Şimdi Ara

Uyarıyorum:Bundan sonra dizel araba almayın! (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
181
Cevap
2
Favori
18.351
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
36 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ESER14

    Hesaplar güzel ama şöyle bir hata yapılıyor.

    Turbolu dizel araç fiyatı ile atmosferik benzinli arasında ki büyük makasa bakılarak o kadar fark verilmez deniyor.

    1-İkiside turbo olduğunda makasın neredeyse kapandığını görüyoruz.

    2-turbosuz benzinli 100hp motor şehir içi 10lt lerde gezerken turbolu dizel 6lt lerde gezecektir. 6-7lt yakanlar yine pahalı olan turbo benzinliler.



    3 arkadaşım bu kafayla biri auris 1,33 diğeri megane 4 1,6 aldı diğeri egea 1,6 otom aldılar. Ne olacak ya arada dünya fark var ne gerek var dediler.

    - Auris kullanan arkadaşım en son çok yakıyor diye emanet fiorino ile tatile gitti sonra dayanamayıp lpg taktırdı.

    - Megane cı ilk heves az yakıyor yav iyiki almışım diyordu 2 ay dayanabildi. İbre gözümün önünde düşüyor dedi lpg taktırdı.

    - Egea cı bayan. Yol bilgisayarına baktım 12lt gösteriyordu.



    Benzinli alacaksanız 2. El turbolu alın. Sıfır Atmosferiğe bulaşmayın derim.
    Kesinlikle katılıyorum Eser kardeşim. Bunu şuradan gördük daha bu hafta sonu;
    Civic RS kullanıyorum, şu anda 600 km ortalamam 6.5. Bunun 250 km.si şehir dışı.
    Sürekli tapa gaz kullanan biri değilimdir. Zaten 36 yaşın verdiği getiri ile aşırı maceraya girmem ama isteyene de gerkeen cevabı vermeyi seven biriyim. Bunun farkında olarak aldım zaten RS'i. Sakinde az yaktığını, gerektiğinden ise gücün ayak altında olduğunu bildiğim için.

    Hafta sonu arkadaşım Executive Eco (LPG'li) paketini aldı. Yeni yazılımda LPG konumunda iken tüketimi göstermeye başlamış. (Benzin ECU'sundan alıuyor gene muhtemelen ama olsun bir veri var yani) Hani araç yeni daha kıyamama, basamama var 120'yi geçmedik Ankara Bora Plaza'dan Kırşehir'e. Araç 7.5 litre ile geldi. Ben öyle sürsem, bir de açık trafik 6'yı geçmezdi. Dediğiniz gibi atmosferik, rampalarda daha fazla gaza basma istediği için yakıtı uçuruyor.




  • * Güç Farkı

    Benzinli araçlar daha iyi sıkıştırılıp daha yüksek güçler elde edilebiliyor.

    Kompakt ve spor segmentinde şuan:
    Peagout 1.6'dan 270 bg
    Opel 1.6'dan 200 bg
    Honda 1.5'den 182 bg elde ediyor.

    Dizel araçlarda ise Renault-Nissan 1.6 ve çift turbo ile 160 bg elde edebiliyor.

    Bunun haricinde dizel araçlardaki yüksek tork ise çok keyifli bir hissiyat yaratabiliyor. Şehir içinde düşük devirlerde hareket ettiğimiz için aracın belki 20-30 beygirini kullanıyoruz ama torku devamlı max seviyesinde kullanıyoruz.

    * Finansman Maliyeti

    Orta segment bir araba alacaksınız 15.000 tl civarı dizel-benzin fiyat farkı var. Aradaki bu farkı faize verseniz ayda 250 tl civarı faiz geliriniz olur. Bu da yaklaşık bir depoya yakın benzin parası yapar.

    Bir depo ile ekstradan min 600 km daha yaparsınız ortalama benzinli bir arabayla.

    Bu devirde 1 tl bile çok değerli. Faizin bu seviyede olduğu bir dönemde 15.000 tl ciddi para ve yattığı yerden kötü olmayan bir getirisi var. Aradaki farkı harcarken 2 defa düşünmek gerek.


    * Bakım Maliyeti

    Bakım maliyetlerine girmiyorum.. Dizel ve benzin bu konuda birbirine çok yakın.

    Arabayı 150-200 bin km kullanacaksanız işin rengi değişir.... Dizel araçlarda DPF kullanılıyor ve bu çok sorunlu bir parça.... Tamamen tıkandığı zaman ya 15-20 bin tl verip yensini alacaksanız yada sanayide içini açtırıp 1000 tl civarına temizletip devam edecekseniz.

