Şimdi Ara

Unity 3D'yi nasıl bilirsiniz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
2
Favori
1.777
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar .Bilgisayar mühendisliği 4.sınıf öğrencisiyim.Yaşım 21. Sene kaybım olmadı ve alttan ders bırakmadım.Şu zamana kadar popüler çoğu web teknolojilerini kod yazmayı denedim. Stajımı ise spring boot üzerine yaptım. Fakat web ile uğraşırken kendimi hiç mutlu hissetmiyorum. Şuan son senem . 1 yılımı bir alana yönlendireceğim ve bitirme projemide bu alanda yapmayı düşünüyorum. Sizce unity 3d üzerinden ilerlemelimiyim? Bu tarz sorular sorarken biraz çekiniyorum foruma açıkçası c++mı javamı tarzı sorulara benziyor linç yiyeceğim diye korkuyorum fakat napmam gerektiğini bilmiyorum. Bu işte para tabiki önemli ama ölene kadar yapacağım bir işte zevk almak isterim. Spring boot stajım cidden çok berbattı bir şeyler öğrendim ama benlik değil. Ortam çok resmi projeler çok sıkıcı . Tavsiyelerini bekliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi realexile -- 30 Eylül 2019; 15:48:34 >



  • Oyun programlamaya yeni başlayacaksan temelden başlamanı tavsiye ederim. Java 2D API ve OpenCL gibi seviyelerden başlayabilirsin. Fizik motoru olarak da Box2D var. Başlamadan önce Graphic Programming kitaplarını okumanı tavsiye ederim. Geometri ve matematik seviyelerinin yeterli olduğunu kabul ediyoruz. Bunlarla birkaç oyun yapıp uğraştıktan sonra herhangi bir oyun motoruna geçmeni tavsiye ederim. Direkt geçersen nasıl sonuç olacağını söyleyeyim: direkt olarak motor kullanarak yapılmış amatör oyunları görüyoruz, gerek forumlarda gerekse play store üzerinde. Oyunun fizikleri, mekanikleri vs. o kadar kötü ki, insanı Unity 'den soğutuyor. Sonra diğer insanlar Unity 'e karşı bir antipati oluşturuyor. Bunun sebebi, insanların oyun yapımının temellerini bilmemesinden dolayı ortaya çıkan, motoru kullanmayı becerememesi veya becerdiğini sanması durumudur.

    Unity çok güçlü bir motor. Yayınlanan demolarda kaliteyi görüyoruz, yayınlanan oyunlarda ise tam tersini görüyoruz. :) Başlangıç seviyesi için uygundur, alışması birkaç hafta sürer. Fakat; istisnalar hariç, tek kişinin yaptığı oyundan çok iyi grafik beklememek lazım. Bir takım olması daha iyi olur tabii ki. Daha çok enterprise şirketlerin işine yarıyor gibi, oldukça güzel işler çıkarıyor. Rovio oyunları bunun en büyük örneğidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dentrax

    Oyun programlamaya yeni başlayacaksan temelden başlamanı tavsiye ederim. Java 2D API ve OpenCL gibi seviyelerden başlayabilirsin. Fizik motoru olarak da Box2D var. Başlamadan önce Graphic Programming kitaplarını okumanı tavsiye ederim. Geometri ve matematik seviyelerinin yeterli olduğunu kabul ediyoruz. Bunlarla birkaç oyun yapıp uğraştıktan sonra herhangi bir oyun motoruna geçmeni tavsiye ederim. Direkt geçersen nasıl sonuç olacağını söyleyeyim: direkt olarak motor kullanarak yapılmış amatör oyunları görüyoruz, gerek forumlarda gerekse play store üzerinde. Oyunun fizikleri, mekanikleri vs. o kadar kötü ki, insanı Unity 'den soğutuyor. Sonra diğer insanlar Unity 'e karşı bir antipati oluşturuyor. Bunun sebebi, insanların oyun yapımının temellerini bilmemesinden dolayı ortaya çıkan, motoru kullanmayı becerememesi veya becerdiğini sanması durumudur.

