Şimdi Ara

Uyarıyorum:Bundan sonra dizel araba almayın! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
181
Cevap
2
Favori
18.351
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
36 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Civic rs kullanıyorum 100 km hızla 4,7 litre yaktığı da oluyor ....200 kmh lerde gidersen 100 km de 22 litre yaktıgını gördüm...dizel aynı performansta kesinlikle 10 litreyi geçmez...hesap ortada...keyifle basamıyorsun benzinli aracta...o da ayrı bir eziyet

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • benzin ile dizelin fiyatı aynı bile olsa dizel araç alırım . Benzinliye göre dizel araçlar pahalı evet doğru. Fakat dizel daha az yakıt harcadığı için karlı oluyor . Ayrıca dizel araclar satılırken benzinliye göre daha yüksek fiyattan satılıyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • croonk C kullanıcısına yanıt
    Bende RS kullanıcısıyım ortalama performanstan kastım 130 km'ye kadar olan sıradan şehir dışı tüketimi ki aşırı agresif davranmadıktan sonra 7 litreyi geçmez. Aynı tarzda sürerek dizel Civic sedan da 5 litrenin altında yakmayacaktır.

    200 km gibi yüksek performans alındığında tabi dizel araçlar bariz daha az yakıyor. Ancak bu da aracın ömründeki uzun vadeli tüketimin çok küçük bir parçasını oluşturur. Yakıt fiyatları ve benzinli-dizel motor seçenekleri arasındaki fiyat farkını göz önüne alınca sıradan kullanıcılar için dizel araç almanın pek bir mantığı kalmadığını düşünüyorum.
  • kvadankpakal kullanıcısına yanıt
    Nokta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben dizel aracımla 300 tl'ye 1300 km yol yapıyorum. Benzinli ile anca yarısı yapabilirim. Dizel'den şaşmam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bahadir.Gurel

    Kendimi bildim bileli, yani 32 yıldır benzinli araç kullanıyorum. Bunca yıl dizel tarafında neler oluyor diye de merak etmedim açıkçası. Hepimiz biliyoruz ki dizelin hem sıkıştırma oranından hem de yakıt fiyatından dolayı ekonomik olması dizel araç fiyatını etkiledi. Ancak son zamanlar bu yakıt rakamlarının neden kafa kafaya geldiğine baktığımda garip bir durumla karşılaştım. Forbes'teki bir makale 1994'ten 2018'e kadar benzin/dizel fiyat oranını grafiğe dökmüş. Ayrıca dizeldeki fiyat artışının nedenlerini de açıklıyor. Beni şaşırtan nokta dizelin benzini geçtiği tarihin 2004-2005'ler olması. Bugüne kadar dizelin fiyatı hep benzinden fazla olmuş.



    Makaleden anladığım kadarıyla, bunda en önemli faktör dizeldeki sülfürün doğaya ve insan sağlığına zararı (asit yağmurlarına neden olması ve insanda solunum yetmezliği etkisi). 1990'lardan itibaren çeşitli kısıtlamalar getirilmiş. Örneğin düşük yoğunluklu sülfür içeren dizel (ULSD) şartları başlamış. Bu kısıtlama dizel hammaddesinin çıkartılmasında veya dağıtım sonrası filtrelenmesinde maliyetleri arttırıyor. Yıllar geçtikçe de kısıtlamalar her alana yayılıyor. Örneğin bizim gibi ülkelerde halen ULSD kısıtlaması yok. Özetle ucuz dizel kullanıyoruz.

    Dizel üretimi ve dağıtımı yapan işletmelere 2020 başında Uluslararası Denizcilik Organizasyonu önemli bir kısıtlama getiriyor. Tüm denizcilik alanında ULSD şart olacak. Kabaca günlük 3.5 milyon varil hacminde olan yoğun sülfüre dayalı dizel ticaretine bir darbe bu.

