Şimdi Ara

uno'lar???

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
24.026
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar selam. uno dan anlayan tüm arkadaşlarla şu uno modellerinin farklarını bi masaya yatırsak nasıl olur. bilgisi olanlardan faydalanalım. 60 s. 70 s. uno s. uno sx. uno sxie.ç uno ie<<<< diye gidiyor. daha önce konuşuldu ama bu sefer klimadan, hidrolik direksiyona kadar hangisinda ne var? muhakkak uzman arkadaşlar vardır.faydalı olabilecek arkadaşlara şi,mdiden teşekkürler.



  • uno 60s en düşük modeldir,karbüratörlü 1100 cc hacminde motora sahiptir
    uno 70s de karbüratörlüdür,1400 cc hacminde motora sahiptir
    uno 70 sx i.e 1400 cc hacminde tek nokta enjeksiyonlu motora sahiptir
    bazı sx lerde hidrolik direksiyon vardır
    bazısında yoktur
    sis lambası,otm.cam,far yıkama standarttır
    uno hobby çıktı özel üretim
    onlar hep mavi renk çıktı
    içinde sparco-momo gibi modifiye ürünleri filan kullanıldı
    bi de hobby ve sx'lerde isteğe bağlı klima oluyor


    ayrıca ülkemize gelmeyen uno turbo i.e ve dizel uno'da vardır...
  • uno 60s orjinal italyandır,kaputu açınca ön tarafta yazan yazılar italyanca,diğerlerinde türkçedir
    60 ve 70 lerin direksiyondaki korna yerleri biraz farklıdır.
    70sx lerde aynanın üstünde harita lambası vardır.
    60s lerde arkadaki fiat yazısı yapıştırmadır diğerlerinde kaputa geçmelidir.
    60s teki mavi renk(benimki gibi) 70 modellerinde yoktur.
    70sx in döşemeleri daha sadedir.

    daha bir çok ufak ayrıntı vardır ama şimdilik aklıma gelenler bunlar

    bir de bazı unolarda devir saati yok ama hangilerinde çözemedim.
  • 60s 70s den daha mı kalitelidir?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bucakli

    uno 60s en düşük modeldir,karbüratörlü 1100 cc hacminde motora sahiptir
    uno 70s de karbüratörlüdür,1400 cc hacminde motora sahiptir
    uno 70 sx i.e 1400 cc hacminde tek nokta enjeksiyonlu motora sahiptir
    bazı sx lerde hidrolik direksiyon vardır
    bazısında yoktur
    sis lambası,otm.cam,far yıkama standarttır
    uno hobby çıktı özel üretim
    onlar hep mavi renk çıktı
    içinde sparco-momo gibi modifiye ürünleri filan kullanıldı
    bi de hobby ve sx'lerde isteğe bağlı klima oluyor


    ayrıca ülkemize gelmeyen uno turbo i.e ve dizel uno'da vardır...


    ülkemize gelen gelmeyen başka motor tipleri de vardır.
    45 s 850 cc ,55s ve sx 900cc, 55 1000cc fire,60s 1100cc,60s 1301cc(1400değil) 70s ve sx 1400cc,75 s,sx,slxi.e. 1600 ve turbo2000 i.e.cat modelleri vardı.60s 1301 modelini kullandım 68 hp çok seri ve kaliteli idi.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Bekir__

    60s 70s den daha mı kalitelidir?

    kesin bir şey diyemem ama daha önceden 70s vardı bende şimdi kullandığım 60s bana daha kaliteli gibi geliyor,70s tüm bakımlarını yapmama rağmen baya bi sorun çıkarmıştı bana fakat şimdi kullandığım 60s en ufak bir problem çıkarmadı aldığımdan beri ayrıca 60s daha az yakıyor ve 1100 cc motor için oldukça seri.
    Bir tane daha fark aklıma geldi 60s 795 kg,70s tam hatırlamıyorum ama 850 gibi birşeydi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Bekir__

    60s 70s den daha mı kalitelidir?

    Sanırım 60s
  • 60s ile 70s nin parça fiyatları arasında bir fark var mı ?

    hani biri italyan biri yerli, bi fark vardır diye düşündüm de.
  • fiyat farkı değil de sanırım 60 s olanların model yılı daha düşük. tam bilemiyorum ama hatırladığım kadarıyla öle olması lazım.
    . az yakması büyük avantaj ama yaşlı olması da kötü
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kaan-batu

    fiyat farkı değil de sanırım 60 s olanların model yılı daha düşük. tam bilemiyorum ama hatırladığım kadarıyla öle olması lazım.
    . az yakması büyük avantaj ama yaşlı olması da kötü


    ben 1996 yılında 0 km yerli 70 s aldım .140.000 km de sattım. 4 kez ön salıncaklar değişti( bir kez garantiden),3 kez alternatör yolda bıraktı, 2 kez marş motoru bozuldu,3 kez 4 amortisör değiştirdim,2 kez baskı balata,5 kez ön balatalar,3 kez ön diskler,1 kez arka frenler komple,1 kez hortumlardan biri patladı hepsi değişti,1 kez sinyal kolu komple değişti.

