Şimdi Ara

TUVTURK ve ruhsat yenileme oyunu (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
108
Cevap
4
Favori
54.987
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaş kafayı yememek elde değil. Araca LPG taktıdım, MMO'dan sızdırmazlık aldım, EK-1 doldurttum, TÜV'e muayeneye gittim, bu 4 koltuk muhabbetinden ağır kusur verdiler muayeneden geçirmediler.
    Adama dedimki bak bu doldurttuğum EK-1'de 5 koltuk yazıyor, sen muayeneden geçirince bu ruhsat zaten otomatik düzelecek, yok olmaz illa önce git orayı 5 koltuk yap, sonra bi daha randevu al bana gel sonra bi daha git değiştir ruhsatı dedi. Sinirden kendimi kesicem arkadaş, emniyetten randevu alayım dedim, anadolu yakasında ki tüm ilçe emniyetler 24 ve 25'i ne dolu, önümüzdeki haftada gözükmüyor.
    Allah topunun belasını versin arkadaş, sanki o ruhsatı benim beyanımla doldurdunuz!!!!!!




  • kalsit kullanıcısına yanıt
    Arkadaşlar yazdığınız tüm hatalar trafik tescil bölümlerinin hatası. 2004'ten önce eski tip ruhsatlar vardı onlarda sürücü hariç koltuk sayısı yazıyordu. Yeni tip tescil belgelerinde ise "koltuk sayısı"(sürücü dahil) yazıyor. Opel astra, ve diğer B segmentindeki araçların %90'ı 5 kişiliktir. Bunlar hep kusur Ulaştırma Bakanlığı kusur textine göre. Hemde Ağır Kusur bilginize. Yapacağınız şey Emniyet Müdürlüklerinde para vermeden bu hataları düzelttirmek. çünkü hataların hepsi Emniyet Md.lüğü Trafik tescil bölümlerinde yanlış yazılan ruhsatlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İA -- 3 Kasım 2013; 16:18:36 >
  • Bu milletin farı spot gibi uzun yolda kör oluyorum. Tuvturk buna bir el atsın ne öyle muayenede far ampulünü deüiştirip sonra geri takıyorarlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: İA

    Arkadaşlar yazdığınız tüm hatalar trafik tescil bölümlerinin hatası. 2004'ten önce eski tip ruhsatlar vardı onlarda sürücü hariç koltuk sayısı yazıyordu. Yeni tip tescil belgelerinde ise "koltuk sayısı"(sürücü dahil) yazıyor. Opel astra, ve diğer B segmentindeki araçların %90'ı 5 kişiliktir. Bunlar hep kusur Ulaştırma Bakanlığı kusur textine göre. Hemde Ağır Kusur bilginize. Yapacağınız şey Emniyet Müdürlüklerinde para vermeden bu hataları düzelttirmek. çünkü hataların hepsi Emniyet Md.lüğü Trafik tescil bölümlerinde yanlış yazılan ruhsatlar.

    Evet hata trafik tescilin hatasi ama konuyu dikkatli okursaniz gorursunuz ki cok kisinin basina su durum gelmis.

    1. TUV Turke gidilir ve baska bir sebepten dolayi ruhsat degisikligi gerekir Sase noda ki o ve 0 farki gibi
    2. Gidilir ruhsat degistirilir ama bu sirada yeni tip ruhsat oldugu icin 5 yazmalari gereken yere 4 yazarlar
    3. Tuvturke gidilir muayeneden gecilir, Tuvturk 5 yerine 4 yazilmis demez dese gidip hemen ruhsat duzelttirebilir para odemeden yanlsi yapmissiniz deyip. O sekilde gecirir
    4. 2 iki yil sonra tekrar muayeneye gidince bu sefer kardes burada 5 yerine 4 yaziyor denir.
    5. Tekrar ruhsat degistirmek icin para odenir.