    Gidişat bu işletmelerin ULSD standartına dönüşmeye zorlayacak. Bu geçiş ise uzun vadede yoğun sülfürlü dizel kullanan bizim gibi ülkeleri bir çıkmaza sokacak gibi görünüyor. Yani deniz bitti kara göründü demek yanlış olmaz.

    https://www.forbes.com/sites/rrapier/2018/08/26/why-diesel-prices-are-set-to-soar/#7fe2abe71f0c
    Bu güzel paylaşım için teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 30-40 bin tl farkı dizel için veren gidip direkt hibrit araç satın alsın,keyfine baksın. o kadar fark dizele verilir mi,yazıktır
  • Peki ya tork ihtiyacımız ne olacak? Rampada seni çağırrız artık gelir itersin.
  • Milletin dizelini neden bu kadar kafaya takıyor bazı arkadaşlar anlamadım. Neyse, kazın ayağı öyle değil:



    https://www.sekizsilindir.com/2017/06/dizel-passat-mi-benzinli-passat-mi.html

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Siz dizel benzin kavgası yapın. Ya dizel alın ya da LPG siz benzinle gezin. Bırakın LPG fiyatları artmasın. Ben lpgciyim aga. Performans istersemde alırım aracı benzine olur biter. Kaldı ki belli bir yaştan sonra performans merakı da kalmıyor. En azından bu kadar zamdan sonra zaten insan basmaya korkuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben işin ekonomik boyutu ile ilgili değilde başka bir hususa dikkat çekeceğim.

    bugün yakın bir arkadaşımla hangi araba alınır veya alınmaz diye sohbet ediyorduk. bana ''abi dizel arabalar bir süre sonra bırak satmayı, binemeyeceksin bile'' dedi.

    ''hayırdır yasak mı gelecek ?'' dedim

    (bu arada şunu da belirteyim. arkadaşımın neredeyse bütün sülale almanya da.)

    ''valla bizim enişte söyledi geçen, almanya da şu an bir çok il ve ilçe merkezlerine dizel araçlarla girilmesi yasakmış. çevreyi çok kirletiyor diye. hatta duiburg'ta ki abimde 2016 model dizel bmw var 3 aydır satamıyor. acaipte fiyatı kırmış, ancak gene de satamıyormuş. kimse almıyormuş''

    galiba aynı durum fransa içinde varmış. oradada bir çok kent merkezine dizel araçlarla girilmiyormuş.

    haaa böyle bir kısıtlamanın yakın zamanda türkiye'de de olması söz konusu değil. ama gidişat bu yönde. kim bilir belki 5-10 sene sonra da bizde konur böyle bir yasak.

    not : ben arkadaşımın yalancısıyım. almanya veya fransa da ikamet eden birileri varsa teyit amaçlı bilgi verebilir bu konuda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tasshelhoff

    Satarken geri alacak ya sozde verdigi farki, o bakimdan 5 yillik dizel-benzin tuketim farkini bayiye pesin pesin vermekte sakinca gormuyor bizim millet.



    Birde simdi prestij siralamasinda, dizel>benzin>benzin+lpg olduğu icin dizelin ayri bir cekiciligi de var.



    Hayirli gunler

    Alıntıları Göster
    Bende hep benzin>dizel diye düşünmüşümdür, yıllık fazla bir km gidilmiyorsa traktör sesine katlanmanin hicbir mantıklı tarafı yok, benim gibi fazla km gitmeyenler için dizel alınacağına bir üst segment benzinli her zaman daha iyidir gerçi fazla km gitsem bile benzin konforundan vazgeçemem gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • capo di capi kullanıcısına yanıt
    Hangi araçmış o yahu 300 liralık yakıtla 1300 km yol alıyormuş? O kadar menzil yaratabiliyorsan aracı son viteste sabit 80 km hızla düz yolda sürmen gerek. Aynı koşullarda benzinli araçla da 1000 km'ye de yaklaşırsın.
  • Dizel araçların oranını azaltarak hükümet hem daha çok araç satmak hemde daha çok akaryakıt geliri elde etmek istiyor.



