Şimdi Ara

Update Methodunu Nasıl Daha Az kullanırım?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
248
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba,

    Sorum unity'de update methodunu nasıl daha az yorarım, onun yerine kullanabileceğim teknikler var mı?

    Fizik gibi bazı şeyler için şart olduğunu biliyorum ama mesela bir objeye yeni materyal atamak istedim, methodu updateden çağırsam, anahtar olsa bile her karede materyali atamasa da o anahtarı kontrol ediyor. Update şiştikçe performans bazında problemler olur diye düşünüyorum. Acemi olduğum için yazdığım her methodu update'den çağırıyorum şimdilik. Lateupdate'den çağırdıklarım da var, ama bazı şeyler için gereksiz geliyor.

    Delegate düşünüyorum, verimli olur mu yoksa sıkıntılı mı olur. Önerebileceğiniz başka yöntemler var mı?



  • Neden böyle bir şey yapıyorsun. Materyal neden değişiyorsa değiştiren bir tane fonksiyon çağırsın oldu bitti.
  • Action ve Delegate kullanımı öğren. Function Callback diye arama yapabilirsin.
  • Requizm kullanıcısına yanıt
    Teşekkür ederim hocam bakacağım
  • Atamaları start yada awake methodu ile yapmalısın.
    Fizik için fixedupdate methodu kullanmalisin.
    Bunlar en çok kullanılanlar Ve bunun gibi birçok method var. Birazcık arastirma yapman gerekli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RaSGooL

    Atamaları start yada awake methodu ile yapmalısın.
    Fizik için fixedupdate methodu kullanmalisin.
    Bunlar en çok kullanılanlar Ve bunun gibi birçok method var. Birazcık arastirma yapman gerekli.
    Sağolun hocam onları zaten biliyorum ama benim sorum genelde update ile kullanılan methodlardı, ama karışıklık olmaması için konuya baştan yazmam gerekirdi.

    İnternetteki her kaynak, udemyden ingilizce aldığım dersler bile hep update methodunu kullanıyor (start, awake dışında, sorumu internette türkçe veya ingilizce olarak bile araştırsam LateUpdate Fixupdate gibi cevaplar var. Tam aradığımı bulamadım. Delagateleri de okuduğum C# kitabından gördüm sorumun cavabı olabileceğini düşündüm ama hem ilk başta karışık geldi hem de oyunlarda kullanmak efektif olur mu, zorluk çıkartır mı ya da bilemediğim başka yöntemlerin olup olmadığını öğrenmek için konu açayım dedim :)

    Bol araştırma yapıyorum ama işte bilmediğim çok şey olduğu için kullanılan terimler falan kafamı karıştırıyor. Aynı zamanda konu açıyorum artık hangisi daha hızlı sonuç verirse.




  • Update'i olabildiğince az kullanmak aynı zamanda senin algoritma geliştirme yeteneğini de arttırır. Ben de yaptığım şeylerin çoğunda update'den uzak durmaya çalışırım.

    Bunun dışında Invoke, InvokeRepeating komutlarına bir göz atmanı tavsiye ederim çoğu yerde müthiş işine yarar. Coroutine fonksiyonlarına da göz at, bazı şeyleri bunlarla tetikleyip kontrol edebilirsin.

    Bunun dışında mesela yapacağın şeyine durumuna göre illa update'de yapacağın fonksiyon çalışacağı zaman ona ait script'i aktif edip daha sonrasında tekrar o scripti kapatacak bir algoritma da yazabilirsin.

    Tamamen senin yapacağın işleme göre bir sürü alternatif oluşturulabilir şu an aklıma gelmiyor hepsi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fulton -- 19 Nisan 2020; 5:12:57 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.