    Unity çok güçlü bir motor. Yayınlanan demolarda kaliteyi görüyoruz, yayınlanan oyunlarda ise tam tersini görüyoruz. :) Başlangıç seviyesi için uygundur, alışması birkaç hafta sürer. Fakat; istisnalar hariç, tek kişinin yaptığı oyundan çok iyi grafik beklememek lazım. Bir takım olması daha iyi olur tabii ki. Daha çok enterprise şirketlerin işine yarıyor gibi, oldukça güzel işler çıkarıyor. Rovio oyunları bunun en büyük örneğidir.
    Teşekkürler. İşin temelini öğrenmeyi severim yoksa tıkanıp kalınca ezbere iş yapınca zevki olmuyor. Keske son sene aklıma gelmeseydi bu erken baslayasaydım :D

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Nasıl bir oyunu hangi kafa yapısı ile yapacağına göre değişir.

    Catra patara yapıştırayım, kapayım notumu diyorsan Unity on numara 6 yıldız bir ortamdır.

    Hoca zaten anlamaz, seni sağdan soldan bulduğun assetleri üst üste koyup, bolt vs gibi visual tool ile elini koda bile bulaştırmadan, oyun yazarsın, notunu alırsın, yeri geldimi abi ben unity ile oyun yazıyorum dersin. Olur mis gibi.

    Ha yok ben kafayı kırdım, indie şartlarında 3d oyun yazıcam, güzel olsun falan filan derdindeysen tabii sağlam da bir makinen varsa Unreal.

    oyun işinde (eğer yazdığın oyun sana özel çok acayip oyun mekanizmaları içermiyor ise) kodlama işi en sonadır, doğru assetler ile işin çoğunu üstünden atarsın.

    C++, c# karşılaştırması çok makul değil. Unreal de blue print var, elini koda sürmeden c++ yazıyorsun. Yazacağın en fazla 50 satırlık ufak tefek class lar. Seni o kadar yormaz.

    Unity ile unreal arasındaki fark en temel olarak.

    Unity 3D'yi nasıl bilirsiniz?


    Şeklinde izah edilebilir. Bizim durumumuzda Unreal 4 Men, Unity Women oluyor.

    Muhteşem 3d görüntüler unrealde aşağıdaki izahata yakın ayarları gerektirirken, unity de yapılması gereken ayar miktarı örnektekinden bile fazladır.

    Özetle, 2d, telefon oyunu falan yapıp notu kapacaksan unity, 3d adam gibi bir şey yapyım pro görünsün fazla can sıkmasın unreal.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Nasıl bir oyunu hangi kafa yapısı ile yapacağına göre değişir.

    Catra patara yapıştırayım, kapayım notumu diyorsan Unity on numara 6 yıldız bir ortamdır.

    Hoca zaten anlamaz, seni sağdan soldan bulduğun assetleri üst üste koyup, bolt vs gibi visual tool ile elini koda bile bulaştırmadan, oyun yazarsın, notunu alırsın, yeri geldimi abi ben unity ile oyun yazıyorum dersin. Olur mis gibi.

    Ha yok ben kafayı kırdım, indie şartlarında 3d oyun yazıcam, güzel olsun falan filan derdindeysen tabii sağlam da bir makinen varsa Unreal.

    oyun işinde (eğer yazdığın oyun sana özel çok acayip oyun mekanizmaları içermiyor ise) kodlama işi en sonadır, doğru assetler ile işin çoğunu üstünden atarsın.

    C++, c# karşılaştırması çok makul değil. Unreal de blue print var, elini koda sürmeden c++ yazıyorsun. Yazacağın en fazla 50 satırlık ufak tefek class lar. Seni o kadar yormaz.

    Unity ile unreal arasındaki fark en temel olarak.



    Şeklinde izah edilebilir. Bizim durumumuzda Unreal 4 Men, Unity Women oluyor.

