bu 1 ay öncesinde aracımda gaza yüklenip aracı sıkıştırınca araba normal şekilde turboyu açıyor ve güzel bi şekilde ivme kazanıp gidiyordu. ancak hemen akabinde arıza lambası yakıyordu. arıza lambası yandıktan birkaç saniye sonra turbo devre dışı kalıyordu araba turbosuz 2000 motor eşşek ölüsü haline geliyordu. arabayı stop edip çalıştırdığım anda turbo yeniden devreye giriyordu ama 3-5 saniye içerisinde yine devreden çıkıyordu. arabayı stop edip 2-3 saat sonra çalıştırınca aarıza lambası sönmüş oluyordu ve yine normale dönmüş oluyordu. aracı sıkıştırmadıkça arıza lambası yanmıyordu.
şimdi ise arabayı ilk çalıştırdığımda turbo çalışıyor hemde güzel bir performansla. ama araç ısınıyor biraz gittikten sonra 2000 devir aralığında turbo açılıyor 2300 civarı sesi kesiliyor aynı zamanda arabanın o anlık çekişi azalıyor sonra 2700 devirlerde devreye girip 3000 devir de tekrar duruyor. bazende özellikle rampalarda turbo tamamen devre dışı kalıyor. arabayı stop edip çalıştırınca turbo devreye giriyor 3-4 saniye içinde tekrar devre dışı kalıyor. 30-40 km gidiyorum depollution arızasıyla arıza lambası yakıyor. ama bu filreden arıza vermediği zamanlarda da turbo saçmalıyor işte.
bu arada çözüm önerisi sunacak sevgili arkadaşlarıma ek bilgi olarak aracımda EGR sisteminin sac yerleştirilerek iptal dildiğinide belirtmek istiyorum.
farklı farklı ustalara gittim hepsi farklı şeyler söylediler. son olarak aracımın hava akım emiş sensörünü söktüm ve 2 gün benzin içerisinde beklettim, balata spreyi ile temizledim ama buda çözüm olmadı.
lütfen anlayan arkadaşlar varsa yardımcı olabilirler mi?