Şimdi Ara

UPS'in Pixar filminden fırlamış elektrikli kamyonları yıl sonuna kadar yollarda

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
1.977
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Yakıtla çalışan kamyonlardan vazgeçip elektrikli modellere yönelen UPS, bu işten çok kârlı çıkacak gibi görünüyor. Şirket, elektrikle çalışan 35 adet modüler teslimat kamyonu geliştirmek için Birleşik Krallık merkezli bir otomotiv şirketi olan Arrival ile işbirliği yapıyor.

     

    Ayrıca Bkz.Volvo otomobil ve kamyonlar birbirleriyle haberleşerek yoldaki tehlikeleri bildirecekler
    Dünyanın en büyük lojistik ve kargo şirketlerinden biri olan UPS, yıl sonuna kadar Pixar'ın Arabalar filminden fırlamış gibi görünen bu kamyonları test etmeye başlayacak. Oldukça hafif bir kasaya sahip olan araçlar, 240 km menzil sunuyor. Şirket yeni kamyonların menzilinin, günümüzde lojistik şirketleri tarafından kullanılan mevcut elektrikli araçlardan daha yüksek olduğuna dikkat çekiyor.

     


    UPS, farklı boyutlarda prototipler geliştirmek için 2016'dan beri Arrival ile çalıştığını söyledi. Şirketin şu anda Avrupa'da ve ABD'de 300'den fazla elektrikli aracı ve yaklaşık 700 hibrit elektrikli aracı var.

     

    Fütüristik görünümlü kamyonlar bu yıl test edilecek


    Yeni kamyonlar elektrikle çalıştıkları için sıfır egzoz emisyonu gibi önemli bir avantaja da sahipler. Ayrıca son derece gelişmiş bir araç ekranı ve sürücülerin güvenliği artırmak ve yorgunluğunu azaltmak için Gelişmiş Sürücü Yardım Sistemleri (ADAS) ile donatıldıklarını belirtelim.

     


    Şöforler için geniş bir görüş açısı sunan ön camları ile oldukça fütüristik göründüklerini de söylemek gerek. UPS, bu yılın sonuna kadar Londra ve Paris'te 35 modüler elektrikli teslimat kamyonu filosunu test etmeye başlayacağını söyledi.







  • Ne kadar da şirin

  • Önceki kibrit kutusu gibiymiş bu da çok yuvarlak hatlı :D Bize de bir şey beğendiremiyor sun :D

  • Çok tatlı olmuş

  • Çok tatlış olmuş :) Ups kargoyu çok seviyorum geldiklerinde ceketin önünü ilikleyesim geliyor :D

  • UPS Karadeniz bölge müdürlüğü :

    Ula
    Punlarla mu
    Sevkedeceğuz kargolaru?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim Türk şirketlerinden de bu tür atılımlar görsel,fazla mı.Arkadas benim cebime girmeyecek ama hep yerinizde sayiyorsunuz.Bmc ile otokar ile birlikte birşeyler yapsaniz bari,yani en azindan yapmış gibi görünün.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Menzil ne yazıkki çok az. Yıl neredeyse 2019 oldu halen pil ile ilgili gelişme yok. Hatta bu aralar pil ile ilgili gelişme iddia ettiğini haber eden haberlerde yok. Eskiden her ay 2 tsne pilde devrim oldu diye haberler çıkardı.

    Japonların bile hedefi 2030 yılına kadar menzil 800km ise durum baya vahim.

    240km nedir abi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Harbi çok tatlı olmuş

    Bundan çok güzel anaokulu servisi olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KalemKolik

    Menzil ne yazıkki çok az. Yıl neredeyse 2019 oldu halen pil ile ilgili gelişme yok. Hatta bu aralar pil ile ilgili gelişme iddia ettiğini haber eden haberlerde yok. Eskiden her ay 2 tsne pilde devrim oldu diye haberler çıkardı.

    Japonların bile hedefi 2030 yılına kadar menzil 800km ise durum baya vahim.

    240km nedir abi.
    Bence pillerden çok şey bekliyoruz. 240km beğenmemek ancak olaya çok dışarıdan bakarak olabilir. 4-5 tonluk bir kütleyi 240km öteye taşıyabilecek kadar enerjiyi kimyasal olarak depolamak bence müthiş bir şey. Ancak ben bu işin geleceğini bataryalarda görmüyorum, ileride hidrojenin üretimi ucuzlayıp depolaması güvenli hale getirilirse işin çözümü hidrojen olacak, her iki türlüde, ya araçlar içten yanmalı motorla hidrojen yakacak ya da araçtaki dahili hidrojen tankı sayesinde elektrikli araçların boşalan aküleri dolacak.




