Şimdi Ara

VATAN MAĞDURLARI 132 TL Seagate 2,5 2TB Game Drive For Xbox (49. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.030
Cevap
31
Favori
62.090
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
11 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4748495051
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • frags F kullanıcısına yanıt
    Mağduriyet insanların vaktini çalmasıdır.
    Normal bir kişi 8 saat çalışır ortalama mesai ücreti 250 tl civarındaysa bu kişiler bizi pc başında 5 saat vaktimizi çaldılar.
    herşey maddiat için kimse burada allah rızası için bir ticaret yapmıyor ben pc başında 300 tl lik ürünü adamların dediği gibi 150 tl ye almaya çalıştık.
    onlar mailinde 200 tl lik ürün 1 tl olmaz diye savunma yapıyorlar öyle bir indirim yapmadılar zaten.
    Bakın şu an sitelerinde yüzde 70 indirimli ürün var inanıp almayalım mı?
    22 den sabah 6 ya kampanya zaten insanların uykusundan çalmadır.
    Lüften mağduriyet yok demeyin
    Lütfen vatanın günahsız olduğunu söylemeyin
    Ve lütfen bu işten çıkarı olmadığını söylemeyin.
    Adamlar bana başka savunma yapıyorlar ticaret odasına başka savunma yapıyorlar. Bir kere dürüst değiller.
  • Hocam şimdi muhtemelen yazdıklarımın tamamını okumadınız. Tekrar belirteyim; elbette güven korunmalı. Ancak güvenerek hareket etmediğiniz o kadar açık ki. Kaldı ki sizin işi gücü bırakıp 5 saatinizi buna ayırarak ücret kaybı yaşadığınız hayatın olağan akışına oldukça ters. Siz para kazanmak için ayırdığınız saatleri mi ayırdınız acaba? Bu sitedeki fiyat takibini yapmasanız para kazanacaktınız yani? Bir yerlerden gelir elde edecektiniz? Ya da gün içinde mesaiyi terkedip 5 saat bunu takip ettiniz ve ücret yahut başka türlü bir gelir kaybı yaşadınız. Zarar dediğiniz şey somut olmalı hocam. Makul gelmiyor.



    Lütfen unutmayınız; siz bu işe risk alarak giriyorsanız o kadar da masum değilsiniz demektir. Yukarıdaki beyanlarımı -yeniden belirteyim- tam olarak okumadığınızı varsaymaktan başka çare kalmıyor sanırım bana. Bir önceki mesajınızda bildirdiğiniz üzere ileri sürdüğünüz vakıaya istinaden; vatanın da mağdur olmadığını zaten belirttim. Zaten bu durumda olası bir yanılma tartışması gündemden kalkıyor. Yani sizin lehinize bir sonucu ifade ediyorum zaten. O halde vatanın günahsız olduğunu ifade ettiğime ilişkin çıkarsamanıza katılamayacağım.



    İlk mesajınızda maddi bir mağduriyet olmayışından bahsederken şu son mesajınızdaki beyanlarınız arasında bir çelişki olduğunu da geçmemek gerekir.



    %70 indirimler bahsinize yanıt olarak yeniden yanılma hükümlerine yollama yapıyorum. Hayat beyan ettiğiniz kadar standart ilerlemiyor. %70 indirime olan güveniniz elbette korunacaktır ancak tüm olguları bu şekilde -özellikle somut olayı- değerlendiremezsiniz. Olaydaki sorun açık bir fiyat hatasına dayalı. (Elbette vatanın bunu bilinçli yaptığına ilişkin açıklamalarınız doğrultusunda hata bahsi de açılmayacaktır. Sözleşme tamamen geçerli olacaktır.)



    Anlatmak istediğimin anlaşılması adına tekrar ifade etmem gerekir ki; Vatan Bilgisayarın da burada bir mağduriyeti(ifade ettiğiniz olduğunuz olgulara istinaden) olmadığı aşikar. Lakin bu forumda durumdan haberdar şekilde hareket edenlerin de mağdur olarak anılması hakkaniyet algısındaki sakatlığı ortaya koyuyor. Bunu da eklemeden geçemeyeceğim.



