Şimdi Ara

TürkNet Hız Problemi (Ana Konu)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
188
Cevap
4
Favori
8.246
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • #### Edit
    Sorun Ekim ayı itibari yani Kota herkes den kaldırıldığı zamandan beri düzeldi. Bir probleminiz olursa tecrübem ile yardımcı olmaya çalışacağım.
    #### Edit


    Mart 2017
    Merhaba . Türknet yaklaşık 1,5 aydır öğle ve akşam saatlerinde İl yada ilçe genel müdürlüklerindeki pop noktasının yetersizliğinden dolayı hızım düşüyor.
    Geceliğin saat 02:30 da test yaptığımda 60 megabit hız alınıyor fakat dediğim gibi akşam saatlerinde böyle bir hız hele birde eve arkadaş geldiğinde 2 kişi uğraşırken çekilmez oluyor .
    Tamam hat 120 desteklediği halde 100 değil 76 verildi . Burada hat sahibi Türk telekom olduğundan TürkNet'e bilgi olarak maksimum 76 olarak göndermiş olabilirler (maksimum hızı bölge TT görevlileri belirliyor diye biliyorum) 76 boşverin 1 gigabitlik porta sahip olan modemde 65 üzerine çıkamadım .gece 2,30 - 5 saatlerinde genelde 50 megabit çok yoğun olmayan saatlerde 30 megabit ama akşam 2-6 megabit arası dalgalı bir hız cidden insanı sinir ediyor.
    Türknet telfona aradığımda yada web üzerinde arıza kaydı bırakmam KESİNLİKLE ÇÖZÜM DEĞİL. Karşı taraf zaten konu hakkında bilgisi olmadığında arıza kaydı bırakıp geçiyor. Arıza kayıdı ilçe telekoma gidiyor ve oradaki adam hat değerlerine baktığında Modemden Fibrer saha dolabına olan bağlantının gayet sağlıklı olduğunu görüyor ve kullanıcı hatası olarak işaretleniyor.

    TürkNet Hız Problemi (Ana Konu)
    TürkNet Hız Problemi (Ana Konu)
    TürkNet Hız Problemi (Ana Konu)
    TürkNet Hız Problemi (Ana Konu)

    Mümkünse bir Türk net yetkilisi Muğlada artık yetersiz kalan noktayı ya güncellesinler yada yeni bir nokta oluştursunlar. Yukarıda bulunan resimler sorunun benden (FTTC tip 7 saha 22 ZTE vdsl port bağlantsının yapıldığı noktadan bilgisayarıma kadar olan kısım) kaynaklanmadığına dair kanıttır.


    11/04/2017 Çağrı merkizine tüm teknik detaylardan bilgilerden bahsettim ve geçmişe yönelik olan kanıtları doğrulattım. Çağrı merkezinin yönetim birimine aktardılar. Yönetim birimi Türknette olan bir arkadaşına iletecek sorunu arıza kayıdı ile sorunun çözülmediğini kendisi de gördü ve onayladı. Şuanda Türknette bulunan ekipten mail bekliyorum.

    13/04/2017 Yönetim birimi gerçekten Türknet ile iletişime geçmiş mi diye aradım ve mail ile iletişime geçildiği doğrulandı.
    27/04/2017 Çağrı merkezi tekrar arandı ve yetkililer toplantıda olduğundan geri dönüş sağlanmadı. Kendileri tekrar arıyacaklarını söylediler
    28/04/2017 Arayan olmayınca tekrar aradım Türknetin çağrı merkezi daha öncede olduğu gibi yine yoğunlukdan dolayı hatta kopmalar oldu ve yetkili ile olan görüşmemiz yarıda kesildi . Tekrar aradım ve yetkiliye bağlandım. Sorunu anlattım fakat 11/04/2017 aradığımda konuştum gibi arızanın Türknet taradında kaynaklanmadığını söyledi. Bende sistem üzerinde kablomda sorun olmadığını ve onlarında bunu onayladığını gördüm fakat sürekli sorunu benim bilgisayarımın ethernet kartına Ethernet kablosuna ve modeme atmaktan başka bir şey söylemedi.
    Bunun üzerinde kanıtları göndermek için mail adresi istedim ve musterihizmetleri@turk.net adresini verdi
    musterihizmetleri@turk.net mail adresine aşağıdaki mail yazıldı.