    Muhteşem 3d görüntüler unrealde aşağıdaki izahata yakın ayarları gerektirirken, unity de yapılması gereken ayar miktarı örnektekinden bile fazladır.

    Özetle, 2d, telefon oyunu falan yapıp notu kapacaksan unity, 3d adam gibi bir şey yapyım pro görünsün fazla can sıkmasın unreal.
    Unreal daha ilgi cekici durmuştu benim icinde. unity konusunda bu tarz konu acmamın sebebi oydu. İyi bir ürün istiyorum fakat okulun bitmesinde istiyorum. 4 ay gibi bir sürede Unreal ile gözle görülür birşey cıkarmak hiç bir temel yokken imkansızdır sanırım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Unreal'i bilmiyorum ama Unity'nin bu kadar da gömülmesini anlamıyorum. Adam gibi bir şey bilmesen bile matematik ve fizik bilgilerinle gayet de güzel işler yapabilirsin, işin fizik kısmı senin yaratıcılığına bağlı motorla alakası yok. Ayrıca her şey grafik de değil. Grafik işini de ekip işiyle de halledebilirsin gerekirse, ki zaten profesyonel olacaksan böylesi daha makul.

    Yukarıdaki arkadaşlar Unity'yi kötülerken herhalde çoluk çocuğun ayağına düşmesinden ötürü böyle düşünüyor.

    Yani Unity'de özellikle Türkçe toplulukta çok fazla sayıda bebe var. 2-3 ezbere bir şey öğrenip hemen "ben fps oyun yapıyom yeaaa" moduna geçiyorlar. Youtube'u aç görürsün etraf FPS oyun yapımı videosu çekenlerle dolu Unity'de.

    Ama emin ol bu kadar ayağa düşecek, ezilecek kadar bir motor değil. Evet grafiksel anlamda çok fazla ayar var post processing kısmında falan ama Unity ile de güzel işler yapabilirsin.




  • Fulton F kullanıcısına yanıt
    Bilemiyorum belki sen benden daha iyi sonuçlar almışsındır.

    Unity de çoğu şeyi yapmak daha kolay. Ancak belli bir kalitenin üzerine çıkarmak çok zor.

    Mesela, insan derisi. Hadi Standart Graphics le yapta göreyim Sub Surface Scattering. Yok, gidip skin asset alman lazım.

    Unreal de pakette hazır gelen çoğu şeyi, unity de gidip asset store dan alman lazım.Unity için asset store da satılan adı pbr kendi çöp yüzlerce materyal var. Taaaki rus sitelerinden texture paketleri bulana kadar bende öyle sanıyordum.

    Unity den kaliteli 3d grafik çıktısı almak çok zor. Unreal de adamlar spesifik olarak hazırlamışlar. Ya yırtmadık yerim kalmadı 3d karakteri düzgün göstermek için. Unreal de sadece import edip materyalleri yapıştırdım. Arada dünya kadar fark var.

    Benim kişisel düşünceme göre, unity berbat oyunlar için iyi bir editör. Şimdi sen diyeceksin ki, e işte manyak manyak demolar görüyoruz. Görüyorsun da yap sen yapabiliyormusun. Unity kendi mühendisleri ile yaptığı özel çalışmalarla o grafkleri alabiliyor. Sen alamıyorsun. Alabilmen için ekip lazım.

    Yada şöyle anlatayım. Unity hemen her türlü oyun için, kendi motorunu yazmak yerine standart bir şey arayan büyük firmalar için ideal. Sürecek ekibini, aha yukarıda gördüğün ayarları ince ince yapacak. Ortaya kafasına göre tuning çıkacak. Unreal öyle değil, fabrikadan 3d oyun için en iyi ayarla çıkıyor. Sen düzgün materyal, düzgün mesh çakıp geçiyorsun. Programlama için C++ kasıyor diyorlar. Ya belli miktar kodun üstüne çık bakalım. Unity nasıl kasıyor her seferinde. Artık ikrah geldiydi.