    * Konfor

    Kim ne derse desin dizel aracın yarattığı o titreşim ve ses ekonomi yapacağız diye katlandığımız iğrenç bir şey. Üst segment araçlarda bunu izolasyon sayesinde az hissetsek bile konforu ciddi anlamda etkiliyor.

    * Sonuç olarak benzin ile dizel arasındaki makas çok daraldı. Dizele olan alışkanlığımızı atmak her ne kadar zaman alacak olsa da bence benzinin yeri çok ayrı.

    Umarım çiftfiler, ulaşım sektöründe olanlar ve nakliyeciler için çipli defter ile düşük fiyata mazot satılır. Suistimal durumunda ise çok ciddi cezalar belirlenir.

    Benzinliklerde ise devir tersine dönerek dizel daha pahalı benzin daha ucuz olur.




  • hocam tamam dizel zararlı da, benzin doğaya faydalı mı sanki ? benzinin zararı nedir , bir de onu görek

    hem en az zararlı olan cng neden teşvik edilmiyor ? mevzu , dizel daha zararlı mevzusundan çok , hangisi daha ucuza elde ediliyor olabilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 250 bin km deki dizel palio aracım var mis gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel bende bağımlılık yaptı. Dizeli bırakırsam elektrik veya benzin+hibrit isterim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ya he he bir daha dizel almayalım, niye fark düşmüş benzinle.



    Yahu devlet ötv alacağını tahsil ettikten sonra yine aradaki fark 40-45 kuruş olacak.



    Dahası benzinli aracın 10 litre yaktığı parkurda, dizelle 5 litre yakıyorsun. Kafa kafaya bile olsa fiyatı 5 litre avantajın var.



    Ayda 800 900 tl benzine para verince psikolojik olarak da koyuyor insana her ne kadar başta 30 bin tl fazla para versen de.



    Ayrıca aracıyla çok yüksek kilometre yapan insanlar benzine para yetiştiremez.



    Hala da bunu anlatmaya çalışmak saçmalık ama devamlı benzer konular açılınca dayanamıyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: huso

    Genelde herkes olaya kendi penceresinden bakıyor.Bir arkadasın yorumunu gordum gecen gun satana kadar herkesin kullandıgı arac en iyisi sattıktan sonra ise eksikleri,kotu yonleri soylenmeye baslar bu defa da aldıgı araba satana kadar en iyisi olur diye...

    1.Bence Sıfır Dizel hicbir zaman fiyat farkı 10.000 TL yi gectigi surece mantıklı degildi.Degisen birsey yok.Eskiden 50 kurus fark varı simdi 10-15 kurus civarında devam edecek gorunuyor.
    Ornek verecek olursak 1.6 Megane 4 Joy 89.000 TL ise 1.5 DCİ Megane Joy 96.000 TL ye alınır.Ama gidip te 115.000 TL ye misal Dizel alınmaz.Ayrıca Sıfır Dizeli her zaman icin senede 20.000 KM den az yapacak insanların alması mantıklı degil o parayı cıkaramazsın.

    2.Daha once Seat Ibiza 98 Benzin, Skoda Fabia 1.2 Benzin+LPG , Punto 1.3 Mjet Dizel ve su anda da Megane 3 HB 1.5 DCI Dizel araclarımız oldu.Herkes kendi penceresinden bakıyor dedik ya , Dizeli kotulemek icin sayılan sebepler hep aynı Traktor Sesi ne kadar abartı ne kadar hassas kulaklar ben hic abartı bir ses duymuyorum hele traktor sesi artık mubalaganın da yetmedigi utopik bir bahane oluyor.

    Bakım Maliyetleri bir baska unsur da bu , bu Otomobil konusunda cok net su kanıya sahibim Honda sahipleri resmen takım tutar gibi arabalarını tutuyorlar.Honda forumunda olanlar burada Acil Stop,Backstreet gibi ben Honda forumunda Prejason ve Backstreet dısında objektif bir arkadas goremedim.Arkadaslar yazmıs 10.000 KM bakımına 1300, 1350 TL istedi LPG ECo icin ve kurus indirim yapmadılar diye bunu diger markalarda da 650-1200 gibi aralıklarda da gorursunuz.
    Bir kısmında ya da genelde Dizel de 20.000 KM de bir bakıma girersiniz.Bakım ucretleri genelde aynıdır Benzinliden farklı degildir.Ayrıca KM den dolayı daha karlı bile olabilir.

