Şimdi Ara

TÜV Türk -randevu sistemi hizmeti 22 ilde (32. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
1.178
Cevap
4
Favori
253.406
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 3031323334
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hocam o 20 cm kamyona yapılan arkadan bir çarpmada arabadakileri öldürebilir, bence buna dikkat etmeleri çok gerekli.

    quote:

    Bugün yine bir arkadaşım TÜV Türk macerası yaşamış..

    Aracı muayeneye götürdüğünde aracının lastiklerinden 6'sı kabak sayılabilicek durumdaymış..Söylemişler ve yeni lastik alıp yeniden sıraya girmiş.
    Ardından sıra ona gelince tekrar içeri girince aracının kasasının uzun olduğunu,20 cm kısaltmasını söylemişler..
    Zaten kamyoncunun para kazanabilmesi için aracının kasası büyük olması lazım,kasayı 20 cm kısalttırmak mantıksızlıktan başka hiçbirşey değil..
    Bu kadar katı olunmaması lazım..
  • vallahi çok güzel konu olmuş.. önceden de bakmıştım, aklıma takılan sorunlar vardı, onları da hallettik.. son zamanda gidenler var mı ankaradan? sıra kalabalık vaziyetleri nasıl? bir de ücreti nereye yatırıyorduk? orada mı, vergi dairesinden miydi? karıştırdım..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Erzurum lu
    Ayrıca beni içeri davet etti adam koltuğa oturttu “hele şöyle lambalarını bir görelim” dedi ve 1. emir kipiyle sert komutlar verdi:
    - Uzun far
    - Kısa far
    - Dörtlü
    - Sağ sinyal
    - Sol sinyal
    - İçerden far ayarı yap bakim
    - Fren



    sorcam sorcam hep unutuyorum nedir bu yükseklik ayarı hikayesi, uzun ya da kısa yakmak için iki tane konumu var düğmenin bunun dışında brşey yok ki?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ormanci

    A.M.U. diğer adıyla Arda arkadaşım,

    2007 model 207 sahibiyim, aracıma sonradan Xenon taktırdım, aslında farlar mercekli değil ancak tesadüfi bir şekilde far ayarı vs. bakımından orijinalle birebir bir ışık dağılımı yakaladık, yani milleti rahatsız etmiyor, arkadaşlarımla da öndeki araba, karşıdan gelen araba şeklinde denedik.
    Farlara bakılırken mi bu durum göz önünde bulunduruluyor, yoksa sadece Xenon'un sonradan takılıp takılmadığı mı önemli? Gerçi zaten far yıkama ve otomatik yükseklik ayarı arıyorsunuz, büyük ihtimalle bundan ağır kusurlu sayılacak. Ağustos 2009'da muayenem dolacak, Xenonları söktürüp gideyim en iyisi boşuna bir daha yorulmayayım.



    ---bu xenon, far yıkama, yükseklik ayarlayıcısı konusunu kafaya takmayın HEPSİ HAFİF KUSUR
    ---kırılma açısınıda yakalamışsınız galiba. yakalamasanız da hafif kusur oda ayrı bir olay
    ---karşıdan gelen değilde far cihazında ve düz bir zemin (milimetrik dahi hata olmayacak) test yapsanız daha iyi olur size şekil çizmek isterdim ama vaktim yok iyi bir farcı kırılma açısının nasıl olması gerektiğini bilir


    birde ERZURUMLU arkadaşın yaşadıklarına üzüldüm hemen şikayet etsin şirket kalite üzerine çalışmaktadır yani müşteri memnuniyeti önemlidir birde devlet araçkarına ayrıcalık diye bir olay yok belediyeler araçlarına bakım için ek ödenek istemeye başladılar birde isim vermeyim bir devlet kurumunun araçları hiç geçmedi hepsi tekrara geldi. hususi resmi ve ticari araç arasında hiç bir fark yoktur SADECE İTFAYE, AMBULANS, POLİS EŞLİĞİNDE GELEN ZORUNLU MUAYENE VE ÖZÜRLÜ ARAÇLARINA SIRA ÖNCELİĞİ VARDIR, SIRA ÖNCELİĞİ DIŞINDA KİMSEYE HİÇ BİR AYRIM YAPILAMAZ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi arda38 -- 25 Aralık 2008; 0:01:29 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orjinalden alıntı: Erzurum lu
    Ayrıca beni içeri davet etti adam koltuğa oturttu “hele şöyle lambalarını bir görelim” dedi ve 1. emir kipiyle sert komutlar verdi:
    - Uzun far
    - Kısa far
    - Dörtlü
    - Sağ sinyal
    - Sol sinyal
    - İçerden far ayarı yap bakim
    - Fren



    sorcam sorcam hep unutuyorum nedir bu yükseklik ayarı hikayesi, uzun ya da kısa yakmak için iki tane konumu var düğmenin bunun dışında brşey yok ki?