    ###############################################################################

    Merhaba
    Eylül 2016 dan beri Turknet yani tarafınızdan internet hizmeti almaktayım. Ocak ayında başlayan akşam saatlerinde internet hızımda düşmeler gerçekleşiyor.
    Bunun hakkında Ocak ayından bu yada tarafınıza gerekli bilgiler verilerek arıza kaydı açmaktayım.
    Çözüm merkeziniz basit bir ön tarama yaptığında herhangi bir yerde sorun gözükmediği ve iç tesisat ile alakalı bir problem olduğu söylenmekte.
    Kendim yurtdışında sunucu barındıran ve bu sunucular üzerinden veri çeken yükleyen birisiyim. Aynı zamanda Github ve benzeri geliştirici servislerinden yararlanmaktayım.
    Bu tür hizmetler ve çoğu internet bağlantısı Avrupa’da Amsterdam ve Frankfurt bulunan veri merkezleri ve IX (internet Exchange Point) üzerinden bağlantı gerçekleştirmektedir.

    Benim problemim Akşam saat 18:00 ile 01:00 arasında internet hızımın stabil olmamasıdır.
    Bu konu hakkında tarafımda şu araştırmalar yapılmıştır :

    Eve gelen internet hizmeti aldığım kablonun durumu oldukça sağlıklı.
    Kullanmış olduğum modem üzerinde herhangi bir yazılımsal veya donanımsal bir problem olmadığının kontrolü sağlanmıştır.
    Modem ile bilgisayarın arasındaki Kategori 5 UTP kablosu ( halk arasında Ethernet kablosu yada cat5 kablo olarak geçer) ile 1 Gigabit bağlantı sağlanmıştır. Problem olma riskine karşı farklı kablolar ile de denenmiştir.
    Modem arayüzünde bulunan Sinyal gürültü oranın 7 den sürekli olarak büyük olup olmadığı kontrol edilmiştir.

    Türknet yani sizin tarafınıza kontroller yapıldıktan sonra sorunun tekrardan devam ettiğini bildirdim.
    Bazı çalışanlarınız sorunun Türknet tarafından kaynaklandığını ve açılan arıza kayıtlarının bir çözüme ulaştırmadığını onaylarken bazı çalışanlarınız ise sürekli sorunu benim tarafımdan gerçekleştiğini söylediler fakat ben onlara teknik bilgileri verdikten sonra herhangi bir cevap veremediler ve maalesef çözüm üretemediler.

    Sorun devam edince kişisel olarak araştırmalara devam ettim.
    Saha dolabında kullanılan xDSL modülüne 1.2 Gigabit Gpon (Fiber Optik) bağlantı sağlandığı ve maksimum 64 port kabul ettiğini öğrendim. Bu saha dolabına bağlı kullanıcıların tümü aynı anda internet bağlantısını aktif olarak kullansalar 1200/64=18.75 megabitlik bir bağlantı yine de her durumda sağlanması gerekiyor. Sizlerin de bildiği üzere bu ekipmanlar çalışma zamanı boyunca %100 yük altına çok nadiren girerler. Ayrıca bildiğim kadarıyla saha dolabı üzerinde tüm portlar da dolu değil. Etrafımda internet hizmeti alana kullanıcılarda çok aktif olarak veri tüketimi gerçekleştirmediğini bildiğimize göre saha dolabı kaynaklı bir sorun bulunmuyor.

