DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yeni DH Mobil Uygulama herkese açık beta sürümü kullanıma açıldı. Gizle Şimdi Dene
uzaylılar varmı? (tartışma)
156
Cevap
0
Favori
6.206
Tıklama
Konudaki Resimler
Mesaj Tarihine Göre En Beğenilen Son Ekleneneler
Seçimimi Hatırla
Tüm Forumlar >> Kültür ve Bilim >> Kültür, Güncel ve Tarih >> Güncel >> uzaylılar varmı? (tartışma)
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
    • Binbaşı
      1407 Mesaj
      30 Ocak 2008 22:48:15 Konu Sahibi
      arkadaşlar uzaylıalr varmı yokmu? varsa neden karşımıza çıkmıyolar? tv lerde gördüümüz ufo görüntüleri dorumu? bunları burda tartışalım fikirlerimmizi ortaya atalım arkadaşlar



      |
      |
      _____________________________

      İntel İ5 750 2.66@3.8ghz 1.25v___GIGA P55A-UD3R___Zerotherm Core92 Cpu Cooler___Zotac GeForce GTX260 Amp2 edition 730/1460/2400__Patriot SignatureLine DDR3 4GB 1600mhz cl9 ___Samsung 250GB SATAII 8mb 7200RPM___Seagate FreeAgent 1 TB 16mb External______Technisat Skystar2 Pcı___Tagan 2 Force II U33 800W___TT Xaser V7000D wingo___Creative inspire5200 5+1 speakersPhılıps 190X7-fb 19 LCD'___Logitech G5 2500dPi___A4tech X7 G600___
    • Binbaşı
      1407 Mesaj
      30 Ocak 2008 22:50:34 Konu Sahibi
      bu konuda önemli türk sitelerinden birihttp://www.siriusufo.org/tr/
      |
      |
      _____________________________

      İntel İ5 750 2.66@3.8ghz 1.25v___GIGA P55A-UD3R___Zerotherm Core92 Cpu Cooler___Zotac GeForce GTX260 Amp2 edition 730/1460/2400__Patriot SignatureLine DDR3 4GB 1600mhz cl9 ___Samsung 250GB SATAII 8mb 7200RPM___Seagate FreeAgent 1 TB 16mb External______Technisat Skystar2 Pcı___Tagan 2 Force II U33 800W___TT Xaser V7000D wingo___Creative inspire5200 5+1 speakersPhılıps 190X7-fb 19 LCD'___Logitech G5 2500dPi___A4tech X7 G600___
    • Yüzbaşı
      602 Mesaj
      30 Ocak 2008 23:40:44
      vardır veya yoktur gibi bir inancım yok
      çünkü inancım olması için ispat,belge lazım

      ne bu videolar nede resimler nede ne olduğu bilinmiyen "gizli belgeler" benim için ispat niteliği taşımaz


      ama uzaylı olmaz diyebilmem içinde yine bir şeye dayanarak konuşmam lazım ama öyle bir dayanağımda yok...

      neden olmasın diyebiliyorum en fazla
      peki niye gelmiyolar...eğerki varlarsa bi sebepleri vardır,belki bizden daha "ezikler"


      AYRICA uzaydaki canlılar(eğer varsa) insandan dahamı üstün olmak zorundaki niye gelmiyolar diyoruz
      yada niye onları insan davtanışları sergileyen bir canlı olarak görüyoruz
      belki uzayda yaşam bakterilerden,kolonilerden(tek hücrelilerden oluşan misal volvox kolonisi,yanlış hatırlamıyorsam,)


      bilmediğimiz bir şey sonuçta ne varlığını nede yokluğunu biliyoruz.
      ona anlam yüklemek ne derece doğru bilmiyorum (fantezi yapıyorum diyene bir sözüm olamaz tabi :D)



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yakup13 -- 30 Ocak 2008; 23:42:22 >
      |
      |
      _____________________________