    HER ARAÇTA YOK GENELDE 5 KONUM VARDIR ARAÇ BOŞ İKEN 0 KONUMU KULLANILIR DAHA SONRA SİZ ARAÇA YÜK BİNDİRDİKÇE 1, 2, 3, 4, 5, DİYE ARTIRIRSINIZ YERİDE DİREKSİYONUN SOLUNDA GÖSTEGELERİN BİRAZ ALTINDA OLUR BAZI ARAÇLARDA DİĞİTALDİR FAKAT GENELDE MEKANİKTİR




  • Ankara İvedikde aracımı muayene ettirdim. Sabah saat 8:30 da sıraya girdim. Saat 15:00 da sıra bana gelebildi. Saat 15:20 de işimi bitirebildim. Bir hatırlatma,son aracı 16:30 da alıyorlar.

    Muayene istasyonların sayısı arttırılmalı...
  • bu muayene ıslerını boyle bır kurulusun yapıyor olması gercekten cok guzel umarım kımseye hak gecmeden ıslerını herzaman tıtızlıkle yaparlar

    bu sayede 2.el arac alacak olanlarında ıclerınde bı nebze 2. ele guven artımı olur

    eskiden allah a emanet olduğu ıcın bu ısler 2.el arac almak bır kabus halıne donusuyordu
  • quote:

    Orjinalden alıntı: arda38


    quote:

    Orjinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orjinalden alıntı: Erzurum lu
    Ayrıca beni içeri davet etti adam koltuğa oturttu “hele şöyle lambalarını bir görelim” dedi ve 1. emir kipiyle sert komutlar verdi:
    - Uzun far
    - Kısa far
    - Dörtlü
    - Sağ sinyal
    - Sol sinyal
    - İçerden far ayarı yap bakim
    - Fren



    sorcam sorcam hep unutuyorum nedir bu yükseklik ayarı hikayesi, uzun ya da kısa yakmak için iki tane konumu var düğmenin bunun dışında brşey yok ki?

    HER ARAÇTA YOK GENELDE 5 KONUM VARDIR ARAÇ BOŞ İKEN 0 KONUMU KULLANILIR DAHA SONRA SİZ ARAÇA YÜK BİNDİRDİKÇE 1, 2, 3, 4, 5, DİYE ARTIRIRSINIZ YERİDE DİREKSİYONUN SOLUNDA GÖSTEGELERİN BİRAZ ALTINDA OLUR BAZI ARAÇLARDA DİĞİTALDİR FAKAT GENELDE MEKANİKTİR


    anladım demek ki benim için gereksiz bir ayrıntı




  • Önemli bir uyarı;

    DOBLO, CONNECT, KANGO, PARTNER, TRANSPORTER gibi araçlardan çift sıra koltuklu olup arkada camları olanlar ruhsatlarında "ÇİFT SIRA KOLTKLU CAMLI VAN" yazıp yazmadığına baksınlar yoksa problem yaşayabilirer. Benim yaşadığım gibi. Sıfır aldığımız Cennect Kombi van için Ruhsatında Camlı Van yazması gerektiği söylendi. Ağır kusur olarak belirtildi.

