Şimdi Ara

Üç kapı artık tarih oluyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
1
Favori
880
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • AVRUPA’da otomobil tercihleri hızla değişiyor ve bir dönemin popüler 3 kapılı hatchback modelleri artık yavaş yavaş tarih oluyor.

    Özellikle gençler ve yeni evli çiftler tarafından tercih edilen 3 kapılı otomobiller bundan çok değil 7-8 sene önceye kadar çok popülerdi. Hemen hemen tüm Avrupalı üreticiler mevcut modellerine ek olarak 3 kapılı daha spor görünümlü otomobilleri de ürün portföylerine eklemişti.

    Ama Avrupa’da finansal krizden sonra tüketici tercihleri değişmeye başlayınca bu tip otomobillere olan talep de hızla gerilemeye başladı. Sabah Gazetesi’nden Ufuk Sandık da bu hafta benzer konuyu sayfasında işleyerek Global araştırma şirketi Jato’nun verilerine yer vermiş.

    SATIŞLARDA BÜYÜK DÜŞÜŞ
    Avrupa’daki satış raporlarına göre 3 kapılı otomobillerin toplam satışlardan aldığı pay 2007 yılında yüzde 15, 2009 yılında ise yüzde 17 ile rekor seviyeye çıkmıştı. Yani 2009’da Avrupa’da toplam 2.4 milyon adet küçük ve kompakt üç kapılı otomobil satışı gerçekleşmişti. Ancak, finansal kriz sonrasında tüketicilerin beklentileri ve öncelikleri değişmeye başladı. Tüketiciler üç kapılı modellerden yavaş yavaş uzaklaşırken, SUV araçlara olan talepte ciddi bir arktış yaşanmaya başladı. Bunun sonucunda da 2016’da üç kapılı otomobillerin pazar payı çok ciddi bir şekilde düşerek yüzde 6.3’e geriledi. Bu da 7 yıl önce 2.4 milyon adetlik bir pazarın 2016’da 961 bin adede gerilemesine yol açtı.

    KİMLER VAZGEÇTİ?
    Otomobil üreticileri de bu düşüşe kayıtsız kalmayarak radikal kararlar almaya başladı. Birçok üretici ürün gamından üç kapılı versiyonları çıkarırnken, küçük sınıfın popüler modelleri Renault Clio, Fiat Punto ve Nissan Micra’nın üç kapılı modelleri artık piyasada satıştan çekildi. Bu modeller sadece 5 kapılı versiyonları ile satılıyor.







  • bence 3 kapılı aracın kullanımı çok zor. bir kez typer, bir kez de clio rs sahibi olmuş birisi olarak bu zorluğu çok çektim. arkaya inmek binmek sorunluydu. 3 kapılı araçlara arkaya koltuk koymamak lazım.

    yeni hothatchlerin çoğu 5 kapılı üretiliyor. golf r, typer, focus rs, leon cupra, 308 gti



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iquique -- 4 Ekim 2017; 14:8:25 >
  • Eskiden c ve b segmentinde güçlü motorlu seçenekleri 3 kapı kasa tipi ile sunarlardı, performans isteyen insanlar için 5 kapı hb seçenek çok kısıtlıydı. Daha sonrasında üreticiler 5 kapılı hb modellere güçlü motorlar koymaya başlayınca, kullanışlılık avantajı olduğu için 5 kapıya yöneldi insanlar. 5 kapı gti,rs üretmesinler sadece 3 kapı gti,rs yapsınlar pazar payı tekrar yükselir ama üreticilerin işine gelmiyor tabi,maliyetleri düşürmek istiyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3 kapılı hatchbackler bir evin 2. ya da 3. arabası olmalı, çok çok acil durumlar haricinde arka koltuklar kullanılmamalı. Benim DS3'üm evin 2. aracı olduğu için çok fazla problem yaşamadım ama arkaya biri binmek zorunda kaldığında çok fazla söyleniyorlar.
  • Subaru brz gibi dogustan uc kapili olan araclarin amaci belli, tip olarak da cok guzeller.



    Ama clio, megane, leon, ceed gibi 4 kapi olarak uretilip arkadaki kapilarin iptal edilmesiyle 3 kapili olan araclari insanlar nicin alir hic anlayamadim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jeopol -- 5 Ekim 2017; 13:18:43 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • aman millet binmesin de ucuzlasın...
  • kalıp maliyetini düşürmek için üretici zaten kıstı, doğal olarak da tüketici 5 kapıya yönlenmek zorunda kaldı. bence trend kaymadı.
  • Ben şoför kapısının geniş olmasını seviyorum inip binmek daha rahat

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bitemedi

    Adamlar aynı kasa için hb,sedan,sw,crosover, bsuv,c suv, suv yaparken tarih olması imkansız
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.