Şimdi Ara

--- VAG COM / VCDS Kullanicilar ve Kodlamalar Bölümü --- (81. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.157
Cevap
82
Favori
382.274
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7980818283
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekzen

    Artik Hangi Kablo iyi hangisi Kötü'yü lütfen birakin.
    Burada VCDS kullanlar var bunlarin hedefleri VCDS Kodlama!

    Sagolun (insallah bizi artik anlarsiniz!)

    Kablo tavsiyeleriniz icin yeni konu acar orada tartismaya devam ederseniz.

    Rica Ederim.


    zaten son cümlede söylediğinizi ilk başta yaptım, iki ayrı başlık açtım. ilk başlık "Vag com hakkında önemli bilgiler ve uyarılar" ismini taşıyordu. Bu başlıkta hem kablo türleri ve sürümleri, hemde kodlamalarla ilgili bilgiler veriliyordu. Burada her yazdığı proveke edenler geldiler başlıkta tartışma küfür vs. işleri başladı diyerek başlık tamamıyla silindi. adamlar kasıtlı geliyor, kendi kendilerine tartışma çıkarıyor, birbirlerine hakaret ediyorlar ve ardından başlığı şikayet ediyor, burada tartışma hakaret var diyerek başlığı kaldırtıyor, yazılanlar bazılarının, bazı çıkar çevrelerinin menfaatine dokunuyor..

    Ardından tüm vag com sürümlerini anlatan ikin ci başlığı açtım bu başlık kapanmadı yazıma kilitlendi, başlık yazıma kapanınca bilgileri güncelleme olasılığı kalmadı. o başlıkta burada.

    https://forum.donanimhaber.com/m_114468818/tm.htm

    Yazdıklarıma karşı bazı kesimler tarafından kasıtlı bir hareket var, bu başlıkta ilginç kodlamalar paylaşacaktım ama şahsıma karşı takınılan bu tavır nedeniyle kodlamaları paylaşmama kararı aldım, adamlar hem sana her türlü hakareti, aşağılamayı yapacak, hem de paylaştığın her kodlamayı sana hakaret ederek kullanacak, haketmeyen insanlarla değil bilgi günaahımı bile paylaşmama kararı verdim. Burada bana karşı takınılan bu saygısız tavırdan dolayı kodlama kısmına müdahil olmayacağım. siz kodlamaları paylaşın, hata görürsem hatalı işlem yapıyorsunuz derim ama kodu üzgünüm ki paylaşmayacağım. açtığım başlıklar kapatılıp engellenince ana konuda paylaşım yaptım ve bu tartışmayı sayfalardır yürütenleri görürsünüz. kablo kalitesi ve sürümleri hakkında burada açılan başlık güncellenemediği için blog sayfası olarak açtım. güncel bilgilere ve sürümlere o blogtan merak eden arkadaşlar ulaşabilirler...

    http://ertwas.blogspot.com.tr/2016/02/vag-com-nedir-satin-alirken-nelere.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekzen


    quote:

    Orijinalden alıntı: rsimsek

    Merhabalar,

    Bu Security Access Key olayına ben de takılanlardan biri olarak, her ne kadar bu alanın üzerine fareyi getirince ilgili anahtar/key/şifre balon şeklinde çıkacağı söylenmiş olsa da kullanmış olduğum VCDS programı ve 15.7 VAG-COM klon kablo ile çıkmamaktadır. Bu şifrenin gerekmediği bir çok özelliği Adaptation ve Long Coding ile açmış bulunuyorum;
    Yaptıklarım:
    1. Araç hareket edip 15km/sa hıza ulaştığında kapıların otomatik kilitlenmesi.
    2. Dönüş farı olarak dönülen yöndeki ön sis lambasının yanması.
    3. Geri viteste sağ aynanın aşağı inmesi, aynı zamanda ön sislerin yanması.
    4. Sisler açıkken selektör yapınca sislerin sönmesi.
    5. Konfor/otoban (tek tıklama ile) sinyal sayısının 3 ten 4 e çıkarılması.
    6. Kumandadan tek basınca sadece şoför kapısının, ikinci basışta tüm kapıların açılması.
    7. Belli hızlardaki panik frende (75 km/saat ile 3 sn civarı abs devreye girerse) dörtlülerin yanması (bunu denemiş değilim).
    8. Açma tuşuna basılı tutunca camların ve cam tavanın açılması, kapatma tuşu ile tersi (bu seçenek vardı).

    Yapmak istediklerim:
    1. Sisler kapalıyken selektör yapınca sislerin de yanması.
    2. El freni çekilince gündüz farlarının sönmesi.
    3. Kadran selamlama.
    4. Amerikan park ayarı (tüm sinyallerin parklarla ya da gündüz farı ile birlikte düşük voltajda düşüj watta yanması)
    5. Emniyet kemeri uyarısı kapalı, uyarıyı açmak istiyorum.
    6. Coming Home özelliğini sinyal kolu ile istediğimde elle/manuel devreye sokmak isterim.
    7. Gündüz farları ile arka parkların da yanması.

    Göründüğü gibi halen yapacak çok iş var!

