Şimdi Ara

Uzun yokuşta hararetin 70lere düşmesi normal mi?

Koronavirüs Özel
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
24
Cevap
0
Favori
1.125
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Uzun yokuşta hararetin 70lere düşmesi normal mi?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    2311 Mesaj
    Bilen bilir Hatay Belenden Antakyaya inerken 5-6 km boyunca hiç gaza basmadan inebileceğiniz bir yokuş var.
    Yokuşun tam sonlarında hararet hafif inmeye başlıyor.
    Geri düz yola inince 90na çıkıyor.

    Bu durum normal mi?
    Teknik açıdan açıklaması nedir?

    Araç 2009 1.6 jetta.
    Lpg ve benzinde de sonuç aynı.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



    |
    |
  • DH Yönetici
    4683 Mesaj
    Benim eski aracımda da benzer bir durum vardı, termostatı arızalı olduğu için böyle olduğu söylenmişti. Ancak yaptırmadım ve yokuş aşağı hararet düşük şekilde sürdüm aylarca ... Sonra aracı sattım, sattığım kişide ne oldu bilemiyorum. Muhtemelen termostatı değiştirmiştir.
    |
    |
    _____________________________
    95 Broadway ... 2005 Megane 1.6 HB ... 98 Fiat Marea 1.6 ... 2006 Corolla 1.4 HB D4D ... 2010 Chevrolet Aveo NB 1.4 AT ... 2010 Accent Era 1.4 Select AT ... 2018 Hyundai i20 1.4 Style AT ... 2011 Clio 1.2 Grandtour Extreme... 2012 Fiat Fiorino Combi 1.3 Active...
  • Binbaşı
    1548 Mesaj
    Ateşleme yok, açığa çıkan ısı yok. Bol bol rüzgar var. Normal bence.



    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • Yarbay
    2311 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: ZETEC SE

    Ateşleme yok, açığa çıkan ısı yok. Bol bol rüzgar var. Normal bence.

    hocam peki. sonuçla silindir içinde bir hareket yok mu?
    bunun ortaya çıkardığı bir ısı olması gerek.

    Isı müşüründe olabilir mi sıkıntı?
    _____________________________
  • Yarbay
    6088 Mesaj
    Termostatı kontrol edin, termostat bozuk değilse normal :))



    termostatı kontrolu çok basit, aracı soguk iken 2-3km sürün sonra kaputu açıp radyatöre dokunun, sıcak su var ise termostat açık kalmış



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
    2012 Ford fiesta 1.4Tdci TitaniumX+
  • Yarbay
    3665 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: zero01


    quote:

    Orijinalden alıntı: ZETEC SE

    Ateşleme yok, açığa çıkan ısı yok. Bol bol rüzgar var. Normal bence.

    hocam peki. sonuçla silindir içinde bir hareket yok mu?
    bunun ortaya çıkardığı bir ısı olması gerek.

    Isı müşüründe olabilir mi sıkıntı?


    Arabanın önü ne kadar havaya kalkarsa hava girişi hızlanır ve termostat daha başarılı dolaşım yapacağı için sıcaklık azalır.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2910 Mesaj
    Termostat açık kalmış olabilir. Belirli bir sıcaklığın altına indiğinde ( genelde 80c) termostatın kapanıp sıcak suyun motor içinde devir daim olması lazım. Bu sayede motor uzun süre sıcaklığını koruyarak yola devam edebilir. Termostata baktırın. Bozuksa değiştirin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acr -- 19 Şubat 2018; 20:17:42 >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    3281 Mesaj
    Çok büyük bir ihtimalle termostat arızalı hocam.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2469 Mesaj
    Gayet tâbii bir olaydır. Isı çıkarmayan motor ısınmaz.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Binbaşı
    1609 Mesaj
    Düz yolda giderken hararet normal ise termostatta sıkıntı yoktur termostat açık kalsa düz yolda giderken de motor soğuk çalışır 5-6 km yokuş inerken motorun soğuması normaldir viteste iniyorsanız gaza basmadığınız için yakıt gönderilmez ve yanma gerçekleşmeyeceği için motoru 90 derece sıcaklıkta tutacak bir faktör yok sadece motorun hareketiyle 90 derece sıcaklığın oluşması çok zordur o yüzden bu durum gayet normal özellikle bu havalarda.



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    2311 Mesaj
    Lokasyon vermemin sebebi aynı durumu acaba yaşayan var mıdır diye? Belen yokuşu



    Termostat yeni değişti.

    Önceki 50lere düşüyordu.

    Antifiriz değiştirdim.

    Hava alma vs gibi bir durum olabilir mi acaba?