    Yani buradaki olay su. Evet trafik tescil ruhsati yanlis yaziyor sonra TUVTURK bunu yanlis oldugu icin gecirmiyor Trafik tescil yeni ruhsat veriuyo ama bunun baska bir yerini yanlis yaziyor bu sefer. Sonra TUVTURK bu ruhsati yanlis olarak geciiryor. bir dahaki muayaende bu sefer bu yeni yanlisligi soyluyor ve degistiyor. Burada acik secik ortak olarak vatandasi dolandirmak var. Trafik tescil ve TUVTURk birlik olmus biri hata yapiyor oburu once gormezden gelip zamani geldiginde vatandasi geri yolluyorki vatandas her muayenede tekrar tekrar ruhsat parasi odesin.

    2 yil sonra emniyet mudurlugune bu ruhsat yanlis diye gittignizde 2 yil onceki olay nasil duzeltelim simdi oluyor. O zaman farketseydiniz duzeltirdik oluyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 3 Kasım 2013; 16:47:44 >




  • Hemican kullanıcısına yanıt
    Trafik tescil değiştirdiği ruhsatların harç bedellerinden Tüvtürk'e kar payımı veriyor. Ne demek işbirliği böyle bir şey yok. Ayrıca bu konularda çalışanlarında hiç memnun olmadığını belirtmek istarim. Ayrıca Tüvtürk'te yapılan muayenelerin kusurlarının textlerini Ulaştıma Bakanlığı düzenliyor. Ruhsatınızı elinize aldığınızda bu kadar forum takip edipte hala yanlışı farketmediyseniz kabahati kendinizde arayın, ben yine de diyorum ki Ruhsatı dolduran kimse hatayı o yapmıştır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İA -- 3 Kasım 2013; 17:07:41 >
  • gezginbur kullanıcısına yanıt
    UDHB 3 yıl önce far ayarlarının bozuk olmasını Hafif Kusur yaptı. 2 yıldır da orijinal olmayan (yükseklik ayarlayıcısı e far yıkama sistemi olmayan) xenon farlar AĞIR KUSUR. Ama bu işi Tüvtürk çözemez sonuçta otomobiller 2 yılda bir, diğer araçlar yılda bir Tüvtürk'e gidiyor. Adam muayeneden çıkar çıkmaz yine dandik xenon farlarını takıyor. Çözüm bunları yolda denetlemek. Biraz da eğitim şart. Bu yasaksa takmayacaksın kardeşim ama dinleyen yok ne çare.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: İA

    Trafik tescil değiştirdiği ruhsatların harç bedellerinden Tüvtürk'e kar payımı veriyor. Ne demek işbirliği böyle bir şey yok. Ayrıca bu konularda çalışanlarında hiç memnun olmadığını belirtmek istarim. Ayrıca Tüvtürk'te yapılan muayenelerin kusurlarının textlerini Ulaştıma Bakanlığı düzenliyor. Ruhsatınızı elinize aldığınızda bu kadar forum takip edipte hala yanlışı farketmediyseniz kabahati kendinizde arayın, ben yine de diyorum ki Ruhsatı dolduran kimse hatayı o yapmıştır.

    Artik ihale yapilirken mi boyle anlasilmistir nedir onu ben bilemem. Sonucta TUVTURK yanlis ruhsati once geciriyor sonra ki muayenede aa bu yanlis diyor.
    Sizce bu mantikli yanlissa iki yil once de yanlsiti neden gecti o zaman. O zaman yanlis oldugu soylense bedavay halledilebilecekken 2 yil sonra soylenince para odenmek zorunda kaliyor. Bir kisi de degil basina gelen bir cok insan var. Ben burada kasit ararim kimse bana aaa onlar da insan farketmemisler demesin.

    Hatayi ruhsati dolduran yapmis ama TUVTURKte hatali ruhsati muayeneden gecirmis. Herkes hatali.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 3 Kasım 2013; 19:06:42 >




  • 1. kez muayeneden geçemedikten sonra isteneni yapıp 2. kez muayeneye gidiyoruz. tekrar kalırsak paramız yanıyor mu?

    ben arka frenden kaldım. balata değiştirmek için sipariş verdim. haftaya takıp tekrar gideceğim.

    ayrıca motor no okunamıyor diyor. bakmaya fırsatım olmadı. ancak 3 yıllık aracın motor no neden okunmaz.