    Bir baska one surulen sebep de yukarıda da yazılan 100.000 KM de Dizel Motor biter, arıza cıkarmaya baslar,satılmaz vb klasiklerdir.Karsımda Ticari Taksi Soforu komsum var.Araba da bakım herseyden onemli der Arkadasının 1.3 Albea ile 680.000 KM de Motor yaptırdıgını soyledi.Bunun gibi ornekleri de gorursunuz.Nerde 100.000 KM de bitiyormus, enjektor isiyormus vb ayrıca 200.000 KM de Benzin icin sorun yokmus kolay satılırmıs.Benzinde zaten 300-350.000 KM yapan Motor azdır.

    3.Cevreci Vurgusu yapılır.LPG cevrecidir Dizel kotudur.Bir an icin oyle dusunelim Devlet Aksam desin ki Benzin 6.5 TL, Dizel 6.40 TL, LPG de 4.50 TL ve Hepsinin de Pompa Fiyatından satıldıgını dusunelim.Ne kadar cevreci LPG li kalır?

    Dizeli bitirmeye calıstıkları dogrudur.Emisyon Standartları, DPF ler EGR Valfleri vb... Herseye ragmen arada cok vardır.
    Ben Turbo Benzin arac kullanmadım.Ama kullananlara gore Sıkısık trafikte ve bastıgında cok fazla tukettiklerini soyluyorlar ve yazıyorlar.Mahalledeki berberde Civic RS var.Adam cok degisken oldugunu soyluyor.7 de yakıyor 12 de yakıyor diyor.Ayrıca LPG nin de kanserojen maddeler yaydıgını soyleyen doktorlar var.

    4.Benzin+LPG candır mevzusu var.Burada Ornek verilmis ve Fabrikasyon LPG oldugu icin Referans da alabiliriz.Honda Civic ECO LPG araclar ve isin yakıt ekonomisine gelelim.
    Hondacı arkadaslara gore piyasada en F/P araclar Civic dir.Dizele neden karsı cıkılıyor?Temel Nokta Maliye degil mi?Dizel araca 20-30.000 fazla verilmez.Cok guzel bence de verilmez.Peki LPG ye verilir mi?Civic ilk cıktıgında Premium,Elegance,Executive hepsinde LPG farkı 6.000 TL idi.Dolar 4 TL idi simdi 5.5 desen kabaca LPG farkının 8000 TL olması lazım degil mi?Gercekte Durum nedir?
    Premium da LPG farkı 20.000 TL , Elegance da 13.000 TL , Executive de 7000 TL ve sadece CVT olarak var.Peki Dizele 20-30.000 TL fark verilmez.LPG ye 20.000 - 15.000 fark verilir mi?

    1.6 900-1300 KG Dizel bir arac İst. da Ort. 7 LT yakar.Bu Turbo benzinde 8.5 LT desek Atmosferik de 10 LT yapar.LPG de %20 Koy 12 LT yapar.LPG yi Can yapan nedir?Tabii ki fiyatı cunku tuketimi cok daha fazla olmasına ragmen pompa fiyatının da altına satılan bir yakıt olması , Bugun Normalde 3.8 ile 4TL arasında Pompa Fiyatı olan (İstanbul 3.81 Kars 3.97 TL gibi) LPG İst. da genel olarak 3.36 ile 3.60 TL arasında satılıyor.

    3.5 TL desen ve 12 LT yaksan 42 Kurus yapıyor.3 Kurus da Benzin desen 45 Kurus yapar.Ve tekleme,subap,buji vb hicbir sorun yasatmadıgını da farz edelim.
    Dizel de 8LT yaksın.6.42X8 52 Kurus yapar.O kadar fiyat avantajına ragmen arada 10 Kurus fark var.Hadi bu fark 15 kurus olsun.Tek fark bu mu?

    Degil tabii ki Ornegin bir tuketici 1.2 Megane Turbo TCE aldı diyelim.Bir diger kullanıcı da 1.3Mjet Egea aldı.Diger kullanıcı da LPG Candır dedi Atmosferik Eco LPG Civic aldı.
    Bu 3 kullanıcı da senede 10.000 KM yol yaptı diyelim.LPG li arac sahibi KM de 15 kurus az yaksın.10.000 KM de 1500 TL benzin parası cebinde kalır.Oncelikle pesin olarak diger arac sahipleri 800 TL MTV oderken LPG li arac sahibi 1300 TL MTV odeyecek.Bu 3 sene boyunca devam edecek.
    Ayrıca diger arac sahipleri belki daha guvenli hissedecek,Turbonun avantajını kullanacak guc ve tork olarak,Bagajında Tup olmadıgı icin Bagaj hacminin tamamını kullanacak,Lastigi patladıgında Stepnesini takabilecek,Kapalı Otopark sorunu olmayacak ayrıca 10.000KM bakımı yerine belki Dizel sahibi 20.000 KM de bir bakıma girecek ve Bakım maliyeti de aradaki farkı kapatacak ya da dusurecek.Bunun yanında sızdırmazlık raporu,LPG filtre buji degisimleri,Tank degisimi vb sorun olmayacak.

