Şimdi Ara

uno rölanti sorunu (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
87
Cevap
5
Favori
101.153
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • uno tüpte rolanti yükselme sorununu çözdüm hemde tek kuruş harcamadan
    uno yu yeni aldım 1997 model uno sx tek noktadan enjeksiyonlu tüp yoktu tüp taktırdım aynı gün sorun çıktı tüpü taktırdığım yere gittim tüpü takan usta garbiratörde sorun olduğunu söyledi beni bir garbiratörcüye yönlendirdi garbiratörcü benden 300 tl para istedi ve sorunun garbiratörde olduğunu söyledi , başka bir tüpçüye göstereyim dedim tüpçü de tüpten olduğunu söyledi kafa ve 1 elektronik parçayı değişmesi gerektiğini söyledi 350 tl para istedi ikiside bana tam garanti veriyor sorunu çözeceklerini söylemleri beni şüphelendirdi ankarada gitmediğim tamirci kalmadı hepsi farklı şeyler söylüyor yok rolanti sensöründe yok enjeksiyondan yok ısı müşüründen
    başka unolarada motora bakayım dedim

    sonradan anladımki hepsi yalan söylediğini anladım. artı tüpü takan ustada müşterisine kazık atyor üç kağıtçılk yapıyor bunu bilmemesi mümkün değil.

    şimdi nasıl yapacağınızı anlatayım motorun üstündeki hava filitresisine iki yerden hava girişi var biri üsten radyatora doğru bez hortum diğeri sol arka tarafından alta doğru giden ve motordan soğuk havalarda karbiratöre sıcak hava gönderen kağıt ve alamimyondan hortum bu kağıt ve alamimyum hortumu çıkarın atın hortumu çıkardığınız hava filitresi tarafına bir bez tıkayın sorunu çözüleceğini göreceksiniz ama az hava gidecek şekilde bir bezi tıkamak yerine bezi sarıp birşekilde tuttura bilirseniz daha iyi olur bezden bir miktar hava gitmesi daha iyi olabilir ben öyle yapacağım.




  • Uno 70sxie vardı bende,ustanın biri rölantiyi ayarlayan beynin arızalı olduğunu söyledi.Yenisini takarım ama garanti vermem deyince kaçtım ordan,en iyi çözüm satmak abi :))
  • kilicus kullanıcısına yanıt
    araç lpg takıldıktan sonra yeniden ayar edildi mi.. eğer edilmedi ise sistem yanlış görebiliyo...ayrıca araca lpg takılırken filtre kapağı ( karbüratör üstündeki tava gibi alet) sağı solu bantlanınca yeterli hava almıyor. hava-benzin karışımı tam olmayınca sıkıntı yaşıyor.. eğer uzun süre lpg kullanmış iseniz benzin otomatik lastiği kuruduğu için çürüyor.. benzin otomatiğini de kontrol ettirin. düzenli benzin vermeyebilir @kilicus
  • Arkadaşlar bende de Unu SX var arabayı ilk çalıştırdığımda rölantı çok yüksekte kalıyo 2000 devirde felan kalıyo doğal olarak emin olun 1 vites te hiç gaza basmanıza gerek yok badaş kur otur kendi kendine o rölantta gidiyo bazen rölantı 2500 leri görüyo özellikle kırmızı ışık ta felan durunca bunu daha da belli ediyo,tüp ayarı yaptırmak için götürdüm yapmadılar rölantı çok yüksek ayar yapamayız dediler ustaya bir göster çaresiz gittik tabi usta rölant sensörü bırakmıyo arızalı değişmesi lazım dedi,sıfırı 100 tl civarında galiba bu resetleme olayının buna bir etkisi olurmu yada neden olabilir acaba.
  • Salim 1 Arkadaşımıza Buradan teşşekkürlerimi sunuyorum. Önce ALLAH'ın izniyle sonra onun vesilesiyle sorunumu çözmüş bulunmaktayım.