    Saha dolabı ile modemim arasında 60 Metre Hes 2007 Q2 Türk Telekom için üretilmiş olan kablo bulunuyor. Yukarıda da belirtiğim üzere modem üzerindeki hat değerlerim oldukça sağlıklı ve stabil. Bu konu hakkında sadece kendi yorumum değil Türk Telekom Fiber Kurulum ekibi ve Türk Telekom Altyapı planlayan ekip de bulunduğum lokasyonun çok iyi olduğunu ve sorunsuz bir şekilde yüksek hızlara çıkabileceğini bildirdiler. Hatta kendilerinden bulunduğum apartmana FTTB için hat çekmelerini talep ettim fakat saha dolabından zaten 100 Megabite yakın hız alacağımdan Ankara’nın projeyi onaylamayacağını söylediler.

    Bazı modemler üzerinde kullanıcılar için hız sınırlama özelliği bulunuyor . Benim modemimde de bu özellik bulunuyor . Kullanmış olduğum modem TPlink Archer VR 200 diğer model ismi ise AC750 . Modemin hız kısıtlama özelliği yazılımsal bir problem yüzünden belki akşam saatlerinde devreye giriyordur diye sistemi sıfırladım , sistem saatinde değişikliğe gittim ve sistem yazılımında güncelleme yaptım. İnternet üzerinde bu modemi kullanan kimse böyle bir sorun olduğundan bahsetmemiş ayrıca böyle bir sorun olmaz çünkü akşam saatlerindeki hız problemi dalgalı ve her zaman aynı saat de gerçekleşmiyor.

    Modem ile yerel ağa bağlı cihazlarında bir sıkıntısı bulunmuyor gayet 1 Gigabite kadar veri akışı gerçekleştirebiliyor.

    Asında sorunun benden kaynaklanmadığına dair yukarıda yazılı olanlar oldukça yeterli fakat çalışanlarınız bilerek kabul etmiyorlar ve bunun üzerinde bende sizlere kanıt gönderiyorum.
    http://www.speedtest.net/results?sh=f7e015233aff610e79aab647c1abc78e Burada geçmişe yönelik tüm hız testlerime ulaşabilirsiniz.

    Örnek olarak 27/04/2017 20:46 da Frankfurt Almanya ile gerçekleştirmiş olduğum bir hız testi http://www.speedtest.net/result/6253205976
    27/04/2017 20:47 da Amsterdam olan hız testimhttp://www.speedtest.net/result/6253209100

    Aynı gece saat 1:46 da Frankfurt olan hız testimhttp://www.speedtest.net/result/6253854782
    1:47 de Amsterdam olan hız testim http://www.speedtest.net/result/6253856213

    18:00 dan sonra hafif hafif kendi hissettiren problem 20:00 da bazı günler ortalama 3 megabit altına düşen bir hız erişimi oluyor. 2:00 yaklaştıkça hız problemi ortadan kalkıyor.
    Haftanın gününe göre saatlerde değişiklikler olabiliyor .
    Hız testi ortalama bir değer alıyor . örneğin 10 çıkan bir sonuçta bağlantı 20 ile 3 arası dalgalanıyor. Dediğim gibi benim hattımda herhangi bir sorun bulunmadığına göre bu dalgalanma bir network cihazının yetersizliğinden yada QOS yani Quality of Service hizmetlerinde öncelik olarak sonlarda bir öncelik atandıysa bu gibi durumlar gerçekleşebilir.

    Sorunu sadece ben yaşamıyorum. Sorunu sadece ben yaşasam bu kadar üstüne gitmezdim fakat aynı benim gibi Türknet’ e geçiş yaptıktan sonra akşam saatlerinde hız problemi yaşayan kullanıcılar gördüm.

    Sorunun olabilecek sebepleri
    • MSAN cihazı size yönledir me yaparken yetersiz kalıyor olabilir
    • Bağlı olduğum ilde bulunan hizmet noktanız yetersiz kalıyor olabilir yada size hizmet veren firma ihtiyaçlarınızı bilerek karşılamıyor olabilir.
    • Sistemlerinizde kullanıcılara hizmet dağıtımı yaparken bir sıkıntı olabilir.

