Şimdi Ara

TürkTelekom tarafından YALVARTILIYORUZ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
126
Cevap
1
Favori
7.838
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
14 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar herkese merhaba,

    Öncelike forumda 2005 yılından bu yana yazacağım belki de en uzun yazı olacağını belirterek, sonuna kadar sabırla okuyan ve bu başlıktaki yazımı sosyal medya hesaplarında bana destek olmak ve çevrelerindekileri bilgilendirmek amacıyla paylaşacak, başlığı forumda üst sıralarda tutmak için yorumlarını eksik etmeyecek tüm arkadaşlarıma en içten teşekkürlerimi sunuyorum.

    Malesef çok uzun süredir çözüm üretemediğim bir konu olduğundan dolayı buradan tüm detayları ile paylaşmamın hem benim için, hem de Türktelekom ile benzer duruma düşen tüm mağdurlar için faydalı olacağını düşünüyorum.

    Geçtiğimiz Mayıs ayının başında İstanbul/Sancaktepe'ye bağlı Meclis Mahallesinde yeni yapılmış bir apartmana taşındım. Apartman yaklaşık 1 yıl önce tamamlanmış diye tahmin ediyorum. 28 yaşındayım ve bu yaşıma kadar bir çok semtte bir çok farklı apartmanda oturdum. Bugüne kadar 1 defa bile evimi taşırken "apartmanda telekom alt yapısı var mı" diye bir soru sormadım. Benim hatam olabilir.

    Apartmanda telekom alt yapısı olmadığını taşındığımızda öğrendim. Konuyu komşularla konuştuğumuzda bireysel olarak başvuruda bulunduklarını, ancak Türktelekom'un ne zaman alt yapı bağlayacakları konusunda bir bilgi iletmediklerini söylediler. Ben de ilk iş olarak, doğalgazı vs üzerime alırken telekoma bireysel yazılı başvuru yaptım. Sürecin daha hızlı ilerlemesi için tüm apartman sakinlerinden imza toplayıp götürdüm. Ancak Telekom Müdürlüğü'ndeki yetkili "Bulunduğumuz lokasyonla Pendik Bölge Müdürlüğü'nin ilgilendiğin, planların hazır olduğunu, ancak neden kimsenin gelmediğini bilmediklerini" iletti ve toplu dilekçemizi almadı. Pendik'e götürmemiz gerekiyormuş.

    Bunun üzerine bekleme sürecimiz başladı. Bu süre içinde önce sikayetvar.com üzerinden şikayet yazdım. Malesef kimse dönüş yapmadı. Dönüş olmayınca şikayeti Twitter'da birkaç kez paylaştım, birileri telefonla aradı ve Pendik Bölge'ye haber vereceklerini iletti, hiç bir gelişme olmadı.

    Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu üzerinden şikayet yazmaya başladım. Altyapı için muhattap bulamadığımı, bilgi alamadan beklediğimizi ve altyapının getirilmediğini yazdım.

    15.06.2016 tarihinde yazdığım şikayete aşağıdaki cevabı gönderdiler;

    "Sayın ***** *****,

    Size destek olma fırsatını bize sunmanızdan ötürü duyduğumuz memnuniyeti belirtmek isteriz.

    15.06.2016 tarihinde BTK kanalıyla iletmiş olduğunuz şikayetinize ilişkin tarafımızca inceleme yapılmıştır.

    Öncelikle yaşatmış olduğumuz olumsuz deneyim adına duyduğumuz üzüntüyü belirtmek isteriz.

    İlgili adreste alt yapı kaynaklı sorun bulunması sebebi ile hizmet verilemediği görülmüştür.

    Şirketimiz tarafından yürütülen çalışmalar planlama aşamasında olup, şebeke çalışmaları başvuru sırasına göre sırayla yapılmakta, sizin adresinize yönelik sahada yapılan somut bir çalışmanın bulunmadığı bilgisini paylaşmak isteriz.
    Hizmet talep etmiş olduğunuz adreste aktif bir telefon hattınız bulunmaması sebebiyle, tarafınıza fatura tahakkuk etmemektedir.

