Şimdi Ara

Türkiye'nin ilk yerli hidrojenli otobüsü! Karsan e-ATA Hydrogen tanıtıldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
1
Favori
578
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum dün
  • Cevaplayan Üyeler 10
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 7 saat 43 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 1
  • Favoriye Eklediklerim 1
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Elfen Lied (1 mesaj) sniper23 (1 mesaj) msegmx (1 mesaj) CoreXXX (1 mesaj) huseyincarnege (1 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (2 mesaj) (2 mesaj) (5 mesaj)
  • @
7 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Türkiye'nin ilk yerli hidrojenli otobüsü! Karsan e-ATA Hydrogen tanıtıldı



    Karsan, elektrikli ve otonom ürün ailesine hidrojen yakıtlı e-ATA HYDROGEN’i de ekledi. Yepyeni modelini 19 Eylül tarihinde IAA Transportation Fuarı’nda tüm dünyanın beğenisine sunan Karsan, böylece hidrojen çağını da başlatmış oldu. e-ATA HYDROGEN, Karsan’ın “Mobilitenin Geleceğinde Bir Adım Önde” vizyonunu tamamlayan adımlardan biri olacak.



    500 km’nin üzerinde menzil



    Alçak tabanlı 12 metrelik e-ATA HYDROGEN, yüksek menzilden yüksek yolcu taşıma kapasitesine kadar birçok alanda operatörlerin ihtiyaçlarına yanıt verebiliyor. Tavanda konumlanan 1.560 lt hacimli hafif komposit hidrojen tankına sahip e-ATA HYDROGEN, gerçek kullanım koşullarında yani araç yolcu ile doluyken ve dur kalk hat güzergahında 500 km’nin üstünde menzile kolaylıkla ulaşıyor.



    Hidrojenli otobüslerde 500 km’nin üstünde menzil ile e-ATA HYDROGEN, sınıfının en iyi menzilini sağlıyor. İzin verilen azami yüklü ağırlık ve tercih edilen opsiyon özelliklerine bağlı olarak 95 yolcunun üstünü de rahatlıkla taşıyabilen e-ATA HYDROGEN, aynı zamanda sınıfının en iyi yolcu kapasitesini de sunuyor.



    Türkiye'nin ilk yerli hidrojenli otobüsü! Karsan e-ATA Hydrogen tanıtıldı



    Tek dolum ile tüm gün kullanım performansı



    e-ATA HYDROGEN, son teknoloji 70 kW güce sahip yakıt hücresi kullanıyor. Ayrıca araçta yardımcı güç kaynağı olarak konumlanan uzun kullanım ömrüne sahip 30 kWh kapasiteli LTO bataryası ise zorlu yol koşullarında elektrik motora daha fazla güç sağlarken, acil durumlar için ise ilave menzil sunuyor. e-ATA HYDROGEN, elektrikli ürün gamının son üyeleri e-ATA 10-12-18’de de kullanılan yüksek performanslı ZF elektrik portal aks ile 250 kW güç ve 22.000 Nm torku kolaylıkla üretebiliyor.



    7 dakikadan daha az bir sürede hidrojen dolumu gerçekleştirilebilen 12 metrelik e-ATA HYDROGEN, gün içerisinde tekrar dolum yapılmasına gerek kalmadan tüm gün hizmet verebiliyor.



    Ayrıca Bkz.TEMSA, Avrupa'nın ilk şehirler arası elektrikli otobüsünü tanıttı



    Sınıfında fark yaratan teknolojiler



    12 metrelik e-ATA HYDROGEN, çevreci karbondioksitli kliması ile %100 sıfır emisyonlu iklimlendirme sistemine sahip. Bununla birlikte e-ATA HYDROGEN’de  ayna kamera teknolojisi, ön çarpışma uyarı, şerit takip uyarı, kör nokta uyarı, hız sınırı göstergesi algılama gibi ileri seviye sürücü destek sistemleri ve diğer teknolojik özellikler de opsiyon olarak seçilebiliyor.