    Sorunum şuydu aracım benzinde zor çalışıyor gaz yemiyor du sadece gaz pedalını pompalaya pompalaya düzensiz çalışıyordu. Rolantide de durmuyor yarım gaz yada tam gazı yemiyordu arka depodaki benzin motorunun basıncı ne kadar iyi olsada belki ondandır diyerek

    1-depo motorunu değişdik düzelmedi

    belki içindeki benzin özelliğini yitirmişdir dedik benzini boşalttık
    2-depoyu boşaltıp yeni benzin koyduk düzelmedi

    karbüratöre kadar basınçlı benzin geliyor sorun enjeksiyon da olabilir dedik
    3-çıkmacı arkadaşımdan başka enjeksiyon aldık denedik düzelmedi
    araba çalışırken düzensiz şekilde karbüratöre yanıcı sprey sıktığımızda araba normalden farksız son gaza kadar gaz yediğini farketdik aldığımız demekki denediğimiz enjektörde arızalıymış diye düşündük

    4-Belkide lpg mikserinin aracı boğmasından kaynaklanıyordur diye lpg mikserini iptal edip karbürotörü yandan deldirip ordan bir kılavuzla diş açarak yandan bir pipet gibi küçük gaz vidası takdık sonra lpg hortumunu ona bağlayarak fazla yakıtı aştık ama araba hala benzindede düzelmemişdi tam umudumuzu kesmişdikki

    5- salim1 arkadaşımızın dediği gibi kontak kapalı vaziyette elektronik kontrol ünitesinin fişini çıkarmaya çalışdım o büyük fişin bir ucunu çıkardım tam anlamaıyla çıkaramadım ama o şekilde bekleyip taktım ve marşa bastım sonra araba hiç sorunsuz bir şekilde benzinde çalışdı ve 10 km yol yaptım aracı parkettim bu süre içerisinde tek sıkıntı araba 4 binde devir civarında atılırken kesilecek gibi olup sonra tam gazı yiyordu sanıyorum ki hava girişi benzine göre yetersiz geliyor ondandır. Birde ilk çalışmada rölanti iyiydi sonra gaza ve benzine geçişlerdenmidir ısındığındanmıdır ısı sensörümü arızalı bilmiyorum rölanti 15 lere çıkdı gazdada 5-6 larda çalışıyor bu 10 kmlik kullanımda durumlar bu şekilde belki aracı benzinde kullandıkça 4 devir civarında kesilmesi araç lpgye alışdığındansa geçer. başkada aracı kullanmadım ama herşeyden önemlisi artık benzinde çalışıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emrah_9700 -- 17 Mayıs 2014; 22:08:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: salim1

    meraba
    benzer sorun benim uno dada vardı. yeni çözdüm. daha öncede yazmıştım. önce elektronik kontrol ünitesinde hata kodu olabilir, resetlemek gerekir. bunun için içerde sağ torpido altında halı döşeme arkasında elkt. kontrol ünitesi var. aşama aşama yazıyom. 1. kontağı aç. 2. kontrol ünitesinde takılı soketi çıkar. (yani soket dediğim ana giriş kablosu, tırnağı ileri itip çıkarılır) 3. kontağı kapat 4.bir iki dakika bekle. 5. tak 6. kontağı aç. böylece kontrol ünitesini resetlemiş oluyorsun, hata varsa siliniyor. kaontak açıkken soketi çıkarmak önemlidir atlama.
    resetlemeye rağmen düzelmediyse, eksozun motora bağlandığı yerde , motor gövdesinde motor ısı müşürü var, onu değiştir. bozuluduğunda motor ısısını doğru vermez buda sorun yaratır. orjinali 76 ytl dir.
    ısı müşürüde sorunu çözmedi ise karbüratör (yani enjeksiyon sistemi) üzerinde rölanti motoru vardır. bu rölantiyi ayarlar. bakım yapılamayan bir parçadır, içi bobın sargıdır. bu zamanla deforme olabilir, bu değiştirilebilir. fiyatı 150 ytl dir.
    sakın hiç bir şekilde rölanti ayarı yaptırma. yani klasik karbüratörcüler ayar yapmaya çalışıyor, mümkün değil olmaz, komple karbüratör sistemini bozarsın. her koşulda rölantiyi araç kendisi elektronik ayarlıyor. yani karbüratörcü nasıl ayarlarsa ayarlasın araç beyne giden veriyle yeniden ayar çeker.
    ancak benim kanatim senin araçta konntrol ünitesinde hata var, resetleyince düzelecektir.