    1.5 senedir uğraşıyorum unity ile, oyunu yazmak, 3d nesneleri oluşturmak için haracadığım zamandan çok unityi daha düzgün grafik için ayarlamaya uğraşıyorum, halen daha da bir .oka benzemiyor.

    HDRP grafik sistemine geçeyim dedim. Alet 4 kat yavaşladı.

    Unreal unity den 10 sene daha önce başlamış bir motor. 3d oyun için çok güzel hazır alt sistemleri var (hadi bakalım bayan bir karaktere etek giydir de görelim unity de nasıl cloth simulatör yapacaksın), tek kötü tarafı, acayip bir arayüzü var. adamı itiyor, sabredilip aşmak lazımmış ben yapmadım. 1.5 senem çöpe gitti diyorum. Birde unity e göre en az x2 makina lazım. Önceleri eleştriyordum, fakat delikanlı çocukmuş, bu kalite istiyorsan bu şart diyor.

    Ayrıyetten, 2d oyun için gidip GODOT engine kullanabilirsin, hem open soruce hem daha iyi diyorlar.

    Gömme meselesine gelince, az bile yapıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Bilemiyorum belki sen benden daha iyi sonuçlar almışsındır.

    Unity de çoğu şeyi yapmak daha kolay. Ancak belli bir kalitenin üzerine çıkarmak çok zor.

    Mesela, insan derisi. Hadi Standart Graphics le yapta göreyim Sub Surface Scattering. Yok, gidip skin asset alman lazım.

    Unreal de pakette hazır gelen çoğu şeyi, unity de gidip asset store dan alman lazım.Unity için asset store da satılan adı pbr kendi çöp yüzlerce materyal var. Taaaki rus sitelerinden texture paketleri bulana kadar bende öyle sanıyordum.

    Unity den kaliteli 3d grafik çıktısı almak çok zor. Unreal de adamlar spesifik olarak hazırlamışlar. Ya yırtmadık yerim kalmadı 3d karakteri düzgün göstermek için. Unreal de sadece import edip materyalleri yapıştırdım. Arada dünya kadar fark var.

    Benim kişisel düşünceme göre, unity berbat oyunlar için iyi bir editör. Şimdi sen diyeceksin ki, e işte manyak manyak demolar görüyoruz. Görüyorsun da yap sen yapabiliyormusun. Unity kendi mühendisleri ile yaptığı özel çalışmalarla o grafkleri alabiliyor. Sen alamıyorsun. Alabilmen için ekip lazım.

    Yada şöyle anlatayım. Unity hemen her türlü oyun için, kendi motorunu yazmak yerine standart bir şey arayan büyük firmalar için ideal. Sürecek ekibini, aha yukarıda gördüğün ayarları ince ince yapacak. Ortaya kafasına göre tuning çıkacak. Unreal öyle değil, fabrikadan 3d oyun için en iyi ayarla çıkıyor. Sen düzgün materyal, düzgün mesh çakıp geçiyorsun. Programlama için C++ kasıyor diyorlar. Ya belli miktar kodun üstüne çık bakalım. Unity nasıl kasıyor her seferinde. Artık ikrah geldiydi.

    1.5 senedir uğraşıyorum unity ile, oyunu yazmak, 3d nesneleri oluşturmak için haracadığım zamandan çok unityi daha düzgün grafik için ayarlamaya uğraşıyorum, halen daha da bir .oka benzemiyor.

    HDRP grafik sistemine geçeyim dedim. Alet 4 kat yavaşladı.

    Unreal unity den 10 sene daha önce başlamış bir motor. 3d oyun için çok güzel hazır alt sistemleri var (hadi bakalım bayan bir karaktere etek giydir de görelim unity de nasıl cloth simulatör yapacaksın), tek kötü tarafı, acayip bir arayüzü var. adamı itiyor, sabredilip aşmak lazımmış ben yapmadım. 1.5 senem çöpe gitti diyorum. Birde unity e göre en az x2 makina lazım. Önceleri eleştriyordum, fakat delikanlı çocukmuş, bu kalite istiyorsan bu şart diyor.