      KAHROLSUN BAĞZI ŞEYLER
    • Yarbay
      2835 Mesaj
      31 Ocak 2008 06:24:33
      Ben kesinnlikle var olduklarına inanıyorum. 51. bölge'de amerikanların düşen uzay gemilerini inceledikleri ve bir çok teknolojiyi onlardan çaldıkları söyleniyor. Daha bir kaç gün önce bir tv programında bu tarz bi tartışma vardı. Türk savaş pilotlarının uzaylı gördükleri falan iddia edildi. Sonra 2 tane professör inkar etti böyle bişey olamaz diye. Bunun ardından emekli bi savaş pilotu bağlandı telefonla. Neresi olduğunu hatırlamıyorum , bi kaç teğmeniyle birlikte gördüklerini anlattı. Tabi ki bi tane telefon bağlantısıyla hiçbişeyi ispat edemezsin ama ortada bi gerçek var ki amerika her ufo ile ilgili haberi örtbas ediyo. Bi rosewell olayı bunun en büyük kanıtı.. Milyonlarca insan bi hurafeye inanıyo olamaz. Bir çok insan da kendi gözleriyle de görmüştür hareketi hiçbir insan yapımı alete benzemeyen cisim. Herkes kanıt görmek istiyo elbette ama dediğim gibi amerika türk savaş pilotlarını bile yalanlatıyo. Pilot gördüm diyo , ertesi gün ne hikmetse(!) daha rütbeli bi komutan "biz onu araştırdık , meteoroloji balonuydu diyo" Halbuki pilot f16 dan bahsediyo. Etrafımızda daireler çizdi bi süre sonra çok hızlandı yetişemedik diyo. Peki amerika bunu neden yapıyo? Teknolojilerini çaldıklarını kimsenin anlamasını istemiyo. Hatta daha ütopik bi iddia daha var: Amerika UFO'larla iletişim içinde.. Bu kadarı mantıklı gelmeyebilir belki ama mümkün olma ihtimali yok değil..

      Edit: Harf eksikliği



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alpaslanbek -- 31 Ocak 2008; 6:26:25 >
      _____________________________

    • Yarbay
      2835 Mesaj
      31 Ocak 2008 06:40:11
      Biraz önce arkadaşın verdiği sitedeki bi haber..

      http://www.siriusufo.org/tr/?fx=h.oku&id=88

      .
      .
      .

      HELLYER: Çünkü birçok insan bunları gördü. Birleşmiş Milletler hükümetlerin bünyesinde bunlardan en azından 1-2 adet bulunmakta. Halkın birçoğu Roswell olayındaki enkazı da gördü ve bulunan bazı parçaların üzerinde Birleşmiş Milletler endüstrisinin yararı için yeniden tasarım uyguladılar.

      JARRETT: Bana, Amerikan bilim adamlarının 1947 de New Mexico'da yaşanan Roswell UFO kazasında bulunan parçaları tasarım için yeniden incelediklerini mi düşündüğünüzü söylüyorsunuz? Ne yapmak için? Bir çeşit modern teknoloji harikası üretmek için mi?

      HELLYER: Evet, kesinlikle. Mikroçiplerden atom silahlarına, lazerlere, modern harikalar gibi görünen her çeşit şeyin gelişimine kadar… Bunların birçoğunun gelişim projesi Roswell' deki enkaz sayesinde inanılmaz derecede hızlandırıldı.


      .
      .
      .
      |
      |
      _____________________________

    • Çavuş
      79 Mesaj
      31 Ocak 2008 10:17:02
      bende inanmıyorum demiyorum ama eğer uzaylılar varsa ve teknoloji olarak bu kadar ileridelerse neden sürekli gelmiyorlar ve belli yerlerde görülüyorlar.
      |
      |
      _____________________________

      kulp takılır, kapak yapılır
    • Yüzbaşı
      579 Mesaj
      31 Ocak 2008 11:05:30
      Bu koca evrende sadece biz insanların yaşadığına inanmak akla mantığa aykırı geliyor.Ama dendiği gibide uzaylıların Dünyayı ziyaret ettiği falan yok.

      Bu uzaylılar Dünyayı ziyaret ediyor olayı tamamen ticari çıkar üzerine kurulmuş bir fenomendir ve yıllık cirosu da bildiğim kadarı ile 20 milyar doları buluyor.