    Yarın ruhsatı değiştirmeye uğraşacağım. Eğer aracınız Yukardaki gibi ise ve "ÇİFT SIRA KOLTUKLU CAMLI VAN" ibaresi yoksa muayeneden önce ruhsatınızı düzelttirin...
  • birazdan ewden cıkıp dudulludaki istasyonun yolunu tutacam. yukarıda bi ark telaş yapmaya gerek yok falan demiş pendikdeki istasyona giden.gelsinde dudullunun halini gorsun saat 12de gittim ve 2km araç kuyruğu vardı.ilerlediginide gormedim. bakalım şimdi bu saatte gidince ne farkedicek
  • Bugün yaşanmış taze bir tecrübe ;
    Dün gece 22 gibi evime de pek uzak olmayan Ankara Eryamandaki Tüv istasyonuna gittim (amacım öncelikle yerini bulmaktı) O sırada 5 araba sıradaydı ve o anda 2 araba daha geldi. Basit bir öngörüyle herkes geceden sıraya giriyor, kesin akşama doğru burası rahatlıyordur diye düşünerek bugün saat 15 de Eryamandaki Tüv istasyonuna gittim. Tahminim kısmen doğru çıktı, kilometrelerce kuyruk yoktu, yaklaşık 100 araba falan vardı önümde. Toplam 2.5 saatlik bir beklemenin sonucunda sıra geldi, 15-20 dk lık bir incelemenin sonucunda raporu alabildim.
    - Vergi borcu yoktur yazısı götürmüştüm ama ona gerek olmadı. Sistem çalışmadığında (ya da bazen karışıklık olup vergi borcu görünüyormuş) gerekebilir diye o belgeyi istiyorlarmış.
    - Onun haricinde muamele iyi
    - İlk yardım çantası içeriğim yetersizmiş, hafif kusur
    - Bir de araçta lpg vardı. Stepne sabitlenmemiş diye hafif kusur yazmışlar, başka sorun yok.




  • sabah 6da ewden cıktım 6bucukta dudullu kadosan içersindeki tüv istasyonundaydım.sagda solda polisler arabaları sıraya sokuodu.sabahın 6bucugu ben onumde az sıra wardır die bakınaya cıktım ve eflaketi o zaman gordum. sabahın 6bcugunda onumde 500 araç wardı. dedim olamaz imkansızki insanlar 1 gece onceden arabalarını bırakıp ewlerine gitmişler..

    orda isyan bayragını cekip rotamı şileye cewirdim,nası olsa dur kalk ile aynı benzin parasını yakacaktım.kadosandan şile yoluna gecicekken aklıma samandıra geldi.dedim bi şansımı deneyim.bi kaç kişiye sorduktan sonra samandıraki tüv istasyonuna ulaştım.saat 7bucuk gibiydi.kuyruk kadosana gore az geldi ve sıramı beklemeye başladım.bekledim bekledim bekledim...

    sıra bana geldi aracı teslim ettim. bu sırada istasyon 10 görevli varsa 2si asabi,2si sakin,geriye kalan 6 kişininde ne yapacagı belli olmuodu.kimisi didik didik ilk yardım çantası içinde olması gereken el fenerine kadar sorgularken kimiside kolaylık gösterdi..

    aracı geçen hafta yetkili serviste yıllık bakıma sokmuştum yagsı falan balataları deişti komple..

    muayne sonucu raporda ise motor yag akıtma oldugu,şanzımanda yağ akıtma oldugu yazıodu.bunlar hafif kusurlu sayılmakta ama ben sinir oldum daha gecen hafta bakıma soktugum arabanın bu 2 problemle karşıma cıkması canımı sıktı ve hemen servise teli caktım dedim böle böle muaynede bakan arkadaş böle rapor werdi dedim.abi arabayı getir bakalım dediler..gitti servise problem yok terleme yapmışş dedilerki arabanın ilk sahibi olmakla beraber 8 yıldır hiçbirzaman bu tarz problemide olmamıştı.

    nese 7bucukta girdigim samandıra istasyonundan 12bucukta işlemlerim tamamlanmış olarak cıkabildim.hadi ben öğrenciyim ama işi gücü olanlar ne yapıcak cok merak ediyorum




  • merhaba. dostum bizim araç 98 model mazda.Ankara da yaşıyorum. ön sağdan bir kazası haricinde bı değişeni falan yok. LPG uygulattık işletmeye gidecem. lastikler pek iyi değil birde egzsot muayenesi geçmiş. hülasa beni böyle basit şeyler için uğraştırılarmı yoksa kalkıp kırıkkale veya sivrihisar mı gideyim?
    ha birde benim araç 01 plaka. bu tüvtürk de sorun oluyormu?





    quote:

    Orjinalden alıntı: worms

    Bugün yaşanmış taze bir tecrübe ;
    Dün gece 22 gibi evime de pek uzak olmayan Ankara Eryamandaki Tüv istasyonuna gittim (amacım öncelikle yerini bulmaktı) O sırada 5 araba sıradaydı ve o anda 2 araba daha geldi. Basit bir öngörüyle herkes geceden sıraya giriyor, kesin akşama doğru burası rahatlıyordur diye düşünerek bugün saat 15 de Eryamandaki Tüv istasyonuna gittim. Tahminim kısmen doğru çıktı, kilometrelerce kuyruk yoktu, yaklaşık 100 araba falan vardı önümde. Toplam 2.5 saatlik bir beklemenin sonucunda sıra geldi, 15-20 dk lık bir incelemenin sonucunda raporu alabildim.
    - Vergi borcu yoktur yazısı götürmüştüm ama ona gerek olmadı. Sistem çalışmadığında (ya da bazen karışıklık olup vergi borcu görünüyormuş) gerekebilir diye o belgeyi istiyorlarmış.
    - Onun haricinde muamele iyi
    - İlk yardım çantası içeriğim yetersizmiş, hafif kusur
    - Bir de araçta lpg vardı. Stepne sabitlenmemiş diye hafif kusur yazmışlar, başka sorun yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Akustik -- 28 Aralık 2008; 4:31:38 >




  • Bugün ben de muayenemi yaptırdım. Aracım 1999 Citroen Xsara.

    Sabah 4'de kimse yoktur diyerek Ankara İvedik muayene istasyonuna gittim. Ancak daha erken gitmeliymişim. 90. sırayı ancak alabildim. Diğer şöförlerle birlikte ateş yakarak ısınmaya çalıştık. Öndeki araçların bir kısmının muameleci yada karaborsacı her neyse o amaçla sıraya sokulduğunu gelir gelmez anladım. 20 sırayı satmaya çalıştılar, ama sabah 4'de gidip de parayla sıra satın alacak halim yoktu. Neyse.


    Araç muayeneye girdi. Muayene sonunda görevli şasi numarasının ruhsatta hatalı işlenmiş olduğunu belirtti. Daktilo harflerinden biri yanlış basılmış. Bu ağır kusura girer, ancak ek-1 belgesi getiririm diyorsanız bekleteyim dedi. Ordaki muamelecilerden 15 YTL'ye Ek-1 hazırlattım. Ek-1 üzerinde hafif kusurlu olarak muayenem tamamlandı. Ruhsatı değiştirmem gerektiği ve emniyete 100 YTL civarı para ödemem gerektiği belirtildi. Ki o ortamda benden başka araçlarda da benzer ruhsat hataları çıkmıştı ve emniyetin zamanında düzgün hazırlamadığı ruhsatlar yüzünden şimdi biz ruhsat parası ödemek durumunda kaldık.

    Aracımdaki hafif kusurlar
    Kısa far hüzmesi ayarsız
    Plaka aydınlatma işlevini yerine getirmiyor
    Yangın söndürme tüpünda tarih barkodu yok
    Motorda yağ kaçakları

    Ayrıca belirtmek isterim ki, sıra çilesi haricinde içerideki teknisyenlerin ilgisi ve yaklaşımı gayet güzel. Kibar ve iletişim kurmayı bilen insanlar, sorulara yanıt veriyor ve yol gösteriyorlar.

    Dipnot : Bugünlerde çokça kişinin başına geliyor gibi görünüyor. Şasi numarası nedeniyle Ek-1 belgesine muayene kaydı yapılınca ruhsatın işlenmesi ve muayenenin ruhsata geçirilmesi ne şekilde oluyor. Bir de bugünden itibaren emniyete ruhsat işleri için gitmem için bir süre var mı? Yani şu kadar süre içinde ek-1 ile muayenesi tamamlanan kişiler emniyete başvurmalıdır diye belirtilmiş bir kural var mı? Yoksa bu belge ile de devam edebilir miyim bir süre?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CarpeNoctem -- 27 Aralık 2008; 13:06:10 >




  • ek 1 belgesini bende 10milyona aldım ama şöförler birliginde 50kuruşa weriolarmış bilginize sunulsun.
  • Hafif kusur aldım,aracım 2008 model...

