Şimdi Ara

TÜV Türk -randevu sistemi hizmeti 22 ilde (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.178
Cevap
4
Favori
253.408
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: chelick

    Angel far ve ledli stoplarda da sorun çıkartıyorlar mı?

    bende bunu merak ediyorum varmı deneyen bilen


  • Denizlideki TÜV yüzünden Nazillideki muayene istasyonu dolup taşmış... Orada yaşayan adama yazık...
    Bence saçma... Herkes desteklediğini söylemiş...
    Tonlarca polis var... Far ile sisi yakana yazsınlar cezayı... Farı ayarsız araçlar bakınca farkediliyor zaten... Akşamları durdursun, yazsın cezayı...
    2 senede bir yapılan muayene ile bunlar düzelmez...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: pirekare



    Denizlideki TÜV yüzünden Nazillideki muayene istasyonu dolup taşmış... Orada yaşayan adama yazık...
    Bence saçma... Herkes desteklediğini söylemiş...
    Tonlarca polis var... Far ile sisi yakana yazsınlar cezayı... Farı ayarsız araçlar bakınca farkediliyor zaten... Akşamları durdursun, yazsın cezayı...
    2 senede bir yapılan muayene ile bunlar düzelmez...


    sadece sis farı mı ?
    merceksiz çakma xenon farlar, soba borusu misali egzozlar,havalı kornalar
    simsiyah renkli camlar,arabanın yarı değeri kadar para harcanan
    dışarıda bile tahammül edilmezken içeridekinin nasıl dinleyebildiğini anlayamadığım
    müzik sistemleri...
    hangi birini düzeltecekler ? kim yapacak,nerde,ne zaman ??




  • quote:

    Orjinalden alıntı: gendarme


    quote:

    Orjinalden alıntı: pirekare



    Denizlideki TÜV yüzünden Nazillideki muayene istasyonu dolup taşmış... Orada yaşayan adama yazık...
    Bence saçma... Herkes desteklediğini söylemiş...
    Tonlarca polis var... Far ile sisi yakana yazsınlar cezayı... Farı ayarsız araçlar bakınca farkediliyor zaten... Akşamları durdursun, yazsın cezayı...
    2 senede bir yapılan muayene ile bunlar düzelmez...


    sadece sis farı mı ?
    merceksiz çakma xenon farlar, soba borusu misali egzozlar,havalı kornalar
    simsiyah renkli camlar,arabanın yarı değeri kadar para harcanan
    dışarıda bile tahammül edilmezken içeridekinin nasıl dinleyebildiğini anlayamadığım
    müzik sistemleri...
    hangi birini düzeltecekler ? kim yapacak,nerde,ne zaman ??






    bir de ön panjura monte ettirilmis gizli cakarlar ve siren sistemi vs. ne olacak, bende o araclarin akibetlerini merak ediyorum.




  • Gaziantepte birini bıçakladılar. Görevli laga luga yapmış. sonra adamlar biraz daha saygılı davranmaya başladılar. diye duydum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eXenic -- 26 Temmuz 2008; 11:25:31 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: eXenic

    Gaziantepte birini bıçakladılar. Görevli laga luga yapmış. sonra adamlar biraz daha saygılı davranmaya başladılar. diye duydum.

    iş o boyuta geldi sonunda..
    konuyu anladım da forumda güzel Türkçemizi düzgün kullanalım,
    koruyalım çabaları varken şu laga luga kelimesi pek hoş olmamış
  • @ gendarme: hoş değil ama vurguluyucu...

    arkadaşlar size başımdan geçen bir esprili olayı anlatayım.
    senelerden 1989, yer almanyanın söze değmez bir orta büyüklüğünde kasaba, o zaman 86 model saab 900 turbo sahibiydim. arabamı ilk defa (3 yaşında) muayeneden geçireceğim. bilenler bilir TÜV ün yanı sıra DEKRA diye bir kuruluş var. Herneyse burada arabamın muayenesi sırasında, iş geldi el freni kontrolüne. görevli silindirleri çalıştırdı, arka lastikler dönmeye başladı, frene bastı, göstergeler yerinden kımıldamıyor. yani anlayacağımız arabanın el freni sıfır etkinlikli. görevli iki üç kere denedi, yok, tık yok, ben başladım yavaş yavaş kıvranmaya - kendimi gülmiyeyim diğe zor tutuyorum. zaaten daha önce Saab a bindiğinde adam kontak anahtarının yerini bulamadı, ordan da koptum ben (yine bilenler bilir bu arabanın kontak anahtar yeri ön koltuklar arasında vites kolunun arkasındadır ve ayrıca direksiyon kilidi de yoktur, anahtarı çekmek için geri vitese atmak gerekiyor ve çektikten sonra vites geride kilitlenir). zavallım indi bana yöneldi ve dedi ki el frenim bozukmuş, bi baktırsaymışım gelmeden. ben de dedim ki nasıl olur sizin ölçme mekanizmanız hatalı olmalı. el freni düz yolda gayet iyi çalışıyor, ama bu arabayla el freni spin i atamazsınız çünkü el freni ön tekerlere hüküm ediyor... o an ikimizde başladık kahkahalarla yamulmaya. tekrar el frenini ölçmeye gerek duymadan geçtik muayeneyi...