    Çünkü dizel araç fiyatları çok pahalı. Gidipte benzinli alında diyemiyor. Benzin vergisi düşürülerek sübvansiyon yapılıyor. Mantıklı hamle. Tüketim ile büyüyen ekonomi için güzel yöntemler. Yalbuz bu seferde cari açık daha çok artar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Son 2 hatta 3 yıldır dizelin bir avantajı kalmamıştı zaten.

    Daha eskiden dizel-benzin arasında çok ciddi fiyat farkı vardı. Geçenlerde 2007 (sanırım) fiyatını bulmuştum. Fark %38 seviyesindeydi. Daha da eskiden farkın daha da büyük olduğu zamanlar vardı. Şimdi ise (Denizli) Shell merkez bayilerinde fuelsave benzin 6.54 TL, fuelsave dizel 6.46 TL. Yani 8 kuruş %1.23 fark kaldı.

    Ayrıca eskiden karbüratörlü araçlar benzini resmen içerdi. Artık benzinliler de teknoloji ile daha az yakmaya başladı. Üstelik motor hacminin etkisi de azaldı, esas etkiyi araç ağırlığı yapıyor. Dizel eskiden de az yakardı ama teknoloji ile birlikte benzin kadar azalmadı tüketim. Kısaca dizel-benzin arasında sadece fiyat değil tüketim farkı da azaldı.

    Diğer yanı ekonomi. İthalatımızın nerede ise yarınını enerji tabanlı kalemler (hampetrol-gaz vs) oluşturuyor. Dış ticaret açığının en büyük kalemi bu. Özellikle elektrik için kullanılan doğal gaz ve ham petrol tabii. (kendi üretimimiz anca %7 karşılıyor)

    Diğer bir husus da hampetrolden elde edilen benzin ve mazot miktarı. 100 litre ham petrolden yaklaşık 19-20 litre mazot ve 50-51 litre benzin elde edilir. Ülkemizde 2016 yılında 2.334.045 ton benzin ve 20.564.852 ton mazot tüketilmiş.

    Bu 20 küsür milyon ton mazotu üretmek için 102.824.260 ton ham petrol lazım. Ancak bu kadar ham petrolü işleyince de 51.412.130 ton benzin çıkıyor. Ve bunun ancak 2.334.045 tonunu, yani %4.54 kadarını harcıyoruz. Elde kullanılmayan çok fazla benzin kalıyor. Bazen haberlere çıkar dışarıya sudan ucuz benzin satıyoruz diye. Bu fazla benzini dünya fiyatlarından (Türkiye fiyatlarından kimse almaz) satıyoruz. Dökecek halimiz yok.

    O zaman benzin çok ucuzlasın diyen olabilir. Mantıklı ve olması gereken de bu. Ancak o kadar basit değil. Yani bunu bir anda yapamazsınız, zamana yaymanız gerekiyor. Aksi takdirde altından kalkılması zor ekonomik şokları üstlenmeniz gerek. İlacın hepsini birden yutamıyoruz yani, azar azar yapmak gerekiyor.

    Devlet akaryakıttan ciddi bir vergi sağlıyor. Bunu bir anda kesemezsiniz, hiçbir hükümet yapamaz. Bunu akaryakıttan alınacak vergiyi başka kaynaklardan temin ettikçe ve mazot-benzin arasındaki dengeyi yavaş yavaş değiştirdikçe zaman içinde yapabilirsiniz.

    Yine benzin çok ucuz mazot pahalı olursa sanayii ve ulaşımda sıkıntı olur. Bu alanlar yıllardır büyük ölçüde mazot temelli olarak şekillendi. (tüm dünyada böyle) Yıllardır yapılan yatırımı ve firmaların-kişilerin vadeli planlarını bir anda yıkamazsınız. Bunu da zamana yaymak zorundasınız ki yatırımlar-planlar buna ayak uydurabilsin. Yoksa her şey altüst olabilir.