    Zaten su anda LPG 4.5 TL oldugunu dusunelim %20 fazla yaktıgını koy 5.4 TL yapar bir tane LPG li kalmaz.Su anda LPG candır deniliyorsa tek nedeni 3.35 den LPG alabilmen buna ragmen Dizel ile aradaki fark cok degil ve yasanan/yasanmayan/gizlenen sorunlar da yasamıyorsun.

    Dizeli bitirmeye calısıyorlar dogrudur.Sıfır 10.000 TL den fazla Dizel farkı verilmez.Ama Dizel ile Benzinli de farkı da yadsınamaz.Bugun 3.5 Tl ort. olan LPG 4.5 TL olsa bir tane LPG candır diyen de kalmaz.Dizelin Motoru cabuk biter olayı da goru degildir.Dizel Benzinden fazla gider yeter ki bakımına dikkat et.Ayrıca Dizel Maliyeti Benzinliden azdır ya da esittir.

    Birkac da Ornek fiyat Hepsi Hurda İndirimli Kampanyalı Fiyat

    1.6 Toyota Life Atmosferik 132 BG 77.000 TL
    1.6 Honda Civic Atmosferik Premium 125 BG 96.000 TL
    1.2 Renault Megane HB Touch 130 BG 114.000 TL
    1.6 Honda Civic Dizel Premium 120 BG 134.000 TL
    1.5 Renault Megane Icon Dizel 110 BG 133.000 TL
    1.6 Honda Civic Eco Premium 125 BG 116.000 TL
    1.6 Renault Megane Atmosferik Joy 115 BG 84.000 TL
    1.5 Renault Megane HB Dizel Joy 90 BG 117.000 TL

    Burada Gidip Atmosferik ya da Eco LPG li alacagıma 77 ye ya da 84 e Atmosferik Corolla ya da Megane alırım param cebimde kalır. Ya da illa o parayı vereceksem 117 ye gider Dizel Megane alırım.


    Herkesin kendi tercihidir.Dizel bitmez ama bitirilmeye calısıldıgı dogrudur.TR de 30 seneden once kolay kolay bitmez.

    Hybrid unutmusuz.Ben Hybrid e 2600 TL MTV verecek(1.8 Toyotalar) ve piline 3000 Dolar avro vs verecek olduktan sonra 5LT yakmasının cok da onemi yok.

    Ayrıca bir aracın olayı sadece konforu ya da fiyatı ile bitmiyor.LPG li Honda alıp 10.000 bakıma 1350 TL verdikten sonra, yok bir fara 5000-7000 verdikten sonra 15 kurus az yakmıs yakmamıs cok da onemi kalmıyor.Yedek parca ve servis olarak biraz normal fiyatı olan Fiat,Reno var bir de belki Hyundai var.
    MTV ye güncelleme gelmesi sart.

    Aracin hibrit se o MTV vergisinden belli oranda indirim yapılması gerekir %40-50 gibi..

    Yoksa ne anladım o hibrit aracı almaktan dediğin gibi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut716

    hocam tamam dizel zararlı da, benzin doğaya faydalı mı sanki ? benzinin zararı nedir , bir de onu görek

    hem en az zararlı olan cng neden teşvik edilmiyor ? mevzu , dizel daha zararlı mevzusundan çok , hangisi daha ucuza elde ediliyor olabilir.
    Burada geçen konu sülfür miktarı. Sülfürün zararlarını nasıl hafifletebilirsiniz ki, neyle karşılaştırarak?
  • Ağır Vasıtalar,tanklar,tırlar,APC IFV vs. dizel motor bunlar için asla bitmez.



    Binek araçlarda Volkswagen Hybrid TSi yapar,karma 4.5-5 litre yaktığım 1.0 Polo 2.5- litreye iner fiyatta uygun olur o zaman dizel biter yoksa dizele hiçbirsey olmaz.



    Passat TDi kullanan bel çantalı ağabey arabasını satıp Toyota Prius mu alacak ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: huso

    Genelde herkes olaya kendi penceresinden bakıyor.Bir arkadasın yorumunu gordum gecen gun satana kadar herkesin kullandıgı arac en iyisi sattıktan sonra ise eksikleri,kotu yonleri soylenmeye baslar bu defa da aldıgı araba satana kadar en iyisi olur diye...