    2001 de italyan 1992 model 60 s 1301 cc 68 bg aldım .2.sahibiydim.ilk sahibi yabancı bir bayandı,B plakalıydı,Türkle evlenince çeyiz sayılarak Türk plakası almıştı 70.000 km deydi.210.000 kmde sattım yani 140.000 km yaptım önbalatalar hariç hiçbirşey değişmedi ve bozulmadı...en yeni 1994 modelini bulabilirsiniz.

    bu 60 s i hiç unutamayacağım.....




  • quote:

    Orjinalden alıntı: havnitekin


    quote:

    Orjinalden alıntı: kaan-batu

    fiyat farkı değil de sanırım 60 s olanların model yılı daha düşük. tam bilemiyorum ama hatırladığım kadarıyla öle olması lazım.
    . az yakması büyük avantaj ama yaşlı olması da kötü


    ben 1996 yılında 0 km yerli 70 s aldım .140.000 km de sattım. 4 kez ön salıncaklar değişti( bir kez garantiden),3 kez alternatör yolda bıraktı, 2 kez marş motoru bozuldu,3 kez 4 amortisör değiştirdim,2 kez baskı balata,5 kez ön balatalar,3 kez ön diskler,1 kez arka frenler komple,1 kez hortumlardan biri patladı hepsi değişti,1 kez sinyal kolu komple değişti.

    2001 de italyan 1992 model 60 s 1301 cc 68 bg aldım .2.sahibiydim.ilk sahibi yabancı bir bayandı,B plakalıydı,Türkle evlenince çeyiz sayılarak Türk plakası almıştı 70.000 km deydi.210.000 kmde sattım yani 140.000 km yaptım önbalatalar hariç hiçbirşey değişmedi ve bozulmadı...en yeni 1994 modelini bulabilirsiniz.

    bu 60 s i hiç unutamayacağım.....

    arkadaşın yaşadığı sorunların çoğunu yaşamıştım 70s ile,şimdiki unom 94 model ama yaşına göre oldukça diri bir araba 60s lerin çoğu öyle,benim arabayı gören 12 senelik bir araba olduğuna inanamıyor zaten,almak isteyenlere duyurulur araç satılıktır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Blues Guitarist -- 26 Kasım 2006; 0:39:49 >




  • bende 99 70s var. 60ların daha kaliteli olduğunuduymamıştım olabilir tabi. en son kaç yılında çıktı unolar bilen var mı?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ali119

    bende 99 70s var. 60ların daha kaliteli olduğunuduymamıştım olabilir tabi. en son kaç yılında çıktı unolar bilen var mı?

    italyada en son 1994 modeller çıktı...türkiyede 2000 yılında üretim sona erdi..sonra stoktan bir süre daha sattılar....brezilya ve arjantinde makyajlı bir model üretimi devam ediyor...
  • 60s 70sx ne kadar yıyo bılen war mı ? sehır ici... km basına bınlıra dersenız daha ıı anlarım :D saolun
  • quote:

    Orjinalden alıntı: daywalkerer

    60s 70sx ne kadar yıyo bılen war mı ? sehır ici... km basına bınlıra dersenız daha ıı anlarım :D saolun

    arkadaşımda 70sx var km.de 21 ykr yakıyor bende 60s var km.de 15 ykr yakıyor ve bu değerler sabit 2500 devirde 60 km/h hızla ölçülmüştür.yalnız şunu da söylüyeyim unoyla biraz bastınmı o zaman fena yakıyor ama gaza fazla dokunmazsan ekonomik sayılır.
    ayrıca eski modellerde farklılıklar çıkabilir arabanın motorunun durumu da oldukça önemlidir.
  • bende 1997 uno sx vardı 98 de 20000km de sattım.. ondan sonra palio corsa ve en son p206 ım oldu valla unonun tadı damağımda kaldı.... ilk arabam diyemi bilmiyom bunların içinde onu unutamadım... Bikere çok ergonomik ve seri bir araçtı sallıyo demezseniz birtek onda 190 ı gördüm diğerlerinde yaştan dolayımı ne artık 160 dan fazla gidemedim.... bide hatırladığım bişey var onda uzun yolda depoyu fulleyince ibre full ün üstüne çıkıyodu f üzerine inene kadar 90-100 arası gidince 115 km yol yapılıyodu sonra üşenmeyip tekrar depoyu dolduruyodum (7lt) .... bu işlemi yaparak gittiğimdebir deposuyla 800-900 arası yol yapmış oluyodum... böle bir yahudiliği nasıl keşfetmiştim bilmiyom ama işe yarıyodu..ekonomik gitmek isteyenlerin denemesinde fayda var tabi durmadan ben istasyonuna girmeyede üşenmeyecek ayrıca depoyu doldur dediğinde adam 7-8 lt doldurunca bir benzincinin tuhaf bakışlarınada aldırmamamsı gerekiyo... her neyse uno süper bir arabaydı süper süper




