Şimdi Ara

Underrated bölümler & okullar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: GranTurismo Daha Az
1 Kayıtlı Üye ve 1 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
105
Cevap
12
Favori
7.570
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 3 ay
  • Cevaplayan Üyeler 51
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 5 saat 29 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Favoriye Eklediklerim 12
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • The Killing Road (14 mesaj) Kurtçu Restrop (7 mesaj) FireLordZuko (6 mesaj) Lapsekili_Big_Smoke (6 mesaj) 2021TytAytYolcusu (6 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (30 mesaj) Mobil (51 mesaj) Mini (4 mesaj) (7 mesaj) (13 mesaj)
  • @
8 oy
Öne Çıkar
Tüm Forumlar >> Eğitim ve Sınavlar >> TYT / AYT / YDT >> TYT/AYT Genel Sohbet >> Underrated bölümler & okullar
Sayfaya Git:
Sayfa:
Giriş
Mesaj
  • Yarbay
    2982 Mesaj

    öğretmenlikleri geçin.


    fizik

    matematik

    kimya gibi temel bilim eğitimleri underrated


    makine + bilgisayar üstüne doktora yapan biri olarak.

    hepsini silip sırf matematik okusam daha iyi olurdu diyorum.


  • hocam o dediğinizde de iş bulma sorunu var ama bu yüzden mühendislik okumak daha mantıklı değil mi zaten fizik matematik kimya derslerini de görüyoruz

    |
    |
    61gün kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    465 Mesaj

    danışmanlık şirketiniz sizin için blokeye koyuyor o parayı. çok zengin değilsen danışmanlık şirketi olmadan çok zor yurt dışında okumak.
    |
    |
    NIGGA_BRUH kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Er
    0 Mesaj

    Arkadasim yurt dışında okumak istiyorsun. Dedigi gibi danismanlik firmalarıyla çalışabilirsiniz. B1 b2 yeterli oluyor diye biliyorum maksimum ayrica 3.1 3.2 ile tu munich managemant & tech masterına 0 almancayla itu isletme muhden kabul alanlar biliyorum. Alt tarafı 250 euro harç parasi oduyorsunuz yani avrupada yasamak ucuz degil ama bogaziçi endüstriyi 3.9 ort ile bitirip abd den burs alamayan insanlar oluyorken bunlardan yakinmanız komik bence. Almanyada yuksek lisans yapmak nispeten diger ulkelere göre çok daha kolay. Yani aachen gibi bir okula gideceksiniz avrupadaki en iyi muhendislik okullarından biri bi zahmet dediğiniz seyleri yerine getirebilmeli birisi.

    |
    |
    NIGGA_BRUH kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Çavuş
    81 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: The Killing Road

    Bence turklugun bi seyi yok, orada asil kast ettigim sey derecelerimiz hep yabancilar olmuyor (milletin ne kadar umrumda bilmiyorum ama kisaca kimdir tarzi hesaplar paylasinca altta millet baya tepki veriyordu ilk 3un full arnavut/paki vs cikmasina) bakin bizim icimizden cikan cocuk da yapiyor tadinda haber yapmalarini beklememdi.

    Ille komplo teorisi uretmemi isterseniz bu yabancilarin cok basarili olmasini itunun yurt disina adam yollayip bakin biz cok iyiyiz disaridan aliyoruz mit ye yolluyoruz siz de bize gelin diye reklam yapmasina veya akademisyenlerin turklerin onunu bilincli olarak kesmesine ama elin arnavutunun koltuklarina tehdit olmadığı için umurlarinda olmadigina bağlayabilirim 

    Hocam iyi komplo teorisi sıkmışsınız  ama böyle bir şey olamaz. Böyle bir şeyin olabilmesi için hocaların kolektif bir akılla hareket edip, aaa bu yabancıymış ben buna basayım notları demesi gerekir ya da okulun benzer bir uygulaması olması gerekir ki bildiğim kadarıyla yok. Ayrıyeten hocaların notlara ne kadar müdahele edeceği veya öğrencilerin bu müdahelelere ne kadar göz yumacağı da ayrı bir mesele.


    Geçen sene de bunun tartışması yapıldı, bu öğrenciler neden başarılı diye. En makul açıklama burslar ve diğer imkanlar için normalden fazla çalışma ihtiyacı duyduklarıydı. Bu öğrenciler muhtemelen aldıkları bursların kesilmesini istemeyen, not kaygısı olan öğrenciler. Arnavutluk ve Pakistan örneği vermişsiniz bu ülkeler eğitim konusunda Türkiye'den daha kötü durumda iki ülke. Arnavutluk'un PISA'daki sıralaması ortada, ekonomisi de iyi değil. Pakistan desen yine sorunlu bir ülke. Ben de olsam deli gibi çalışır, ortalama kasarım bulunduğum ülkede. Benzer örnekler diğer üniversitelerde de bolca görülüyor zaten, Afrika ülkeleri gibi gelişmemiş ülkelerden gelen öğrenciler bölümünü dereceyle bitiriyor.