    Bu arada bazı her ne kadar "Yeti için direksiyon sertlik ayarı haricinde şifre istenmeyeceği" söylense de kodlamalarda özellikle Yeti için olan kodları bulamadığımdan diğer marka/model araçların kodlarından yararlanmaya çalışıyorum ve bir çoğunda da şifre girilmesi gerekiyor. Bugün şu sayfada epeyce bir kod bulmama rağmen 2011 model Skoda Yeti 1.2 TSI DSG aracım için VCDS'deki 02-Centr. Elect. seçeneğinin Security Access Key kısmına bu kodlarla da giremedim. Fakat denediğim iki kod 01-Engine gibi farklı iki kısımda çalıştı.
    http://www.vwwatercooled.com.au/forums/f197/vcds-vag-com-codes-programmable-options-golf-mk7-84619-46.html#post1128085


    cok güzel olmus.


    Yapmak istediklerim:
    1. Sisler kapalıyken selektör yapınca sislerin de yanması güzel Audi de de var Kodlamlar mevcutdur
    Stg 09 Zentralelektrik > Funktion 07 Codiergung > BCM Steuergerät > Assitent für lange Codierung Byte 15 > Bit 3 aktif edin

    2. El freni çekilince gündüz farlarının sönmesi bunu yaptim güzel Park halinde beklerken
    Stg 09 Zentralelektrik > Funktion 07 Codierung > BCM Steuergerät >Assistent für lange Codierung > Byte11 > Bit0 aktif edin

    5. Emniyet kemeri uyarısı kapalı, uyarıyı açmak istiyorum. acmasi iyi olur
    Stg 17 Schalttafeleinsatz > Funktion 07 Codierung > Assistent für lange Codierung > Byte 1 > Bit 1 aktif edin

    6. Coming Home özelliğini sinyal kolu ile istediğimde elle/manuel devreye sokmak isterim. Güzel ben kapiyi acinca isik yaniyor.
    Kapilari Anahtar üzeri kapatinca ayarladigim zaman geri saymaya basliyor.

    7. Gündüz farları ile arka parkların da yanması (skandinavya ayari yapinca yanar)


    Teşekkürler @tekzen, verdiğin kodları deneyeceğim. Nedense bulduğum kodlarda hep Security Access Key'i girmek gerekiyordu. Aslında aynı modellerde aynı kodsa bilen birinin paylaşmaşı hoş olurdu. Sanırım @ertewas'ın ifade etmeye çalıştığı gibi bendeki çin-klon kablosu Key alanı üzerine fare ile gelsem de ECU'deki değeri okuyamıyor. Belki VCDS programının da bunda etkisi vardır. Zaman olursa yakın başka bir versiyonu denemeyi de düşünüyorum. Kabloya zarar verirse de yapacak bir şey yok. Verdiğim maliyeti kurtardı sayılır. :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rsimsek


    quote:

    Orijinalden alıntı: tekzen


    quote:

    Orijinalden alıntı: rsimsek

    Merhabalar,

    Bu Security Access Key olayına ben de takılanlardan biri olarak, her ne kadar bu alanın üzerine fareyi getirince ilgili anahtar/key/şifre balon şeklinde çıkacağı söylenmiş olsa da kullanmış olduğum VCDS programı ve 15.7 VAG-COM klon kablo ile çıkmamaktadır. Bu şifrenin gerekmediği bir çok özelliği Adaptation ve Long Coding ile açmış bulunuyorum;
    Yaptıklarım:
    1. Araç hareket edip 15km/sa hıza ulaştığında kapıların otomatik kilitlenmesi.
    2. Dönüş farı olarak dönülen yöndeki ön sis lambasının yanması.
    3. Geri viteste sağ aynanın aşağı inmesi, aynı zamanda ön sislerin yanması.
    4. Sisler açıkken selektör yapınca sislerin sönmesi.
    5. Konfor/otoban (tek tıklama ile) sinyal sayısının 3 ten 4 e çıkarılması.
    6. Kumandadan tek basınca sadece şoför kapısının, ikinci basışta tüm kapıların açılması.
    7. Belli hızlardaki panik frende (75 km/saat ile 3 sn civarı abs devreye girerse) dörtlülerin yanması (bunu denemiş değilim).
    8. Açma tuşuna basılı tutunca camların ve cam tavanın açılması, kapatma tuşu ile tersi (bu seçenek vardı).

    Yapmak istediklerim:
    1. Sisler kapalıyken selektör yapınca sislerin de yanması.
    2. El freni çekilince gündüz farlarının sönmesi.
    3. Kadran selamlama.
    4. Amerikan park ayarı (tüm sinyallerin parklarla ya da gündüz farı ile birlikte düşük voltajda düşüj watta yanması)
    5. Emniyet kemeri uyarısı kapalı, uyarıyı açmak istiyorum.
    6. Coming Home özelliğini sinyal kolu ile istediğimde elle/manuel devreye sokmak isterim.
    7. Gündüz farları ile arka parkların da yanması.

    Göründüğü gibi halen yapacak çok iş var!