    Arkadasim siteye yarim saat once girdim burda bi bilen vardir diye 96 uno var bende benzinde yolda giderken ani stop etme sorunum vardi sayende bitti allah razi olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bosch yazan soket çıkartılacak

    soket sağ kapının yanındaki hoparlörün hemen altında

    gerçi konu 2008 de yazılmış ama aynı sorunu yaşayan arkadaş çoktur.

    RESET ATMA---

    1-Kontak kapat
    2-soket sök
    3-5 dk bekle
    4-soket tak
    5-kontak aç

    işlem bu
     uno rölanti sorunu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hayr16 -- 13 Mart 2015; 16:49:58 >
  • salim1 S kullanıcısına yanıt
    selamun aleyküm. bende bir kaç gün oldu 95 model uno 70sx aldım . benzinde stop ediyo araba gaz dayken bi sorun yok. bu dediğiniz işlemi yapıcam ama hemen görebileceğim bi kablomu bu acaba . döşemeyi sıkıştırmışlar bi yerden kesip bakıcam çünkü
  • yakamoz40 kullanıcısına yanıt
    selamun aleykum bende de aynı problem var bu bahsedilen resetleme işlemini yapıcam ama bu soket dediğiniz şey nasıl bir şey baktım baktım bulamadım öyle bir şey.
  • arkadaşlar bu resetleme olayındaki bahsettiğiniz cak nasıl birşey. açık hali nasıl kapalı hali nasıl bi yardım etseniz
  • Arkadaşlar bu elektronik resetleme sistemi karburatorlu unoda da var mi yani işlemi yapabilir miyim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhahba Arkadaşlar Aracnın avans ayarı yapılması için soğuk mu olması lazım yoksa sıcakken de olurmu
  • Slm Uno sx kullanıcıları

    5 yıllık Uno sx kullanıcısı olarak tüm deneyimlerini sizlerle paylaşacağım umarım faydalı olur

    1 En büyük sorun olan Sirkeleme, tekleme,aniden devir saati inip çıkması yada ani stop etme
    Sebebi : ateşleme beyni akünün altında yer alır
    Üzerinde Dijiplex 2 yazar
    Bu parça değişecek
    Çıkmacılarda 200 tl civarıdır
    Sayideki ustaların lafına inanıp boşuna sübap ayarı veya başka parçalar değiştirmeyin Zaman ve para harcamayın
    Parça soketlidir kendiniz alıp takabilirsiniz

    2 - lpg li sx kullananlar benzine aldıklarında tekleme sorunu

    Arkadaşlar Malesef Uno sx lpg yi sevmiyor benzine alınca rolanti sorunu oluyor

    Çözüm: korkmayın çok basit bi yolu var
    Lpğ düğmesini değiştireceksiniz eski tip benzinden manuel olarak gaza geçen düğmeden takacaksınız
    Böylece araç direk gazda çalışacak
    Ve sorun ortadan kalkacak
    Böylece benzinde harcamayacaksınız
    Ara sıra keyfi benzine alabilirsiniz hortumlar çürümesin diye
    Yalnız sabahları kolay çalışması için tüp rolanti ayarını yüksege aldırın lpg ustanız yapar bunu

    Bu söylediklerimi yaparsanız saat gibi çalışır
    Yapmazsanız kafayı yedirtir adama bir sürüde boşuna para harcarsınız

    Başkada ciddi bi kronik sorunu yoktur
    Biraz ön takımları zayıftır

    Sorularınız varsa yardımcı olurum arkadaşlar

    Kazasız ve sorunsuz sürüşler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Slm be de 96 Uno var enjeksiyonlu arada stop ediyor bazen hiç calismiyo bazen de hiç stoo etmiyo genelde isindigi zamn yapuyo bunu sorun ne olabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • [>:

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mrb arkadaşlar bendede 99 model 70s uno vardı rölanti sabit durmuyordu akü kablosunu söktüm 1 dakika sonra tekrar taktim ve sorun kalmadı saygılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar 1996 SX var bende. Kısa süre önce rolanti motorunu değiştirdim. Araba benzinde gitmiyordu düzeldi. Ama bu seferde 3000 3100 devire geldiğim zaman araba silkelemeye başlıyor. 3000 deviri geçince roketliyor. 3000 devire gelene kadar gazı algılamıyor sanki. Restleme yaptım. Karbüratörcüye, tamirciye, gazcıya gösterdim ama bişi bulamadılar.. Sizce neyden kaynaklanıyordur?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hayr16

    bosch yazan soket çıkartılacak

    soket sağ kapının yanındaki hoparlörün hemen altında

    gerçi konu 2008 de yazılmış ama aynı sorunu yaşayan arkadaş çoktur.

    RESET ATMA---

    1-Kontak kapat
    2-soket sök
    3-5 dk bekle
    4-soket tak
    5-kontak aç

    işlem bu
     uno rölanti sorunu

    fotoğrafta sarkan soket, sizin bahsettiğiniz soket mi? az önce baktım bende de öyle boşta duran bir kablo ve ucu bir plastik kapla kapanmış soket var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Benisso

    Slm Uno sx kullanıcıları

    5 yıllık Uno sx kullanıcısı olarak tüm deneyimlerini sizlerle paylaşacağım umarım faydalı olur

    1 En büyük sorun olan Sirkeleme, tekleme,aniden devir saati inip çıkması yada ani stop etme
    Sebebi : ateşleme beyni akünün altında yer alır
    Üzerinde Dijiplex 2 yazar
    Bu parça değişecek
    Çıkmacılarda 200 tl civarıdır
    Sayideki ustaların lafına inanıp boşuna sübap ayarı veya başka parçalar değiştirmeyin Zaman ve para harcamayın
    Parça soketlidir kendiniz alıp takabilirsiniz

    2 - lpg li sx kullananlar benzine aldıklarında tekleme sorunu

    Arkadaşlar Malesef Uno sx lpg yi sevmiyor benzine alınca rolanti sorunu oluyor

    Çözüm: korkmayın çok basit bi yolu var
    Lpğ düğmesini değiştireceksiniz eski tip benzinden manuel olarak gaza geçen düğmeden takacaksınız
    Böylece araç direk gazda çalışacak
    Ve sorun ortadan kalkacak
    Böylece benzinde harcamayacaksınız
    Ara sıra keyfi benzine alabilirsiniz hortumlar çürümesin diye
    Yalnız sabahları kolay çalışması için tüp rolanti ayarını yüksege aldırın lpg ustanız yapar bunu

    Bu söylediklerimi yaparsanız saat gibi çalışır
    Yapmazsanız kafayı yedirtir adama bir sürüde boşuna para harcarsınız

    Başkada ciddi bi kronik sorunu yoktur
    Biraz ön takımları zayıftır

    Sorularınız varsa yardımcı olurum arkadaşlar

    Kazasız ve sorunsuz sürüşler


    97 model sx ie unom var.son 7 aydır aracımda bir sorun oluştu.biraz internetten araştırma yaptıktan sonra şu arkadaşın sorununa benzediğinin farkına vardım. https://www.youtube.com/results?search_query=uno+kompresyon+devir+problemi
    videodaki arkadaş digiplex2 yi değiştirerek sorunu çözmüş.fakat digiplex 2 pahalı ve piyasa da yok.çıkma parçalarında çalışır olduğu şüpheli.(bir türlü de bulamadım çıkmasını) sorunun daha basit arızası olabilir mi? sanayide göstermediğim usta kalmadı.




  • refleks_22 R kullanıcısına yanıt
    plastik kapaklı soket arıza tespit cihazına takılan soket. (küçük sarkan soket)

    büyük bosch kutusuna bağlı kalın kablolu soket demek istedim. arkasındaki tırnağı attır çıkar.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.