    Gerekli kanıtlar sizin de göreceğiniz üzere tarafınıza açıkça sunulmuştur. Sorun kullanıcı taraflı değildir. Yapılan tüm testlerde kullanıcı tarafında bir problem olmadığına her testte görülmüştür. Gerekli ağ çalışanlarınız tarafından sorunun kısa zamanda giderilmesini arz ederim.

    Müşteri Numarası XXXXXXX

    ###############################################################################



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ULTILIX -- 26 Şubat 2018; 14:23:49 >







  • Bol bol modem resetlemenizi tavsiye ederim hocam , ben böyle aşıyorum.

    Bazen akşam bir kere resetliyorum yavaşlamıyor bazen 10 kere
  • ressi1 kullanıcısına yanıt
    Resetlemek çözüm değil . Rota değişmiyor . Çözüm olsa yazılım olarak yazardım . otomatik 10 dk da bir speed test yapar sorun olursa bağlantıyı resetlettirirdim.
    TürkNet Hız Problemi (Ana Konu)
    şuanda sadece bağlantı varmı yokmu diye kontrol ediyor. Bazen il bağlantısında sorun oluyor ondan .
  • TürkNet Hız Problemi (Ana Konu)TürkNet Hız Problemi (Ana Konu)TürkNet Hız Problemi (Ana Konu)
    Ağ görevlilerinden biri iletişime geçti ve hızımı da güncelledi . Akşamları bakalım ne olacak . hız yine akşamları düşer ve 1 hafta sonunda halledilmezse yine arıza kaydı oluşturmak zorunda kalacağım
    Maksimum hız 84 megabit
    1 Dakikada 604 megabayt dosya indirebiliyor bu hıza göre (tabi speed test sunucusu 3 server yakınımızda yurtdışından dosya indirirken bunun yarısı hız oda Türktelkomdan kaynaklı)




  • Modem olarak ne kullanıyorsunuz hocam baya detaylı bilgi vermişsiniz maşallah.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • plusnettr P kullanıcısına yanıt
    modem olarak tpklink vr 200 kullanıyorum
    https://www.google.com.tr/?gfe_rd=cr&ei=8V6YWPDnCpCu8wfV_6KoDA#q=Yeni+Modem%2FRouter+Al%C4%B1rken+Nelere+Dikkat+Etmeliyiz%3F
    burada görebilirsiniz.
    Router olarak kendi geliştirdiğim sistemhttps://ahmetozer.org/project-view/home-router kullanıyorum




  • ULTILIX U kullanıcısına yanıt
    Güzel çalışma hocam bilgiler için teşekkürler. Ben havuz IP si müşterisiyim. Sadece akşam saatlerinde ping yükseliyor. Bazı günler normal.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu sorunu yaşamayan çok nadirdir. Siz asıl mayıstan sonra görün. Gündüzleri bile 10mbit erişemiyecez bu gidişle. Ek pop noktaları hizmete sokmazlarsa işimiz yaş. Ben akşamları max 6 mbit görüyorum. Yapmadığım şikayet başvurmadığım yer kalmadı . Enson beğenmiyosan başka kapıya demeye getirdiler. Yeni tarifeler çıkar rekabet ortamı olursa bende diğerlerine geçeceğim.
  • gulnare G kullanıcısına yanıt
    bende bir hafta bekliyorum bakalım bir hafta sonunda düzelmezse tekrar başvuracağım. olmazsa artık resmi yerlere. Elimde yeteri kadar kanıt ve teknik bilgim var
  • ULTILIX U kullanıcısına yanıt
    Türkiyede daha mpbs ile mb/s ayrımını bilmeyen kimselerin senin şikayetini inceleyeceği için pek umutlanma. 100mbps e kadar diyor hattın 130mbps alabiliyor sana 70mbps diye gönderiyorlar. 60 65 arası ancak alıyon. O kadar abonesi olan kurumu denetleyen bile bunu çözemiyorsa... neyse ağır konuşmayayım.
  • gulnare G kullanıcısına yanıt
    Bende çok yorulmuştum bu karşı tarafın anlamamasından en sonunda teknik ekipden biri aradı da ne dediğimi anladı ama onda da Türknet çağrı merkezinin klasik sorunu olan konuşma sırasında sesimin karşı tarafa gitmemesi sorunu ile mağlesef konuşmam yarım kaldı.
    TTde zaten Teknik ekibin başındaki adam bile işten anlamadığı için sıkıntı olursa (bu güne kadar yazılımsal sıkıntı başıma denk geldi)
    önce arıza kaydı sonra ilçe genel müdürlüğü arıza kayıdı sonra teknik eleman sonra teknik elemanın başındaki adam . (tabi buraya kadar hiçbir şey olmuyor )
    Ve en son ilçe genel müdürü ile görüşmüş oluyorum.
    Direk müdüre çıkmak asla doğru değil ve tavsiye etmem.
    Sorununuzun uzayacağını bilseniz gibi benim gibi hiyeraşiye uyarak takip etmenizi tavsiye ederim . herkes müdüre gitse yoğunluktan iş yapılamaz.
    Türknette ise Twitter kısmından iletişim kırmayı deneyin tavisye ederim teknik ekibe öyle ulaştım. bakalım ne zaman yeni server gelecek.