      Sadece şunu düşünün ; Uzaylılar galaksiler arasından evrenler arasından yolculuk yapıp geliyorlar sonrada senin 3-5 pixel li kameralarına radarlarına yakalanıyorlar öyle mi ? Yahu uzaylı olsam oturur ağlardım hırsımdan bu nasıl iş diye.

      Birde şu " roswell olayı var , hiç aklınıza mantığınıza sığıyormu arkadaşlar 1 gr petrol için ırak ta milyonları katleden bir gücün elinde bir uzay gemisi enkazı olacak onlarda bu teknolojiyi henüz kullanmıyorlar olacak . Komik.

      Bir diğer olayda şu ; Ufo ların ilk göründüğü yıllardan başlayın bugüne kadar çekilen görüntülerini yan yana koyun , şöyle hafif uzaktan göz alıcı şekilde bir bakın aynen şu duyguya kapılacaksınız " Yahu bu adamlar neredeyse her yıl yeni bir model ufo çıkarmışlar Allah Allah nasıl yani diyeceksiniz" sanki ufo fotoğraflarına değil arabaların yaşadığı model devrimi gibi bir durumla karşılaşacaksınız. Sizce bu mantıklı mı ? ( Bu soru sirius araştırmadan Sn Haktan doğan beye defalarca sorulmasına karşı henüz tatmin edici bir cevap alınamamıştır )

      Velhasıl kesinlikle başka yaşam formları var inkar edilmez ama henüz onlarla tanışamadık.
      |
      |
      _____________________________

      İNSANIN KONUŞMAYI ÖĞRENMESİ 2 YILINI SUSMAYI ÖĞRENMESİ İSE 60 YILINI ALIR.

      NE ZAMAN SUSUP NE ZAMAN KONUŞACAĞINI İYİ BİL.
      +25
    • Onbaşı
      15 Mesaj
      31 Ocak 2008 11:25:28
      ben ileri daha değişik bir fikir ortaya koyacağım bence ufo diye bir varlık yoktur.bizim halkımızın genelde ufo diye düşündükleri ancak bir türlü mana ve sırrını çözemedikleri bu varlık bence bir amerikan uydusudur.geçen bir hava subayı bizim askeri bir alanımız olan hava üssümüzün üstünde ufo aracı gördüğünü söylemiştir.bu bir uydu amerikan uydusu. bizim tüm kalelerimizi keşfedip yarın ö bürgün bir savaş çıksa amerika belirlediği önemli ve gizli bölgelerimizi vuracak.bence ufoya mufoya inanmayalım .mantıken böle bişey söz konusu olamaz.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2880 Mesaj
      31 Ocak 2008 11:30:19
      siriusufo bu site saçmalıktan başka birley değil


      Ama gelelim asıl soruya inanıyorum ve onları uzaylı diye tabir etmiyorum onlara da "insan" diyorum daha doğrusu "ademoğlu" demeyi uygun görüyorum. Nedeni Allah'ın "onlar yaradılmışın en üstünüdür" demesi. Bugünki insanlığa bakıyorum aciziyetten başka hiçbirşey göremiyorum o halde bahsettiği "ademoğlu" bu dünyadakiler değil yada en azından benim görüp tanıdığım hayatlarına tanık olduklarım değil.


      Onların uzaylı dye tabir ettiğiniz canlıların çok gelişmiş bir teknolojiye sahip olduklarına inanılıyor o halde bu kadar yetiyle üstün diye tanımlananın onlar olduğunu düşünüyorum.
      |
      |
      _____________________________

      Büyümeyecektik itiraf et hadi.
    • Yarbay
      5463 Mesaj
      31 Ocak 2008 13:10:19
      Teorik olarak sadece bizim samanyolu galaksimizde 50 ile 100 bin arasında uygarlık vardır. Ancak uzaylıların dünyayı ziyaret ettikleri ile ilgili henüz inandırıcı bir kanıta rastlamadım. Eğer ziyaret emiş iseler hükümetlerin bunu saklamak gibi bir politika güdeceklerini zannetmiyorum.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      11131 Mesaj
      Eski Kullanıcı Adı:
      smd



      iOS Beta Tester
      31 Ocak 2008 16:14:00
      abim 19 ağustos ve 12 kasım depremlerinin akşamı UFO gördüklerini (kuzenle birliktelermiş) söyledi ve o geceler deprem oldu bilemiyeceğim artık
      |
      |
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      566 Mesaj
      31 Ocak 2008 17:01:11
      UFO zannedilenler genelde yıldızdır yıldızlarında belli bir hareket hızı vardır hep aynı yerde durmazlar bi de dağın tepesindeki radarları uzaylı zanneden tipler var onlara birşey diyemiyorum artık
      |
      |
      _____________________________