    1.Bence Sıfır Dizel hicbir zaman fiyat farkı 10.000 TL yi gectigi surece mantıklı degildi.Degisen birsey yok.Eskiden 50 kurus fark varı simdi 10-15 kurus civarında devam edecek gorunuyor.
    Ornek verecek olursak 1.6 Megane 4 Joy 89.000 TL ise 1.5 DCİ Megane Joy 96.000 TL ye alınır.Ama gidip te 115.000 TL ye misal Dizel alınmaz.Ayrıca Sıfır Dizeli her zaman icin senede 20.000 KM den az yapacak insanların alması mantıklı degil o parayı cıkaramazsın.

    2.Daha once Seat Ibiza 98 Benzin, Skoda Fabia 1.2 Benzin+LPG , Punto 1.3 Mjet Dizel ve su anda da Megane 3 HB 1.5 DCI Dizel araclarımız oldu.Herkes kendi penceresinden bakıyor dedik ya , Dizeli kotulemek icin sayılan sebepler hep aynı Traktor Sesi ne kadar abartı ne kadar hassas kulaklar ben hic abartı bir ses duymuyorum hele traktor sesi artık mubalaganın da yetmedigi utopik bir bahane oluyor.

    Bakım Maliyetleri bir baska unsur da bu , bu Otomobil konusunda cok net su kanıya sahibim Honda sahipleri resmen takım tutar gibi arabalarını tutuyorlar.Honda forumunda olanlar burada Acil Stop,Backstreet gibi ben Honda forumunda Prejason ve Backstreet dısında objektif bir arkadas goremedim.Arkadaslar yazmıs 10.000 KM bakımına 1300, 1350 TL istedi LPG ECo icin ve kurus indirim yapmadılar diye bunu diger markalarda da 650-1200 gibi aralıklarda da gorursunuz.
    Bir kısmında ya da genelde Dizel de 20.000 KM de bir bakıma girersiniz.Bakım ucretleri genelde aynıdır Benzinliden farklı degildir.Ayrıca KM den dolayı daha karlı bile olabilir.

    Bir baska one surulen sebep de yukarıda da yazılan 100.000 KM de Dizel Motor biter, arıza cıkarmaya baslar,satılmaz vb klasiklerdir.Karsımda Ticari Taksi Soforu komsum var.Araba da bakım herseyden onemli der Arkadasının 1.3 Albea ile 680.000 KM de Motor yaptırdıgını soyledi.Bunun gibi ornekleri de gorursunuz.Nerde 100.000 KM de bitiyormus, enjektor isiyormus vb ayrıca 200.000 KM de Benzin icin sorun yokmus kolay satılırmıs.Benzinde zaten 300-350.000 KM yapan Motor azdır.

    3.Cevreci Vurgusu yapılır.LPG cevrecidir Dizel kotudur.Bir an icin oyle dusunelim Devlet Aksam desin ki Benzin 6.5 TL, Dizel 6.40 TL, LPG de 4.50 TL ve Hepsinin de Pompa Fiyatından satıldıgını dusunelim.Ne kadar cevreci LPG li kalır?

    Dizeli bitirmeye calıstıkları dogrudur.Emisyon Standartları, DPF ler EGR Valfleri vb... Herseye ragmen arada cok vardır.
    Ben Turbo Benzin arac kullanmadım.Ama kullananlara gore Sıkısık trafikte ve bastıgında cok fazla tukettiklerini soyluyorlar ve yazıyorlar.Mahalledeki berberde Civic RS var.Adam cok degisken oldugunu soyluyor.7 de yakıyor 12 de yakıyor diyor.Ayrıca LPG nin de kanserojen maddeler yaydıgını soyleyen doktorlar var.

    4.Benzin+LPG candır mevzusu var.Burada Ornek verilmis ve Fabrikasyon LPG oldugu icin Referans da alabiliriz.Honda Civic ECO LPG araclar ve isin yakıt ekonomisine gelelim.
    Hondacı arkadaslara gore piyasada en F/P araclar Civic dir.Dizele neden karsı cıkılıyor?Temel Nokta Maliye degil mi?Dizel araca 20-30.000 fazla verilmez.Cok guzel bence de verilmez.Peki LPG ye verilir mi?Civic ilk cıktıgında Premium,Elegance,Executive hepsinde LPG farkı 6.000 TL idi.Dolar 4 TL idi simdi 5.5 desen kabaca LPG farkının 8000 TL olması lazım degil mi?Gercekte Durum nedir?
    Premium da LPG farkı 20.000 TL , Elegance da 13.000 TL , Executive de 7000 TL ve sadece CVT olarak var.Peki Dizele 20-30.000 TL fark verilmez.LPG ye 20.000 - 15.000 fark verilir mi?