    Ayrıyetten, 2d oyun için gidip GODOT engine kullanabilirsin, hem open soruce hem daha iyi diyorlar.

    Gömme meselesine gelince, az bile yapıyorum.
    Hocam fikirlerine saygım var. Sen işin daha çok grafik, görsel kısmına takılmışsın. Evet bu konuda haklısın zaten önceki mesajımda da söyledim Unity uğraştırıyor kaliteli grafik istersen. Zaten bu yüzden genelde basit ve görsellikten ziyade rekabetin ve oynanışın ön planda olduğu projeler var kafamda. Küçücük bir cismin ışık ayarları bile beni saatlerce uğraştırmıştı bir ara.

    Benim genel olarak Unity'yi sevme sebebim işin kodlama mantığının basit gelmesi ve oynanış olarak aklınıza gelebilecek tüm şeyleri yaratıcılığınızın ölçüsünde rahatça oluşturabiliyor olmanızdır.

    Dediğim gibi fikrine saygılıyım ve benden daha bilgilisin bu yüzden haksızsın demiyorum, sadece ben daha çok yüzeysel bakıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fulton -- 2 Ekim 2019; 0:7:38 >




  • Merhaba arkadaşlar. Unity3D ile Unreal Engine'i kısaca şöyle özetleyebiliriz. Unity'de bir proje açtığınızda elinizde boş bir kutu vardır ve kapağı açıktır. Bu kutuyu sizin kendi bulduğunuz her türlü oyunu realistik kaliteye getirebilecek malzemelerle doldurursunuz. Bakın buradaki detay modeller, texture'lar felan değil, oyunun görsel kalitesini geliştirmeye yarayan ek özelliklerden bahsediyorum. Unreal'da bir proje açtığınızda ise elinizde dolu bir kutu vardır ve kapak kapalıdır. Yani realistik kaliteyi o kutu zaten size sağlamaktadır. Bu şu demektir ki Unreal'da oyunu yapmaya odaklanabilirsiniz ama optimizasyon konusuna geldiğinizde o elinizdeki kutuyu açmaya çalışacaksınız ve gerçekten kafanızı karıştırabilecek şeylerle karşılaşacaksınız. Çünkü o görsel kaliteden ödün vererek optimizasyon yapmaya kalkışırsanız işler daha da zorlaşmaya başlar. Hee yok ben optimizasyon yapmam derseniz, Unreal tam size göredir, çoğu oyuncunun oyunum kasıyor şikayetine hazırlıklı olmayı unutmayın.

    Unity'de bu görsel kaliteyi de malesef zor da olsa siz sağladığınız için de gayet geniş bir optimizasyon yelpazeniz olacaktır. Buradaki önemli nokta ise aslında optimizasyon konusunda ikisi de aşağı yukarı aynı seviyede oyun motorları. Sizin teknik bilginize göre ikisinde de oyunlarınız aynı performans ve aynı görüntü kalitesindedir. 2D oyunlar için kesinlikle Unity ön planda. 3D realistik oyunlara gelince iş kesinlikle sizin isteğinize ve bilginize kalıyor. 2 tane model atim on numara görüntü olsun derseniz Unreal, 2 tane model atim on numara görüntüyü nasıl alabilirim'i öğrenmeye çalışmak isterseniz de Unity.

