatları cok uygun. Ama Continental Premium 6 modeli ömür konusunda hepsinden %30 daha uzun omurlu yenı teknolojisiyle. Bu nedenle Premium Contact 6 fıyatının yıne de hakkını veriyor gibi gozukuyor
  • Ben 2013 yılında ceed aldım, üzerinde ventus prime 2 lastikler vardı (205x55x16). İlk sene çok iyiydi, zaten 29 ağustosta aldım, kasımda da kış lastiklerine geçmiştim. 2014 yılında mart ayında yeniden hankooklara döndüm, fena değildi ama özellikle virajlarda sanki yolla iritbatımda bir eksiklik hissediyordum. 2015 yılında bir durumda istediğim fren performansını alamadım. 2016 yılında taktırdığım ilk haftası lastikleri değiştirdim, çünkü zaten virajlarda bir eksiklik hisserderken bir de üstüne ıslak zeminde tutunmamasından dolayı ve kuru zeminde frenlemede kayma hissi yaşatması üstüne daha fazla risk almak istemedim.

    Aracı aldığım günden, lastikleri değiştirdiğim güne kadar sadece ilk yıl memnun kaldım lastikten. Özellikle son sene viraj performansı, ıslak zemin de frenleme performansı beni tedirgin etti. Geçen yıl continental pc5 aldım. Continentaller daha konforlu, her iki lastik arasında yol sesi noktasında bir fark hissetmedim (aslına bakarsanız continentallerin daha sessiz olmasını bekliyordum) ancak araç virajlarda daha keskin ve net, yol ile irtibat kurduğumu hissediyorum. Islak zemin olsun, kuru zemin olsun frenlemede bir güvensizlik hissettirmiyor.

    Uzun lafın kısası, imkanınız varsa bence almamakta fayda var, ilk yıl verdiği memnuniyet 2. yılından itibaren hayal kırıklığından öte, tedirginlik yaşatabilir.




  • Ventus prime 3 aldım muhteşem bir lastik hiç düşünmeden alabilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar vw araçları cayır cayır ve 3 ile yolluyor. Eskiden continental ile gelirdi. Demek ki bu lastiği güveniyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozak07

    Arkadaşlar vw araçları cayır cayır ve 3 ile yolluyor. Eskiden continental ile gelirdi. Demek ki bu lastiği güveniyorlar.

    2007den beri hep hankookla gelıyor sanırım vwler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shifisitert

    Arkadaşlar ucuza ciddi rakipler geldi bu lastiklere.Dunlop FM 800 ve Kumho Le Sport KU 39. İkisi de ıslakta a sınıfı lastikler ve fiyatları cok uygun. Ama Continental Premium 6 modeli ömür konusunda hepsinden %30 daha uzun omurlu yenı teknolojisiyle. Bu nedenle Premium Contact 6 fıyatının yıne de hakkını veriyor gibi gozukuyor

    Selamlar,



    Aracima 215/50R17 ebadinda lastik alicam, hankook mu?(K125) yoksa dunlop Fm800 mu tavsiye edersiniz? Hankook 375 TL, Dunlop 300 TL. Dunlopun internette testini bulamadiğım için çok kafama yatmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cmanbaris


    quote:

    Orijinalden alıntı: shifisitert

    Arkadaşlar ucuza ciddi rakipler geldi bu lastiklere.Dunlop FM 800 ve Kumho Le Sport KU 39. İkisi de ıslakta a sınıfı lastikler ve fiyatları cok uygun. Ama Continental Premium 6 modeli ömür konusunda hepsinden %30 daha uzun omurlu yenı teknolojisiyle. Bu nedenle Premium Contact 6 fıyatının yıne de hakkını veriyor gibi gozukuyor

    Selamlar,



    Aracima 215/50R17 ebadinda lastik alicam, hankook mu?(K125) yoksa dunlop Fm800 mu tavsiye edersiniz? Hankook 375 TL, Dunlop 300 TL. Dunlopun internette testini bulamadiğım için çok kafama yatmadı.