    Türk Telekom’a gösterdiğiniz ilgiye teşekkür eder, düşünce ve önerilerinizi bizimle paylaşmanızdan mutluluk duyarız.

    Saygılarımızla. "

    Fatura ile ilgil bir sorum olmadığı halde fatura kesilmeyeceği, sokakta çalışma olmadığı vs. yazılmış. Ben de alt yapının ne zaman geleceğini sorarak tekrar şikayette bulundum.

    Aynı cevap kopyalandı. Sorularımın hiç birine yanıt verilmedi. İnatla alt yapıyı ne zaman getirecekleri, sırayla değerlendiriliysa sıramın ne zaman geleceği, kopyalayıp yapıştırdıkları cevapta yazdıkları "alt yapı kaynaklı problemin" ne olduğunu sordum. Ancak firma sorularıma cevap vermek yerine aynı cevabı kopyalayıp yapıştırmaya devam etti.

    Şikayetimi Bimer ve Cimer üzerinden de 2'şer defa ilettim.

    Bugün geldiğim noktada BTK üzerinden ilettiğim cevapları neredeyse bire bir aynı, kopyala yapıştır 13 şikayet, henüz inceleme bekleyen ve büyük ihtimalle aynı şekilde sonuçlanacak 1 şikayet; sikayetvar.com üzerinde 2 şikayet, sosyal medyada ben ve yakınlarımın paylaştığı birkaç tweet, Bimer ve Cimer üzerinden ilettiğim 2 şikayet ile birlikte; muhattap dahi bulamadığımız ve internet ihtiyacımız olduğunda (şimdi olduğu gibi) cep telefonlarımızı modem olarak kullanarak geçirdiğimiz 3 ayı aşkın süre var.

    İlk başlarda sokakta alt yapı yok sanarken çevre binaların çoğunda alt yapı olduğunu öğrendim.
    Zaten yan sokaklarda da alt yapı var ve bilgisayarı açtığımda max %30 kapasiteyle bir sürü wifi modem görüyorum.
    Evimin 50-100 metre kadar uzağında yerde Türktelekom kapağı var. Apartmanın ankastre vs. herşeyi hazır.
    Kısacası sadece birkaç yetkilinin gelip apartmana telekom kablosu çekmesi için aylardır bekliyoruz. (Apartmana benden önce taşınan ve önceden başvuru yapan dairelerin de uzun süredir beklediğini ayrıca hatırlatmak isterim.)

    Televizyonda neredeyse her kanalda fiber alt yapı reklamını yapan firma, 2016 yılında İstanbul sınırları içindeki bir semtte bir apartmana alt yapı getirmiyor ve bizi yalvartıyor. Şehrin göbeğindeyim demiyorum, ancak İstanbul dışında şehire 15 km uzaklıktaki köy evimde bile en az 20 yıldır telefon kablosu var. Fiber'i geçtim, bildiğimiz telefon kablosu için bekliyorum.

    Taşındığım gün elime bir kaşık alsam ve günde 5 kaşık toprak kazsam kabloları şimdiye kendim çekmiştim.

    Havadan internet, uydunet vs bir çok alternatifi araştırdım. İstanbul'da bireysel abonelikler için havan internet sağlayıcısı bulamadığım için bunu kullanamıyorum. Uydunet'in de bu semte hizmet vermediğini gördüm. 4.5G üzerinden internet sağlayan firmalar ise ortalama 20GB adil kullanım kotalı, kota aşımı sonrasında 96kbps'ye düşen internet paketleri için sizin şu an kullanmakta olduğunuz 50GB AKK'li internet ile aynı parayı veya fazlasını 12/24 ay taahhütle satıyorlar.

    Mecburen Telekom'un alt yapı getirmesini bekliyorum. Forum mantığına biraz aykırı olsa da önerilerinizi istemeyeceğim, zira bütün alternatifleri araştırdığımı düşünüyorum.

