Şimdi Ara

Uzun yolda neden çok hız yapıyorsunuz? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
419
Cevap
7
Favori
29.080
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
183 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Benim uzun yolum 850 km olduğu için hız yapacağım mecbur. Yoksa o yol bitmez.

    Hayatında en uzun yolu İstanbul ankara arası yapmış olanlar anlayamaz. :D

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MYılmaz4646 kullanıcısına yanıt
    Gündüz güneş yakıyor, sürekli klimada çarpıyor birde bazı yerler ağaç çam temi hava almak iyi olur diye cam açılır, gece selektör ışıklar göz yorucu, uykusuda geliyor, hızlı gitmek daha az selektör ve far ışığı demektir, sağlıklı bir beyin otomobil elverişli ise biraz hızlanmasını bilir, doğru olan ve ilim kurallarına uygun biçim kontrollü olarak hızlı girmektir, ipini koparan biçimde hızlı gitmeyi kastetmiyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sabit hızda bile uykum gelmez yavaş da giderim hiç sorun değil. Tek zaafım konvoy görünce böyle çabuk gaza geliyorum sol şeridi kapatanları gördükçe basasım geliyor genelde.


    En öndeki araç olmak isterim çünkü bir çukur olur bir parça olur öndeki araç onu görür sen takip mesafesi bıraktığın halde 130-140 giderken manevra yapmazsın. Ben genelde bunu engellemek için konvoy varsa hızlanır geçmeye çalışırım.


    Bir de ben yol yapmayı seviyorum. Bana 5000 km otoban verin hadi git deyin giderim. Tatile gitmenin en sevdiğim yönü araba kullanmak. Gidince dönmek istiyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 19 Ekim 2020; 18:34:25 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: smt.c

    Solomon eğrisi hızın trafik kazalarına etkisi çalışması 1964 yılında ABD'de yapılmıştır. Kendi görüşlerimiz kadar, bilimsel araştırmalara da değer verelim.

    1964 ile 2020 araçlar arasında uçurum kadar fark var, mesela 1964 model araçların şasileri 2020 model araçlara göre daha zayıf, bağımsız süspansiyonlara göre çok daha kötü yol tutuşu olan makaslı süspansiyonlara sahip, ABS, ESC, çekiş kontrol, şerit takip, tehlike anında otomatik frenleme gibi elektronik güvenlik donanımları yok, 2020 model araçlarda bunlar var yani 1964 ve 2020 model araçlar aynı hızlarda aynı tepkileri vermiyorlar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adı üstünde uzun yol , bende hız sevmem ama yol müsait ise 150-170 arası gidilebiliyor , günümüzün araçları daha iyi bu konuda bir tık iyi gibi , yinede tamamen arabasına bağlı bu


    BMW 7 serisi ile 230 ile giderken hissetmiyorsunuz o suratı bir yandan iyi bir yandan kötü


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turbo benzin arabamda genelde 100-110 canım çok sıkılırsa yola göre anlık 220 ye kadar çıkıyorum. Dizel arabamda da genelde 130-140 sabit gidiyorum gazlama ihtiyacı duymuyorum. Turbo benzin arabamda basmamamın iki sebebi var birincisi benzinli b segment dizel d. İkinci ve en önemli sebebi ise benzin çok pahalı. 840 km yok yaptım geçen hafta 820 kilometre sakin geldim ortalama 6 idi 20 kilometre düzlükte 200-230 arası gittim hemen 6.2 oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben hız sabitleme radarı bozukken bir kere uzun yol yapmak zorunda kalmıştım, arabayı 110 120 gibi hızlarda tutmak çok yorucuydu çünkü gaza çok az basmak ayak bileğini zorluyor biraz dikkat etmediğimde direkt 180 lere çıkıyordu araba. Bence hız sabitlemesiz ve biraz gücü yüksek olan arabalar için hızlı gitmek daha konforlu oluyor, zaten çoğu premium C ve D segment araba hız sabitleme falan olmadan geliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yol ve trafik müsaitse symbol'le dahi 160-170 giderim. Otobanda 100'le gitsem uykum gelir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam hiz arttikca yorgunluk artar haklisiniz. Ama yol rahat bur yolsa cok artmaz. Fakat onunuze zirt pirt araba geliyor yavasla selektro yap hizlan. Tekrar yavasla. Viraj geldi yavasla tekrar hizlan gibi olursa yorar, hele bir de radar/polis takip edeyim derseniz o zaman iste baya yorar. Surekli yolun kenarlarini kontrol etmek arkayi kontrol etmek polis geliyor mu diye vs.

  • Atalarımız ne demiş, acele giden ecele gider.

  • Uzmanlar yine konuşmuş, dünyada hız limiti olmayan yollar/yerler var ve buraların kaza ortalaması bizden düşük arkadaşlar, yani kazalar bomboş yolda 150 km/saat hızla gittiğinden değil nerede nasıl gidileceğini öngöremeyecek insanlar yüzünden oluyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: texjrwillerjr

    Ulkede adalet olmayinca yargiyi mecbur kendimiz dagitiyoruz cahil , maco bir adam oldugum dusunulmesin gayet efendi biriyim ama beni bile cileden cikarmayi basardilar


    ne zamandır duyduğum en doğru yorum. uzun yolda neden hız yapıyorum, yöneticiler bir koyunlar için pardon seçmenler için 110 km hız limiti belirledikleri halde kendileri 200 ün altında gitmedikleri için. ne zaman onlar da bizimle aynı kurallara uyar ben de 120 ile giderim. birgün de vatandaşı değil de yöneteni sorgulayın bir zahmet!