    son olarak ilk yardım çantasında reflektörüm var. ancak adam yok yazmış. çantayı tamamen açıp sermek mi gerekiyor?
  • Arkadaşlar öncelikle altı cizilmesi gereken şu ki tüvtürk te verilen kusurlar tamamı ulaştırma bakanlığı tarafından belirlenip her yıl değimekte ve güncellenmektedir.geçen yıl neden geçti gibi sorular çok mantıksız o zaman bir kez muayeneden geçen birdaha girmeyecekmi neden muayene ediliyor.veya bir yer hata yapmışsa o hataya devam mı etmesi gerekiyor
  • TUV-TURK

    "TURK" kısmına bir şey demiyorum.
    "TUV"un açılımı; Tacizci ucubelerin vicdansızlığı

    "TUV" ne ya ? Yazılışından meymenet yok zaten.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Azcık şans işi bu vize, teknikerlere hep iyi davranmışımdır, aracı almaya geldiklerinde ellerini sıkıp hal hatır sormuşumdur, işlerini zor olduğunu , söylemişimdir yüzlerine karşı. Bu davranışlarım sonucunda ;

    - Dizel aracın ruhsatında benzinli yazıyordu -ağır kusur geçti
    - Cam yıkama sistemi çalışmıyordu - ağır kusur geçti

    şans işi dediğim gibi. Birde köprüyü geçesiye kadar dayı muhabbeti :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dj_Gençkan -- 13 Kasım 2013; 12:52:44 >
  • Bugün sabah ümraniye dudulluda bende aracı muayeneye götürdüm
    Araç ağır kusur aldı koltuk yüzünden.

    Aracımda ruhsatta 5 kişi yazıyo, ama arkda 2 emniyet kemeri var ve 2011 muayene raparunda da koltuk 5 kişi yazıyo şimdi bu Angutlar 4 kişilik olması lazım dediler ve Trafik tescilden 4 kişilik yazdır gel dediler 1 ay içerisinde.

    Peki bu ruhsatı nerde değiştiricez arkadaşlar ve gerekli evraklar neler, En nefret ettiğim işlerde bunlar zaten



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kaleli58 -- 20 Aralık 2013; 20:00:38 >
  • Hemican kullanıcısına yanıt
    bimer'e yazar mısınız durumu , hatta trafik şubeye gidip dilekçe ile şikayet edilmeli
  • Lip Gallagher kullanıcısına yanıt
    "Technischer Überwachungs Verein" ALMANCA Teknik denetim Kurumu demektir. TÜV Almanya'da bu işi 60 yıldır yapıyor. TÜVTÜRK'ün %33 hissesine sahip olduğu ve birazda havası olsun diye verilmiş bir isim. Yoksa piyasada ve internette dolaşan asparagas haberlere göre TÜVTÜRK Almanların falan değil sapına kadar çalışanları falanda TÜRK oğlu Türktür bilgilerinize.
  • tuv firmasi guvenilirmi bilmiyorum ama isini yapiyor. gecerliligini koruyor, gelirsen muayeneni yaparim diyor zaten tekel kendisinde. buna ragmen muayenelerden gecmek isteyen bir yolunu bulur gecer, sonrasinda kafasina gorede dolasir. biraz dikkatlice etrafiniza bakarsaniz binler ornegini gorebilirsiniz. bir muayeneden (en fazla 1 gun) sonra 2 sene serbest. Bu yontem bence
  • Bir haftadır be de muayene eziyeti yaşıyorum. Ama bugün itibariyle muayeneden geçtim. Benim problem de koltuk problemiydi. Saçma sapan ordan oraya gittikten sonra nihayet bitti. Ben yapılması gerekenleri başıma gelenlerden yola çıkarak anlatayım:

    Eğer muayenede koltuk sayısından ağır kusur yerseniz.