    1.6 900-1300 KG Dizel bir arac İst. da Ort. 7 LT yakar.Bu Turbo benzinde 8.5 LT desek Atmosferik de 10 LT yapar.LPG de %20 Koy 12 LT yapar.LPG yi Can yapan nedir?Tabii ki fiyatı cunku tuketimi cok daha fazla olmasına ragmen pompa fiyatının da altına satılan bir yakıt olması , Bugun Normalde 3.8 ile 4TL arasında Pompa Fiyatı olan (İstanbul 3.81 Kars 3.97 TL gibi) LPG İst. da genel olarak 3.36 ile 3.60 TL arasında satılıyor.

    3.5 TL desen ve 12 LT yaksan 42 Kurus yapıyor.3 Kurus da Benzin desen 45 Kurus yapar.Ve tekleme,subap,buji vb hicbir sorun yasatmadıgını da farz edelim.
    Dizel de 8LT yaksın.6.42X8 52 Kurus yapar.O kadar fiyat avantajına ragmen arada 10 Kurus fark var.Hadi bu fark 15 kurus olsun.Tek fark bu mu?

    Degil tabii ki Ornegin bir tuketici 1.2 Megane Turbo TCE aldı diyelim.Bir diger kullanıcı da 1.3Mjet Egea aldı.Diger kullanıcı da LPG Candır dedi Atmosferik Eco LPG Civic aldı.
    Bu 3 kullanıcı da senede 10.000 KM yol yaptı diyelim.LPG li arac sahibi KM de 15 kurus az yaksın.10.000 KM de 1500 TL benzin parası cebinde kalır.Oncelikle pesin olarak diger arac sahipleri 800 TL MTV oderken LPG li arac sahibi 1300 TL MTV odeyecek.Bu 3 sene boyunca devam edecek.
    Ayrıca diger arac sahipleri belki daha guvenli hissedecek,Turbonun avantajını kullanacak guc ve tork olarak,Bagajında Tup olmadıgı icin Bagaj hacminin tamamını kullanacak,Lastigi patladıgında Stepnesini takabilecek,Kapalı Otopark sorunu olmayacak ayrıca 10.000KM bakımı yerine belki Dizel sahibi 20.000 KM de bir bakıma girecek ve Bakım maliyeti de aradaki farkı kapatacak ya da dusurecek.Bunun yanında sızdırmazlık raporu,LPG filtre buji degisimleri,Tank degisimi vb sorun olmayacak.

    Zaten su anda LPG 4.5 TL oldugunu dusunelim %20 fazla yaktıgını koy 5.4 TL yapar bir tane LPG li kalmaz.Su anda LPG candır deniliyorsa tek nedeni 3.35 den LPG alabilmen buna ragmen Dizel ile aradaki fark cok degil ve yasanan/yasanmayan/gizlenen sorunlar da yasamıyorsun.

    Dizeli bitirmeye calısıyorlar dogrudur.Sıfır 10.000 TL den fazla Dizel farkı verilmez.Ama Dizel ile Benzinli de farkı da yadsınamaz.Bugun 3.5 Tl ort. olan LPG 4.5 TL olsa bir tane LPG candır diyen de kalmaz.Dizelin Motoru cabuk biter olayı da goru degildir.Dizel Benzinden fazla gider yeter ki bakımına dikkat et.Ayrıca Dizel Maliyeti Benzinliden azdır ya da esittir.

    Birkac da Ornek fiyat Hepsi Hurda İndirimli Kampanyalı Fiyat

    1.6 Toyota Life Atmosferik 132 BG 77.000 TL
    1.6 Honda Civic Atmosferik Premium 125 BG 96.000 TL
    1.2 Renault Megane HB Touch 130 BG 114.000 TL
    1.6 Honda Civic Dizel Premium 120 BG 134.000 TL
    1.5 Renault Megane Icon Dizel 110 BG 133.000 TL
    1.6 Honda Civic Eco Premium 125 BG 116.000 TL
    1.6 Renault Megane Atmosferik Joy 115 BG 84.000 TL
    1.5 Renault Megane HB Dizel Joy 90 BG 117.000 TL

    Burada Gidip Atmosferik ya da Eco LPG li alacagıma 77 ye ya da 84 e Atmosferik Corolla ya da Megane alırım param cebimde kalır. Ya da illa o parayı vereceksem 117 ye gider Dizel Megane alırım.


    Herkesin kendi tercihidir.Dizel bitmez ama bitirilmeye calısıldıgı dogrudur.TR de 30 seneden once kolay kolay bitmez.

