Şimdi Ara

Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı ( PISA ) 2018 raporu açıklandı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
160
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı ( PISA ) 2018 raporu açıklandı




    Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından uygulanan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) 2018 sonuçları yayımlandı.

    Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) PISA 2018 sonuçlarına ilişkin ilk kez detaylı bir değerlendirme raporu hazırladı.

    Buna göre, OECD tarafından 15 yaş grubundaki öğrencilerin kazandıkları bilgi ve becerileri değerlendiren ve üçer yıllık periyotlarla yapılan uluslararası bir araştırma programı olan PISA araştırması, 15 yaş grubunda örgün eğitime devam eden öğrencilerin matematik okuryazarlığı, fen okuryazarlığı ve okuma becerilerini değerlendirmek ve ülkeleri karşılaştırabilmek için yapılıyor.

    Türkiye PISA araştırmasına 2003'ten bu yana katılıyor. PISA araştırmasına 2003 yılında 41, 2006 yılında 57, 2009 ve 2012 yıllarında 65, 2015 yılında ise 72 ülke katılım gösterdi. Bugün açıklanan PISA 2018 araştırmasına ise 79 ülke katıldı.

    PISA'da 2015'e göre puanlar yükseldi

    Türkiye'nin okuma becerileri alanında 2015 yılında 428 olan ortalama puanı, 2018 yılında 38 puanlık artışla 466'ya yükseldi. 2015 yılında 420 olan ortalama matematik puanı 34 puanlık artışla 454'e çıktı. Benzer şekilde 2015 yılında 425 olan ortalama fen puanı 43 puanlık artışla 468'e yükseldi. Üç alanda da puanların 2015 yılına göre yükseldiği PISA 2018 sonuçlarında en büyük iyileşme fen okuryazarlığında elde edildi.

    Matematik ve fen puanlarını OECD içinde en çok artıran ülke Türkiye oldu

    Türkiye tüm OECD ülkeleri içerisinde her üç alanda da puanlarını istatistiksel olarak anlamlı artıran üç ülkeden birisi oldu. Ayrıca Türkiye, matematik ve fen puanlarını OECD ülkeleri içerisinde en çok artıran birinci ülke, okuma puanını en çok artıran ikinci ülke oldu.

    Sıralama yükseldi

    PISA 2018 araştırmasına katılan ülke sayısı PISA 2015 araştırmasına göre artmasına rağmen Türkiye her üç alanda ülke sıralamasında daha üst sıralarda yer aldı.

    PISA 2015 araştırmasında okuma becerilerinde 50'nci sırada yer alan Türkiye, PISA 2018 araştırmasında 40'ıncı sıraya yükseldi. PISA 2015 araştırmasında matematik okuryazarlığında 50'nci sırada yer alan Türkiye, PISA 2018 araştırmasında 42'nci sıraya yükseldi.

    PISA 2015 araştırmasında fen okuryazarlığında 54'üncü sırada yer alan Türkiye, PISA 2018 araştırmasında 39'uncu sıraya yükseldi. Sıralamada en büyük iyileşme fen okuryazarlığında elde edildi. PISA 2015 sıralamasında üç alanın en düşük sırasında yer alan fen okuryazarlığı, PISA 2018 araştırmasında üç alanın en üst sırasında yer aldı.

    PISA 2018 sonuçlarına göre okuma becerileri alanında ülkelerin aldığı puanlar 340 ile 555 arasında değişti. 79 ülkenin bu alandaki ortalama puanı 453 olarak gerçekleşti. Türkiye bu alanda ortalamanın üzerinde aldığı 466 ortalama puanı ile katılan ülkeler arasında 40'ıncı sırada yer aldı.

    PISA 2018 sonuçlarına göre matematik okuryazarlığı alanında ülkelerin aldığı puanlar 325 ile 591 arasında değişti. 79 ülkenin bu alandaki ortalama puanı 459 olarak gerçekleşti. Türkiye bu alanda 454 ortalama puan ile katılan ülkeler arasında 42'nci sırada yer aldı.

    OECD ülkeleri içerisinde okuma puanını en çok artıran ikinci ülke olan Türkiye'nin ortalama matematik puanı 2003'den bu yana en yüksek düzeyine ulaştı.