    1 - Araç uygunluk kağıdındaki değerlerin kontrol edilmesi gerekiyor. Tabi akla ilk bu belgeye nasıl ulaşırım geliyor. Ancak beni kimse yönlendirmedi ve sizi de yönlendireceğin sanmam.
    a ) Belge eğer aracı 0 almışsanız size veilmiş olabilir. (polis memuru arkadaş bana biraz çıkışarak "Bunu size vermediler mi?" demişti. Tabi aracı 2. el adlığım için hiçbir fikrim yoktu.
    b ) Aracın ilk tescili yapılırken bu belge kullanıyormuş. Eğer aracın ilk tescilinin yapıldığı yeri biliyorsanız buradan isteyebilirsiniz veya burada gerekliyse ruhsat değişikliğini yapabilirsiniz.
    c ) Benim gibi farklı bir ilden araç almışsanız aracın yetkili servisinden bu bilgiyi talep edebilirsiniz (Onlar merkez ofislerinden bu bilgiyi talep ediyorlar)

    2 - Eğer ruhsattaki değerler ile uygunluk belgesindekiler birbirini tutmuyorsa ruhsatı değiştirmeniz gerekiyor. Bunun için 69,5 TL karşılığında belge değişikliğini yapıyorlar. Tabi nerede bunu yaptırabilirim derseniz eğer uygunluk belgeniz elinizdeyse her trafik tescil şubesinde (Beni once kayıtlı şubeye göndermeye çalıştılar ancak uygunluk belgesi elimde olduğu için farklı şubede yaptırmayı başardım. 2 dakikada yeni belgeyi teslim ettiler.
    Eğer belge elinizde yoksa ve başka şubeye gittiyseniz kaydınızın olduğu şubeye mail atıp bilgileri kontrol ettiriyorlar. Ancak ilk başta dediğim gibi kayıtlı şubeniz ilk kaydedilen şube değil ise bu belgeyi bulamayı size olumsuz döneceklerdir. Bu durumda yine servisten belgenin örneğini istemek en iyisi olacak gibi geliyor bana.

    Bu arada bu uygunluk belgesi nedir derseniz araç ile ilgili tüm teknik bilgilerini bulunduğu ve şasi numarasının da yer aldığı bir belge.

    Belki biraz karışık oldu ama umarım birilerinin işine yarar.
    Bir de TüvTürk ile ilgili herkes onları suçluyor ama biraz objektif olalım. Bu kontrolleri yaptıran bakanlık. Onlar sadece maşa. Evet ben de bazı muamelelerinden memnun değilim ama asıl sıkıntı devletin bir memurunun hata yapması, bir maşaya kontrol yaptırıp hatayı bulması, sonra da senden zaman ve para alarak bu hatayı düzelttirmesi.
    Herkese muayenede bol şans…




  • bu konuda magduriyeti yasayanlarin bi sekilde yetkilileri uyarmasi gerekiyor. benzer bir olay benimde basimdan gecmisti. 4 olan koltuk u 5 e cevirmislerdi.
    tuv ile ilgili baska komplikasyonlarda var bu arada; randevu ucreti, orjinal parcayi degistirmek zorunda kalmak, fren sorunlari gibi
  • Tüv Technischer Überwachungs-Verein, işini Almanya'da hakkı ile ve itina ile yapan bir şirkettir.Tuvtürk adını ilk duyduğunda kesin dedim türkler gene klılıfına uydurur bunu.. yazılanları okudukça şaşıp kalıyorum.. özellikle 0 rakamının O harfi ile karıştırılması (ya da tam tersi) Avrupa ve Amerikada hiçbir kıymeti olmayan ya da kriter olmayan motor numarası bulunamadı, okunamadı bahanesi de sinir olduklarım arasında. denetimlerin daha da sıkı olması şart. üzgünüm ama Tüvtürk bence başarılı değil. bu şirketin görevlileri( teknik eleman ya da memur) araç ile igili bilgileri hatasız olarak tespit etmek ve yazmak zorundadır. hele 4 ve 5 koltuk olayları tam komedi..
  • Ilk yil muayene 6 kusur 3.yil muayene 2 hafif kusur dun yap tirdigim muayene far ayari kusuru ilginç olan hic birinde ekstra işlem yapmadım hepsinde ayrı sonuçlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tüvtürk'ün Doğuş grubu ile bir alakası varmıydı?
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.