    Fm 800 a sinifi ve uygun fiyatli. Test olaylari biraz tarafsizliktan cikti. Adam pistte lastik kim bilir kac kmdeyken test ediyor. E 20 bin km sonra lastik ne durumda olacak orssi mechul? O nedenle lastik tanitimlarini iyi okumak teknolojilerini kavramak gerekir. Cok yakin lastikler birbirlerine ama sonucta avrupa olmayan lastikler uzak dogu ulkerinde kullanildiklari icin daha saglam oluyorlar. Michelin le continentalle kaldirima surt kaldir at lastigi ondan sonra. Ama kumho dunlop hankook bridgestone vb olsun adamlar daha saglam yapiyorlar cunku uzakdoguda heryer cukur dolu adam onlem almazsa tutunamaz. Mesela su jinyu lastik var arkadasim arkadan itis arabada kullaniyor drift bile yapiyor yani lastik asinmiyor. B sinifi jinyu ama lastik saglam. İncecik yanakla cukura bile girse sikinti yok kac yildir lastik saglam. Bir defasinda civi girdi baktik civi ugrasmis tam girememis. Lastik o kadar saglamki itsen girmiyor ceksen geri gsatiliyorYani jinyuda testlerde yok ama adamlar yapmis. O dogancilarda sahincilerde extreme 33 modeli var adam aliyor kaydir allah kaydir banamasin demiyor. Hadi d sinifi fln olsa diycem ama b sinifi degerleride var. Lastik birde bubisbicin drift icin yapmislar kuru zsminde kayiyor ama islak zeminde daha cok asfalta yapisiyor. Yani lastigin saglamligi, omru, islak ve kuru zemindeki yol tutusu, fren mesafesi vs bunlar tecrube ile goruluyor. Cokta testlere takilmamak lazim. A sinifi olan lastigin uygun fiyatli olani alinabilir. Avrupa mali olanlar euro kurunun yuksek olmasi sebebiyle pahaliya satiliyor. Dolar kuru kullanan ab harici uretim lastijler su anda ucuz fiyatli olarak cok daha avantajlilar.

    Sonuc olarak İkisi de a sınıfı ventus prime 3 yol tutus ve frenlemede daha iyidir. Ömur açısından yine hankook azda olsa uzun omurlu olacaktır diye dusunuyorum. Ha bu farkları çok hissedebileceğinizi sanmıyorum omur konusunda da belkı 5-10 bın km fark edecek. Dilediğiniz modeli gonul rahatlıgıyla alabılırsınız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shifisitert -- 7 Nisan 2017; 18:28:56 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • shifisitert S kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim. Sanırım hankook tercih edeceğim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aalpan A kullanıcısına yanıt
    Burada yazılanları okuyunca sevincim boğazımda kaldı. Hankook VP3'ü bulduğumda fiyatından dolayı çok sevinmiştim. Ama artık alacağımı sanmıyorum.

    2009 Model VW sahibiyim. Üzerinde fabrika çıkışı olan Pirelli P7 lastikler var. Yani en iyi ihtimalle lastiklerim 8 yaşında. Bundan 3 yıl önceki servis elemanı "abi değiştirelim" dedi. Üretici websayfasında 10 yıl kullanın dediği ve dişeride iyi olduğu için değiştirmedim. Geçen yıl bir başka servis elemanı benzer söylemde bulundu.

    Allah kaza bela göstermesin, ıslakta da kuruda da bir problem yaşamadım şimdiye kadar. Korkum yolda giderken yarılması :)

    Genelde çok sakin kullanırım.

    4-5 incelememe rağmen 205\55 R16 için tercihim yine Pirelli olacak. Pirelli P7 Blue. Bu ebatlarda güzel sonuçlar veriyor. Fiyatıda fena değil gibi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi istavrit59 -- 4 Mayıs 2017; 15:44:34 >
  • shifisitert S kullanıcısına yanıt
    Ya test ortamı belirli oluyor genelde. "90 km kuru zeminde" veya "80 km hızla ıslak zeminde" diye.

    Ama dediğin gibi maalesef hiç kimse 20 bin km sonrasını yazmıyor.

    Bu durumu araştırırken bir "kullanıcı inceleme yazısıyla" karşılaştım.

    (http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Hankook/Ventus-Prime-3-K125_2.htm)

    quote:

    Given 84% (breakdown) while driving a Peugeot 306 (195/65 R15) on a combination of roads for 20,000 average miles
    im very satissfitted with hankooks k 125..very good tyres..excellent value for money option..


    Tabi bu adam 195/65 R15 lastikleri kullanmış. Lastik ebatı bile lastik perfomansını değiştiriyor.
    20.000 mil yani 30.000 km kullanmış. Diğer yorumlayanlar sadece üç bin, beş bin km kullandığından değerlendirmedim.
    Yine de bişey




  • Bazen "bildiğin ayranı, bilmediğin yoğurda değişmemek" iyi bir şeydir.

    Hankook'un Türkiye'de fabrikası olduğu söylenmişti (doğruluğunu bilmiyorum) ancak vp2 lastiklerinden sonra tekrar hankook kullanacağımı da zannetmiyorum. Firmaya durumu anlattığımda (mail ile) "Aaaaa nasıl olur? İlk defa karşılaştık." gibi bir cevap vermişlerdi. Hoş diğer markalarında aynı durumda farklı cevap vereceklerini zannetmiyorum ama en azından aklım "bir sonraki durumda ne olacak?" ta kalmıyor.

    Pirelli hiç kullanmadım, sert olduğunu duydum sadece. Bu sebeple diyorum : Bildiğin ayranı, bilmediğin yoğurda değişme
  • quote:

    Orijinalden alıntı: istavrit59

    Ya test ortamı belirli oluyor genelde. "90 km kuru zeminde" veya "80 km hızla ıslak zeminde" diye.

    Ama dediğin gibi maalesef hiç kimse 20 bin km sonrasını yazmıyor.

    Bu durumu araştırırken bir "kullanıcı inceleme yazısıyla" karşılaştım.