  • ULTILIX U kullanıcısına yanıt
    buna benzer sıkıntı bende de vardı bende türk net kullanıyorum gece saat 7 den sonra internetim hiç yoktu sabah 7 ye kadar neyse teknik destek vs geldi dediler ki kapıdaki türk telekom kutusundan modeme direk kablo çekmeniz lazım dediler bizde aldık 3 katlı evin en üst katında modem 30 metre cat6 kablo aldık direk kutudan modeme çektik düzeldi splitter cihazınıda adam en alttaki kutuya taktı şuan hiç bir kesilme azalma sıkıntısı yok belki bir faydam olur diye yazdım
  • Detaylı incelenmesi lazım. Bildiğin gibi trafik yönetimi ile alakalı bir süreç bu genelde 1 abonenin talebi ile değişiklik yapmıyorlar diye biliyorum. Ancak yinede arkadaşlar elinden geleni yapacaklardır. Ben ayrıca destek sitedim. Yetkili birimden. Mutlaka ilerişime geçerler

    görüşmek üzere,
  • dosttttt D kullanıcısına yanıt
    bendeki farklı bir durum :) sorun ilçede ve bende değil ilde muğladaki bağlantıda
  • ULTILIX U kullanıcısına yanıt
    Ben güveniyorum. Bizimkiler çözerler.
  • ULTILIX U kullanıcısına yanıt
    Merhaba hocam, ben de Antalya'da aynı sorun ile karşılaşmaktayım. Çözüm olduğu takdirde konuya gerekli açıklamayı yapabilir misiniz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çözümü mağlesef biz getiremeyiz. İl yada ilçe de bulunan bağlantı geçişini sağlayan server yetersiz. Bu problemi o servere bağlı olan her kullanıcı hisseder. Yani senin gibi başka kim bağlı ise o servera onlarda bu problemden şikayetçidir. Altyapı yatırımını beklemekten başka çare kalmadı.
  • Bu durum sadece bende mi oluyor diye düşünüyordum ancak akşam 8 de 1 mbps kadar hızım iniyor ve online oyunlarda min. 200 ping alıyorum. Öğle vakti ise normal 24 mbps hızında bunun akn nin kaldırılmasıyla bir alakası olmuş olabilir mi ? İzmir/ bornovada oturuyorum.
  • faint23 F kullanıcısına yanıt
    bende yapa yok mesela Türk Telekom altyapısı . Bu yüzden akk kaldırılması bizi etkilemez. senin durumunu bilemiyeceğim çünkü hattın hakkında bilgim yok.
  • http://www.speedtest.net/my-result/6156657672
    şuanda birazdaha iyi en azından 5 10 değil .
    Nisan ayında düzelmezse etrafı sorgularım(farklı konumlardan komşulardan ) gerekli testleri yapıp kanıtlarla giderim .
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.