    Bu yüzden bu konunun olabildiğince insan tarafından duyulması, mümkünse yorumlarınızla forumda üst sıralarda tutulması ve sosyal medyada paylaşılması için desteklerinizi rica ediyorum.

    Alt yapı bir gün gelecek ve kısmetse buraya evdeki kendi internetimden bağlandığını yazacağım.
    Vaktinizi ayırdığınız, sabredip okuduğunuz ve destekleriniz için tekrardan teşekkür ederim.

    Herkese iyi akşamlar.







  • Beyler, TTNET değil sadece, Türk Telekom komple şirket olarak batıyor galiba. Bu kadar basiretsiz yönetim, Arap sermayesi ve cahil çalışanlar nihayetinde doğal sona yaklaştırdılar bu firmayı diye düşünüyorum. Türk Telekom Bireysel ve Kurumsal (farketmez) Online İşlem Merkezi komple hatalı. E-Fatura linkleri kırık. Her taraftan sorun fışkırıyor ve şikayet mesajlarınız otomatik yanıtlarla saçma sapan bir içerik ile yanıtlanıyor. Diğer birkaç aboneliğimizde de gördüğüm gibi bu firma bitmiş. Usülsüzlük, yolsuzluk ve din ticareti ile bu kadar.
  • Geçmiş olsun. İnterneti olan biriyle anlaşıp, kablosuz ağ taşımaya yarıyan ekipmanlar ile (ubiquiti gibi) bir başkasından interneti kullanabilirsiniz. Tabi bu devirde kim kime internetini verir, Allah korusun CB'na hakaret filan eder meder (interneti kullanan) hapsi boylar internet sahibi.
  • muratai kullanıcısına yanıt
    Interneti olan neden sorumlu oluyor ? Derki ben atmadim. Baskasina verdim interneti. Zaten pc ye ait bir numarada modemde gorunmuyor mu ? Hangi bilgisayardan attiklarinida biliyorlardir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • İşlemin hangi ip ve hangi cihazdan yapıldığı cihazın MAC numarası ile tespit edilebilir diye düşünüyorum, endişe edecek bir durum yok.

    Benim problem içinse malesef rica edebileceğim birini nasıl bulacağım bilmiyorum, zaten söylediğiniz gibi kimse paylaşmaya yanaşmayacaktır. Parası neyse verip almak varken böyle şeylerle uğraşmak zorunda kalıyoruz malesef...

    Teşekkür ederim desteğiniz için...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DhAk -- 16 Ağustos 2016; 9:36:31 >
  • DhAk kullanıcısına yanıt
    Web sitelerine sadece ip adresi gider,bir modeme bağlanan cihazlar aynı ip üzerinden internete bağlandıkları için bu pek mümkün değil.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • herkes bilmeyebilir interneti paylaştırmanın tehlikelerini. sen teklif et bence. 2 tane AP alacaksın, biri AP öbürü Client modda bağlancak. 3.cü cihazda ucuz 50-60 tl lik access point bile olabilir, o da kablosuz olarak aldığın interneti kayıpsız evinde dağıtacak.
  • Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar. Ben de malesef bir başkasının internetine ortak olmaya çok sıcak bakmıyorum. Süreç olması gerektiği gibi işlese bu problemi yaşamak zorunda da kalmayacağım, başkalarından internet dilenmek zorunda da... Bugün 2 şikayet daha yazdım, ikisine de telekomdan aynı cevap geldi. İletebileceğim daha üst bir kurum kalmadı sanırım, keyiflerini bekliyoruz kısacası...
  • Herkese merhaba,
    Bugün ilk defa Telekom'dan farklı bir yanıt aldım. Altyapı kategorisi yerine "Hizmet Kalitesi" konusunda açtığım şikayete aşağıdaki şekilde dönüş yaptılar;

    "Sayın ***** *****,

    Size destek olma fırsatını bize sunmanızdan ötürü duyduğumuz memnuniyeti belirtmek isteriz.

    24.06.2016 tarihinde BTK kanalıyla iletmiş olduğunuz şikayetinize ilişkin tarafımızca inceleme yapılmıştır.