    Bu arada bazı her ne kadar "Yeti için direksiyon sertlik ayarı haricinde şifre istenmeyeceği" söylense de kodlamalarda özellikle Yeti için olan kodları bulamadığımdan diğer marka/model araçların kodlarından yararlanmaya çalışıyorum ve bir çoğunda da şifre girilmesi gerekiyor. Bugün şu sayfada epeyce bir kod bulmama rağmen 2011 model Skoda Yeti 1.2 TSI DSG aracım için VCDS'deki 02-Centr. Elect. seçeneğinin Security Access Key kısmına bu kodlarla da giremedim. Fakat denediğim iki kod 01-Engine gibi farklı iki kısımda çalıştı.
    http://www.vwwatercooled.com.au/forums/f197/vcds-vag-com-codes-programmable-options-golf-mk7-84619-46.html#post1128085


    cok güzel olmus.


    Yapmak istediklerim:
    1. Sisler kapalıyken selektör yapınca sislerin de yanması güzel Audi de de var Kodlamlar mevcutdur
    Stg 09 Zentralelektrik > Funktion 07 Codiergung > BCM Steuergerät > Assitent für lange Codierung Byte 15 > Bit 3 aktif edin

    2. El freni çekilince gündüz farlarının sönmesi bunu yaptim güzel Park halinde beklerken
    Stg 09 Zentralelektrik > Funktion 07 Codierung > BCM Steuergerät >Assistent für lange Codierung > Byte11 > Bit0 aktif edin

    5. Emniyet kemeri uyarısı kapalı, uyarıyı açmak istiyorum. acmasi iyi olur
    Stg 17 Schalttafeleinsatz > Funktion 07 Codierung > Assistent für lange Codierung > Byte 1 > Bit 1 aktif edin

    6. Coming Home özelliğini sinyal kolu ile istediğimde elle/manuel devreye sokmak isterim. Güzel ben kapiyi acinca isik yaniyor.
    Kapilari Anahtar üzeri kapatinca ayarladigim zaman geri saymaya basliyor.

    7. Gündüz farları ile arka parkların da yanması (skandinavya ayari yapinca yanar)


    Teşekkürler @tekzen, verdiğin kodları deneyeceğim. Nedense bulduğum kodlarda hep Security Access Key'i girmek gerekiyordu. Aslında aynı modellerde aynı kodsa bilen birinin paylaşmaşı hoş olurdu. Sanırım @ertewas'ın ifade etmeye çalıştığı gibi bendeki çin-klon kablosu Key alanı üzerine fare ile gelsem de ECU'deki değeri okuyamıyor. Belki VCDS programının da bunda etkisi vardır. Zaman olursa yakın başka bir versiyonu denemeyi de düşünüyorum. Kabloya zarar verirse de yapacak bir şey yok. Verdiğim maliyeti kurtardı sayılır. :)

    kullandığınız ürün eğer çin malı ise bırakın başka bir versiyonu başka bir programla dahi kullansanız kablo zarar görebilir. çinli satıcılar ilanlarında, kablonun güncellenemeyeceği ve farklı bir program ile kullanamayacağı ve internet açıkken kullanılmaması gerektiği yönünde ciddi uyarı yaparlar. yazılımlar değiştikçe güncelleme gerekli oluyor ve güncellenen kabloları tercih edin dediğimizde bu reklam olarak algılanıyor. çin kablosunu farklı bir programla boşuna denemeyin, hiçbir sonuç alamazsınız ve kablonuz kullanılamaz hale gelebilir. Biz programcı arkadaşlarla bırakın farklı bir programı kullanmayı, çin malının çipe farklı bir program yüklemeyi denedik onda dahi sonuç alamadık. kendi programı dışında, çipe attıkları exe dosyaları dışında farklı dosyaları hiçbir şekilde görmüyor ve kabul etmiyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekzen


    quote:

    Orijinalden alıntı: Chembond

    Bu mesajın üzerine, forumdaki diğer üyelere bir şey yazmama gerek kalmadığını düşünüyorum. Her şey ortadayken neden bir takım -belkide ticari- kaygılarla gerçekler çarpıtılmaya çalışılır bilmiyorum.

    @tekzen

    Acaba -manyaklık yapıp- kabloların içine bakma şansınız oldu mu? Hangi chipsetler kullanılmış merak ediyorum doğrusu. Tahmin ediyorum aynıdır ancak yazılım farklı server üzerinden cihaz seri no kontrolü yapmak ve güncellenmek üzere *kırılmıştır*. Açıkçası çinliler hiç bir konuda yeni donanım üretimine gitmiyorlar. Varolan bir dizayn yada donanım varsa onu kullanıp üzerindeki yazılımlarla oynuyorlar, çünkü en basit piyasa seviyesi ile yarışacak yeni bir donanımı üretmek için yapılacak ARGE korkunç miktarlarda iken yazılım konusunda bazen bir kişinin bile tek başına oldukça etkileyici yazılımlar yazması mümkün oluyor. (Bkz MTK işlemcili her türlü Çin klonu telefon...)

    Hayir malesef acamadim kablolari yalniz benim kullandigiim ile tüm Kodlamalari yaptim ve devam yapiyorum.
    Hic bir sorun cikmadi. Burada Kablonun nereden geldigini tartisagimiza yapilan kodlamalari paylasalim.