    Yine de benzinle yapılamayacak ağır işler olacaktır. Denge kuramazsanız sanayi ve iş makinaları-ulaşım araçlarında çok ters sonuçlar ortaya çıkabilir. Belki ilerde önlem olarak iş makinalarına lisansa-plakaya vb bağlı olarak ucuz ticari mazot veren sistem geliştirilir, bu araçların vergisi-fiyatı vb azaltılarak yakıt masrafı dengelenmeye çalışılır vb. Şu an tarımsal mazot veya gemilere verilen gibi vesaire.

    Sonuç olarak son 2-3 yıldır tüm ülkeler mazot tüketimini azaltıp benzin tüketimini artırmaya çalışıyor. Zira herkes hampetrol işleyince aynı fazla benzini üretiyor. Kendi rafinerisi olan ülkeler arttıkça bu fazla benzini satmak zorlaşıyor. Çoğunluğun fazla benzini varsa sizdeki fazla benzini zor satarsınız veya ölü fiyatına satarsınız.

    Dediğim gibi tüm ülkeler benzine yüklenmeye çalışıyor. Bizde de son 7-8 yıldır böyle ve 2-3 yıldır iyice belirgin bir hale geldi. Mazot fiyatı en az 5-6 yıldır benzinden daha fazla artıyor. Hatta dolar-hampetrol katsayısına göre benzin fiyatı yerinde sayıyor veya geriliyor.

    Son 2-3 yıldır araba tavsiyesi soranlara bunu anlatıyordum ama pek kimse iplemiyordu. Zira mazot az yakar iyi kaçar mantığı iyice yerleşmişti. Hele ülkemiz gibi kültür seviyesi pek iyi olmayan, okuma alışkanlığı son derece düşük ve bilgisi olmadan fikri olan insanların bol olduğu bir yerde bunu anlatmak zordu. Şimdi anca dank ediyor.

    Geçen sene OYAK kampanyasından 2017 model Megane 4 manuel 1.6 benzinli aldım. Biraz da ben danışayım dedim ama demez olaydım. Dizel otomatik al da al diye tutturdu millet. Yahu benim için fazla dedim dinletemedim. Kendi bildiğimi okuyup aldım. O zaman dizel-benzinli manuel arasında 20.200 TL fark vardı.

    Ben ortalama yılda 5 bin anca yaparım. Şimdi emekli oldum, çok gezersem anca 10 bin olur. O zamanki benzin mazot fiyatları ile yılda 10 bin yaparsam aradaki fiyat farkını 13 yılda kapatıyordum.

    Arabayı 2017 Eylül başında aldım, şu anda 14 aylık araba ve bugün 21 Kasım 2018 itibarıyla 3701 km oldu. :)

    Şu anda aynı modelde fiyat farkı 46 bin TL. Mazot dizel arsında ise sadece 8 kuruş kaldı. Galiba o zaman 6.12-5.34 filan gibiydi sanırım. Ama 1000 Km'de iki kat TL gibi bir sonuç çıkıyordu hatırladığım kadarı ile.

    Şu anda ortalama tüketimlere göre (6.3-3.7 alırsak ki bu zor, ideal şartlar gerekiyor. Tecrübeme göre 4.5-7.1 daha olası) İdealde 1000 km için (63 Lt-37 Lt) değerlerinde (63*6.54=412 TL) ve (37*6.46=239 TL) için fark 173 TL. (4.5 ve 7.1 için de aynı 173 TL fark çıkıyor)

    Bu durumda 1000 km için 173 TL fark ile 46 bin TL fiyat farkını eritmek için 266 bin KM yol yapmak lazım. (ben aldığımdaki benzin-dizel farkı ve araç fiyat farkı ile 130 bin gerekiyordu)

    Benim için 265.895 / 3.251 = 81.78 yıl (yıllık bakımda 3251 km idi millet niye aldın abi taksi daha ucuz diyordu)

    5.000 Km için = 53.18 yıl
    10.000 Km için = 26.59 yıl
    20.000 Km için = 13.29 yıl
    30.000 Km için = 8.86 yıl
    40.000 Km için = 6.65 yıl
    50.000 Km için = 5.32 yıl

    Bunlar dizel bakım farkı olmadan daha. Dizelin bakımı daha pahalı ve 100.000 sonrası ciddi masrafları var. 150.000 sonrası dizel motora bitti gözü ile bakılır. 266.000 yapmış :) dizel motora kimse yaklaşmaz. Dizel bakım masrafı gittikçe artar.