    İletmiş olduğunuz şikayetlerinize ilişkin, bağlantı talebiniz ile ilgili söz konusu adreste Türk Telekom şebekesinin bulunmaması sebebi ile hizmet verilemediği bilgisini paylaşmak isteriz.

    Adresinize hizmet verilebilmesi adına ****/*** numarası ile revizyon çalışmalarının sağlandığı, yürütülen çalışmaların tamamlanmasına yönelik öngörülen bir tarihin bulunmadığı bilgisini paylaşmak isteriz

    Konu ile ilgili önceki şikayetinize ilişkin olarak 21.07.2016 tarihinde saat 13:01 ‘ de görüşme sağlanmış olup, şifahen de bilgi verilmiştir.

    Türk Telekom’a gösterdiğiniz ilgiye teşekkür eder, düşünce ve önerilerinizi bizimle paylaşmanızdan mutluluk duyarız.

    Saygılarımızla. "

    BTK aracılığı ile ilk şikayetimi 14.06.2016 tarihinde yapmıştım, 24.06.2016 tarihinde yazdığım bir şikayet de bulunuyor ama bu dönüş 17.08.2016 tarihinde yaptığım şikayete dönüş olarak yazıldı. Neden tarih farklı yazılmış anlamasam da, en azından bir şeyler yapmaya başladıklarını görmüş olmak güzel. Geçen 3 ay sonrasında farklı bir cevap almış olmak sevindirici, gelişme olması durumunda tekrar buradan aktaracağım. İnşallah bu aşamadan sonra da aylarca beklememize gerek kalmaz...




  • DhAk kullanıcısına yanıt
    Türksat çanak antenle uydudan internet hizmeti vermeye başladı bildiğim kadarıyla... Onu araştırdınız mı?
  • bu inşaat patlaması ile yeni evler çoğaldı, bunlar tam başbelası. en iyisi min. 10 senelik bir eve taşınmak. altyapıyı yıllar sonra ancak olur. en iyisi 20GB 4.5GB paket ile devam edeceksin.

    https://bireysel.turktelekom.com.tr/mobil/web/internet/Sayfalar/turk-telekom-mobil-wifi-tarifeleri.aspx
  • @SysEdit;
    Çok teşekkür ederim. Uydu üzerinden interneti araştırmıştım ancak bulabildiğim tek alternatif tooway'di. Malesef sınırsız tarife aşırı pahalı olduğu için bu alternatife yanaşamamıştım bile. Ama mesajınız sonrasında Turksat'ın da VSAT hizmeti vermeye başladığını gördüm. Henüz çok yeni sanırım, websitesinde tarife fiyatları veya başvuru şartları vs yazmıyor. Nasıl bir rezilliktir ki Türktelekom 50 metre kablo döşeyene kadar teknoloji gelişecek ve uydudan internet alacağım gibi görünüyor.

    https://www.turksat.com.tr/tr/uydu/hizmetler/vsat

    TurksatNet adıyla uydu üzerinden hesaplı internet hizmeti vereceklermiş. Mevcutta yalnızca kablolu tv alt yapısı üzerinden internet hizmeti verdikleri için başvuru yapamıyordum.
    Mail attım, yarın mesai saatleri içinde arayıp şartlarını öğreneceğim.

    @engink;
    20GB'lık pakete üye olmayı ben de çok düşündüm ama minimum 12 ay taahhüt vermem gerekiyor. O süre içerisinde alt yapı gelirse ihtiyacımın yarısını karşılayacak interneti kullanmaya mecbur kalacağım. Alt yapı birkaç ay daha gelmez ve TurksatNet işini de sonuçlandıramazsam mecbur bu alternatifi değerlendireceğim gibi duruyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DhAk