  • guru68, dekrayi da TÜVü de almanyadan cok iyi biliyorum bende. simdiki sozume kimse alinmasin ama bazen ulkemizdeki gorevliler "vur diyince oldururler" denir ya, oyle oluyor sanki. oradaki insanlar hatalarini daha cabuk kabul edebiliyorlar gibime geliyor. bizde biraz daha zamana ihtiyac var gibi. veya bu gozlemim bizlerin daha cok suistimal etme aliskanligimizdan kaynaklaniyor (sozum meclisten disari).
  • artık cam filmi yaptırma hayallerim suya düştü..muayene istasyonunda tanıdık vardı ama oda artık yalan olacak desenize
  • Modifiyeler, cam filmleri vs. ne olacak şimdi ???
  • birkaç sene içinde gevşer gibime geliyor burasıda. gevşemek derken ortasını bulsalar çok güzel. hem kimse tehlike arzetmesin hem de kimsenin canını ufak tefek şeyler için sıkmasınlar. çok zor bişey mi istiyorum acaba.
  • Ben şahsen gevşemelerinden yana değilim,ancak eşitlik istiyorum.Tüm kamu araçlarınında aynı şekilde test edilmesini istiyorum,acaba % kaçı geçer,adam bulma tanıdıkla iş yaptırma devrinin sona ermesini istiyorum.Kısacası yanımdan geçen araçların bana ve sevdiklerime güven vermesini istiyorum.Adam yla bakmadan dalıyor ve durdurup çıkışınca frene bas kardeşim bu kadar kolay diyor neden,kusura bakmayın ama altındaki arabanın nasıl ilerleyebildiğine şaşarsınız vurduğunuz taktirde satsa sizin aracınızda ki hasarı ödeyemez,belediye otübüsleri aynı şekilde değilmi?Denetimler en sıkı şekilde,eşit ve insancıl bir biçimde yapılsın.
  • bu işin sonu ne olacak merak ediyorum.
    çok araç hurdaya ayrılır çok aracın masrafı çıkar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Ben şahsen gevşemelerinden yana değilim,ancak eşitlik istiyorum.Tüm kamu araçlarınında aynı şekilde test edilmesini istiyorum,acaba % kaçı geçer,adam bulma tanıdıkla iş yaptırma devrinin sona ermesini istiyorum.Kısacası yanımdan geçen araçların bana ve sevdiklerime güven vermesini istiyorum.Adam yla bakmadan dalıyor ve durdurup çıkışınca frene bas kardeşim bu kadar kolay diyor neden,kusura bakmayın ama altındaki arabanın nasıl ilerleyebildiğine şaşarsınız vurduğunuz taktirde satsa sizin aracınızda ki hasarı ödeyemez,belediye otübüsleri aynı şekilde değilmi?Denetimler en sıkı şekilde,eşit ve insancıl bir biçimde yapılsın.


    gevşeme derken ezik, çizik, koltuk kılıfı vs. gibi saçma sapan konularla insanların bezdirilmemesinden bahsetmiştim.




  • arkadaşlar bende sizler gibi ufak tefek modifikasyonlardan dolayı tedirginim. bu konuda bilginize sunmak istediyim bazı şeyler var.
    Ne yazık ki tekrar almanya da uygulanları karşılaştırmak istiyorum (canınızı sıkmak istemiyorum).
    Bir araca değişiklik yapıldığında belirli kategorilere yerleştirilmiş uygulamalar var.

    Örnek 1: Sis lambası eklemek (veya ikinci çift uzun far eklemek, ya da arka ledli stop)
    Almanya: Sis lambasının cam üstünde E2 sembolü bulunması lazım. bu demektir ki lamba denetimden geçmiş ve trafikte kullanılabilir. ayrıca trafik kanunlarında nasıl yerleştirileceği de yer buluyor (misal ana farlar altında, birbirinden asgari bitişikliği vs.vs.)
    Türkiye: Trafik polisi orjinal olmayan sis lambalarına ceza kesiyor (Yani aracın üreticisinden olmadımı). kendi başıma gelen olay.

