Şimdi Ara

Uzun yolda buyuk araclarin itme kuvveti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
642
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar hep kafama takilan bir seyi sormak istiyorum. Uzun yolda yuksek hizla TIR vb buyuk araclari sollarken TIRin etkisiyle arac once TIRa dogru sonra disari dogru bir etki kuvvetine maruz kaliyor. Bu olay tum araclarda boyle mi yoksa aerodinamigi kotu veya dusuk sinif araclardami boyle oluyor? Bu konuda bilgisi olan kisilerle tartisalim

    Bir diger soruda su, otobanda yani duz genis yolda ve yuksek hizda HB aracin sedana gore ne dezavantajlari olur? Bu tarz yollarda sedan arac daha mi iyidir?

    Benim araba Megane 2 sedan



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Wol4onak -- 12 Ağustos 2014; 9:47:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Önünüzde olan aracın yarattığı hava akımından olabilir mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hamdi mert

    Önünüzde olan aracın yarattığı hava akımından olabilir mi ?

    Imali mi yazdiniz normal mi bilemedim ama tabiki ondandir. :) Diger araclara etkisi nasil HB sedan c ve D sinifi araclara vb.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yüksek, özellikle yüksek hızlarda itme kuvveti artıyor. hemen hemen her araç bunu hisseder ama üst sınıflar daha az, havanın rüzgarlı oluşu gittiğiniz hız durumu etkileyebilir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Üst sınıf ağır sedan araçlar B sınıfı hafif Hb arabalara göre çok çok az etkilenir ve çok daha dengelidir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Wol4onak kullanıcısına yanıt
    1. Soruya bakarsak, anlattığın konuyla alakalı bir durum değil. NG kanalında yapılan bir deneyde otobüs, kamyon gibi hacimli araçların 1-2 boy arkasında giden aracın hava sürtünmesinin azaldığı ve yakıt tüketiminin bundan olumlu etkilendiği kanıtlanmıştı. Bu bilgi sorduğun soruya pek faydası olmayabilir.

    2. Aynı sınıf araçlarda Hatchback aracın yol tutuşu, viraj kabiliyeti her zaman daha yüksektir. Bunun sebebi olarak, arkasında sedandaki gibi "fazlalık" olarak nitelendirebileceğimiz bir ağırlığın olmaması, ayrıca aracın üzerinden akan rüzgarın aracın arka kısmında dengeye olumsuz etki edecek türbülanslardan daha az oluşturması diyebiliriz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mazotşist -- 12 Ağustos 2014; 11:19:22 >
  • Şöyle anlatayım hocam. Passat 1.8t 99 highline aracımla uzun yolda tır sollarken dediğiniz olayı yaşıyordum. Fakat şu anki kullandığım mercedes w124 200E aracımla daha böyle bir şey yaşamadım. Araçtan araca değişiyor. Birazda aracın yola yapışma ve büyüklüğü ile alakalı bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yanlış anlaşılmasın imalı bi şekilde söylemedim . Normal soru olarak sordum . :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fizik kuralları olarak;
    Rüzgar olan bölgede basınç az olur. Mesela araçta sigara içerken, camı açtığınızda duman dışarı doğru akar. Yani dışardaki basınç içerden daha az oluyor ve madde yüksek basınçtan düşük basınca doğru yer değiştirir.
    Tır ile otomobil arasında da yüksek bir rüzgar akımı olduğundan, yine aynı mantıkla iki araç arasındaki basınç diğer bölgelerden daha düşük olur ve iki cisim arasında bir çekim olabilir.
    Sedan ve hb arasında, rüzgara nasıl tepkiler verdiğini bilemiyorum.
  • İki araç arasında hızla akmakta olan hava (Aslında hava sabit araçlar hızlı ama tersini düşünebilirsiniz) orada basıncın düşmesine sebep olur. Dolayısıyla araçların diğer yanındaki basınç (dışa bakan Yüzeylerdeki) araçları birbirine doğru ittirir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mazotşist

    1. Soruya bakarsak, anlattığın konuyla alakalı bir durum değil. NG kanalında yapılan bir deneyde otobüs, kamyon gibi hacimli araçların 1-2 boy arkasında giden aracın hava sürtünmesinin azaldığı ve yakıt tüketiminin bundan olumlu etkilendiği kanıtlanmıştı. Bu bilgi sorduğun soruya pek faydası olmayabilir.