    Programlama dillerine gelirsek de bence hiç tartışılması gerek duyulmayan bir nokta. C++ veya C# dillerini SAĞLAM temelli öğrendikten sonra hiç de fark etmediklerini görebilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FrenzyTR58 -- 2 Ekim 2019; 6:10:17 >




  • Arkadaşlar hep hangi oyun motorunun daha iyi olduğunu sana anlatmaya çalışmışlar. Anlatırken de biraz partizanlaşmışlar :)
    Ama sen belli ki üniversite bitirme tezi olarak oyun mu yapsam yoksa farklı bir uygulama mı yapsam derdine düşmüşsün. Bence üniversite tezin için güzel bir uygulama - program gibi bir şey geliştirebilirsin. Çünkü şimdi oyun yapmaya kalkarsan baz yerlerde tıkana bilirsin . Bence şuanda fazlaca kullanılan programların mini versiyonlarını yapabilirsin.
    He eğer oyun yapmakta kararlıysan "Unreal" ile kaliteli "Unity" ile kolay oyun yaparsın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhanpasa1

    Arkadaşlar hep hangi oyun motorunun daha iyi olduğunu sana anlatmaya çalışmışlar. Anlatırken de biraz partizanlaşmışlar :)
    Ama sen belli ki üniversite bitirme tezi olarak oyun mu yapsam yoksa farklı bir uygulama mı yapsam derdine düşmüşsün. Bence üniversite tezin için güzel bir uygulama - program gibi bir şey geliştirebilirsin. Çünkü şimdi oyun yapmaya kalkarsan baz yerlerde tıkana bilirsin . Bence şuanda fazlaca kullanılan programların mini versiyonlarını yapabilirsin.
    He eğer oyun yapmakta kararlıysan "Unreal" ile kaliteli "Unity" ile kolay oyun yaparsın.
    Hocam 2d öğretici bir oyun yapmayı düşünüyoruz. Acaba untiy falan bulasmadan javaylamı yapmalıyız. İnanın su oyun hevesi icimde kaldı denemek istiyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: realexile

    Hocam 2d öğretici bir oyun yapmayı düşünüyoruz. Acaba untiy falan bulasmadan javaylamı yapmalıyız. İnanın su oyun hevesi icimde kaldı denemek istiyorum

    Alıntıları Göster
    Olabilir. Öğretici tarzda bir oyun olacaksa Unity ile de çok basit şekilde yapabilirsin aslında . Bu konuda Unity'nin bir zorluğu olmaz. Ayrıca görsel bakımdan daha güzel durur . :)
  • realexile R kullanıcısına yanıt
    2d yapacaksan Unity.

    Unity de hazır oyunlarda var, onlardan çevirip yürüyebilirsiniz. Bir sürü hazır 2d asset var. Kodlaması daha kolay C# script dilinden çok da farklı değil. Biraz programlamadan anlıyorsan yaparsın. Tonla video var, bir sürü forum postu vb var.

    javayla boşuna uğraşacağın bir ton şey şimdiden hazırdır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    2d yapacaksan Unity.

    Unity de hazır oyunlarda var, onlardan çevirip yürüyebilirsiniz. Bir sürü hazır 2d asset var. Kodlaması daha kolay C# script dilinden çok da farklı değil. Biraz programlamadan anlıyorsan yaparsın. Tonla video var, bir sürü forum postu vb var.

    javayla boşuna uğraşacağın bir ton şey şimdiden hazırdır.
    Kolay olması tabiki iyi birşey fakat öyle anlattınızki herkes cok kolay birşeyler yapabilir gibi geldi. İlerde bir oyun programcısı olarqk piyasya cıkınca degerim olacakmı böyle cok az kod yazmak garip geldi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: realexile

    Kolay olması tabiki iyi birşey fakat öyle anlattınızki herkes cok kolay birşeyler yapabilir gibi geldi. İlerde bir oyun programcısı olarqk piyasya cıkınca degerim olacakmı böyle cok az kod yazmak garip geldi

    Alıntıları Göster
    Oyun yapmanın zaten en önemli kısım koddan ziyade grafik tasarımıdır hocam. Yani tabi çok büyük devasa firmaların yaptığı ve ağır yapay zekaların olduğu oyunları saymıyorum. Ortalama çoğu oyunun yapımından kod kısmı işin az bir bölümünü kapsıyor. Grafikler, sesler, hikaye vs... daha uğraştırıcıdır.




  • realexile R kullanıcısına yanıt
    Sana haberlerim kötü,

    firmalar oyun programcısı istemiyor veya sen oyun motorları için parça üretebilecek kadar kendini geliştirebilirmisin bilemem.