    • Binbaşı
      1131 Mesaj
      31 Ocak 2008 17:20:29
      siryus miryus nedir umurumda değil ancak kendi gözlerimle gördüğüm birşeyler var ki bunu benimle beraber 12 kişi daha gördü. Epey oluyor, 10-11 sene kadar. O sıralar Tokat daydım. Ertesi gün haberlerde Sivas'da ufo görüldü diye haber çıkmıştı. Göktaşı değil, başıboş bir uydu değildi, bildiğimiz uçak ya da helikopterlerden hiç değildi. Bir canlı kontrolünde uçan bir nesne gibiydi. Çok yükseteydi. Işık topu gibiydi. Beni en çok şaşırtan ise, bu nesne kendinden çok daha büyük bir ışık topuna hızla yanaştı ve yok oldu. Bu, daha büyük olan ışık topu ise sabit duruyordu. Aradan 2-3 dakika geçti geçmedi zıt yönlere doğru 2 nesne daha, büyük olan ışık topundan hızla ayrılıp uzaklaştı.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      21597 Mesaj
      31 Ocak 2008 18:54:54
      Ya birgün bilim bu koca evrende yalnız olduğumuzu ispatlarsa?
      |
      |
      _____________________________

      Bazıları hayatı dolu dolu yaşar. Bazıları ise yavaşça akıp geçmesini bekler. Ama hayatı biryerde yakaladın mı, işte O zaman muhteşem birşey olur...
    • Yarbay
      3499 Mesaj
      31 Ocak 2008 19:07:04
      quote:

      Orjinalden alıntı: Criminal Origin

      siryus miryus nedir umurumda değil ancak kendi gözlerimle gördüğüm birşeyler var ki bunu benimle beraber 12 kişi daha gördü. Epey oluyor, 10-11 sene kadar. O sıralar Tokat daydım. Ertesi gün haberlerde Sivas'da ufo görüldü diye haber çıkmıştı. Göktaşı değil, başıboş bir uydu değildi, bildiğimiz uçak ya da helikopterlerden hiç değildi. Bir canlı kontrolünde uçan bir nesne gibiydi. Çok yükseteydi. Işık topu gibiydi. Beni en çok şaşırtan ise, bu nesne kendinden çok daha büyük bir ışık topuna hızla yanaştı ve yok oldu. Bu, daha büyük olan ışık topu ise sabit duruyordu. Aradan 2-3 dakika geçti geçmedi zıt yönlere doğru 2 nesne daha, büyük olan ışık topundan hızla ayrılıp uzaklaştı.


      Bahsettiğine benzer bir olaya ben şahit olmadım ama şahit olan birçok insan tanıyorum. İzlediğim bazı belgesellerde özellikle aktif fay hatlarının, büyük kırıkların geçtiği bölgelerde bu tarz plazma benzeri ışık toplarının çok sık şekilde görüldüğü anlatılıyordu. Levhaların hareketi sonucunda oluşan piezoelektrik etkisi ve yeraltı gazlarının birleşimiyle oluşabileceği şeklinde bir teori var. Ama hala kanıtlanmış değil sanırım. Dünyanın manyetik alan şiddetinin yoğunlaştığı bölgelerde de başka bazı olaylara çok sık rastlanabiliyor. Nasıl oluştuğu artık kesinlikle bilinen Auroralar bunlara bir örnek.

