Şimdi Ara

Türkiye SAAB'a talip...!!!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
251
Cevap
1
Favori
10.924
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Sevindim doğrusu, inşallah haber fos çıkmaz...http://www.aktifhaber.com/turkiye-iflas-eden-saaba-talip-oldu-535156h.htm



  • İnanmıyorum. Yalan haberdir.
  • koskoca ülkelerin firmaları talip olmuyorsa vardır bir bildikleri.saabı alan enkaz alır o kadar.
  • Şirketi alıp araç üretime devam edip sırf makam aracı ihtiyacını oradan karşılasak bile ihya oluruz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi In absentia -- 20 Aralık 2011; 15:47:08 >
  • Şu an Saab'ın Türkiye fiyatlarına baktım. En ucuz araç 99 Bin TL olarak gözüküyor. 99 Bin TL'lik aracı 20 Bin TL'ye satabilirseler bence tutar.
  • Keşke alsak. Bu kuzeylilere göre çok daha uygun iş gücü maliyetimiz var.

    Fiyat performans olarak Türkiye'de en uygun araç olur.
  • North Korea nickli arkadaşla dalga geçenler nerde
  • uçuk paraya alıp bizimde elimizde patlamasa bari, devletimiz yine 3 kişinin yapacağı işi 15 kişiye yaptırırsa saab dan da hayır gelmez
  • Sanki aileye yeni bir araba alınıyormuş gibi bir sevinç kapladı içimi.Umarım boş çıkmaz.
  • Alıp markayı değiştirelim.

    Tüm dünyada bayi ağına sahip bir markamız olsun.
  • Haberde Türkiye derken ne demek istiyor acaba? Hangi şirketimiz talip oldu? KOÇ Grubu olabilir mi?
  •  Türkiye SAAB'a talip...!!!!!


    Türkiye SAAB'ı satın mı alacak?

    Türkiye'nin, uzun süreden beri ciddi maddi sıkıntılarla mücadele eden İsveç merkezli otomobil markası SAAB'ı satın almak istediği belirtildi.

    İsveç basını, Türkiye'nin Stockholm Büyükelçiliği'nin İsveç Sanayi Bakanlığıyla görüşmelere başladığını yazdı. Türkiye'nin SAAB'a talip olduğunu Avrupa Otomotiv Üreticileri Ticaret Derneği (CLEPA) CEO'su Lars Holmqvist de doğruladı. Ancak Cihan Haber Ajansı'nın ulaştığı Türk büyükelçiliği kaynakları, bu yöndeki haberleri doğrulamaktan kaçındı.

    Bir süredir içinde bulunduğu mali darboğazı aşamayan SAAB, iflas başvurusunda bulundu. İflas başvurusunun ardından gözler muhtemel alıcılara çevrildi. Uzun süreden beri SAAB ile ilgilenen Çin merkezli Zhejiang Youngman Lotus Automobile şirketinin, SAAB'ın önceki sahibi General Motors'un sunulan bütün önerileri geri çevirmesiyle saf dışı kaldığı belirtiliyor.

    Çinli Zhejiang Youngman Lotus'un saf dışı kalmasından sonra gözler Türkiye'ye çevrilmiş durumda. İsveç Devlet Televizyonu SVT ve bazı basın organları, Türkiye'nin Stockholm Büyükelçiliği'nin şirketi satın almak için SAAB ve İsveç Sanayi Bakanlığı ile görüşmelere başladığını iddia etti.

    General Motors geçen yıl SAAB'ı 74 milyon dolar nakit, 326 milyon değerinde imtiyazlı GM hissesi karşılığında Hollanda merkezli 'Swedish Automobile' firmasına satmıştı. Swedish Aotomobile yaptığı bütün çalışmalara rağmen SAAB'ı iflastan kurtaramadı. SAAB geçen yıl sadece 30 bin araç satabildi.

    TÜRKİYE, KENDİ MARKASININ PEŞİNDE

    Türkiye'nin SAAB'a talip olduğunu Avrupa Otomotiv Üreticileri Ticaret Derneği (CLEPA) CEO'su Lars Holmqvist de doğruladı. Türkiye'nin otomotiv sektörüne büyük bir ilgi gösterdiğini belirten Holmqwist, "Türkiye, Avrupa'nın güçlü bir otomotiv üreticisi olmak için bu sektöre yatırım yapmak istiyor." dedi. Türkiye'de birçok otomotiv fabrikası olduğunu belirten; ancak bir Türk otomotiv markası olmadığına değinen Holmqwist "Kendi otomotiv markasına sahip olmak isteyen Türkiye, SAAB'ı satın alarak bu amacına ulaşmak istiyor" şeklinde konuştu.