    Hybrid unutmusuz.Ben Hybrid e 2600 TL MTV verecek(1.8 Toyotalar) ve piline 3000 Dolar avro vs verecek olduktan sonra 5LT yakmasının cok da onemi yok.

    Ayrıca bir aracın olayı sadece konforu ya da fiyatı ile bitmiyor.LPG li Honda alıp 10.000 bakıma 1350 TL verdikten sonra, yok bir fara 5000-7000 verdikten sonra 15 kurus az yakmıs yakmamıs cok da onemi kalmıyor.Yedek parca ve servis olarak biraz normal fiyatı olan Fiat,Reno var bir de belki Hyundai var.
    Yazan arkadasin eline sağlık.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dizeli yakıt icin değil performans icin tercih ediyorum. Tork olayı çok güzel. Rampayi düz yolda gider gibi cikiyorsun. Aracım skoda rapid 1.4 tdi. Pozantı tekir rampasında vites 7 den 6 ya bile düşmedi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi escudo76 -- 23 Kasım 2018; 13:15:50 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bagurel

    Burada geçen konu sülfür miktarı. Sülfürün zararlarını nasıl hafifletebilirsiniz ki, neyle karşılaştırarak?

    benzinde ne var ? ondaki olan maddelerin zararına da bakmak lazım

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ya bırak benzini,dizeli lpg'yi geçtim.. Dışarı çıkmaya para kalmıyor .Sıfır araba almak hayall oldu.Clio 120.bin yaa, clio yaa
  • Başta almanya olmak üzere adamlar dizeli yavaş yavaş piyasadan silmek istiyorlar.bu 10 sene bilemedin 20 sene sürebilir.
  • Ya hu forumda dizel düşmanı bir güruh var, bunlar genelde 1.4 motor benzinli bir araba almış, parası 1.6 dizele yetmemiş insan güruhu gibiler.

    Kardeşim sen hiç dizele bindin mi ? arabayı yakıyorum, deli gibi gaza basıp deli gibi frene basıyorum, keyfim nasıl isterse öyle kullanıyorum, pati çekerek kalkıyorum yine de 7 litreyi geçmiyor, KUDUR.

    Sen ayağının altındaki yumurtayı hafif kaldır bakalım 10-12 litreler nasıl kolay geliyor.


    Herkes farkında benzinli motorun çok çok çok daha iyi olduğunu ama farkında olmak yetmiyor, bir de zengin olmak lazım, singer dikiş makinası gibi pürüssüzce çalışan 6 silindirli benzinli güzel bir motorun en güzeli olduğunun biz de farkındayız, dizelin yeri gelince traktör gibi çalıştığının da farkındayız ancak el mecbur.

    Kimse mecbur olmadan dizel çilesini çekmez zaten. Ben şahsen öyle dikkat ede ede sağ şeritte yavaş yavaş uyuz gibi araba kullanamam. Trafik kuralları dahilinde hız limitlerine ve duruma bağlı olarak a noktasından b noktasına en hızlı şekilde gitmeye çalışırım. Araba benim için beynimin bir köşesini işgal eden bir amaç olamaz asla, araçtır, kullanır geçerim, bir de o az yaksın diye narin davranamam ona.

    selametle, az taşlayın beni.




  • mahmut716 kullanıcısına yanıt
    Dostum insanın yaptığı her işin doğaya az-çok bir zararı var zaten. Doğaya hiçbir etki etmemek için ölü olmak lazım. :)

    Dizelin daha çok zararı var denmesi emisyon yüzünden. Şimdiye kadar bu konuda öne çıkan Karbondioksit salınımıydı. Örneğin bende Megane-4 1.6 var. CO2 salınımı 142 Gr/Km. 1.6 dizeli ise 103 Gr/Km. Sadece karbondioksit açısından bakarsak dizel daha temiz bile diyebiliriz.

    Ancak CO2 daha "organik" bir gaz. Doğada çevrimi yoğun olan bir gaz. İnsanlar, hayvanlar ve yanma ile doğaya CO2 salıyoruz. Ancak diğer taraftan fotosontez yapabilen canlılar da bunu kullanıp çevirebiliyor ve Karbondioksiti temizleyebiliyor. Ayrıca nispeten hafif bir gaz olduğundan atmosferde daha çok yükselip, daha çok parçalanabiliyor. Yani doğada zaten iyi işleyen bir CO2 çevrim mekanizması mevcut. Sorun bizim bunu doğanın işleyebileceğinden daha yüksek salmamız.