    @SysEdit;
    Çok teşekkür ederim. Uydu üzerinden interneti araştırmıştım ancak bulabildiğim tek alternatif tooway'di. Malesef sınırsız tarife aşırı pahalı olduğu için bu alternatife yanaşamamıştım bile. Ama mesajınız sonrasında Turksat'ın da VSAT hizmeti vermeye başladığını gördüm. Henüz çok yeni sanırım, websitesinde tarife fiyatları veya başvuru şartları vs yazmıyor. Nasıl bir rezilliktir ki Türktelekom 50 metre kablo döşeyene kadar teknoloji gelişecek ve uydudan internet alacağım gibi görünüyor.

    https://www.turksat.com.tr/tr/uydu/hizmetler/vsat

    TurksatNet adıyla uydu üzerinden hesaplı internet hizmeti vereceklermiş. Mevcutta yalnızca kablolu tv alt yapısı üzerinden internet hizmeti verdikleri için başvuru yapamıyordum.
    Mail attım, yarın mesai saatleri içinde arayıp şartlarını öğreneceğim.

    @engink;
    20GB'lık pakete üye olmayı ben de çok düşündüm ama minimum 12 ay taahhüt vermem gerekiyor. O süre içerisinde alt yapı gelirse ihtiyacımın yarısını karşılayacak interneti kullanmaya mecbur kalacağım. Alt yapı birkaç ay daha gelmez ve TurksatNet işini de sonuçlandıramazsam mecbur bu alternatifi değerlendireceğim gibi duruyor.

    uydudan internet kesinlikle ucuz olmaz. gelecekte yeni spot teknolojileri ile olabilir ama şimdi değil. boşuna vakit kaybetmeyin.




  • yarın görüştükten sonra karar vereceğim. fiyatı hiç bir yere yazmamışlar ama bir sitede 100tl'den başlayacağı yazıyordu. eğer öyleyse cidden pahalı olur ve hiç o işe girmeye değmez...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam son durum ne acaba bende 3 senedir port yok yalanıyla oyalanıyorum da :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ByBuCa

    hocam son durum ne acaba bende 3 senedir port yok yalanıyla oyalanıyorum da :D

    Hocam malesef hiç bir gelişme yok, hala bekliyoruz. Bimer üzerinden ilettiğim şikayete BTK dönüş yapmış, bana alt yapı hizmeti sunan yetkili firmaların listesini iletmiş.
    Oradan tek tek kendim ulaşmam gerekiyor sanırım.



    Başbakanlık İletişim Merkezi'ne (BİMER) yapmış olduğunuz başvuru ilgisi nedeniyle Kurumumuza yönlendirilmiş olup, başvurunuz incelenmiştir. Türk Telekom AŞ’nin altyapı sorunları nedeniyle hizmet alınamadığı hususundaki şikayet incelenmiştir. Kurumumuzca sabit telefon hizmeti, internet servis sağlayıcılığı, mobil telefon hizmeti vb. hizmetleri sunmak üzere yetkilendirilmiş işletmecilerin irtibat bilgilerinehttp://yetkilendirme.btk.gov.tr/Yetkilendirme/ adresinden erişilebilmekte olup, Kurumumuz tarafından hazırlanmış olan "Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliği" ve ilgili hizmete ilişkin ayrıca yayımlanan Tebliğler vb. diğer düzenlemeler kapsamında ise, yukarıda belirtilen işletmecilerin hizmet kalitesi açısından performansları ve genel durumu değerlendirilmektedir. Türk Telekom AŞ’nin altyapı sorunlarına tüm ülke sathında hizmet götürebilmesinin mümkün olamaması sebebiyle alt yapı hizmeti konusundaki taleplerin yukarıda adresi verilen işletmecilere de yapılması hususunda, Bilgilerinizi rica ederiz. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Tüketici ile İlişkiler Müdürlüğü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lotus Expeditor

    https://twitter.com/lotusexpeditor/status/767770943955562496

    Çok çok teşekkür ederim.
    Sizin tweet'e en azından yanıt vermişler. Sanırım beni tanıdıkları için artık tweet'lere bile dönüş alamıyorum.
    Önemli olan daha fazla insanın bu rezilliği görmesiydi, çok teşekkür ediyorum tekrardan.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DhAk

    quote:

    Orijinalden alıntı: ByBuCa

    hocam son durum ne acaba bende 3 senedir port yok yalanıyla oyalanıyorum da :D

    Hocam malesef hiç bir gelişme yok, hala bekliyoruz. Bimer üzerinden ilettiğim şikayete BTK dönüş yapmış, bana alt yapı hizmeti sunan yetkili firmaların listesini iletmiş.
    Oradan tek tek kendim ulaşmam gerekiyor sanırım.