    Alıntıları Göster

    Balik zaten bastan kokuyor, ne diyim ki :(


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Herkes istediği şekilde hızda gidebilir .. ben dura dura geze geze gitmeyi severim. Mesela her sene İzmir'e giderken bir durur kestane şekeri alırım Bursa'ya gelmeden ilerler ilerde yasa tesislerinde çiğ.börek yayık ayranımı içerim ..

    Balıkesir'in çıkışında şahane bir köfteci var Yusuf değil ama ismini unuttum orda girer köftemi yerim.. zaten yol biter..

    Yolda film koyarım belgesel koyarım bazen izlemem tabiki dinlerim ara ara göz ucuyla bakarım kutu nescafe alırım içerim...
    Çok keyifli yol geçer...

    Ben yolda hız değil keyif yaparım yolun tadını çıkara çıkara giderim....

    Hız yapanda yapar buda onun tercihidir .. çevresindekileri riske atmıyorsa istediği kadar hız yapabilir..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: f.gulteki

    İnsanları tehlikeye atacak şekilde isteyen istediği şekilde gider ben de limit hızlarda gitmeyi tercih ederim. Ancak sinirlendiğim bir mesele var 100 km/s hızla orta şeritten gidenler. Mesele kurallara uymaksa hızlı gidenle sürekli orta şeritten giden(sağı boş olmasına rağmen) ikisi de kural ihlali yapıyor. Beni hızlı giden değil orta şeritten giden yoruyor. Çünkü sollamaya çıksam soldan hızla gelen oluyor, sağlasam ortadaki birden sağa geçiyor. Herkes sollama harici sağ şeritten gitse en soldan giden 400 km/s hızla gitse umrumda olmaz. 16 saatlik yolda kim ne derse desin hız yorucu da olsa farkettiriyor. Tabi en önemli etken otomobil. 50.000 TL lik araç ile 250.000 TL lik araç orda bence fark yaratıyor.

    Hocam onun sebebini soyle aciklayayim, sag seridi agir tonajli araclar kullandigi icin asfalt yuzeyi yipranmis oluyor.. sag seritte lastik sesi daha fazla geliyor, oyuklar daha cok , direksiyon titremesi oluyor eger ufak tas parcaciklari daha cok moloz yuklu bir tir yakin zamanda gectiyse..


    O yuzden genelde ortada cruise acip 100 - 110 sabitliyorum otobanda


    Ön takim ya da direksiyon sistemi zarar gorse sizin gibi dusunenler masrafimiza ortak olacak mi , hayir .. Arabam b segmenti ama bende mtv oduyorum, ogs oduyorum, iyi ve temiz yerinden gitmek kurallar dahilinde benimde hakkim..


    Siz 10dk erken cikin 😄😂


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Draqonn kullanıcısına yanıt
    Evet bu mesele eğitimle alakalı , adamlar rüzgar tünelinde birbirine çarpmadan uçuyor, 4 şerit yolda insanlar 120 den hızlı 40 fan düşük gitmek risktir diyor , kurallar böyle biraz değiştirmek lazım, yol paralı olunca kaza olmuyor ama paralı yolda kaza pek görmedim


    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çünkü yapabiliyoruz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçen hafta 450 gidiş 450 dönüş olmak üzere toplam 900 km yol yapmam gerekti bir gün içinde. Üstelik gece nöbetçiydim hiç uyumadım sabahına da yola girmem gerekti. 450 km yol gidip bir de gittiğim yolu geri dönüp ertesi gün sabah yine işe gideceğim. Neyse uykusuzluk bir yandan can sıkıntısı bir yandan hız sınırlarına çoğu yerde uyarak gittim dönerken 50 km yolum kalmış radara yakalandım. 850 km kurallara uydum son 50 km kalınca artık yol bir an önce bitsin de eve gidip yatayım diye gaza fazla abanmisim fazla dediğim de 110 la değil de 125 le filan radara girdik 288 tl geçirdiler. Araç 2005 model megane 2 hb 1.4 hız sabitleme yok. Cezayı yer yemez hemen araca hız sabitleme taktırdim bu saatten sonra kolay kolay 120 yi geçmem :) Zaten hız yapmayı hiç sevmem güvenli de bulmam. Aracım da hız yapmaya müsait değil durumu belli. Ama ben bile ceza yiyorsam 180-200 le gidenler nasıl yapıyor anlamış değilim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 4 senedir istanbul-unye arasi giderim 900 km

    Karadeniz yolu dalgalı bir yol. 100'le gidersen o yok gerçekten bitmez. Rampalarda, bolu tünelinde tıkanır kalırsın.

    Ben genelde 130-140 arasinda gidiyorum ki ortalama bir hız.

    120-140 normaldir.

    Gece gittigim için o hiz bandinda hatta 150-160 i ara ara yaparim ki uykum gelmesin, hareketlilik olsun.

    100km hiz ile gece ve birde cruise control açarsam buyrun cenaze namazina

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hızmı her yer radar hds, otoyol 120 km.
    nuremberg’den münih’e gidip geldim, 120 ile giderseniz bol bol sellektör atarlar. A6 A9 a bi çıkın 120 kaplunbağa dersiniz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baranel -- 19 Ekim 2020; 20:51:47 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunları bilmeyen 100kmh üzerinde araç kullanabilir.








  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.