Şimdi Ara

Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarındaki daralma sürüyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
1.124
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
10 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarındaki daralma sürüyor



    Küresel çapta çip krizi, Türkiye'de ise buna ek olarak kur ve ÖTV ile boğuşan otomotiv sektöründeki satışlara ilişkin kasım ayı verileri belli oldu. Buna göre, otomobil ve hafif ticari araç satışlarındaki düşüş devam etti.



    Otomotiv Distribütörleri Derneği'nin (ODD) paylaştığı verilere göre, Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2021 yılı Ocak-Kasım döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 1 oranında artarak 675 bin 107 adet olarak gerçekleşti.



    Ayrıca Bkz.7 kişilik Dacia Jogger'ın yurt dışı fiyatları belli oldu



    Otomobil satışları 2021 yılı Ocak-Kasım döneminde geçen yıla göre yüzde 2.1 oranında azalarak 518 bin 294 adet olurken, hafif ticari araç pazarı ise yüzde 12.7 artarak 156 bin 813 adede ulaştı.



    Otomobil satışları kasımda yüzde 33 azaldı



    Kasım ayında ise pazar önemli oranda daralmış durumda. ODD verilerine göre, 2021 yılı Kasım ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarı 2020 yılı Kasım ayına göre yüzde 24.9 azalarak 60 bin 216 adet oldu. Otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 33.2 azalarak 42 bin 982 adet olurken, hafif ticari araç pazarı ise yüzde 9.2 artarak 17 bin 234'e düştü.



    Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarındaki daralma sürüyor



    Otomobil satışları



    Otomobil ve hafif ticari araç pazarı, 10 yıllık Kasım ayı ortalama satışlara göre yüzde 24.7 azaldı. Otomobil pazarı, 10 yıllık Kasım ayı ortalama satışlara göre yüzde 29.9 azalış gösterirken, hafif ticari araç pazarı da 10 yıllık Kasım ayı ortalama satışlara göre yüzde 7.4 azaldı.



    Otomobil pazarı gövde tiplerine göre değerlendirildiğinde de, en çok tercih edilen gövde tipi yine Sedan otomobiller oldu. Sedan otomobiller tüm satışların yüzde 39.4'ünü oluşturdu. Sedanları yüzde 35 pay ile SUV modeller takip ederken, en çok satılan üçüncü gövde tipi ise yüzde 23.7 pay ile hatchback modeller oldu.



    2021 yılı Ocak-Kasım döneminde benzinli otomobil satışları 342.438 adetle yüzde 66.1 pay aldı. Dizel otomobillerin payı ise 104.217 adetle yüzde 20.1'e kadar geriledi. Hibrit otomobil satışları 45.190 adetle yüzde 8.7 pay alırken, otogazlı otomobil satışları 24.034 adetle yüzde 4.6 pay aldı. Söz konusu dönemde 2.415 adet elektrikli otomobil satışı gerçekleşti.









  • Bugün bir arkadaşla konuştum. 3 kişi bayiyi kafalamışlar ve ay başında baz model 10 tane egea alıp atmışlar kapalı otoparka. Yılbaşı sonrası satacağız dedi. Millet artık bu işin ticaretine başladı. Eskiden parası olan doktorlar bahçe satın alır üretim işlerine girerdi şimdi araba ticaretine başlamışlar. İşin özü satılan az sayıdaki aracı da alan normal vatandaş değil.
  • "Otomobil pazarı, 10 yıllık Kasım ayı ortalama satışlara göre yüzde 29.9 azalış gösterirken" TL nin değeri son 10 yılda bu kadar hiç düşmemişti. bunun etkisi olmasın?

  • Durduğu yerde değerlenmesi olmasın

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Piyasada ve etrafta bu kadar fırsatçı varken az bile... En büyük etken kur ama dünyadaki çip krizi, araçların üretim hacmi vs. gibi etkenlerin de göz ardı edilmemesi gerekiyor. Neticede Türkiye hiçbir zaman araç satışında dış ülkeler gibi bir hacme ulaşamadı, üreticinin de mevcut kurda en son düşüneceği yerdir.

  • Beter olun

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • "2021 yılı Ocak-Kasım döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 1 oranında artarak 675 bin 107 adet olarak gerçekleşti."

    Bayilerin yok çektiği, çip krizi denen bir dönemde %1 artarak nasıl daralma yaşanıyor anlamadım, herkesin keyfi gıcır valla, şimdi camdan bakıyorum ve sayıyorum; passat, focus son kasa, kadjar, volvo s60 , kuga, karoq , megane son kasa , 2 tane de yine son kasa i20 , içlerinde en ucuz araba benim ki 2013 opel corsa , şükürler olsun ayağımı kesiyor yerden ama daralmanın tek sebebi araç yok demeleri, getirseler bayilerin önü kuyruk olur.. Valla reise artık kızamıyorum, sanırım dediği gibi ekonomi çok çok iyi..

    İyi olmasa dışarda fiat panda, i10 , ami , bajaj qute ya da at arabası falan görmem lazımdı :))

  • Adam milleti cozmus, yoksa niye hala %30+ oy alsin. 350bine gumruge giren arabayi 1 milyon uzerine vatandasa satiyorsa, reismi cok kurnaz yoksa vatandastami sorun var iyi analiz etmek lazim.