    Dizelde ise sorun ancak son senelerde gündemde ön sıralara yükselen nitrojen oksit (NOX) moleküllerinin salınımı. Bu gazlar CO2'ye göre çok daha zehirleyici. Sıvı (su-su buharı) ile birleşip asitlere dönüşebiliyor, bu ise canlı dokularında tahribata neden olabiliyor. Özellikle soluduğunuzda akciğerlerdeki su-su buharı ile bunu yapabildiğinden sağlığa çok daha zararlı.

    CO2 de suyla aside dönüşebiliyor ama çok daha zayıf ve tehlikesiz bir türe. Karbonik aside mesela. Her kola-gazoz vb içtiğinizde çıkan ve yuttuğunuz şey. Zaten insan kanında doğal olarak bulunan bir madde karbonik asit. Hücrelerden çıkan CO2 ve kandaki su sebebiyle. NOX ise bu bakımdan canlı metabolizmalarına çok daha yabancı ve çok çok daha zararlı bir madde.

    Ayrıca doağanın güçlü bir CO2 çevrim mekanizması varken, NOX için bu mekanizma çok zayıf. Fotosentez ile CO2 temizleyen geniş bir yaşam havuzu (bitkiler, algler vb) varken NOX kullanabilen-çevirebilen çok az canlı var. (genelde bakteriler) Dolayısı ile artan NOX salınımı artan CO2 salınımından daha büyük risk yaratıyor.

    Yine NOX bileşikleri CO2 molekülüne göre daha ağırlar. Bu da yer yüzeyine daha yakın kalmaları ve CO2'ye göre daha yüksek yoğunluk oluşması demek. Bu durum canlılara zarar verme oranını da artırıyor doğal olarak. Üstelik yeryüzeyine yakın CO2 birikimini temizleyebilecek bitkiler varken bu oran NOX için çok çok daha düşük seviyede.

    Atmosferde de CO2 moleküllerine göre dana az miktarda üst katmanlara yükseldiklerinden parçalanma miktarları da daha düşük. Yani aynı miktarda CO2 ve NOX salsak, NOX çok daha hızlı birikiyor. /hem parçalanması az, hem de CO2 fotosentez çevrimi gibi güçlü döngüsü yok)

    Bu yüzden son zamanlarda dizelin zararları (doğal ve doğru olarak) ön plana çıktı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BlancpaiN

    Ya hu forumda dizel düşmanı bir güruh var, bunlar genelde 1.4 motor benzinli bir araba almış, parası 1.6 dizele yetmemiş insan güruhu gibiler.

    Kardeşim sen hiç dizele bindin mi ? arabayı yakıyorum, deli gibi gaza basıp deli gibi frene basıyorum, keyfim nasıl isterse öyle kullanıyorum, pati çekerek kalkıyorum yine de 7 litreyi geçmiyor, KUDUR.

    Sen ayağının altındaki yumurtayı hafif kaldır bakalım 10-12 litreler nasıl kolay geliyor.


    Herkes farkında benzinli motorun çok çok çok daha iyi olduğunu ama farkında olmak yetmiyor, bir de zengin olmak lazım, singer dikiş makinası gibi pürüssüzce çalışan 6 silindirli benzinli güzel bir motorun en güzeli olduğunun biz de farkındayız, dizelin yeri gelince traktör gibi çalıştığının da farkındayız ancak el mecbur.

    Kimse mecbur olmadan dizel çilesini çekmez zaten. Ben şahsen öyle dikkat ede ede sağ şeritte yavaş yavaş uyuz gibi araba kullanamam. Trafik kuralları dahilinde hız limitlerine ve duruma bağlı olarak a noktasından b noktasına en hızlı şekilde gitmeye çalışırım. Araba benim için beynimin bir köşesini işgal eden bir amaç olamaz asla, araçtır, kullanır geçerim, bir de o az yaksın diye narin davranamam ona.

    selametle, az taşlayın beni.
    Kesinlikle katılıyorum. 3 aracımda dizel oldu simdiye kadar, biri 90bg di çekişi insanı rezil ediyor. Atmosferik tüplü araba ile yol falan çekemem. Rampada kamyonlarla uğraşmak istemiyorum.
    Birde araba rampada çekmiyor deyince sen sürmesini bilmiyorsun şuraya gel de göstereyim diyen tipler var. Rampadan önce dip gaz doldurup rampada önünde biri varsa selektör kıyamet hız kesmemek için taciz ederler. Dizel araçla istediğin şekilde git, rampada dokun yine hızlanıyor.




  • Pompa fiyatları ister aynı olsun, ister tersine dönsün. 48 litre depolu aracım ile 520 kilometre yol yapıyorum o da yumurta pedalda diyorlar ya öyle. Ne kadar duman o kadar randuman DİZELİN GÖZÜNÜ SEVEYİM.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.