    Sol far biraz aşağıya bakıyormuş.. Farketmedim hiç.
  • Benim muayene 25 Haziran'da doluyor ama ben son güne bırakmak istemiyorum. Ne kadar önce gidebiliyoruz istasyona? Atıyorum 15 gün önce gidebiliyor muyuz?
  • 26 Aralık ta saat 10:00 da İstanbul Sultanbeyli deki muayene istasyonuna gidip kuyruğa girdiğimde önümde yaklaşık 150 araç vardı. Ben bunun çok fazla olduğunu düşünürken Dudullu dan buraya gelenler, bu kuyruğun hiç bir şey olmadığını, orada kuyruğun 2 km. yi geçtiğini ve muayene yaptırma şansı olmadıklarını düşündükleri için buraya geldiklerini ifade ediyorlardı.
    Saat 14:00 civarı numara alabildim ve 15:45 de aracımın muayenesi tamamlandı.
    Yaklaşık 6 saat araç muayenesi için bekledim.
    Allahtan aracımda ağır kusur olarak nitelenen hiç bir şey çıkmadı.
    Eğer çıksaydı bir de onları tamamlayarak tekrar numara alıp beklemem gerekecekti ki bu da nerden bakılırsa 2 - 3 saat daha beklemek zorunluluğu getiriyor.
    Bu da gittisi geldisi ile bir iş gününün heba olması anlamını taşıyor.
    Benden çok önce sıraya girip kornası ahenkli çalmadığı gerekçesi ile ağır kusurlu sayılan bir aracın sahibi sonuca ne kadar itiraz edip tartıştıysa da gidip yeni bir korna taktırak gelip kuyruğa girmeden tekrar numara aldı, ben işimi halledip çıktığımda o hala sıranın kendisine gelmesini bekliyordu.
    Tavsiyem eksikliklerinizi giderdikten sonra muayene istasyonuna gitmeniz şeklinde eskisi gibi düşünüp bir şey olmaz ya mantığı ile giderseniz sonuçlarına katlanmak durumunda kalırsınız.
    İstasyon çalışanları gayet saygılı ve nazik davranıyordu ben kendilerinde bir kusur göremedim.
    Yalnız bir şey dikkatimi çekti.
    Önümde bulunan 150 araç ve benden sonra kuyruğa girmiş olan bir o kadar araç içinde bir tane taksi yoktu.





  • quote:

    Orjinalden alıntı: tuti

    26 Aralık ta saat 10:00 da İstanbul Sultanbeyli deki muayene istasyonuna gidip kuyruğa girdiğimde önümde yaklaşık 150 araç vardı. Ben bunun çok fazla olduğunu düşünürken Dudullu dan buraya gelenler, bu kuyruğun hiç bir şey olmadığını, orada kuyruğun 2 km. yi geçtiğini ve muayene yaptırma şansı olmadıklarını düşündükleri için buraya geldiklerini ifade ediyorlardı.
    Saat 14:00 civarı numara alabildim ve 15:45 de aracımın muayenesi tamamlandı.
    Yaklaşık 6 saat araç muayenesi için bekledim.
    Allahtan aracımda ağır kusur olarak nitelenen hiç bir şey çıkmadı.
    Eğer çıksaydı bir de onları tamamlayarak tekrar numara alıp beklemem gerekecekti ki bu da nerden bakılırsa 2 - 3 saat daha beklemek zorunluluğu getiriyor.
    Bu da gittisi geldisi ile bir iş gününün heba olması anlamını taşıyor.
    Benden çok önce sıraya girip kornası ahenkli çalmadığı gerekçesi ile ağır kusurlu sayılan bir aracın sahibi sonuca ne kadar itiraz edip tartıştıysa da gidip yeni bir korna taktırak gelip kuyruğa girmeden tekrar numara aldı, ben işimi halledip çıktığımda o hala sıranın kendisine gelmesini bekliyordu.
    Tavsiyem eksikliklerinizi giderdikten sonra muayene istasyonuna gitmeniz şeklinde eskisi gibi düşünüp bir şey olmaz ya mantığı ile giderseniz sonuçlarına katlanmak durumunda kalırsınız.
    İstasyon çalışanları gayet saygılı ve nazik davranıyordu ben kendilerinde bir kusur göremedim.
    Yalnız bir şey dikkatimi çekti.
    Önümde bulunan 150 araç ve benden sonra kuyruğa girmiş olan bir o kadar araç içinde bir tane taksi yoktu.





    saat 7de kuyruğa girdim bende dudulludan gelip..12de cıkabildim.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: sofokles2000


    Benim muayene 25 Haziran'da doluyor ama ben son güne bırakmak istemiyorum. Ne kadar önce gidebiliyoruz istasyona? Atıyorum 15 gün önce gidebiliyor muyuz?

    Bir önceki muayene tarihini geçmemek koşuluyla istediğiniz tarihte gidebilirsiniz. Ancak bir sonraki muayene tarihlerinizi geri çekmiş olursunuz. Bu nedenle çok erken gitmenizi önermem. İki üç gün önce gitmek yeterlidir sanırım.
  • 
Sayfa: önceki 3031323334
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.