  • quote:

    Orjinalden alıntı: HMSNeptun

    bende 1997 uno sx vardı 98 de 20000km de sattım.. ondan sonra palio corsa ve en son p206 ım oldu valla unonun tadı damağımda kaldı.... ilk arabam diyemi bilmiyom bunların içinde onu unutamadım... Bikere çok ergonomik ve seri bir araçtı sallıyo demezseniz birtek onda 190 ı gördüm diğerlerinde yaştan dolayımı ne artık 160 dan fazla gidemedim.... bide hatırladığım bişey var onda uzun yolda depoyu fulleyince ibre full ün üstüne çıkıyodu f üzerine inene kadar 90-100 arası gidince 115 km yol yapılıyodu sonra üşenmeyip tekrar depoyu dolduruyodum (7lt) .... bu işlemi yaparak gittiğimdebir deposuyla 800-900 arası yol yapmış oluyodum... böle bir yahudiliği nasıl keşfetmiştim bilmiyom ama işe yarıyodu..ekonomik gitmek isteyenlerin denemesinde fayda var tabi durmadan ben istasyonuna girmeyede üşenmeyecek ayrıca depoyu doldur dediğinde adam 7-8 lt doldurunca bir benzincinin tuhaf bakışlarınada aldırmamamsı gerekiyo... her neyse uno süper bir arabaydı süper süper

    evet hocam fulleyince şehirdışında en üst çizgiye inene kadar 100km ye yakın gidiyor.




  • eski zaman ....
    yazdıktan sonra hesaplayınca biraz abartmışım ama böle bişey vardı ve bir depo tamamen boşalana kadar gittiğinden bayaa farkediyodu rakamlar hatalı olabilir....bu arada unonun deposu 45mi 42 mi?? onu bile unutmuşum... bide motoru lancia ydı diye hatırlıyom... fiat o performansı bir daha ne 1.4 palio da nede 1,2 lerde yakalayamadı....
  • quote:

    Orjinalden alıntı: HMSNeptun

    bende 1997 uno sx vardı 98 de 20000km de sattım.. ondan sonra palio corsa ve en son p206 ım oldu valla unonun tadı damağımda kaldı.... ilk arabam diyemi bilmiyom bunların içinde onu unutamadım... Bikere çok ergonomik ve seri bir araçtı sallıyo demezseniz birtek onda 190 ı gördüm diğerlerinde yaştan dolayımı ne artık 160 dan fazla gidemedim.... bide hatırladığım bişey var onda uzun yolda depoyu fulleyince ibre full ün üstüne çıkıyodu f üzerine inene kadar 90-100 arası gidince 115 km yol yapılıyodu sonra üşenmeyip tekrar depoyu dolduruyodum (7lt) .... bu işlemi yaparak gittiğimdebir deposuyla 800-900 arası yol yapmış oluyodum... böle bir yahudiliği nasıl keşfetmiştim bilmiyom ama işe yarıyodu..ekonomik gitmek isteyenlerin denemesinde fayda var tabi durmadan ben istasyonuna girmeyede üşenmeyecek ayrıca depoyu doldur dediğinde adam 7-8 lt doldurunca bir benzincinin tuhaf bakışlarınada aldırmamamsı gerekiyo... her neyse uno süper bir arabaydı süper süper


    Yani kısaca 7-8 litre ile 100 km yapıyormuşsun. Hiç durmadan gitsen de zaten 100 km'de 6,5-7 litre yakarsın. Boş yere kendinize de benzinciye de eziyet etmekten başka bir şey değil.




  • havnitekin
    italyada en son 1994 modeller çıktı...türkiyede 2000 yılında üretim sona erdi..sonra stoktan bir süre daha sattılar....brezilya ve arjantinde makyajlı bir model üretimi devam ediyor...

    cevap için teşekkürler.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.