    İspat bir yana ben maddi hukuk yönü ile bu meseleyi irdelerken; herkes bakımından aynı yönde bir irdelemenin olanaksız olduğunu ifade ettim. Evet; bu işten çıkarları var. Bu durumu ifade ettiğinizde öğrenmiş bulundum ve zaten tasdik ettim. Ancak mağduriyet dediğiniz şeye hukuki pencereden bakarsak zarar kavramı gündeme gelecektir. 'Teknik anlamda' bir zararınız yoktur hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Çingenelere bak beşer beşer almışlar haha 😄

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu üründen ben de aldım ve beni aramadan paramı geri gönderdiler. Şimdi konuyu tekrar gördüm ve şu soru aklıma geldi. Bu işlemler için geç mi kaldım ? Kalmadı isem ne yapmam gerektiği konusunda bana yardımcı olabilecek var mı ?
  • frags F kullanıcısına yanıt
    Benim 150 tl uygun fiyatlı almak için 4-5 saatimi uyuyarak , dinlenerek değilde vatan ın sitesini bekliyerek harcamam ;
    gayet somut bir mağduriyettir.
    Başka alışverişlerimde iptal oldu hiç biri için uğraşmadım çünkü aldım iptal oldu hata bile olabilir ama bu firma gece vakti müşterilerini ayakta tutuyor.
    Kim bilir foruma takip etmeyen kaç kişi vardır.
    Herkesin vaktini çalmıştır bu firma.
  • Hocam forumu takip etmeyen, habersiz insanlar bakımından ayırım yaparak yanıt vermiştim. Bu konuda üstteki mesajlarıma atıfla yetiniyorum. Somutluktan kastım şu:

    Pekâlâ 4 5 saatinizi uyumadan geçirdiniz, kabul. Somut olmaktan kastım, zararınızı somut bir şekilde ortaya koymak. 5 saatinizi gece geçirdiğiniz için ertesi gün uyuyakalıp, işe gidemeyip o günün ücretinden mahrum kalsanız; bu gayet tabi anlaşılır. Lakin göremiyorum böyle bir iddia. Ayrıca bu husus teknik bir irdeleme içeriyor. Siz kendinizi mağdur hissediyor olabilirsiniz. Ancak şahsi kanaatim burada hukuki anlamda bir zararın olmayışı. (ya da en azından üzerinde daha fazla konuşmayı gerektirecek hususların bulunuşu). Peşinen zarardan bahsetmek kanımca yersiz bir yargı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: frags

    Hocam forumu takip etmeyen, habersiz insanlar bakımından ayırım yaparak yanıt vermiştim. Bu konuda üstteki mesajlarıma atıfla yetiniyorum. Somutluktan kastım şu:

    Pekâlâ 4 5 saatinizi uyumadan geçirdiniz, kabul. Somut olmaktan kastım, zararınızı somut bir şekilde ortaya koymak. 5 saatinizi gece geçirdiğiniz için ertesi gün uyuyakalıp, işe gidemeyip o günün ücretinden mahrum kalsanız; bu gayet tabi anlaşılır. Lakin göremiyorum böyle bir iddia. Ayrıca bu husus teknik bir irdeleme içeriyor. Siz kendinizi mağdur hissediyor olabilirsiniz. Ancak şahsi kanaatim burada hukuki anlamda bir zararın olmayışı. (ya da en azından üzerinde daha fazla konuşmayı gerektirecek hususların bulunuşu). Peşinen zarardan bahsetmek kanımca yersiz bir yargı.

    Mesela bir ürün almak istiyorsunuz ve fiyat araştırması yapıyorsunuz, piyasadaki genel fiyat ortalaması 200 tl olan ürün için vatanda 100 tl fiyatını görüp oradan alıyorsunuz. ve 3 gün sonra satıcı satıştan cayarak siparişi iptal ediyor. Ancak siz fiyat araştırması yaparken vatandaki 100 tl fiyatı görmeseniz belki de 125 tl lik yada 150 tl lik başka bir satıcı bulacaksınız (olamaz mı, bence olabilir). Firma piyasanın çok altında bir fiyata (fiyatı hatalı girerek yada bilinçli olarak indirim yaparak) satış yaparak bir çok insanı belirli bir sürede kendi sitesine bağlıyor, orada kalmalarını ve başka satıcılara gitmelerini engelliyor. Bunun sorumlusu alıcı değil satıcı ve buradaki sorumluğun karşılığı ne ise onun cezasını çekmek zorunda. Tüketici hakem heyetlerinin vermiş oldukları kararlar bence yerinde.