    Yaptigim Kodlamar:

    1.Kapilarin 15km sonra otomatik kapanmasi
    2.Geri Vitesi takinca arka isiklarin hepisinin yanmasi sisler dahil
    3.Geri Vites takinca Park Tusuna basinca 15 km/h ye kadar RCD510 üzeri acik olmasi
    4.Frenayari'ni sert e cevirmem
    5.Torque Steer Compensation aktif edilmesi
    6.XDS aktif edilmesi
    7.Selektör isiklarin ayarini 5 saniye ye yükselme
    8.60 km/h hizda aniden Fren yapilinca tüm Isiklarin yanmasi
    9.Coming Home manuell acilmasi ve geri sayim kapilar kilitlendigi zaman
    10.Gündüz farin el freni cekince kapanmasi
    11.Gündüz far da arka isiklarin ve Plaka isigin yanmasi
    12.Climatronic e Ön Cam ayarinin Modelini vermem (Akustik Paketi)
    13.Koltuk Kalöferin (10 dakika sonra 3 den 2 ye inmesi)
    14.Arka Plaka isigin LED olmasi
    15.Depoyu Fullemek icin gösterge de uyari (5L,10L ...) aktif etmesi

    Kodlamar haric yapilan Loglar sonrasi

    1.Triger Zincir Seti komple yenilendi
    2.Clima Kompressör yenilendi
    3.Benzin Pumpasi yenilendi
    4.Cam Motoru hatasi verdi VCDS sonra bu da degisti


    Kodlamalar araçtan araca çok fark ediyor (CAN donanım farkından dolayı). Örneğin bende Ibiza ST reference var, style olan versiyonla Central Electronics dahil olmak üzere çoğu donanımda fark var. Bu yüzden bazı şeyler açılamıyor, yada adaptation yerine longcoding ile açmak gerekebiliyor bazen.

    Ben de yaptıklarımı paylaşıyım, vakit buldukça nasıl yaptığımı da eklerim (çoğu web sitesinde mevcut aslında ama, şöyle tüm kodların olduğu adam gibi bir veritabanı bulamadım, hep kısmi bilgiler toplama şeklinde sağdan soldan genelde yada çok eski bilgiler var)

    1.Kapilarin 15km sonra otomatik kapanmasi: 2015 Ibiza'da standart açık geliyor, kodlamasını gördüm menülerde.
    2.Geri Vitesi takinca arka isiklarin hepisinin yanmasi sisler dahil: Yapmadım ama tahmin ediyorum fonksiyon ekleme ile yapılıyor.
    3.Geri Vites takinca Park Tusuna basinca 15 km/h ye kadar RCD510 üzeri acik olmasi: Benim araçtaki MIB siyah/beyaz ve söktüğümde kamera girişi görememiştim.
    4.Frenayari'ni sert e cevirmem: ABS ayarlarından yapılıyor, gerçekten fark ettiriyor. Eğer kapalıysa fren diski kurutma özelliğini de açmanızı öneririm.
    5.Torque Steer Compensation aktif edilmesi: Ibiza reference modelde sürüş tipi seçimi için bir tuş yada menü yok ancak (yine ABS'den di sanırım) sürüş tipini konfora çevirdiğimden beri direksiyon inanılmaz hafifledi ve kolum hiç yorulmuyor uzun yollarda bile.
    6.XDS aktif edilmesi: Yine ABS diye hatırlıyorum, strong yapıyorum ve 60-70km/s hızla (denemek için) girdiğim virajlarda hemen bir tekeri frenleyerek devreye giriyor.
    7.Selektör isiklarin ayarini 5 saniye ye yükselme: Bu sanırım sinyal sayısı? Ibiza referencede saçma bir limitten dolayı 5'e yükselmiyor. Style'da böyle bir sorun yok.
    8.60 km/h hizda aniden Fren yapilinca tüm Isiklarin yanmasi: 3 saniye fren yapmak gerekiyordu sanırım, bunu açarsanız sevinirim, oldukça mantıklı geliyor.
    9.Coming Home manuell acilmasi ve geri sayim kapilar kilitlendigi zaman: Hem MIB'den hem de central electronicsten açılıyordu sanırım, çevirmeli far seçicisi (teknik ismini bilmiyorum) auto seçeneği olmayan reference modelde de (benim araç :)) açabildim, sellektör kolunu geri çekince aktifleşiyor ve 30 saniye yanıyor. Ancak leaving home'u açamadım henüz, uğraşmadımda açıkçası.
    10.Gündüz farin el freni cekince kapanmasi: Yaptım, çok faydalı bir şey. Araç dururken DRLler yanmıyor.
    11.Gündüz far da arka isiklarin ve Plaka isigin yanmasi: İsteyen için güzel gibi, ihtiyaç duymadım.
    12.Climatronic e Ön Cam ayarinin Modelini vermem (Akustik Paketi): Ah climatronic, ben de yok :) Ancak klimayı auto moduna aldığınızda aslında fan hızını ne ayarlıyor diye göstermesi için bir kodlama mevcut diye okumuştum, işe yarayabilir.
    13.Koltuk Kalöferin (10 dakika sonra 3 den 2 ye inmesi): Yok. :)
    14.Arka Plaka isigin LED olmasi: Bu sanırım donanımsal bir değişiklik, CAN uyumlu led mi yoksa öylesine bir led ile çalıştırabilmek için mi bu?
    15.Depoyu Fullemek icin gösterge de uyari (5L,10L ...) aktif etmesi: Bu da işe yarayabiliyor.

