Şimdi Ara

VAG’ın otomotiv sektörünü domine etmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
0
Favori
1.316
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Evet var böyle bir gerçek,

    VAG yani Volkswagen AG, Avrupa’da ki otomotiv sekötürünü domine ediyor.

    Şu an Avrupa’nın bir büyük kentinde bir misafir olarak farkettiğim gerçektir. Bundan tam 78 yıl önce dünya savaşı başlatan bir megolamanyak alman’ın rüyası gerçek mi oluyor sizce ?

    Yer gök Alman arabası dolu, sağım Skoda Octavia, solum Volkswagen Golf

    Bu konu enteklektüel düzeyde tartışılmalı,

    Sizce mühendislik mi Volkswagen AG ? (Bentley, Porsche, Bugatti, Scania, Man, Volkswagen, Audi, Skoda, Seat)

    Yoksa bir tür Liberal politika mı ?

    Hadi entellektüel seviyede bunu tartışalım..

    Bu konu; otomotiv sektörü özelinde Avrupa’ya hükmetme politikası üzerinde bir nihai hedef olan bir zamanların Alman politikası olan mevzu bahisi entellektüel olarak tartışmayı konu ediyor.

    Bugün dünya normlarını belirleyen Alman endüstrisi ve Avrupa birliğinin lokomotifi olan Almanya’nın, bir zamanlar Avrupa hakimiyetini hedefleyen politikasının gerçeğe AB üzerinden gerçekleştiğini hedefliyor.

    Hadi entellektüelleri görelim DH’de ki ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daswagen -- 10 Ocak 2024; 5:0:21 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >







  • Domine edebilir de bunda sevinecek ne var anlayamıyorum.. bütün otomobillerin aşağı yukarı birbirinin aynısı olmasını mı istiyorsunuz??


    Fransızlar ayrı bir ekoldür, japon ayrı, italyan ayrı bir tat vs. hepsi bir yaklaşım farkıdır, keyiftir, ayrı bir deneyimdir, dizayndır. ne kadar çok farklılık, çeşit, rekabet o kadar otomobil beslenir otomobil kültürü bundan.


    her yerin yer gök Alman aracı olması kadar sıkıcı bir şey olamaz.. ki bunu genel olarak alman araçlarını seven, 20 senedir sadece alman aracı almış biri olarak söylüyorum. böyle otomobil tutkunluğu da olmaz.

  • Geç oldu yat istersen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3 adet psa, 2 adet vag grubu araç kullandım son 5 senede. kim ne derse desin, vag ın araçları daha eğlenceli ve kaliteli hissettiriyor. her iki markanın da handikapları var (vag-dsg, psa- boya sorunu).

  • VAG’ın otomotiv sektörünü domine etmesi
  • Forumu senin domine ettiğin gibi otomobil piyasasını da vw domine ediyor
    Yine forum olarak sizin entelektüel seviyenize nasıl yetişemeyeceksek diğer markaların da vwye yetişmesi imkansız gibi görünüyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • daswagenciğim, güldürdün yine bizleri... her ne kadar vag araçlarını sevsem ve kullansam da dünyanın avrupa'dan ibaret olmadığını az çok biliyorum. sana tavsiyem bir dünya haritasına bak...VAG’ın otomotiv sektörünü domine etmesi 

  • Bu kadar fanatikliğe gerek yok da, ben de genel olarak baktığımda VAG Grup'u en iyisi olarak görüyorum. Hemen hemen hiçbir disiplinde en iyisi değil, ama orta-üst özellikleri toplayarak toplamda genele hitap eden bir anlayışları var.

  • ucuza araba üretiyor. gerçekten ucuz (türkiyeyi saymayalım burda vergiler çok)

    her motoru her şanzumanla her donanım paketiyle kombine edebiliyorsun seçenek çok.

    ancak vag evladiyelik araba üretmiyor. motor ve şanzuman açısından 5-10 yıl max kullanım süresivar. 10 yılı geçtiğinde sahibine ızdırap olan bir yapısı var.

    bu yuzden de 30 senelık mercedes bmw şahin renolar yollardayken 15 yılı geçen vagların hepsı çekme belgeli. bora, golf 4 falan görmeyeli herhalde 5-10 yıl olmuştur.

  • autindustry A kullanıcısına yanıt

    evet alaman arabası diyip kapının onune cekiliyor. yılda max 1000 km yapıyor. aaman arabası almış desinler diye alınıyor. o kadar. başka bir gorevleri yok o anadoludaki araçların.

  • Domine edebilir de bunda sevinecek ne var anlayamıyorum.. bütün otomobillerin aşağı yukarı birbirinin aynısı olmasını mı istiyorsunuz??