    Neden bu yorumu yapma ihtiyacı duydun dersen de daha geçen ay tam da İTÜ'de bir hoca ırkçılık yapmakla suçlandı (Gürcü olayı). Ben zannetmiyorum ki bu öğrenciler kayırılsın, notları şişirilsin; aksine köstek olunma olasılığı daha fazla. Adamlar onca zorluğa (en basitinden dilini bilmediğin bir ülkede ailenden uzakta yaşamak) sebat edip dereceyle bitiriyorlarsa bölümlerini bize sadece saygı duymak düşer.





  • Binbaşı
    1357 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: The Killing Road

    Ders turkce olunca kitaplar da turkceye donmuyo mu ya Turkce derse ingilizce kitap tuhaf geldi

    Türkçe mühendislik ne kitabı olacak hocam Türkiyede mühendislik kitabı yazacak çapta adam yok zaten.

    Olanda İngilizce yazar Türkçe yazmaz.

    Ha Türkçe kitap görürseniz bir okulda kaçın ondan.

    Tarih edebiyat dersi kitabı Türkçe olur sadece.

  • Yüzbaşı
    287 Mesaj

    Cevirileri oluyo ya bazi kitaplarin ondan demistim. Mühendislik kitapları ne alemde bilmiyorum ama çoğu fen ve mat kitabının palmede cevirisi mevcut mesela.

    Bana yine de garip geliyor dersin turkce giderken kitaplarin İngilizce olmasi. Evet, ingilizce bilmek bu donemde sart ama sonucta ders turkce veriliyor, cocuktan o dersle ilgili bir ingilizce beklentisi yok yani. Boyle bi durumdaki cocugun İngilizce kitaptan sorumlu tutulması ve o ingilizce kitabın sorularini cozmesinin gerekmesi mantigima tam oturmuyor

    |
    |
    07kubi07 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Teğmen
    168 Mesaj

    hocam bilkent mat yazacak adamin gercekten ne yaptigini biliyor olmasi lazim. Bu matematik o matematik degil

    |
    |
    The Killing Road kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    287 Mesaj

    Evet hocam dediginiz oldukca mantikli, gercekte olan da bu muhtemelen. Mesela bizden de mit gibi okullara giden cocuklar genelde 4.00 (mit icin 5.00) yapıp mezun oluyorlar. Kendini gosterme cabasi, orada kalici olma dusuncesi oluyor, muhtemelen aynı dusunce o bahsettigimiz 1.bitiren yabancilarda da vardir. Zaten yanlis bilmiyorsam arnavutluktan ituye gelenler ulkenin crème de la crème kesiminden seciliyor, en iyilerinin yuksek ortalama yapacak kapasitede olması kacinilmaz.

    |
    |
    kaiji_itou kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    287 Mesaj

    Sanki boun veya koc fen fakultesinde yazanlar farkinda ne yapmak istediklerinin/neye geldiklerinin. Diger fen bölümlerini yazanlar da neye geldiklerinin farkinda degil pek, çoğunun bilgisi yine xxx101/2 derslerinin ötesinde degil.

    Birkac olimpiyatci istisnayi saymazsak koc yazanlar cap yapmaya, boun yazanlar da bouna girdim mi koseyi donerim kafasiyla yaziyo malesef. Bilkent fizik de mbg de oldukca yukaridan aliyor, ama niyeyse bilkent mat henuz kesfedilmemis sekilde yillardir ayni siralamada.

    |
    |
    baband kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Binbaşı
    1357 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: The Killing Road

    Cevirileri oluyo ya bazi kitaplarin ondan demistim. Mühendislik kitapları ne alemde bilmiyorum ama çoğu fen ve mat kitabının palmede cevirisi mevcut mesela.

    Bana yine de garip geliyor dersin turkce giderken kitaplarin İngilizce olmasi. Evet, ingilizce bilmek bu donemde sart ama sonucta ders turkce veriliyor, cocuktan o dersle ilgili bir ingilizce beklentisi yok yani. Boyle bi durumdaki cocugun İngilizce kitaptan sorumlu tutulması ve o ingilizce kitabın sorularini cozmesinin gerekmesi mantigima tam oturmuyor