    Önümüzdeki süreç, programcıdan çok sanatçıya yönelik. işte grafiğini müziğini vs yapsın sonra göresel tool (unreal blueprint, unity bolt vb) oyuncu ile grafiğin arasındaki iletişimi kursun.

    Derin detaylar vb işte onlar parça üreticilerinin işi. Oyun programcıları artık bir çeşit dijital yönetmen gibi bişi.

    IT piyasası çok kötü bir piyasadır, marangoz 20 sene önceki bilgisi ve tecrübesi ile para basar sen 2 sene geri kalırsan aç kalırsın. Şartlara uyup zamanın getirdiğine cevap verirsen değerin olur, yoksa allame cihan olsan açsın.

    Ona göre
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Sana haberlerim kötü,

    firmalar oyun programcısı istemiyor veya sen oyun motorları için parça üretebilecek kadar kendini geliştirebilirmisin bilemem.

    Önümüzdeki süreç, programcıdan çok sanatçıya yönelik. işte grafiğini müziğini vs yapsın sonra göresel tool (unreal blueprint, unity bolt vb) oyuncu ile grafiğin arasındaki iletişimi kursun.

    Derin detaylar vb işte onlar parça üreticilerinin işi. Oyun programcıları artık bir çeşit dijital yönetmen gibi bişi.

    IT piyasası çok kötü bir piyasadır, marangoz 20 sene önceki bilgisi ve tecrübesi ile para basar sen 2 sene geri kalırsan aç kalırsın. Şartlara uyup zamanın getirdiğine cevap verirsen değerin olur, yoksa allame cihan olsan açsın.

    Ona göre
    Bende biraz arastırmadan sonra böyle düşünmeye basladım. React native öğrenmeye calısıyorum zamana uyum saglayalım bakalım hiçte sevemiyorum. C cpp gibi donanıma yakın diller daha cok mantıgını kullanabileceğin kafanı yorabileceğim işler istiyorum. Assembly öğrenirken o kadar zevk Aldım ki okulda. Stajımı ise spring boot üzerine yaptım 1 ayda mesleğimden soğudum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sen yönelebileceğin bir alan arıyorsun. Ve maalesef bunu denemeden bilmem zor.
    İlla bitirme projemi oyun ile ilgili yapmak istiyorum diyorsan, derhal işe koyul derim. Unity mi unreal mı diye düşünme, hangi programlama diline daha hakimsen başla. Zaten bir sene o proje ile uğraşacaksın, az çok kafanda oyun sektörü hakkında geleceğe yönellik adımlar oluşacaktır.
    Eğer donanım tarafına ilgi duyuyorum diyorsan IoT projesi yapabilirsin.

    Not: spring boot iyidir ya :P meslekten soğutmaz, o kadar da değil sjsjsjms

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: monarch25

    Sen yönelebileceğin bir alan arıyorsun. Ve maalesef bunu denemeden bilmem zor.
    İlla bitirme projemi oyun ile ilgili yapmak istiyorum diyorsan, derhal işe koyul derim. Unity mi unreal mı diye düşünme, hangi programlama diline daha hakimsen başla. Zaten bir sene o proje ile uğraşacaksın, az çok kafanda oyun sektörü hakkında geleceğe yönellik adımlar oluşacaktır.
    Eğer donanım tarafına ilgi duyuyorum diyorsan IoT projesi yapabilirsin.

    Not: spring boot iyidir ya :P meslekten soğutmaz, o kadar da değil sjsjsjms
    Başlıyoruz hocam unity ile aldık . Ya güzel aslındada web kısmını sanırım sevemedim genel olarak .netle web sayfası yapmıştık 2.sınıfta oda çok sarmamıştı. Şuana kadar okulda zevk aldığım şeyler c# form kullanarak bir uzay oyunu yapmıştık ondan zevk aldım. c++ ile veri yapıları assembly dersleri falan.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.