    Örnek 2: Camlara film çekmek (aynı işlem sonradan takılmış spor direksiyonda)
    Almanya: Film ile beraber gelen denetim ve onay belgesi olmadımı ve filmin üstünde gereken semboller eksikse yasal olarak ilegal. bu belgeyi araç kağıtlarıyla beraber saklamak gerekiyor. Belgede hangi camlara takılabileceği açıklanmıştır (arka yanlar ve arka cam).
    Türkiye: bildiğimiz gibi.

    Örnek 3: Jant ebatını değiştirmek - kalın lastik takmak
    Almanya: Jantlarla beraber gelen denetim ve onay belgesi ile TÜV e gidip, aracın belgesinde değişikliği işletmek gerekiyor. böylece onay belgesi kağıtlara işlendiği için yanında taşımak gerekmiyor. belgede onaylanmış lastik ebatları kullanılmak zorunda.
    Türkiye: Jant ve lastik ebatları araç belgesinde yer almıyor...

    Örnek 4: her hangi belgesiz ve daha önce denetlenmemiş değişiklik (kurallar içine giriyorsa) faraza el yapımı egzos.
    Almanya: Çok masraflı olan ve tek bir araç için bu prosedürden geçmek pek yaygın değil. fakat yasal çerçeve içinde mümkün.
    Türkiye: duyduğuma göre böyle birşey bizde de var mış.

    Örnek 5: aracın rengini değiştirmek veya dekor yapmak (misal yanlara)
    Almanya: hiç bir zorunluluğa tabi değildir.
    Türkiye: araç belgesinde belirli olduğu için, değişikliği bildirmemiz ve değiştirmemiz gerekiyor. iki çift şerit arcın üstunden geçtimi ya da yanlara bir kuru kafa eklendimi (ister çıkartma olsun ister airbrush) logo ya giriyor.

    Örnek 6: Motor değiştirmek (aynı üretici, aynı güç)
    Almanya: Motor numarası belgelere yazılmadığı için her türlü açık. fakat güçlendirilmemiş olursa, aksi taktirde frenleri değiştirmek vs. gerekiyor, kağıtlara işleniyor - vergi dairesi o na göre vergi alıyor.
    Türkiye: araç belgesine işlenmesi lazım...

    bizim hayatımız burada gerçekten zor dostlarım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi guru68 -- 28 Temmuz 2008; 23:56:38 >




  • Yeni muayene yaptıranlar varsa yaşadıklarını yazabilirler mi.
    Son durum nedir acaba?
  • 2004 Model Volkswagen Polo marka otomobilim var, 2009un 6.ayına kadar muayenesi tamam ancak aldığım gibi söylüyorum...

    1.4 Basicline modelinde sis farı yok, sis farları eklenmiş..

    17 inch jant ve ince yanak lastik var..

    Xenon far var...

    Egsoz var ama öyle bağıran bişi değil...

    Sanırım hepsi sorun yaratacak ya :(
  • mersine muayneye gittim eski sistemdi arabayı soktuk şerefsiz memur herşeyi imzaladı sonra orda bi trafik polisi vardı bu nasıl geçiyo dedi arabanın egzos'u yüzünden aldı tekrar kağıtları son günüydü oranında çok sövdüm ama adama arayalım bakalım eski tip nereler kaldı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orjinalden alıntı: ottoman24

    Ben şahsen gevşemelerinden yana değilim,ancak eşitlik istiyorum.Tüm kamu araçlarınında aynı şekilde test edilmesini istiyorum,acaba % kaçı geçer,adam bulma tanıdıkla iş yaptırma devrinin sona ermesini istiyorum.Kısacası yanımdan geçen araçların bana ve sevdiklerime güven vermesini istiyorum.Adam yla bakmadan dalıyor ve durdurup çıkışınca frene bas kardeşim bu kadar kolay diyor neden,kusura bakmayın ama altındaki arabanın nasıl ilerleyebildiğine şaşarsınız vurduğunuz taktirde satsa sizin aracınızda ki hasarı ödeyemez,belediye otübüsleri aynı şekilde değilmi?Denetimler en sıkı şekilde,eşit ve insancıl bir biçimde yapılsın.


    gevşeme derken ezik, çizik, koltuk kılıfı vs. gibi saçma sapan konularla insanların bezdirilmemesinden bahsetmiştim.

    O konularda hemfikiriz arkadaşım,benim demek istediğim kamu,özel,şahıs tüm araçlar eşit bir şekilde denetlensin





  • Elazığ,Trabzon, Kırklareli, Tekirdağ, Gaziantep, Niğde, Denizli, Adana, Kırşehir, Kilis, Adıyaman, Karaman, Nevşehir, Sakarya, Yalova, İzmir, Siirt , Konya ve Şanlıurfa

    TÜVTURK istasyonlarının faaliyete geçtiği yukarıdaki iller arasında artık biri merkezde diğeri Kadirli ilçesinde
    olmak üzere 2 istasyon ile Osmaniye de katıldı...
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.