  • Şimdi şöyle bir durum var. Geçen sene dolar kuru 7tl iken kredi çektin araba aldın diyelim. Kredi oranları da düşüktü geçen yıl. Araç 100bin tl diyelim, krediyi de 4 yılda 150 bin olarak geri ödüyorsun diyelim (geçen senenin faiz oranlarını düşünerek varsayımda bulunuyorum).

    Aldığın 100 liralık araba bugün 200bin, ama sen 4 yılda toplam 150 bin ödüyorsun. 4 yılda... Hatta aldığın araç vergi dilimine girmiyorken, bir bakıyorsun vergi dilimi düzenlemesi geliyor; 200bin tl olması gereken araç oluyor sana 300bin.

    Satarken de güncel fiyattan değerleme yaparak satıyorsun. Yani demem o ki otomobil Türkiye'de alternatif yatırım haline gelmiş. Ondan orta ve üst segment bu kadar araç görmeye şaşırmamak gerek.

    Yoksa şu durumdan hepimizin haberi var:https://t24.com.tr/haber/arastirma-en-pahali-otomobil-satan-ulke-turkiye-oldu,972431

    Ama ülkede almayı düşünüp almadığınız her an için sonrasında başınızı duvarlara vuruyorsunuz. Bu yokuş aşağı gidiş maalesef arabayla sınırlı da değil. Keşke şöyle yapsaydım, keşke şunu alsaydım hepimiz demek zorunda kalıyoruz.

    Örnek vermek gerekirse 2020'de 180 bin olan Polo (Comfortline) nun, şimdi boş paketi 370 bin lira. Şimdi bu adam parası yokken bunu yaptı diyelim. Bu durumdan zararlı çıkmamış oldu, üzerine de tl bazında kar etmiş oldu. Biraz bu pencereden bakmak da lazım. Tabi bu durum normal değil, dengesiz ekonominin bir sonucu bana göre. Yoksa otomobil fiyatlarının absürdlüğünden herkes şikayetçi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CWaRRioR -- 2 Aralık 2021; 15:05:01 >




  • Şu anda TR ye 150 bin araç getir hepsini satarsın; gelecek ay yine 150 bin getir; 50 binini anca satarsın! 😁

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alacak param olsa bile bu piyasada asla araç almam ve herkes benim gibi düşünse vergi oranlarında indirim yapmak zorunda kalırlar…

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gene iyi satıyor bu düzende.

  • Daraldığı yerden kopsun bir zahmet artık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vatandaştaki genişleme artıyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bugün bir arkadaşla konuştum. 3 kişi bayiyi kafalamışlar ve ay başında baz model 10 tane egea alıp atmışlar kapalı otoparka. Yılbaşı sonrası satacağız dedi. Millet artık bu işin ticaretine başladı. Eskiden parası olan doktorlar bahçe satın alır üretim işlerine girerdi şimdi araba ticaretine başlamışlar. İşin özü satılan az sayıdaki aracı da alan normal vatandaş değil.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • CWaRRioR kullanıcısına yanıt
    Arabayı bırak telefonlar bile yatırım aracı oldu. Millet kesin zam gelecek diye kaçar tane iphone aldılar, zam sonrası sattılar. Ülkede herşey potansiyel yatırım aracı!!

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Peki bu hep böyle mi olacak? Araba alamayacak mıyız? Her geçen gün fiyatlar artıyor, malum sitede hep uçuş modu var. 20-30 yaşlarında alamayıp dolaşamayıp yaşlılıkta mı alcağız? Tamam, yaşlılıkta sağlık için lazım ama gençlikte de lazım. Sonuçta 4 tekerlek, bir sac.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-82AD9505E -- 3 Aralık 2021; 0:32:25 >
  • ülke bitmiş yurtdışına çöpcüde olsa gitmeye bakın

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Bu da doğru düşünce değil. Herkes senin gibi düşünemiyor işte. Araba çoğu insan için ihtiyaç.


    Araçlar pahalı değil aslında. Dolar pahalı, arabadan alınan bir ton yüksek vergiler pahalı. Sürekli değer kaybeden TL karşısında insanlar birşeylere yatırım yapma derdindeler. Her insan tüccar, esnaf değil. Bu yüzden paralarını korumaya çalışıyor insanlar.


    Tr deki sistemin düzelmesi lazım. Araçlardan alınan vergiler Avrupa vergileri ile aynı olsun. Dolar max 4-5 lira olsun. İnsanlar TL nin hergün değer kaybetmeyeceğini görsün. Bunlar standarda bağlansın, emin ol kimse parasını arabaya gömme işiyle uğraşmaz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CapriceClassic kullanıcısına yanıt

    Yılbaşından sonra daha da uçacağını öngörüyor nedense herkes. Ülke berbat durumda ama dolar biryerde durmasi lazım artık.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Efsanelerölmezunutmayın E kullanıcısına yanıt

    ülkemizde hep beklenenlerin tersi oluyor.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.