    Ders kitabı ingilizce hatta hocanın anlattığı sunum bile ingilizce. Senin dediğin çeviri kitap ana derslerde var mat1 fizik1 gibi ünlü kitaplarda ama asıl mühendislik kitaplarında türkçe çeviri bulamazsın.
    Derste zatn bi mok öğrendiğin yok kitaptan bakarak yada youtubedan izleyip yapıyon. %100 türkçe okullarda belki kitaplarda Türkçedir ama bilemiyorum %30 ing bölümlerde ortam bu.
    Bide şöyle bir olay var dersin kitabı var ama bakan yok herkes notlardan çalışır genelde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 07kubi07 -- 10 Haziran 2021; 1:6:48 >
    |
    |




  • Yarbay
    2982 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: tıpadayıbirmatematikçi

    hocam o dediğinizde de iş bulma sorunu var ama bu yüzden mühendislik okumak daha mantıklı değil mi zaten fizik matematik kimya derslerini de görüyoruz

    evet katılıyorum ama underrated olduğunu düşünüyorum. yani aslında daha kolay iş bulunması gerektiğine ve mezunlarının sanılandan daha değerli olduğuna inanıyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 61gün -- 10 Haziran 2021; 1:15:33 >
    |
    |
  • Teğmen
    168 Mesaj
    quote:

    Orijinalden alıntı: The Killing Road

    Sanki boun veya koc fen fakultesinde yazanlar farkinda ne yapmak istediklerinin/neye geldiklerinin. Diger fen bölümlerini yazanlar da neye geldiklerinin farkinda degil pek, çoğunun bilgisi yine xxx101/2 derslerinin ötesinde degil.

    Birkac olimpiyatci istisnayi saymazsak koc yazanlar cap yapmaya, boun yazanlar da bouna girdim mi koseyi donerim kafasiyla yaziyo malesef. Bilkent fizik de mbg de oldukca yukaridan aliyor, ama niyeyse bilkent mat henuz kesfedilmemis sekilde yillardir ayni siralamada.

    Kocta çap yapmak cok kolay diye biliyorum, boğaziçi de dediginiz gibi. Bilkent özelinde çap yapmanın inanilmaz zor olmasını geçtim, zaten sadece matematik ve fizik bölümleri ikinci ana dal olarak seçilebiliyor. Yandal yapmak pek tabi mümkün ancak akademik olarak değeri o alana ilginiz olduğunu göstermekten ileri gitmez.

    |
    |





  • Türkiye'de mühendislik kitabı yazacak çapta adam olmadığını söylemeniz yanlış bence.

    |
    |
    07kubi07 kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Teğmen
    192 Mesaj
    Eski Kullanıcı Adı:
    NIGGA_BRUH



    bilgi eksiğin var belli ki bu konuda. almanyada yüksek lisans yapmak istiyorsan senelik 11k euro para göstermen gerekiyor bloke hesapta. yoksa gidemiyorsun direk. bunun 250 euroluk harçla alakası yok, ordaki geçiminle alakalı bir miktar.

    |
    |
    FireLordZuko kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Teğmen
    192 Mesaj
    Eski Kullanıcı Adı:
    NIGGA_BRUH



    bizim okulun öğrencisi gariban, ing kitapları alamaz çoğunluk. ben dönem başına 1 tane ing kitabı zar zor alıyorum orjinal olarak, o da 300-400 lira para yiyor. kitapların türkçeleri 100 lira ingilizceleri 300 lira şaka gibi bi durum.

    |
    |
    The Killing Road kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    287 Mesaj

    Turkce ve İngilizce kitaplar arasinda cok manasız bir fiyat farkı var cidden. Bizim ayrık mat kitabının turkcesi 120 130 lira filan, ingilizce basılı bulmak tr de neredeyse imkansiz, bi tek amazonda bulmuştum 2000 liraya. Su an baska bi sitede var 1000 lira, yine cok fazla. Mecburen 300 liraya kodun içindeki e kitabı kullandik 

    |
    |
    NIGGA_BRUH kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Teğmen
    192 Mesaj
    Eski Kullanıcı Adı:
    NIGGA_BRUH



    olgunlardaki palmenin üst katında aradığın ing kitapların çoğunu bulursun. ben ordan alıyodum hep ihtiyacım olan ing kitapları. ama dediğim gibi fiyatlar çok uçuk, 300 liranın altına temel ders kitabı bulamazsın.

    |
    |
    The Killing Road kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
  • Yüzbaşı
    287 Mesaj

    Orijinali varsa bi bakayim hocam, teşekkürler. Icimde kaldi çünkü basılı kitabı alamamak. Son çare bizim okulun getirmesini bekleyip alt dönemlere gelen kitapları alacağım artık 

    |
    |
    NIGGA_BRUH kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
Sayfaya Git:
Sayfa:
Reklamlar
pubg mobile uc
vp satın al
bankacılar
LOL RP Satın Al - LOL RP Yetkili Satış Sitesi
Bu sayfanın
Mobil sürümü
Mini Sürümü

BR2
0,328
1.2.165

Reklamlar
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.