    (http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Hankook/Ventus-Prime-3-K125_2.htm)

    quote:

    Given 84% (breakdown) while driving a Peugeot 306 (195/65 R15) on a combination of roads for 20,000 average miles
    im very satissfitted with hankooks k 125..very good tyres..excellent value for money option..


    Tabi bu adam 195/65 R15 lastikleri kullanmış. Lastik ebatı bile lastik perfomansını değiştiriyor.
    20.000 mil yani 30.000 km kullanmış. Diğer yorumlayanlar sadece üç bin, beş bin km kullandığından değerlendirmedim.
    Yine de bişey

    zaten yenı cıkan bı lastık yorum az olur. yıme de marka olarak vp2 nın yorumlara bakın belkı uzun yol sonrası ızlenımı olanlar vardır




  • Fikir verdiğiniz için sağolun.



    VP2'nin yorumlarına baktım. Son derece az aşınan ama gürültülü ve konforsuz bir lastik olduğu yönündeki yorumlar dikkatimi çekti.



    VP3'te aynıysa alınmaz :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aalpan A kullanıcısına yanıt
    Bildiğin ayran bilmediğin yoğurt sözüne katılıyorum ama ben bu segmentte 6 senedir aynı lastiği kullandığımdan pek bildiğim lastik yok. Internette ne bulup okuduysam o.



    Pirelli haklısın biraz sert bi lastik gibi. Ama belkide bu sayede P7'leri halen kullanıyorum. P7 Blue'da bu biraz değişmiş olabilir.



    (205/55R16 için konuşuyorum)



    Haftalar oldu araştırmaya devam ediyorum. Yeni şeyler öğreniyorum.



    Ama bariz bir şekilde birşeyi çok iyi yapan lastik bir başka şeyi çok kötü yapıyor.



    Yani konforluysa yakıt tüketimi biraz kötü, yakıt tüketimi de iyise aşınma oranı fazla ve 26.000'de elveda der. Herşey iyise bu sefer ıslak zemin, kuru zemin performansları kötü vb. Bu kombinasyonlar değişebilir de.



    (Nokian eLine'ı ayrı tutuyorum ve hakkında pek bilgim yok)



    Goodyear EGP'yi de araştırdım. Çok aşınıyor diyorlar ama aşınma testlerinde P7 Blue'ya çok yakın. EGP'de tercih edebilirim.



    Michelin Primacy3'ün aşınma testlerinde bariz bir başarısı mevcut. Ancak aynı başarıyı ıslak ve kuru testlerinde gösteremiyor. 2'şer metre daha ileride durabiliyor. Kuruda %5, ıslakta %7-8 daha kötü gibi. Ama benim açımdan tercih edilebilir. Bunlar P7'den çok daha iyi değerler.



    Fiyatı biraz daha uygun olsa CrossClimate'da gayet başarılı. Üstelik sakin kullanılırsa kış ayları da aynı lastikle çıkılabikir.



    Sonunda alıcam 400 TL'ye 4 lastik. Yollarda 80'i de geçmeyip sağ şeriti kapatıcam.



    Bu ne yaa?! Bizim 20 sene önceki 86 model Murat 124'te ContiPremiumContact 6 mı vardı sanki! :)



    Zaten araştırırken dibimiz düşüyor. Bunun yanında bi de 4 lastik mi alıyoruz ikinci el oto mu belli değil!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • istavrit59 İ kullanıcısına yanıt
    Yorumlara hiç aldırış etmeden etiket değerleri ve testlere göre fiyat performans değerlendirmesi yapıp arkadaşıma bu lastikleri aldırdım.



    En yakın kaliteli rakibinden lastik başına bakıldığında 70 TL uygun aldık. Bu da nerdeyse 300 TL bir farka denk geliyor.



    Lastiği alalı 3 bin km oldu ara ara deniyorum kendim bir olumsuzluk görmedim. Arkadaşım görmediğini söylüyor.



    Tabi ki erken daha konuşmak için. Ara ara yine değerlendirme sonuçlarını yazacağım.



    Başka bir arkadaşım aracına en az 4 sene daha bileceğini söylemesi üzerine tanesi 245 tlden GY egp aldık 4 tane.



    İlk izlenimler vp3lerden yumuşak ve daha hisli. Birşey söylemek işin erken tabi ki ileride yine karşılaştırıp fikir beyan ederim.



    Bu arada GY epg ler Türkiye üretimi idi ve lastikler 15/17 üretimi. GY Türkiye üretimine döndü sanırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tyre review sitesinde yenı testler gelmış su an vp3 ılk 6ya girememiş. Geçen yıl ilk 3 te idi. Ben anlamıyorum bu testlere guvenım kalmadı artık
  • shifisitert S kullanıcısına yanıt
    son test dediğiniz polish diye ne olduğu belirsiz bir dergi tarafından bridgestone nun yeni lastiğinin reklamını yapmak için yapılmış bir test bence çok bariz reklam var.AUTOBİLD in testleri biraz daha güvenilir.
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.