Şimdi Ara

Ustalar bir el atsın - Otomatik vites kargaşası - Ford focus - DSG

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
989
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 10 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 7
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 4
  • Ortalama Mesaj Aralığı 4 saat 24 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 3
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • snr_silencer (4 mesaj) WaRToX (1 mesaj) Janeiro (1 mesaj) otosarrafı (1 mesaj) haluk 23 (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (1 mesaj)
  • @
0 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> Ustalar bir el atsın - Otomatik vites kargaşası - Ford focus - DSG
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Giriş
Mesaj
  • Yüzbaşı
    710 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Bir sürü forum okudum ama emin olamadım bir türlü.
    iki sorum var.

    1- Ford Focuslarda hangi yıllarda yarı otomatik şanzıman kullanıldı hangi yıllarda tam otomatik. Kesin net bilgiyi verebilecek bir kişi var mı?

    2008 ve sonrası Ford Focus tam otomatik diye biliyorum dogrumudur?

    2- İlk çıkan DSG ler tork converter lı diye biliyorum. 2008 ve sonrasında ise kuru kavrama kullanıldı diye biliyorum.
    Jetta larda 2008 sonrasın kuru kavrama var diye biliyorum. Dogrumudur?

    Üstadlar, yardımcı olabilir misiniz?

    Teşekkür ederim şimdiden.



    |
    |
  • Yüzbaşı
    710 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Hiç yardımcı olabilecek biri yok mu arkadaşlar?
  • Yüzbaşı
    491 Mesaj
    DSG bildiğim kadarıyla hep kuru kullanıyordu-. Ve Ford'taki Powershift mi neydi,DSG ile Ford'un alakasını anlamadım.
    Emin değilim bilgilerimden..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Janeiro -- 20 Mayıs 2012; 1:48:01 >
  • Yarbay
    13041 Mesaj
    1. Ford Focuslarda ezelden beridir tork konvertörlü 4 ileri tam otomatik kullanılmakta idi.

    Sonra dizel versiyonlarda bir ara CVT kullandılar 2005-7 civarında.

    Sonra onu kaldırdılar ve de dizellerde hep manuel geldi.

    Benzinliler tam otomatiğe devam etti bu süre boyunca.

    Taaaa ki bu yıl benzinlilerde Powershift çift kavramalı yarı otomatik şanzımanı getirinceye kadar.

    Şu an fiyat listesinde tam otomatik olanlar görünmediğine göre muhtemelen bundan sonra tam otomatik getirmeyecekler gibi görünüyor.


    2. ilk çıkan DSG'ler bol yağlı, plakalı, 6 ileri tip olanlardı.

    Daha sonra çıkanlar az yağlı, çift baskı balatalı, 7 ileri olanlar.

    Tork konvertörlü DSG diye bir şanzıman yok bildiğim kadarıyla.
    |
    |
  • Binbaşı
    1896 Mesaj
    DSG'ler 2008 öncesi ıslak kavrama,sonrasında kuru kavrama oldu. Fordun otomatiği de dizel olanlarda 2006-2008 arası bir ara cvt olarak geldi.
    Dizelle birlikte kullanılan cvt'ler torka dayanamayıp patlayınca tork konvertörlüye geçiş yaptılar. Dizel motorlarda 2008'den sonra otomatik yok.
    Benzinliler hep tork konvertörlüydü sanırsam, cvt geldiği zamanda bile.
    |
    |
  • Yarbay
    2362 Mesaj
    Yeni kasanın bir eski kasasının makyajsız olanlarında, yani ilk çıkan bir eski kasa Focus'ların benzinlilerinde bahsettiğiniz şanzumanlar kullanıldı..

    Sonraki makyajlı modellerde otomatik vites kullanılmadı..

    İkinci sorunuza gelince, 6 ileri olan DSG'ler yağlı şanzumanlardı.. Bildiğim kadarıyla bunlar daha sorunsuz..

    Model, yıl olarak hangisidir bilemem fakat 7 ileriler kuru şanzıman.. Kuru şanzımanlarda sıkıntılar yaşanıyor..

    6 ileri DSG'ler daha sorunsuz diye biliyorum..

    GOLF V kasada kullanılanlar 6 ileri sanırsam.. Aynı zamanda üretilen Jetta'larda dahil..

    Şuan kullanılanlar kuru 7 ileri..
  • Yüzbaşı
    710 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    @Haluk - @Zafer - @Wartox

    Çok teşekkür ederim her bir cevap için.


    Sanırım ben yağlı sistemi duyunca direk hidrolik tork converter a gitti kafam. Haklısın Klasık tork c. gibi değil, farklı bir yağlı aktarma sistemi sanırım. Detayları biraz daha araştırmam gerekecek.

    Focus için teşekkürler, şimdi kafamdaki taşlar tam oturdu. 2005-2007 arası dizel ile benzinliler yüzünden kafam çorba olmuştu. :)
  • Yüzbaşı
    710 Mesaj
    Konu Sahibine Özel
    Peki en son 6 ileri DSG hangi yılda kullanıldı, Golf'te ve Jetta da?
    |
    |
  • Yarbay
    6357 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: snr_silencer

    Bir sürü forum okudum ama emin olamadım bir türlü.
    iki sorum var.

    1- Ford Focuslarda hangi yıllarda yarı otomatik şanzıman kullanıldı hangi yıllarda tam otomatik. Kesin net bilgiyi verebilecek bir kişi var mı?

    2008 ve sonrası Ford Focus tam otomatik diye biliyorum dogrumudur?

    2- İlk çıkan DSG ler tork converter lı diye biliyorum. 2008 ve sonrasında ise kuru kavrama kullanıldı diye biliyorum.
    Jetta larda 2008 sonrasın kuru kavrama var diye biliyorum. Dogrumudur?

    Üstadlar, yardımcı olabilir misiniz?

    Teşekkür ederim şimdiden.

    Bildiğim Ford Focus, dizel modellerindeki otomatik vitesin sorunlu olduğu.

    Focus dizellerde şu anda otomatik vites seçeneği yok.

    Volvo S60 modelindeki 1.6 dizel otomatik seçeneğini Focuslarda görmek isteriz.




  • Yarbay
    3834 Mesaj
    Arkadaşlar gerekli bilgileri vermiş ama şunu diyorum sadece al birini vur ötekine.powershift'lede ilgili garip arızalar kulağıma gelmeye başladı malum ford kullanıcısıyız forumlarıda takip ediyoruz.Dsg zaten başlı başına facia forumda 100 tane konusu var.Sorunsuz diyende var başı yananda bence ikiside şuan için hali hazırda geliştirilmesi gereken mekanikler
    |
    |
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Reklamlar
valorant points
valorant vp
bankacılar
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR5
0,235
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.