    SAAB'ın CEO'su Muller, iflas nedeniyle SAAB'ın eski sahibi Amerikan General Motors'u suçlarken "GM, iflasa gitmemek için yaptığımız bütün önerileri geri çevirdi." dedi. Muller, GM'nin bu tutumu nedeniyle Çinli Zhejlang Youngman Lotus Automobile şirketinin SAAB'ın yeniden organize olması için aktarmayı vaat ettiği finansal kaynağı geri çektiğini de sözlerine ekledi. GM'nin yapılan önerilere onay vermemesindeki en önemli sebebin, Çinli otomotiv üreticilerinin teknoloji lisanslarına ulaşması korkusu olduğu belirtiliyor. Muller ayrıca iflas başvurusu yaptıkları halde hala karamsar olmadığını ve SAAB ile ilgilenen başka şirketlerin olduğunu söyledi. Muller, iflastan kurtulmanın tek yolunun elinde SAAB'ın lisans haklarını elinde bulunduran GM ile yapılacak bir anlaşma olduğunu da vurguladı.

    SAAB'ın iflas başvurusu yaklaşık 3 bin 500 kişinin işsiz kalması anlamına geliyor. Bu kişilerin çoğu SAAB'ın Trollhattan şehrindeki fabrikasında çalışıyordu. Uzmanlar yüksek iş gücü maliyeti dikkate alındığında SAAB'ı her kim alırsa alsın, üretimin bundan sonra İsveç'te devam etmesinin mümkün olmadığını belirtiyor.

    HATIRLANACAĞI ÜZERE YERLİ OTOMOBİL ÜRETİMİ İÇİN BİR "BABAYİĞİT" ARANIYORDU

    Yerli otomobili üretecek ‘babayiğit’e süper teşvik geliyor. Yeni teşvik sistemiyle yerli otonun yatırım maliyeti düşecek. Otomotivcilerin 25 bin lira maliyet çıkardığı yerli otonun fiyatı 15 bin liraya inecek.

    Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın, “Bu işe soyunacak bir babayiğit aranıyor” sözleriyle başlayan yerli otomobil üretim çalışmaları tam gaz sürüyor. Otomotiv Sanayii Derneği’nin, ‘yerli otomobilin maliyeti bu şartlarda 20-25 bin lira olur’ raporunun ardından harekete geçen ekonomi yönetimi, yerli otomobil üretecek olan ‘babayiğite’ süper teşvikler getirmeyi planlıyor. Bu kapsamda üzerinde çalışılan yeni teşvik sistemi ile yerli otomobilin maliyeti 15 bin liraya kadar çekilecek.

    Stratejik ürün sınıfı geliyor

    Çalışmaları süren yeni teşvik sistemi, yerli otomobilin maliyetinin çok yüksek olduğu tartışmalarını da sonlandıracak. Mevcut düzenlemelere göre halen Türkiye’de, ‘bölgesel’, ‘genel’ ve ‘proje’ olmak üzere üç ayrı sınıfta teşvik veriliyor. Yeni yapılacak düzenlemeyle ayrıca ‘stratejik ürün’ sınıfı eklenecek. Stratejik ürün sınıfı kapsamında da yerli otomobil, insansız hava aracı, savunma araçları gibi stratejik ürünlere teşvik sağlanacak. Bu sınıftaki ürünlere verilecek teşvikler ise diğer teşviklerinden çok daha geniş olacak. Teşvik kapsamında, sıfır faizli kaynak, vergi ve prim yükümlülüklerinin kaldırılması, bedelsiz arsa gibi düzenlemeler yer alıyor. Yetkililer, stratejik ürünlere yapılacak teşviklerin, diğer teşviklerden farklı sürelere ve farklı oranlara sahip olacağını bildirdiler.

    Yatırım maliyeti aşağı çekiliyor

    Yeni getirilecek teşvik sistemi ile yerli otomobilin maliyetinin büyük ölçüde düşürülmesi öngörülüyor. Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), yerli otomobil konusunda hazırladığı raporda, yerli otomobil için 2.5-3 milyar Euro’luk yatırıma ihtiyaç duyulduğu, yerli otomobilin maliyetinin de 20-25 bin lira olacağı belirtilmişti. Yeni teşvik sistemiyle yeni kurulacak fabrikanın maliyetinin çok aşağıya çekileceği, yerli otomobilin maliyetinin de en az 15 bin liraya düşeceği hesaplanıyor. Böylece, yerli otomobilin pazar payını geliştirmesi sağlanmış olacak.