    Başbakanlık İletişim Merkezi'ne (BİMER) yapmış olduğunuz başvuru ilgisi nedeniyle Kurumumuza yönlendirilmiş olup, başvurunuz incelenmiştir. Türk Telekom AŞ’nin altyapı sorunları nedeniyle hizmet alınamadığı hususundaki şikayet incelenmiştir. Kurumumuzca sabit telefon hizmeti, internet servis sağlayıcılığı, mobil telefon hizmeti vb. hizmetleri sunmak üzere yetkilendirilmiş işletmecilerin irtibat bilgilerinehttp://yetkilendirme.btk.gov.tr/Yetkilendirme/ adresinden erişilebilmekte olup, Kurumumuz tarafından hazırlanmış olan "Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliği" ve ilgili hizmete ilişkin ayrıca yayımlanan Tebliğler vb. diğer düzenlemeler kapsamında ise, yukarıda belirtilen işletmecilerin hizmet kalitesi açısından performansları ve genel durumu değerlendirilmektedir. Türk Telekom AŞ’nin altyapı sorunlarına tüm ülke sathında hizmet götürebilmesinin mümkün olamaması sebebiyle alt yapı hizmeti konusundaki taleplerin yukarıda adresi verilen işletmecilere de yapılması hususunda, Bilgilerinizi rica ederiz. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Tüketici ile İlişkiler Müdürlüğü

    "Türk Telekom AŞ’nin altyapı sorunlarına tüm ülke sathında hizmet götürebilmesinin mümkün olamaması "

    tam yalan, bu kurum devlet zamanında bunu sağlamak zorundaydı. sabit telefon altyapısı tüm yerleşim yerlerine sunulmak zorundadır. altyapı araplara kiralanmış olsada bu böyledir. Neredeyse hiç borcu olmayan şirketi 10 milyar TL borca sokup, taşınmazlarınıda kanunda yeri olmamasına rağmen satıyorlar. Kiracı evi satıyorr uyanınnn



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi power-pc -- 23 Ağustos 2016; 12:51:28 >




  • Hocam son durum nedir?

    Bende küçükçekmeceden-esenyurt mehmet akif ersoy mahallesine taşındım. Burdaki binaların %90 nı yeni yapıldığı için sokakta altyapı yok. Fakat bir üst sokakta internet altyapısı görünüyor. Dediğiniz gibi wifi i açtığımda %20-%30larda wifiler görünüyor. Başvurular için nasıl bir yol izlemem gerekiyor bilgi verirseniz sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihtilalVakti -- 30 Ağustos 2016; 15:22:25 >
  • hocam merhaba,
    malesef hiç bir gelişme yok. sürekli aynı cevabı göndermeye devam ediyorlar.
    btk üzerinden yaptığım en son şikayete kendi websitelerindeki uygulamadan ekran görüntüleri gönderdim. karşımdaki ve yanımdaki apartmanlarda alt yapı var ancak sadece benimkinde yok görünüyor. bulunduğum konumda telekom şebekesi yok diyip duruyorlardı, bu durumu açıklamalarını istedim. muhtemelen yarın yine aynı klasik cevabı gönderip şikayeti kapatacaklar ve ben tekrar şikayet yazacağım.
    sizin öncelikle semtinizdeki telekom müdürlüğüne imzalı dilekçe ile başvuru yapmanız gerekiyor. her apartman sakini kendi dilekçesini verirse daha etkili olabilir. sonrasında benim aylardır uğraştığım süreç sizin için de başlayacak.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.