  • Herkes işini düzgün yapsın.
    10 gün bekletip iptal edilen ürünü başka bir yerden alıp aradaki farkı talep edilmeli.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • jeolog33 J kullanıcısına yanıt
    Örneğiniz gayet yerinde. Menfi zararı kastediyorsunuz. Lakin bu zarara atıf yaparak karar vermiyor hakem heyetleri. Yani heyet kararının yerindeliğini bununla tartışmamız olanaksız. Ayrıca hatalı yahut bilinçli olmasında açıkça fark vardır hocam. Hatalı girmesinde kendisine kusur izafe edilemezse isterseniz milyonluk fırsat kaçırın talep hakkınız yoktur. Dolayısıyla hakem heyetinin kararının yerindeliği bu cihetle tartışılması olanaklı değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MertMeteAlp kullanıcısına yanıt
    Tam olarak kastınızı anlamadım hocam. Herkesin işini düzgün yapmasından kastınız Vatanın bu "uyanık" hareketleri ise haklısınız. Ancak meseleyi kusursuz sorumluluğa yaklaştırmaya yönelikse bu son derece isabetsiz bir çıkarsama olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: frags

    Örneğiniz gayet yerinde. Menfi zararı kastediyorsunuz. Lakin bu zarara atıf yaparak karar vermiyor hakem heyetleri. Yani heyet kararının yerindeliğini bununla tartışmamız olanaksız. Ayrıca hatalı yahut bilinçli olmasında açıkça fark vardır hocam. Hatalı girmesinde kendisine kusur izafe edilemezse isterseniz milyonluk fırsat kaçırın talep hakkınız yoktur. Dolayısıyla hakem heyetinin kararının yerindeliği bu cihetle tartışılması olanaklı değil.

    Hocam ben örnekte "hatalı yada bilinçli olarak" derken benim açımdan önemli değil manasında yazmıştım. Sonuç olarak fiyatın hangi nedenle düşük girilmiş olduğu benim mağdur olduğumu düşünmemi engellemiyor. Hatalı girmiş olsunlar yada bilinçli olarak indirim amacı ile girmiş olsunlar, ben bu durum nedeni ile farklı bir satıcıdan alışveriş yapma olasılığımdan, vatandan almam nedeni ile vazgeçmiş oluyorum. Bu arada bir başka konuda fiyatın hangi amaçla girildiğinin tespit edilmesinin de pek mümkün olmamasıdır. Satıcı ne derse ona inanmak zorundayız, aksini ispat etme şansımız var mı emin değilim. Zaten satıcının sipariş iptallerinde farklı müşterilerine, ticaret il müdürlüğüne ve tüketici hakem heyetlerine farklı farklı nedenler öne sürdüğünü buradan takip ettik. Sonuç olarak evet kimsenin cebinden para çıkmadı ama vatan ve hepsiburada vb. satıcıların bu tür hataları yapmaya (tabi eğer hata ise, bazı durumlarda bunun hata olmadığı ve siteye bir yönlendirme olduğu kanısıda hakim) hakkı olmadığını düşünüyorum. Eğer bunu yapıyorlarsa da cezasını çekmeliler. Kimse küçük bir esnafın böyle bir hatayı yapması durumunda üstüne gitmiyor ancak online alışveriş sektörünün lideri konumundaki satıcılar olunca iş değişiyor. Kaldı ki bu firmaların bu tür durumları telafi edebilecek kadar güçlü firmalar olduklarını biliyoruz. Birde marketlerde rafta hatalı fiyattan bir ürün varsa satıcı o ürünü üzerindeki fiyattan satmak zorunda, yanlış hatırlamıyorsam tüketici kanununda da böyle yazıyor. Zaten günlük uygulama da bu şekilde. Peki bu durum eğer hatalı fiyat girme söz konusu ise online alışverişlerde geçerli değil mi acaba? Benim fikrim geçerli olabileceği yönünde, çünkü hepsiburada genellikle böyle yanlış fiyat girilmesi durumlarında siparişleri iptal ederken stokta bulunmama sebebini öne sürüyor ve söz konusu ürünü kendi ürün gamından çıkarıyor. Birçok defa bu şekilde yaptığına şahit olduk. Eğer hukuki olarak fiyatı yanlış girmişim pardon bu fiyattan satamam gibi bir savunma yapabilse idiler "stokta yok" bahanesine sarılmazlardı. Biraz uzun olmuş bu arada:))