    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    7187 Mesaj
    Termostatı açık kalan aracımda bırakın yokuşu, dışarısı 9-10 derece iken otobanda düz yolda sabit gaz ile giderken dahi sıcaklık 65 derece civarlarına düşüyordu.
    5-6 km hiç gaza basmadan gittiyseniz 70'lere düşmesi çok normal.
    Eğer görece soğuk havalarda (10 derece altı) sakin sürüşte (90 civarı giderken) düz yolda hararet düşmüyorsa sorun yoktur.
    _____________________________
    Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz___Asus P8Z77-V__Asus Strix GTX970 OC___8GB DDR3 Crucial Ballistix CL8 1600Mhz___Kingston V300 60GB SSD___Seagate 7200.11 500GB___Seagate 7200.12 500GB___250GB+ 500GB 2.5" HDD___Seagate 2TB___CM HAF X 942___Zalman ZM500-LX PSU
  • Yarbay
    2311 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Termostatı açık kalan aracımda bırakın yokuşu, dışarısı 9-10 derece iken otobanda düz yolda sabit gaz ile giderken dahi sıcaklık 65 derece civarlarına düşüyordu.
    5-6 km hiç gaza basmadan gittiyseniz 70'lere düşmesi çok normal.
    Eğer görece soğuk havalarda (10 derece altı) sakin sürüşte (90 civarı giderken) düz yolda hararet düşmüyorsa sorun yoktur.

    düz yolda sorun yok hocam.
    yokuşta oluyor.

    ama daha önce olmayan bir durum neden şimdi oluyor onu çözemedim.
    _____________________________
  • Binbaşı
    1554 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: zero01


    quote:

    Orijinalden alıntı: ZETEC SE

    Ateşleme yok, açığa çıkan ısı yok. Bol bol rüzgar var. Normal bence.

    hocam peki. sonuçla silindir içinde bir hareket yok mu?
    bunun ortaya çıkardığı bir ısı olması gerek.

    Isı müşüründe olabilir mi sıkıntı?


    Silindir hareket ediyor ama sürtünme çok düşük olduğu için, ısı açığa çıkması için bir sebep yok. Normal bir durum yani sıcaklığın düşmesi.
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    7620 Mesaj

    derecesine bağlı termostat çeşitleri var. orjinali gibi olan bir termostat olmayabilir takılan
    |
    |
    zero01 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
    _____________________________
    www.youtube.com/c/jdmspiritturkey
  • Yarbay
    3033 Mesaj
    Genel anlamda termostat kontrolü icin sürüş boyunca 2009 jetta da yağ sicakligi gostergesi varsa ve 70 ile 100°C arasindaysa hersey normaldir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 20 Şubat 2018; 8:41:29 >
    |
    |
    _____________________________
    Özel mesaj atmayınız, cevap verilmemektedir
  • Teğmen
    150 Mesaj
    termostat arızalı kesin aracınız çok yakar ve rolanti iner çıkar soğuk havalarda daha belirgin hissedilir
    |
    |
    _____________________________
  • Yarbay
    20703 Mesaj
    Güzel denk geldim konuya, ben de bu durumu otomatik vitesli araçlarda merak ediyorum. Ankara da çok rampalı bir şehir ve haliyle çıkışı kadar inişi de var bu rampaların.

    Doğası gereği otomatik vites araç hep ileri gitmek istiyor, iniş esnasında ayağımız genelde fren üzerinde duruyor ama aslında vites "d" konumunda olduğundan araç ileri gitme potansiyeli ile hareket ediyor. Bu durum yakıt tüketimi ve hararette nasıl etkisini gösterir?

    Böyle uzun mesafeli inişlerde vitesi manuele alıp gitmenin faydası olur mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MÜŞAVİR -- 20 Şubat 2018; 10:21:9 >
    _____________________________
    ASLA KENDİSİ GİBİ OLMAYA CESARET EDEMEYECEKLERİ BİR ADAMIN ÖLÜSÜNE, ÖMÜR BOYU VE HERGÜN TEKRAR TEKRAR YENİLENLER, "yaşayan ölüler".

    Ölçülü davranmayı, yanlıştan korkmayı, belgeye dayanmayı, aklını kullanmayı, duyguculuğa kapılmamayı ve gerçekçi, düzenli, dengeli, tutarlı olmayı MUHASEBE öğretti bana. (Asım BEZİRCİ)


  • Yarbay
    4346 Mesaj
    Sağlıklı bir araçta sıcaklık kafasına göre inip çıkmaz. Motor suyu sıcaklığı 90 dereceden aşağı düşüyor ise termostat kaçırıyordur. Düz yolda kısa mesafede bu inişler dikkatten kaçabilir.

    Motor olması gereken sıcaklıkta olduğu sürece yakıtı verimli harcar. Bu yüzden termostat denilen ısıya duyarlı eleman sayesinde sıcaklık sabit tutulmaktadır.
    |
    |
    _____________________________
    ///
    Niyet hayr, akıbet hayr.
  • Binbaşı
    1499 Mesaj

    hararet biraz düşebilir, ama ne kadar düştüğü önemli. öyle 60 dereceleri görüyorsa termostat kesin açık kalmış demektir.
    tüketimi arttırır, duruma göre lpgdeki gidişi etkilebilir. termostat genel olarak ucuz bir parça, en sağlıklısı soğutma suyu ile birlikte değiştirmektir.

    @MÜŞAVİR, aracınız tam otomatik ise boştayken hareket etmemeniz gerekir, şanzımana zarar verir. ayrıca yine tam otomatikse eğer rampa aşağı olabilecek en üst vitesi seçiyor zaten, yani dururken olduğu gibi bir itme durumu oluşmuyor.
    |
    |
    Bahsedilenler: MÜŞAVİR
    _____________________________
    2003 Volvo S40 2.0T
    2004 Lada Niva 1.7i
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
Sohbet
kolayoto.com
bankalar.org
SEO
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR2
0,484
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.