    Türkiye'nin ilk yerli hidrojenli otobüsü! Karsan e-ATA Hydrogen tanıtıldı



    e-ATA HYDROGEN, yüksek basınca dayanıklı tankları, acil durumda gazın tahliye edilmesine olanak sağlayan valfleri ve sistemi otomatik olarak kapatan yüksek hassasiyetli sensörleri sayesinde de sürücü ve yolculara güvenli seyahat deneyimi sunuyor.



    e-ATA 12 HYDROGEN’nin tamamen alçak tabanlı olması, esnek oturma düzeni seçenekleri, farklı kapı türü opsiyonları ve Alman toplu ulaşım standartları olan VDV regülasyonlarına uygun sürücü kokpiti ile de rakiplerinden bir adım önde olmayı başarıyor.



    Karsan CEO’su Okan Baş yeni modellerinin dünya lansmanıyla ilgili yaptığı açıklamada,



    “Hidrojen yakıt hücreli araçlar toplu ulaşımda henüz çok yeni bir teknoloji. Avrupa’da şu anda şehir içi otobüs pazarının yüzde 2‘si hidrojen teknolojisine sahip. Fakat sürdürülebilir bir gelecek için batarya elektrikli araçlarda olduğu gibi, hidrojen yakıt hücreli elektrikli araçlar da toplu ulaşım pazarında önümüzdeki yıllarda daha da büyüyecek. 2030 yılına gelindiğinde hidrojenli araçların, pazarın %15’ine hakim olacağını ve yıllık 2 bin adedin üzerine çıkacağını tahmin ediyoruz. Karsan olarak biz de, bu pazara hızlı giriş yaparak şehir içi ulaşımdaki hidrojenli dönüşüme öncülük etmeyi hedefliyoruz” şeklinde konuştu.







    |
    |




  • Olması gerektiği gibi. Ağır vasıta da elektrik yerine hidrojen olmalı. Veya Elektrik - hidrojen hibriti olmalı.

  • çok güzel olmuş valla beyendim bişey ifade ederse :)
  • Karsana helal olsun diyorum. İstanbuldaki topak minibüsleri en güzel minibüsler. Dizaynı çok güzel

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Tebrikler.Yolunuz açık olsun.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Adam niye ıkanarak anlatıyor bilen var mı?

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ne gerek var, macaristan varken..

  • Bu tür firmalar neden araç geliştirmiyor anlam veremiyorum. Çünkü araç katma değeri yüksek bir ürün.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 231407 kullanıcısına yanıt
    Binek taşıt katma değeri pek yüksek bir ürün değil. Dahası servis ağı, dağıtım ağı, yedek parça tedariği vs gibi bir düzine ek saha operasyonu gerektiriyor. Bunun yanı sıra rekabet çok yüksek. Bu sebeple otomotiv firmaları geliştirme ve üretim maliyetlerinden kısmak için sürekli olarak orta platform ve motor kullanıyor.

    Örneğin VW mqb platformunda bu zamana kadar 50den fazla model üretip 32 milyondan fazla araç sattı.

    https://www.autocarpro.in/news-international/volkswagen%E2%80%99s-mqb-platform-celebrates-10th-anniversary--32-million-vehicles-produced-82017

    Araç başına 10 dolar bile fazladan kar etseler 320 milyon dolar yapıyor. Bu sebeple yeni modellerde sürekli ya birşeyler kısılıyor yada daha ucuza getirilmeye çalışılıyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • 1.5 tonluk yakıt deposu ile 500 km menzil düşük gibi geldi. Karsan için demiyorum ama Hidrojen yakıtı için büyük problem bence bu. kocaman tank ama menzil çok az.

    50 litre lpg ile de 500 km üzeri yol yapılabiliyor, 1500 litre için menzil aynı olmamalı gibi geliyor.

- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.