    Fransızlar ayrı bir ekoldür, japon ayrı, italyan ayrı bir tat vs. hepsi bir yaklaşım farkıdır, keyiftir, ayrı bir deneyimdir, dizayndır. ne kadar çok farklılık, çeşit, rekabet o kadar otomobil beslenir otomobil kültürü bundan.


    her yerin yer gök Alman aracı olması kadar sıkıcı bir şey olamaz.. ki bunu genel olarak alman araçlarını seven, 20 senedir sadece alman aracı almış biri olarak söylüyorum. böyle otomobil tutkunluğu da olmaz.

  • Nerdesin? Almanya’nın kentinde mi Avusturya mı? Ya da Benelux ülkeleri? Polonya,Çekya,İspanya?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Farfaraway21 -- 10 Ocak 2024; 10:3:29 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dünya Otomotiv pazarında satılan her 100 aracın 29 adeti Çin'de satılıyor.

    Çin 2020-2021 yıllarında ayda 2 milyon araç satışı yapıyordu, bu rakamlar ambargo sonrası düştü

    Covid ve değişen ticari anlaşmalar ve ABD'nin ambargoları sebebi ile ÇİN gerçek potansiyelini kesinlikle gösteremiyor...





    VAG’ın otomotiv sektörünü domine etmesi
    VAG’ın otomotiv sektörünü domine etmesi

    VAG grubunun 2023 verileri açıklanmadı, daha erken bunun için şubat*mart ayını beklememiz gerekebilir ancak 2022 genel olarak zayıf geçen bir yıldı

    Çin ambargosu sonrası 2023 'de az da olsa alan bularak satışlarını artırmaya çalıştılar

    ortalama %10-15'lik genel bir artış bekleniyor...tüm dünyaya tüm vag grubu araçlar dahil verileri aşağıda


    yıllık ortalama 8-9 milyon arasında bir satış var...2023 'ü 10 milyon adetle kapatabildiler mi ?


    2022 yılında Volkswagen Grubu'nun tüm büyük markaların (VW, Audi, Skoda, Seat) dünya çapındaki otomobil satışları daralırken,

    Porsche'nin küresel satışları arttı...


    bu arada Çin kavaganın büyüğünü başlatalı çok oldu... 20 milyon araç sattıklarını şimdiden açıkladılar...

    bir 10 milyon adet (VAG olmayan) adet USA marketten gelse ortalama 50-60 milyonluk sadece otomobilden bahsediyoruz

    öyle gördüğümüz gibi domine ettiği bir ortam yok... baskın olduğu teknoloji devşirdiği 2000'li yılların başlarındaki etkinliği

    özellikle dieselgate skandalı sonrası ciddi zarar edişleri ve satış grafilklerinin düşmesi, TESLA ve başlılca markalara müşteri kaptıyor oluşu...


    birçok ekten var yani... küçük bir pencereden özellikle kendi ülkemiz ve avrupa uzantı ülkere baktığımızda bir domine edişten söz edilebilir

    ama dünya genelinde veriler çok farklı şeyler söylüyor...



    VAG’ın otomotiv sektörünü domine etmesi




  • avrupa satış verisini ayrıca paylaşıyorum


    VAG’ın otomotiv sektörünü domine etmesi
    VAG’ın otomotiv sektörünü domine etmesi
  • Arkadaşlar CHP genel merkezinin önünden bildiriyorum. Yer gök CHP'li seçmen kaynıyor. CHP adeta ülkeyi domine ediyor. İlk seçimde en az %90 oyla iktidara yürüyeceklerini öngörüyorum.

    Bu konuyu da entellektüel bir şekilde tartışabiliriz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt

    VAG’ın otomotiv sektörünü domine etmesi VAG’ın otomotiv sektörünü domine etmesi ...




    2000'lerden günümüzde en çok satanların at yarışı...

    VAG tarafından inanılmaz bir baskı var...


    VAG’ın otomotiv sektörünü domine etmesiGlobal Statsyoutube
    This video shows the best selling car brands (in units) worldwide between the years 1999 and 2017, using bar chart and line chart race. Data source: Organisation Internationale des Constructeurs d'Automobiles (OICA) Global Stats - High Quality Visualizations Subscribe for new videos every week! Music: Scott Buckley - Age of Wonder
    https://www.youtube.com/watch?v=HLcj5rZwfGs
  • İsabetli

  • CaptainSkyWalker kullanıcısına yanıt
    Evet hocam, “deutschland über alles” sloganının otomotiv endüstrisi üzerinde mühendislikle kurduğu bir hegemonya gerçeği var.

    Bunu Alman araçlarının referans olmasıyla, kaliteyi sıradanlaştırıp her kesime hitap ettirmesi gibi bir inovasyonla başarması da gerçekten büyük bir realite.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.