    2. Aynı sınıf araçlarda Hatchback aracın yol tutuşu, viraj kabiliyeti her zaman daha yüksektir. Bunun sebebi olarak, arkasında sedandaki gibi "fazlalık" olarak nitelendirebileceğimiz bir ağırlığın olmaması, ayrıca aracın üzerinden akan rüzgarın aracın arka kısmında dengeye olumsuz etki edecek türbülanslardan daha az oluşturması diyebiliriz.

    Iki soru birbirinden ayri HB icin dediginiz dogruda o sehir ici oyle. Otobanda yuksek hizda(130km/h sonrasi) sedan daha avantajli degilmidir arkadaslar?

    @azasio

    Bende de Audi A4 B5 kasa vardi onunlada yuksek hizlarda giderken tir gecmek icin yavaslamam gerekiyordu yoksa arac feci savruluyordu. Demek ust sinif araclarda bu olay cok daha az oluyor. Yeni mercedes audileri goruyorum 160larda hip hizli tirlari solluyor ama ne kipirti var ne bisey. Megane da hafif arac 1250 kg. Peki HB araclar?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bizim broadwayi tır değil binek arabalar biraz hızlı bir şekilde geçince araç etkileniyor
  • Cekme etkisini anliyorum.basinc dususuyle alakali.daha sonra itiyor diye bahsettiginiz sey ise cekme kuvvetinin.bittigi anda mevcut eylemsizliginiz yuzunden disa dogru bir itis kuvveti hissedersiniz. Siz bunu hissetmissinizdir muhtemelen..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozandrl

    Cekme etkisini anliyorum.basinc dususuyle alakali.daha sonra itiyor diye bahsettiginiz sey ise cekme kuvvetinin.bittigi anda mevcut eylemsizliginiz yuzunden disa dogru bir itis kuvveti hissedersiniz. Siz bunu hissetmissinizdir muhtemelen..

    Evet. Sadece ust sinif araclar icinde aynimi ogrenmek icin actim konuyu. Demek agirlik aerodinamiklige gore her arac kendi limitinde hareket etmeli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kesinlikle.arac tasarimi,yol tutus kabiliyeti ve agirligiyla alakali bir durum.b segmenti ufak ve boyuna gore yuksek araclarda cok fazla hissediliyor
  • Wol4onak kullanıcısına yanıt
    Kesinlikle.arac tasarimi,yol tutus kabiliyeti ve agirligiyla alakali bir durum.b segmenti ufak ve boyuna gore yuksek araclarda cok fazla hissediliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İste agirlik burada ise yariyor. Önceki aracimda şerit degistiriyordum neredeyse sürekli tedirginlik yaratıyor,sürüş konforunu bozuyordu ama yeni i30 1366kg ve hic etkilenmiyor. Uzun yolda insani deli eden bir is.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peki megane 2 HB ve Megane 2 sedan arasindan hangisi uzun yolda daha stabildir bu konuda?(sollama ve yuksek hizda yol tutusu bakimindan) HB model sedana gore daha ozenli tasarlaniyor avrupada. Iki aracinda agirligi asagi yukari ayni. Bana sedan gibi geliyor ama digerini denemedigim icin tam emin degilim.

    @ccecy

    Onceki arac ve modeli neydi?
  • Aracin yanal alani arttikca yaninizdan tir gecerken olan sallanti fazlalasir. Yani SUV MPV gibi araclar daha fazla etiklenir bu akimdan. Ama tabi ayni agirlikta olduklarini varsayarsak. Arac agirlastikca bu sallanti azalacaktir. Ayrica suspansiyona da bagli yumusak suspansiyonlu arac daha cok hissedecektir. Diger her seyin ayni oldugunu varsayarsak (yani suspansiyon, agirlik vs.) sedan ve hb arasinda hissedilecek bir fark olmayacaktir.

    Gelelim yuksek hizda sedan mi hb mi avatajli sorusuna. Avantajdan kasit az yakit tuketimi ise evet sedan daha avantajlidir cunku sedan araclarin hava surtunmesi daha az olmaktir. Bunun sebebi de hblerin aniden biten arka tasarimlarinin turbulansa neden olmasi ve surtunmeyi artirmasidir.
  • megane 2 çok rüzgar alan bir araç bendede var, aynı problem oluyor fakat astrada olmuyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.