    Oto yan sanayi de yararlanacak

    Ayrıca stratejik ürünlerin yan sanayilerine de teşvikler sağlanarak, diğer markalarla rekabet edebilmesinin önü açılacak. Örneğin, yerli otomobilin ‘yedek parçaları’ ithal araçlara göre çok daha ucuz olacak. Bu tür düzenlemelerle, yerli otomobil cazip hale gelecek. Yetkililer, teşviklerin daha çok üretim aşamasında verileceğini belirterek, diğer markalarla haksız rekabet ortamının oluşmayacağını kaydettiler.

    OSD raporuna göre fiyat 20-25 bin lira

    Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) tarafından hazırlanan yerli otomobil raporu, Eylül sonunda Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün’e sunulmuştu. Bakan, raporla ilgili yaptığı açıklamada, “Yaklaşık 20-25 bin TL’lik maliyeti olan bir otomobilin üretimi, tasarımı, pazarlanması iç pazar açısından ortalama hesaba katıldı ve üretimle ilgili çalışmalar bu çerçevede yapıldı” denilmişti. Raporda bir takım verilerden yola çıkarak oluşturulan farklı yatırım tu-tarlarının yer aldığını belirten Ergün, otomobilin A’dan Z’ye kadar Türkiye’de üretilmesi, tasarım ve markalaşmaya yönelik ortalama 2.5 milyar Euro’luk yatırım yapılması gerektiğinin belirtildiğini kaydetmişti.

    EN YAKIN KOÇ Yerli otomobil üretiminin gündeme gelmesiyle birlikte Koç Grubu’nun bunu başarabilecek en yakın grup olduğu görüşü ağırlık kazandı. Koç Holding Başkanı Mustafa Koç da yaptığı açıklamalarda bunu teyit ederek, İtalyan ortaklarıyla yerli otomobil üretimi konusunda görüşmeler yaptıklarını açıklamıştı. Koç “Yerli otonun başarılı olması için devlet desteği gerekli” demişti.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Source -- 20 Aralık 2011; 16:33:06 >




  • Bence çok iyi olur.İç piyasa,devlet kurumları,filolar şirketler vs.lere orta yollu araç üretse bile yeter şimdilik:D
  • saab ı alacagız ancak devlet desteklı özel yerli sermaye ile...

    koç holdıng ın alacagını dusunuyorum.(devlet ten desteksözü aldı bence) başbakanla görüştü link aşagıda

    http://ihlassondakika.com/haber_Koc-Dolmabahcede_439968.html
  • Çok heyecanlandım. Eğer bu araç mevcut kalitesi ile TR ye gelirse, sahibi olan kimseler ya da devlet bize karşı samimi ve dürüst olursa, ne yaparlarsa yapsınlar söz veriyorum ürettikleri aracı alırım. yeter ki 2. kuş gribi vurmasın ülkeyi.
  • saabı alıp 9-3 ve 9-5 modelleri yerine saabın teknolojisini kullanara daha düşük segmentte araçlar üretirsek bu iş olabilir aslında ucuza satılmasa bile kaliteli fiyatını hakeden bi markamız olur bakın bu olursa ben kendi adıma söylüyorum kesinlikle gündelik kullanmak için 1 adet araç alırım yeterki kendi markamız kendi üretimimiz olsun
  • Saab, kalite anlayışından taviz vermeyen çizgiye sahip bir markaydı. Bizim ilk etapta bu kaliteyi yakalamamız neredeyse imkansız. Aynı isim üzerinden, daha kalitesiz bir otomobil yapma yoluna gidilirse riskli olur.

    Bence kendi markamızı kendimiz oluşturup yavaş ve kademeli olarak ilerlememiz lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kick down

    saabı alıp 9-3 ve 9-5 modelleri yerine saabın teknolojisini kullanara daha düşük segmentte araçlar üretirsek bu iş olabilir aslında ucuza satılmasa bile kaliteli fiyatını hakeden bi markamız olur bakın bu olursa ben kendi adıma söylüyorum kesinlikle gündelik kullanmak için 1 adet araç alırım yeterki kendi markamız kendi üretimimiz olsun

    işte bu yüzden yılda sadece 30000 satan araç ancak bizim ülkemizde şahlanır..
  • keşke...
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.