  • jeolog33 J kullanıcısına yanıt
    Hocam sebebin tespitinde sonuç açık. İyiniyet asıldır. Aksini ispat iddia edene aittir. İspat faaliyeti muhakeme sürecinde tartışılacak bir mesele. Ben buradaki beyanlara dayanarak bazı tespitlerde bulundum. Fiyatlama konusunda haklısınız. Ancak oradaki durum genel hükümler bağlamında düşünülünce ortaya çıkıyor. Fiyatını göstererek mal sergileme genele yapılan öneri mahiyetinde olduğundandır ki tüketicinin kabul beyanıyla sözleşme kurulmuş oluyor. Firmalar da bu tür hatalarda ispat sorunu yaşamamak için stok yokluğunu ileri sürüyor.(esasen stoğun olmayışı da bir sebep değil ya, firma bir şekilde o ürünü tedarik etmeli) Bu uygulamanın tercihlerini yansıtıyor. Yine genel hükümler ışığında elbette mesafeli satım sözleşmelerinde de bu durum gündemde olacaktır.

    Yine, yeniden belirtmek isterim ki ben size meselenin maddi hukuk boyutunu ifade ediyorum. Yani firmalar usuli bir kısım masraflarla uğraşmak, ispat zorlukları yaşamamak adına farklı gerekçelere dayansalar da bahsettiğim mesele yanılma hükümlerinin ta kendisidir. Zaten az çok borçlar hukuku gören birisi anımsayacaktır ki miktarda yanılma esaslı bir yanılma olup iptal hakkı verir. Şahsi fikrim firmaların gereksiz yargılama masrafı yapmaktansa bu zararı kabullenme yoluna gittiği.



    Nihai olarak eklemem gerekir ki; bir işlemin(herhangi) geçerliliği gibi meseleleri uygulamayla kararak ifade etmemek gerekir. Yani fiili durumları gerekçe yaparsanız orada yaptığınız hukuki irdeleme baştan sakat olur. Maddi hukuk bağlamında böyle bir hakka sahip olmaları; bunun ispatının zorluğu, yargılamanın süresi ve masrafları dikkate alındığında tercih etmedikleri bir yol oluşundan bahisle reddedilebilir nitelikte değil. Pratik irdelemelerde fiili durum her zaman yerinde bir yanıtı içermiyor.

    Ezcümle BK'daki yanılma hükümlerini okumak ve az çok sözleşmeler hukuku hakkında bilgi sahibi olmak gerekiyor. Zira tüketici kanunu nispeten özel kanun olması hasebiyle her türlü hususu barındırmıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sırf insanları salak yerine koydukları için bile şikayet edilir. İlk sipariş verdigim zamanlarda aradıgımda kimseye gönderilmiycegi söylendi sonra istanbul ticaret odasına şikayet edip 2-3 arkadaş alınca tekrar aradım öyle birşey olmadıgını kimseye gönderilmediği söylendi belge attım alan arkadaşların faturasını sizde başvurun o zaman thh dendi dediklerini yaptm başvurdum karar lehime çıktı. İlk aradıgımda küfür etmedikleri kaldı küstah küstah konusuyorlardı thh kararı lehime çıkınca kibar bir şekilde nasıl aradılar. Valla ürünü sipariş veren tüm arkadaşlara söylüyorum thh başvurun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arteona -- 21 Nisan 2017; 22:50:20 >
  • HilmiE H kullanıcısına yanıt
    Bende öyle düşünüp vazgeçtim, iptal ettim.
  • Beyler bizim konudaki ürünü temin edememişler muadil olarak bunu gönderelim diyorlar



    http://www.vatanbilgisayar.com/seagate-25-2tb-expansion-usb30-usb20-tasinabilir-disk-21395.html



    Kabul ediyim mi herşey aynı xbox uyumu yok dendi ben bu durumda muadil olmadıgını söyledim temin edemiyoruz piyasada yok ayagı yaptı ne yapmalıyım sizce ??

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba.
    Xbox için kullanmayacaksanız kabul edebilirsiniz.
    Bende bilgisayar da kullanıyorum.
    Yanlış hatırlamıyorsam içindeki diskler aynıydı zaten.
    Bilen arkadaşlar yorum yapar.
    Hayırlı olsun,güle güle kullanın.
  • Ben thh aradım hala işlemde olduğunu 4 6 ay içerisinde sonuç çıktığı söylendi daha iki ay var acaba arayıp tekrar emsal kararlar var diyeyim mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kabul etmekten başka şansın yok, çok zorlama bence :)
  • aynı mağduriyeti bende yaşadım ancak henüz başvuruda bulunmadım. sanırım geç değil.
  • bir müşteri sinirinden televizyonunu parçalamıştı bu mağazanın önünde
  • 
Sayfa: önceki 4748495051
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.