      Dünyamızda sırrını -henüz- koruyan bir çok doğa olayı var. Şahsen UFO gözlemlerinin -sahte olanlarını bir kenara bırakırsak- büyük çoğunluğunun dünyanın yapısıyla alakalı olduğunu düşünüyorum.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi feylesof -- 31 Ocak 2008; 19:10:27 >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2835 Mesaj
      31 Ocak 2008 19:18:56
      quote:

      Orjinalden alıntı: feylesof


      Alıntıları Göster



      Bahsettiğine benzer bir olaya ben şahit olmadım ama şahit olan birçok insan tanıyorum. İzlediğim bazı belgesellerde özellikle aktif fay hatlarının, büyük kırıkların geçtiği bölgelerde bu tarz plazma benzeri ışık toplarının çok sık şekilde görüldüğü anlatılıyordu. Levhaların hareketi sonucunda oluşan piezoelektrik etkisi ve yeraltı gazlarının birleşimiyle oluşabileceği şeklinde bir teori var. Ama hala kanıtlanmış değil sanırım. Dünyanın manyetik alan şiddetinin yoğunlaştığı bölgelerde de başka bazı olaylara çok sık rastlanabiliyor. Nasıl oluştuğu artık kesinlikle bilinen Auroralar bunlara bir örnek.

      Dünyamızda sırrını -henüz- koruyan bir çok doğa olayı var. Şahsen UFO gözlemlerinin -sahte olanlarını bir kenara bırakırsak- büyük çoğunluğunun dünyanın yapısıyla alakalı olduğunu düşünüyorum.


      Ya auroralarla falan arkadaşın anlattığı çok farklı olaylar. Hüzme falan değil arkadaşın gördüğü. Çok spesifik bi cisimden bahsediyo arkadaş.. Bi arkadaş da yıldız onlar falan demiş ama hiçbi yıldızın bi oraya bi buraya gidip kaybolduğunu görmedim. Yukarda da alıntı yapmıştım. Kanada başbakanı bile kabul etmiş ufoları. Binlerce insan roswell olayına şahit olmuş.. Yok böyle bişey diyerek kestirip atmak biraz mantıksız geliyo bana..
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3499 Mesaj
      31 Ocak 2008 19:23:18
      quote:

      Orjinalden alıntı: alpaslanbek

      Yok böyle bişey diyerek kestirip atmak biraz mantıksız geliyo bana..



      Yanlış anladın. Gözlemlerin ekserisinin doğa olaylarıyla alakalı olduğunu düşünüyorum. Evrende başka varlıklar olabileceği ihtimalini kesinlikle kestirip atmıyorum.

      Bu arada aurora olayı başka bir örnekti. Dünyanın manyetik alanıyla alakalı bir örnek.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi feylesof -- 31 Ocak 2008; 19:24:03 >
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2835 Mesaj
      31 Ocak 2008 19:38:39
      quote:

      Orjinalden alıntı: feylesof


      Alıntıları Göster



      Yanlış anladın. Gözlemlerin ekserisinin doğa olaylarıyla alakalı olduğunu düşünüyorum. Evrende başka varlıklar olabileceği ihtimalini kesinlikle kestirip atmıyorum.

      Bu arada aurora olayı başka bir örnekti. Dünyanın manyetik alanıyla alakalı bir örnek.


      Peki savaş pilotlarına ne diyceksin? Hem türk hem yabancı bir çok savaş pilotu ufolarla it dalaşına girdiklerini iddia ediyorlar.. Fakat ne hikmetse ne tübitak ne de başka merciiler bu bilgilerin doğruluğu ya da yanlışlığı konusunda açıklama yapmıyor. Anca bi kaç tane bilim adamı çıkıp uçağın etrafında inanılmaz hızla hareket eden cisimlere meteoroloji balonu diyor.. Bunların doğa olayı olması tabi ki pek mantıklı değil kabul edersiniz ki. Koskoca türk ordusundan bir çok teğmen keyfinden aynı şekilde yalan söylüyo olamaz değil mi? Bazı yadsınamaz gerçekler var.. Yukarda arkadaş kendisi gördüğünü söylemiş 12 kişi ile birlikte. O da yalan söylüyo o zaman...
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      3499 Mesaj
      31 Ocak 2008 19:53:10
      quote:

      Orjinalden alıntı: alpaslanbek

      Peki savaş pilotlarına ne diyceksin? Hem türk hem yabancı bir çok savaş pilotu ufolarla it dalaşına girdiklerini iddia ediyorlar.. Fakat ne hikmetse ne tübitak ne de başka merciiler bu bilgilerin doğruluğu ya da yanlışlığı konusunda açıklama yapmıyor. Anca bi kaç tane bilim adamı çıkıp uçağın etrafında inanılmaz hızla hareket eden cisimlere meteoroloji balonu diyor.. Bunların doğa olayı olması tabi ki pek mantıklı değil kabul edersiniz ki. Koskoca türk ordusundan bir çok teğmen keyfinden aynı şekilde yalan söylüyo olamaz değil mi? Bazı yadsınamaz gerçekler var.. Yukarda arkadaş kendisi gördüğünü söylemiş 12 kişi ile birlikte. O da yalan söylüyo o zaman...


      Bakın yazımın başında dedim ki; "Bahsettiğine benzer bir olaya ben şahit olmadım ama şahit olan birçok insan tanıyorum."

      Dolayısıyla @Criminal Origin arkadaşımızı yalancılıkla suçlamak falan yok öyle birşey. Üstelik uzaylı gördüğünü de iddia etmiyor, sadece ne olduğunu anlayamadığı plazma benzeri bir ışık topundan bahsetmiş. Benim yaptığım açıklama da kesinlik arzetmiyor. Ortada kanıtladığım hiçbir şey yok. Sadece düşüncemi açıkladım.

      Bu arada pilotların gördüğü tanımlanamayan cisimlerin, "dünya dışı zeki uygarlıklara ait araçlar" oldukları ispatlanmadığı sürece "ey Türk halkı gökyüzünde uzaylılar dolaşıyor" şeklinde resmi bir açıklama nasıl yapılabilir ki!
      Bunların dünya dışı zeki varlıklar olma ihtimali vardır elbette ama Roswell gibi düzmece olayları öne sürüp gözlemlenen hemen herşeyi "uzaylılar" şeklinde tanımlayanlar, öyle tahmin ediyorum ki bunun böyle olmasını umut edenlerdir.
      |
      |
      _____________________________

    • Yarbay
      2835 Mesaj
      31 Ocak 2008 20:05:01
      quote:

      Orjinalden alıntı: feylesof



      Alıntıları Göster



      Bakın yazımın başında dedim ki; "Bahsettiğine benzer bir olaya ben şahit olmadım ama şahit olan birçok insan tanıyorum."

      Dolayısıyla @Criminal Origin arkadaşımızı yalancılıkla suçlamak falan yok öyle birşey. Üstelik uzaylı gördüğünü de iddia etmiyor, sadece ne olduğunu anlayamadığı plazma benzeri bir ışık topundan bahsetmiş. Benim yaptığım açıklama da kesinlik arzetmiyor. Ortada kanıtladığım hiçbir şey yok. Sadece düşüncemi açıkladım.

      Bu arada pilotların gördüğü tanımlanamayan cisimlerin, "dünya dışı zeki uygarlıklara ait araçlar" oldukları ispatlanmadığı sürece "ey Türk halkı gökyüzünde uzaylılar dolaşıyor" şeklinde resmi bir açıklama nasıl yapılabilir ki!
      Bunların dünya dışı zeki varlıklar olma ihtimali vardır elbette ama Roswell gibi düzmece olayları öne sürüp gözlemlenen hemen herşeyi "uzaylılar" şeklinde tanımlayanlar, öyle tahmin ediyorum ki bunun böyle olmasını umut edenlerdir.



      Görüşlerine ve inandığın şeye saygı duyarım ama roswell olayını tamamiyle araştırman gerektiğine inanıyorum. Çünkü olay uzun yıllar amerika'da konuşuldu. Yüzlerce insan şahit oldu , şahitler yılllaaar sonra konuşabildi gizli servislerden korkusuna. Bu sadece UFO'lara özgü bi durum değil. Birileri çıkıp "cin" diye bişey yoktur da diyebilir , "allah"da yoktur diyebilir(haaşa).. Hiçbir kanıtı yoktur bunların. Biraz da inanç meselesidir diye düşünüyorum..
      |
      |
      _____________________________





Reklamlar
ses yalıtım malzemeleri
ses yalıtımı
SEO
modasor
izmir havalimanı transfer
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Tablet sürümü
Mini Sürümü

DHSQLZ
0,216
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.