    Ek olarak yaptığım;

    1) Kısa farlar ile gündüz sürüş farlarının yanması (DRL)
    2) Dörtlü flaşörleri yaktığınızda arka orta stop ledinin de yanıp sönmesi (bagajın üstünde ortadaki led ibizalarda)
    3) İbrelerin selamlaması
    4) Geri vitese takıldığında eğer silecekler açıksa, arka sileceğin otomatik çalışması (bunun menüden de açıp kapatılabilmesi)
    5) Aynı şekilde arka sileceğin otomatik "gözyaşı" silmesi (silme rutinini bitirip 2-3 saniye sonra son kez bir daha silmesi)

    Yapamadıklarım;

    1) Sanırım aynalarımda ayrı bir donanım olmadığından, geri vitese geçirdiğimde sağ aynanın aşağı inmesini yapamadım.
    2) Ne aktif edersem edeyim, akü şarj seviyesini ekranların herhangi birinden göremiyorum.
    3) Konfor sinyal sayısını 3'ün üzerine çıkaramadım (benim araçta)

    ---

    Forum ahalisine,

    Acaba şöyle ortak kullanıma açık güzel bir Google dökümanı mı yapsak, bulduğumuz denediğimiz tüm kodlamaları yazacağımız? Yada bir şekilde bir veritabanı yapalım, bölük pörçük olmayan. İlk mesajda link verilir, sürekli güncel tutulur vs. Ne dersiniz?




  • rsimsek kullanıcısına yanıt
    Kullandığınız VCDS sürümleri neler acaba? 15.7 serisi çok hızlı güncelleme aldı, çinliler 15.7.1'in ötesine geçemedi henüz, bunun bir etkisi olabilir belki.
  • ES3NT kullanıcısına yanıt
    Adaptaston -> fonksiyon menüsünden sislere fonksiyon olarak eklemeyi denediniz mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertewas


    quote:

    Orijinalden alıntı: rsimsek


    quote:

    Orijinalden alıntı: tekzen


    quote:

    Orijinalden alıntı: rsimsek

    Merhabalar,

    Bu Security Access Key olayına ben de takılanlardan biri olarak, her ne kadar bu alanın üzerine fareyi getirince ilgili anahtar/key/şifre balon şeklinde çıkacağı söylenmiş olsa da kullanmış olduğum VCDS programı ve 15.7 VAG-COM klon kablo ile çıkmamaktadır. Bu şifrenin gerekmediği bir çok özelliği Adaptation ve Long Coding ile açmış bulunuyorum;
    Yaptıklarım:
    1. Araç hareket edip 15km/sa hıza ulaştığında kapıların otomatik kilitlenmesi.
    2. Dönüş farı olarak dönülen yöndeki ön sis lambasının yanması.
    3. Geri viteste sağ aynanın aşağı inmesi, aynı zamanda ön sislerin yanması.
    4. Sisler açıkken selektör yapınca sislerin sönmesi.
    5. Konfor/otoban (tek tıklama ile) sinyal sayısının 3 ten 4 e çıkarılması.
    6. Kumandadan tek basınca sadece şoför kapısının, ikinci basışta tüm kapıların açılması.
    7. Belli hızlardaki panik frende (75 km/saat ile 3 sn civarı abs devreye girerse) dörtlülerin yanması (bunu denemiş değilim).
    8. Açma tuşuna basılı tutunca camların ve cam tavanın açılması, kapatma tuşu ile tersi (bu seçenek vardı).

    Yapmak istediklerim:
    1. Sisler kapalıyken selektör yapınca sislerin de yanması.
    2. El freni çekilince gündüz farlarının sönmesi.
    3. Kadran selamlama.
    4. Amerikan park ayarı (tüm sinyallerin parklarla ya da gündüz farı ile birlikte düşük voltajda düşüj watta yanması)
    5. Emniyet kemeri uyarısı kapalı, uyarıyı açmak istiyorum.
    6. Coming Home özelliğini sinyal kolu ile istediğimde elle/manuel devreye sokmak isterim.
    7. Gündüz farları ile arka parkların da yanması.

    Göründüğü gibi halen yapacak çok iş var!

    Bu arada bazı her ne kadar "Yeti için direksiyon sertlik ayarı haricinde şifre istenmeyeceği" söylense de kodlamalarda özellikle Yeti için olan kodları bulamadığımdan diğer marka/model araçların kodlarından yararlanmaya çalışıyorum ve bir çoğunda da şifre girilmesi gerekiyor. Bugün şu sayfada epeyce bir kod bulmama rağmen 2011 model Skoda Yeti 1.2 TSI DSG aracım için VCDS'deki 02-Centr. Elect. seçeneğinin Security Access Key kısmına bu kodlarla da giremedim. Fakat denediğim iki kod 01-Engine gibi farklı iki kısımda çalıştı.
    http://www.vwwatercooled.com.au/forums/f197/vcds-vag-com-codes-programmable-options-golf-mk7-84619-46.html#post1128085


    cok güzel olmus.