    Oysa 100.000 benzinli nerede ise sıfır gibi görülür, 150.000 olan yeni sayılır, 266.000 yapan bile (hele araç temiz-bakımlıysa) hala iş görür diye bakılır. Benzin bakım masrafları da zamanla dizel kadar artmaz.

    Yani bakım masraflarını da eklerseniz araç fiyat farkını çıkarmak için yukarıdaki KM ve yıllar da yetmez. Çok daha fazlası gerekir. Üstelik araç fiyat farkını çıkaracak kadar yol yaparsanız (dizel için bakım farkı dahil en az 300-320 bin olur herhalde) dizel aracınıza satarken ölü eşek muamelesi yapılır. Zaten siz bu kadar yol yaparsanız dizel bakım masrafı korkusundan muhtemelen daha önce aracı satarsınız. Oysa benzinli çok kolay satılabilir, eğer ahır gibi kullanılmadıysa.

    Özetle dizel henüz ölmedi ama ölecek. Eskiden 20 bin yapana dizel al derdik. (hem mazot daha ucuzdu, hem de araç fiyat farkı bu kadar yoktu). Şimdi ise 50.000 yapana bile dizel al diyecek hal kalmadı artık.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi melikulupinar -- 22 Kasım 2018; 4:7:13 >




  • A ve b sınıf araçların dizel olarak ticari olmayan kullanıcılar tarafından satın alınması çok saçma geldi bana. C ve yukarısı 2012-2013 yılına kadar mantıklydi. Bu zamandan sonra d sınıf için oldu. Şu anda belki e sınıf oldu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: StByErdeM

    Ben mi okuduğumu anlamıyorum millet mi yanlış yazıyor anlamadım. En beğenilen yorumda "Dizel yakıtları benzinin yarısına dahi düşse bizim ülkemizde dizel araç fiyatları düşmez, tam tersine benzinli araç fiyatları artar." dizel yakıt benzinin yarısına düşse dizel araç fiyatları neden düşsünki zaten. Dizel daha fazla talep görür. Diğer başka bir yorumda "Beni şaşırtan nokta dizelin benzini geçtiği tarihin 2004-2005'ler olması. Bugüne kadar dizelin fiyatı hep benzinden fazla olmuş." 2004-2005 e kadar dizel mi pahalıymış benzinli mi? Bugünden kastın içinde bulunduğumuz tarih mi?



    Yazdıklarınızı bir kez daha okuyup öyle gönderin mesajları.
    Yazdıklarımda bir tezat yok. Peki, size sorayım:

    Amerikan Forbes dergisi Amerika'da dizel/benzin fiyat oranının 2005'ten itibaren dizel aleyhine değiştiğini, yani 2005'e kadar benzin dizelden pahalıyken, 2005'ten bugüne kadar dizelin benzinden pahalı olduğunu yazıyor. Ülkemizde ise her zaman benzin dizelden pahalıydı. Size bu mantıklı geliyor mu, şaşırtmıyor mu?

    Bu farkın nedenini ülkemizdeki devlet sübvansiyonundan ve yüksek sülfürlü dizel kullanımından kaynaklı olduğunu sanıyorum. Peki, bu farkın başka ne nedeni olabilir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bahadir.Gurel -- 22 Kasım 2018; 7:51:7 >




  • özgürwilly kullanıcısına yanıt
    Dizel yakıt fiyatı düşerse zaten doğal olarak dizel aracın fiyatının artması gerekmiyor mu?
  • Dizeli ekonomi için alan tayfa azınlıkta. Senelerdir benzinli tüplü eski araçlar kullanmış biri olarak 3 yaşında dizel bir araç aldım tork güç güven veriyor bir daha gazlı araca zor binerim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.