Şimdi Ara

Vekâlet ücreti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
319
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
Öne Çıkar
0 oy
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Duruşmaya bile gelmeyen fazla bile para verdiğimiz avukata, vekalet ücreti verilmesi ne kadar adil?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >



    _____________________________
    "Sarayın dakikada harcadığı parayla bir ay geçinmeye çalışan emekçi halkımızı selamlıyorum."
  • Eskiden duruşmaya gelmeyen avukata “Dilekçe ücreti” adı altında cüzzi bir miktar ödenirdi…

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Avukatlık hizmeti, yalnızca duruşmaya katılmakla sınırlı olmayıp, dava dosyasının hazırlanması, hukuki stratejinin belirlenmesi, dilekçelerin yazılması, delillerin sunulması, müvekkille yapılan görüşmeler ve tüm yargılama sürecinin takibi gibi çok boyutlu bir uzmanlık ve emek gerektirir bu nedenle avukatın duruşmaya fiilen katılmamış olması, mutlak olarak görevini yerine getirmediği anlamına gelmez. Ancak, müvekkilin haklı beklentilerine uygun şekilde dosya üzerinde hiçbir somut faaliyet göstermemesi veya görevini özensiz şekilde yerine getirmesi halinde, avukatlık sözleşmesinin ihlali ve hatta haksız zenginleşme gündeme gelebilir. Bu gibi durumlarda, müvekkilin ödediği ücretin iadesi ya da indirilmesi talebiyle baro nezdinde şikayet veya genel mahkemelerde alacak davası açması mümkündür. Dolayısıyla, adalet ve hakkaniyet ilkesi gereği, avukatın emeği ile orantılı bir ücret alması esastır ve somut olayın özelliklerine göre bu orantının değerlendirilmesi hukuken mümkün.

    _____________________________




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.