    Yapmak istediklerim:
    1. Sisler kapalıyken selektör yapınca sislerin de yanması güzel Audi de de var Kodlamlar mevcutdur
    Stg 09 Zentralelektrik > Funktion 07 Codiergung > BCM Steuergerät > Assitent für lange Codierung Byte 15 > Bit 3 aktif edin

    2. El freni çekilince gündüz farlarının sönmesi bunu yaptim güzel Park halinde beklerken
    Stg 09 Zentralelektrik > Funktion 07 Codierung > BCM Steuergerät >Assistent für lange Codierung > Byte11 > Bit0 aktif edin

    5. Emniyet kemeri uyarısı kapalı, uyarıyı açmak istiyorum. acmasi iyi olur
    Stg 17 Schalttafeleinsatz > Funktion 07 Codierung > Assistent für lange Codierung > Byte 1 > Bit 1 aktif edin

    6. Coming Home özelliğini sinyal kolu ile istediğimde elle/manuel devreye sokmak isterim. Güzel ben kapiyi acinca isik yaniyor.
    Kapilari Anahtar üzeri kapatinca ayarladigim zaman geri saymaya basliyor.

    7. Gündüz farları ile arka parkların da yanması (skandinavya ayari yapinca yanar)


    Teşekkürler @tekzen, verdiğin kodları deneyeceğim. Nedense bulduğum kodlarda hep Security Access Key'i girmek gerekiyordu. Aslında aynı modellerde aynı kodsa bilen birinin paylaşmaşı hoş olurdu. Sanırım @ertewas'ın ifade etmeye çalıştığı gibi bendeki çin-klon kablosu Key alanı üzerine fare ile gelsem de ECU'deki değeri okuyamıyor. Belki VCDS programının da bunda etkisi vardır. Zaman olursa yakın başka bir versiyonu denemeyi de düşünüyorum. Kabloya zarar verirse de yapacak bir şey yok. Verdiğim maliyeti kurtardı sayılır. :)

    kullandığınız ürün eğer çin malı ise bırakın başka bir versiyonu başka bir programla dahi kullansanız kablo zarar görebilir. çinli satıcılar ilanlarında, kablonun güncellenemeyeceği ve farklı bir program ile kullanamayacağı ve internet açıkken kullanılmaması gerektiği yönünde ciddi uyarı yaparlar. yazılımlar değiştikçe güncelleme gerekli oluyor ve güncellenen kabloları tercih edin dediğimizde bu reklam olarak algılanıyor. çin kablosunu farklı bir programla boşuna denemeyin, hiçbir sonuç alamazsınız ve kablonuz kullanılamaz hale gelebilir. Biz programcı arkadaşlarla bırakın farklı bir programı kullanmayı, çin malının çipe farklı bir program yüklemeyi denedik onda dahi sonuç alamadık. kendi programı dışında, çipe attıkları exe dosyaları dışında farklı dosyaları hiçbir şekilde görmüyor ve kabul etmiyor...

    @ertewas dediğiniz mantıklı olabilir. Ben zaten hem interneti kapatıp hem de bilgisayarın tarihini 2015 Mayıs'a alınca programı çalıştırabiliyorum. Güncellenmemesi gerektiğini biliyorum. Farklı versiyon programla en fazla VCDS çalışmaz, kablo güncellemesi yapmadıkça sorun olmaz diye düşünüyorum. Yok yeni yazılım kabloyu eski görüp offline güncellemeye kalkarsa yine cossss layabilir tabiki. ;)




  • @tekzen verdiğiniz kodlardaki gündüz farlarının ülke grubu olarak iskadinav ülke seçimi ile olacağını söylemiştiniz, benimkinde öyle bir seçenek yok. Alttaki sayfada olduğu big km olayında bahsi geçtiği gibi (yani maxidot de hızı sayısal gösterme durumu) bir liste çıkıyor. Burada iskandinav ülkesi yok. Ya da hangisi seçilmeli diyeyim? Diğer seçeneklerden sonuç alamadım. Biraz daha uğraşmam lazım. Sealtbelt warning diye bir seçeneği aktif yaptım ama denediğim halde buzzer ötmedi.

    http://www.briskoda.net/forums/topic/201182-big-km-displayed-on-maxidot/#entry2392094

    Bir de diğer seçeneklerden arka ışıkların da aktif olacağı seçeneklerden birini seçince hiç beklemediğim şekilde arabanın herhangi bir kapısı açıldığında iç aydınlatma ile birlikte arka sol sis lambasının da yandığını ve sönünce de söndüğünü gördüm. Aklıma gelmeyen bir özellik ama işe yarayabilir. Çünkü trafik akan bir yerde durup soldan biri inmek için kapıyı açtığında (her nekadar ön kapılarda ışıklı kedi gözleri olsa da) arkadan gelen araç için uyarıcı olur.