    PISA 2018 sonuçlarına göre fen okuryazarlığı alanında ülkelerin aldığı puanlar 336 ile 590 arasında kayıtlara geçti. 79 ülkenin bu alandaki ortalama puanı 458 olarak gerçekleşti. Türkiye bu alanda ortalamanın üzerinde aldığı 468 ortalama puanı ile katılan ülkeler arasında 39'uncu sırada yer aldı. Böylece, Türkiye'nin ortalama fen puanı 2006'den bu yana en yüksek düzeyine ulaştı.

    Temel yeterlilik düzeylerindeki öğrenci oranları arttı

    PISA araştırmasında her üç alanda farklı seviyelerde yeterlilikler ölçüldü. PISA 2018 sonuçları 2015 sonuçları ile karşılaştırıldığında temel düzey becerilerdeki öğrenci oranlarının arttığı görüldü. Yeterlilik düzeylerindeki en fazla iyileşme yüzde 19,2'lik oranla fen okuryazarlığında kaydedildi. Her üç alanda da temel ve üst yeterlilik düzeylerindeki artış oranları artık Türkiye'nin PISA araştırmalarında iyileştirme evresine girdiğine işaret etti.


    Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı ( PISA ) 2018 raporu açıklandı:


    Dünya [simage]https://forum.donanimhaber.com/static/forum/img/emoji/m2.gif [/simage] Fen Bilim sıralaması Uluslararası ortalama: 458
    Türkiye
    [simage]https://forum.donanimhaber.com/static/forum/img/emoji/m2.gif [/simage] 468 - 39. sırada

    Dünya [simage]https://forum.donanimhaber.com/static/forum/img/emoji/m2.gif [/simage] Okuma Uluslararası Ortalama: 453
    Türkiye
    [simage]https://forum.donanimhaber.com/static/forum/img/emoji/m2.gif [/simage] 466 - 40. sırada

    Dünya [simage]https://forum.donanimhaber.com/static/forum/img/emoji/m2.gif [/simage] Matematik Uluslararası ortalama: 459
    Türkiye
    [simage]https://forum.donanimhaber.com/static/forum/img/emoji/m2.gif [/simage] 454 Puan - 42. sırada


    Kısaca; Türkiye tüm alanlarda ortalamanın gerisinde kaldı.

    http://www.bursadabugun.com/haber/turkiye-pisa-da-uc-alanda-da-performansini-artiran-tek-ulke-oldu-1215864.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkat -- 3 Aralık 2019; 14:30:13 >







  • Nedeni belli


  • Diyanet Bakanlığı'nın öğretmen alıp,atama yaptığı ve anaokullarında kurum görevlilerince arapça ders vermeye başlayacağı bir döneme giriyoruz.

    Ne kadar ileri gitmemizi bekliyorsunuz?
  • Hasbel kader Venezuella'dan Meksika'dan falan iyiyiz

    Edit; Merak ettim raporu buldum inceledim.

    Devamsizlik konusunda Gurcistan, Karadag, Suudi Arabistan ile beraber en tembel ulkeler biziz.

    quote:

    Student misbehaviour
    • On average across OECD countries, 21% of students had skipped a day of school and 48% of students had arrived late for
    school in the two weeks prior to the PISA test. In Georgia, Montenegro, Saudi Arabia and Turkey, at least one in five students
    had skipped school at least three times during that period.


    Matematik alaninda 2015'e gore yukselis ve iyilesme gosteren 13 ulkeden birisiyiz. 2003-20018 arasinda bircok 15 yasinda cocuk kaliteden odun vermeden orta okula baslamis.

    quote:

    Trends in performance
    • There were large differences between individual countries and economies in how their performance changed between 2015
    and 2018. For example, mean performance in mathematics improved in 13 countries/economies (Albania, Iceland, Jordan,
    Latvia, Macao [China], Montenegro, Peru, Poland, Qatar, the Republic of North Macedonia, the Slovak Republic, Turkey and
    the United Kingdom), declined in 3 countries/economies (Malta, Romania and Chinese Taipei), and remained stable in the
    remaining 47 participating countries/economies.

    • Between 2003 and 2018, Brazil, Indonesia, Mexico, Turkey and Uruguay enrolled many more 15-year-olds in secondary
    education without sacrificing the quality of the education provided


    Raporu merak eden icin raporun Link'i.https://www.oecd.org/pisa/Combined_Executive_Summaries_PISA_2018.pdf

    Birde asil soyle birsey aradim 2018 icin bulamadim. 2015 yilinda Turkiye'nin durumu.

    Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı ( PISA ) 2018 raporu açıklandı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Leipold -- 7 Aralık 2019; 13:1:54 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.