  • Sanirim ozellikle elektrikli araclarda keskin hatlar yerine yuvarlatilmis hat kullanimi daha guzel oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu UPS'in araçlarında şoför kabininden arkaya geçiş var. Bizdeki gibi her seferinde aracın arkasındana dolaşıp koca kapıyı açmakla uğraşmıyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi interwap -- 11 Mayıs 2018; 7:8:37 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LaciRomantik

    Çok tatlış olmuş :) Ups kargoyu çok seviyorum geldiklerinde ceketin önünü ilikleyesim geliyor :D
    yok artıkburadakilerin diğer kargoculardan farkı yok.hatta araçları daha hurda

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ups çok ileri görüşlü firma

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 240 bence çok iyi. Ben LPG ile 300-340 arası yapıyorum. Benim araca koysak 300 elektrikle yaparım zaten. 1 hafta ihtiyacımı görür. Bir gece de şarj ederim. Ayda 20 TL ye işimi görürüm. Şimdi 300 den aşağı değil maliyetim.

  • tostumm kullanıcısına yanıt
    Meraklısına yazayım. Hidrojen derken arkadaş trityumu kastediyor. Trityum hidrojenin izotopu. Yani proton sayısı aynı nötron sayısı farklı. 1p 1e olcağına 1p 1 e 2 nöron var. Radyoaktiftir. Güzel enerji kaynağıdır fakat işlemi masraflıdır. Çok pahalıdır. Yarılanma süresi de ya 15 ya 12.5 yıl olmalı, yani tak ömürlük kullan gibi bir şey değil. Arkadaşın bahsettiği şeyin üretimi sudan ucuz olması lazım ki millet bunu kullan at kullanabilsin. Biraz hayal gibi ama neden olmasın
  • Görünüm niye bu kadar abartılmış anlayamadım, otobüslere benziyor direkt. Diğer taraftan gerçekten güzel bir atılım. Darısı ülkemizde bulunan güzide(!) kargo firmalarına.

  • Mianfei kullanıcısına yanıt
    Bence arkadaşın bahsettiği şey fuelcell olarak bilinen yakıt deposu mantığı ile direkt h2 depolama ve onu yakarak elektrik enerjisi iletme.

    Şu an araçlar var satılan Toyota’nın Mira mı ne vardı fakat ne yazık ki en ucuz h2 elde etme yöntemi doğalgaz olduğundan tam çevreci değil.

    Avantajı depoyu benzinci gibi bir yerde kısa sürede bir kaç dakikada doldurabilmek. Birde istasyonlar çok çok pahalı yani yolu var daha.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • KalemKolik kullanıcısına yanıt
    Pil teknolojileri sürekli bulunuyor fakat bunları fabrikasyon ürünlere geçirmek çok zor oluyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gun

    Bence arkadaşın bahsettiği şey fuelcell olarak bilinen yakıt deposu mantığı ile direkt h2 depolama ve onu yakarak elektrik enerjisi iletme.

    Şu an araçlar var satılan Toyota’nın Mira mı ne vardı fakat ne yazık ki en ucuz h2 elde etme yöntemi doğalgaz olduğundan tam çevreci değil.

    Avantajı depoyu benzinci gibi bir yerde kısa sürede bir kaç dakikada doldurabilmek. Birde istasyonlar çok çok pahalı yani yolu var daha.
    Hidrojenden yakıt kaynağı yapmak için bir çok opsiyonumuz var. Fuelcell sadece biri, yine içten yanmalı motorlarda kullanarak benzin yerine hidrojen yakabiliriz. Mianfei nickli arkadaşın anlattığı şekliyle kullanmamız da mümkün ancak günümüzden çok uzak, şimdilik bilim kurgu o yüzden onu kastetmedim. Tabi en büyük sorunumuz çevreci yöntemlerle elde etmenin çok zor olması, üzerine depolama masrafları, ve kullanılacak araçlardaki yakıt tankı lpg'den daha tehlikeli bu sorunlar aşılırsa geleceğin yakıtı olarak kullanılabilir.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.