    @Chembond dediğin gibi özellikler çok fazla, kombine olarak birbiri ile ilişkileri de bilmek gerekiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertewas

    quote:

    Orijinalden alıntı: nOnAME*

    Uzun mesajınız için teşekkür ederim. Sizin dediğiniz gibi keşke cihazdan olsa da düzelebilse çok sevineceğim çünkü oluşan sorun çok can sıkıcı. Asıl amacım arıza kaydi silmekti aslında onun için almıştım. Diğer kısma girmesem herhalde sorun olmayacaktı. Şu durumda bu cihazla deneyebileceğim beyni sıfırlama gibi bir durum var mı sizce yoksa sorunsuz cihazı olan biryer mi bulmam gerekecek.

    hocam aracın beyne (ecu) müdahale edecek eylemlerden uzak durun, başınıza daha ciddi problemler açabilir, orjinal ross tech kablo yada 16.8.3 son sürüm kaliteli bir kablo kullanan bir yerde kodlama yaptırırsanız sorununuzu rahatlıkla çözerler...

    Zeten tüm kodlamalar ECU (beyin) de saklanmıyor mu? Amaç birilerine yaptırmak değil, kendimizin yapması. ;) Tabi ki çok da gelişigüzel iş yapmamak lazım! O yüzden hangi kodlamaların ne yaptığını iyice anlamak gerekiyor! Yine de uyarı için teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Chembond

    Adaptaston -> fonksiyon menüsünden sislere fonksiyon olarak eklemeyi denediniz mi?

    09-cent. Elect > coding 07 > long coding gelince coming home via fogs lights active seçeneği çıkmadı.


  • Arkadaşlar Merhaba,

    Ankara'da Vag-Com kodlama için ihtiyacı olanlar linkteki arkadaşla iletişime geçebilir. Fiyatı ve yaptığı iş bakımından gerçekten çok iyi. 4-5 tane kodlama yaptık 50 TL ücret aldı. 1 saat kadar emek harcadı. Bilginiz olsun.

    https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-vag-com-kodlama-seat-vw-audi-skoda-vagcom-gizli-ozellik-acma-353345305/detay/


    ;)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ghia2001



    Arkadaşlar Merhaba,

    Ankara'da Vag-Com kodlama için ihtiyacı olanlar linkteki arkadaşla iletişime geçebilir. Fiyatı ve yaptığı iş bakımından gerçekten çok iyi. 4-5 tane kodlama yaptık 50 TL ücret aldı. 1 saat kadar emek harcadı. Bilginiz olsun.

    https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-vag-com-kodlama-seat-vw-audi-skoda-vagcom-gizli-ozellik-acma-353345305/detay/


    ;)

    4-5 kodlama için bir saat mi uğraştı! bilen için 15-20 dakika sürmez. ne yapabiliriz diye uğraştı herhalde. fazla titiz zannedersem arkadaş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rsimsek

    @tekzen verdiğiniz kodlardaki gündüz farlarının ülke grubu olarak iskadinav ülke seçimi ile olacağını söylemiştiniz, benimkinde öyle bir seçenek yok. Alttaki sayfada olduğu big km olayında bahsi geçtiği gibi (yani maxidot de hızı sayısal gösterme durumu) bir liste çıkıyor. Burada iskandinav ülkesi yok. Ya da hangisi seçilmeli diyeyim? Diğer seçeneklerden sonuç alamadım. Biraz daha uğraşmam lazım. Sealtbelt warning diye bir seçeneği aktif yaptım ama denediğim halde buzzer ötmedi.

    http://www.briskoda.net/forums/topic/201182-big-km-displayed-on-maxidot/#entry2392094

    Bir de diğer seçeneklerden arka ışıkların da aktif olacağı seçeneklerden birini seçince hiç beklemediğim şekilde arabanın herhangi bir kapısı açıldığında iç aydınlatma ile birlikte arka sol sis lambasının da yandığını ve sönünce de söndüğünü gördüm. Aklıma gelmeyen bir özellik ama işe yarayabilir. Çünkü trafik akan bir yerde durup soldan biri inmek için kapıyı açtığında (her nekadar ön kapılarda ışıklı kedi gözleri olsa da) arkadan gelen araç için uyarıcı olur.

    @Chembond dediğin gibi özellikler çok fazla, kombine olarak birbiri ile ilişkileri de bilmek gerekiyor.

    Buzzer icin Kanada Ülkesini secin o zaman calisir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekzen


    quote:

    Orijinalden alıntı: rsimsek

    @tekzen verdiğiniz kodlardaki gündüz farlarının ülke grubu olarak iskadinav ülke seçimi ile olacağını söylemiştiniz, benimkinde öyle bir seçenek yok. Alttaki sayfada olduğu big km olayında bahsi geçtiği gibi (yani maxidot de hızı sayısal gösterme durumu) bir liste çıkıyor. Burada iskandinav ülkesi yok. Ya da hangisi seçilmeli diyeyim? Diğer seçeneklerden sonuç alamadım. Biraz daha uğraşmam lazım. Sealtbelt warning diye bir seçeneği aktif yaptım ama denediğim halde buzzer ötmedi.

    http://www.briskoda.net/forums/topic/201182-big-km-displayed-on-maxidot/#entry2392094

    Bir de diğer seçeneklerden arka ışıkların da aktif olacağı seçeneklerden birini seçince hiç beklemediğim şekilde arabanın herhangi bir kapısı açıldığında iç aydınlatma ile birlikte arka sol sis lambasının da yandığını ve sönünce de söndüğünü gördüm. Aklıma gelmeyen bir özellik ama işe yarayabilir. Çünkü trafik akan bir yerde durup soldan biri inmek için kapıyı açtığında (her nekadar ön kapılarda ışıklı kedi gözleri olsa da) arkadan gelen araç için uyarıcı olur.

    @Chembond dediğin gibi özellikler çok fazla, kombine olarak birbiri ile ilişkileri de bilmek gerekiyor.

    Buzzer icin Kanada Ülkesini secin o zaman calisir

    @tekzen deneme yanılma olunca çok sağlıklı olduğu söylenemez. Aslında hangi ülkeyi seçince tek tek neler açık neler kapalı söyleseniz (ya da bilen biri söylerse) öğrenmiş oluruz ve bu çok daha faydalı olacak.




  • Son günlerde devamli Kablo hakkinda "Kodlama" bölümünde tartismalar devam ettigi icin yeni bir Konu actim "VCDS Kablolar hakkinda Bilgiler"
    @ertewas lütfen Kablo sohbetleri oradan devam edelim!

    Yeni Konu buradahttps://forum.donanimhaber.com/m_122162855//tm.htm#122162855
  • ertewas E kullanıcısına yanıt
    Herkes her aracın ustası olmayabiliyor, bunu bilmeniz/tahmin etmeniz gerekirdi. Ayrıca her araçta özellikleri açmak yada değişiklik yapmak için illa internette yazanları yapmak zorunda değilsiniz, hatta bazen yıl (yani donanım) farkından yazılanların bazıları çalışmayabiliyor...

    Not: O araçla uğraşan ben değilim, tanımıyorumda bilmiyorumda kim olduğunu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Chembond -- 29 Kasım 2016; 23:43:9 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Chembond

    Herkes her aracın ustası olmayabiliyor, bunu bilmeniz/tahmin etmeniz gerekirdi. Ayrıca her araçta özellikleri açmak yada değişiklik yapmak için illa internette yazanları yapmak zorunda değilsiniz, hatta bazen yıl (yani donanım) farkından yazılanların bazıları çalışmayabiliyor...

    Not: O araçla uğraşan ben değilim, tanımıyorumda bilmiyorumda kim olduğunu.

    Aynı şeyi söylüyoruz evet, arkadaş araçta neler yapılabilir diye uğraştı zannedersem diyorum. Yoksa 5 özellik açmak kimi zaman 5 dakika sürmeyebilir. aracı tanımıyor, kodlamaları tek tek deniyordur. Araçta yazılanları bilinen kaynaklardan aldığınız zaman çalışır genelde, sağdan soldan gördüğünüz kodlamaları denerseniz olmayabilir, mesela passat forunda gördüğü kodlamayı seat üzerinde dener olmayabilir, yada kod uygun olur kablo desteklemeyebilir, çin kablosu kullanırken başımıza az gelmedi, golf 7 de 15.7 versiyon ile yaptığımızı skoda super b ile yapamıyorduk. bazen kod, araç yazılımına uyumlu değil sanıyoruz ama asıl kablo yazılımı desteklemiyor. yılı uyumlu olsa da desteklemeyebiliyor. her araç gerçekten çok farklı, hele 2015 sonrası araçlar tamamen farklı. açılacak özellikler çok geniş. 2017'ler nasıl gelecek acaba. kodlama açısından oldukça zengin malzeme verebilirler. 2016 larda bayağı fazla idi farklı özellikler..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ES3NT


    quote:

    Orijinalden alıntı: Chembond

    Adaptaston -> fonksiyon menüsünden sislere fonksiyon olarak eklemeyi denediniz mi?

    09-cent. Elect > coding 07 > long coding gelince coming home via fogs lights active seçeneği çıkmadı.


    Long Coding değilde, şu aşağıdaki gibi bir Adaptation penceresi var oradan sisleri seçerek yapılabileceğini düşünüyorum.

    Bu menü:
    --- VAG COM / VCDS Kullanicilar ve Kodlamalar Bölümü ---


    Ankara'daysanız bir ara bakabiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Chembond -- 2 Aralık 2016; 2:47:25 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Chembond


    quote:

    Orijinalden alıntı: ES3NT


    quote:

    Orijinalden alıntı: Chembond

    Adaptaston -> fonksiyon menüsünden sislere fonksiyon olarak eklemeyi denediniz mi?

    09-cent. Elect > coding 07 > long coding gelince coming home via fogs lights active seçeneği çıkmadı.


    Long Coding değilde, şu aşağıdaki gibi bir Adaptation penceresi var oradan sisleri seçerek yapılabileceğini düşünüyorum.

    Bu menü:
    --- VAG COM / VCDS Kullanicilar ve Kodlamalar Bölümü ---


    Ankara'daysanız bir ara bakabiliriz.

    Bakayım hocam olabilir. Ankarada değilim ama yolum düşebilir. Sanada gelirim müsait olursan. Teşekkürler




  • 
Sayfa: önceki 7980818283
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.