Şimdi Ara

Türkiye'nin ilk özgün tasarımlı helikopteri IDEF 2017'de gün yüzüne çıkacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
654
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türkiye'nin ilk özgün tasarımlı helikopteri IDEF 2017'de gün yüzüne çıkacak 
    26 Haziran 2013 tarihinde TUSAŞ ile Savunma Sanayii Müsteşarlığı arasında imzalanan anlaşma ile başlanan proje kapsamında, TSK envanterindeki UH-1 tipi helikopterlerin yerini almak üzere özgün hafif sınıf genel maksat helikopteri geliştirilmesi için çalışıyor. 
     
    İlk uçuşunu 2018 yılında yapması planlanan yerli helikopterin öncelikle Türk Silahlı Kuvvetleri, daha sonra ise Sağlık Bakanlığı vb. diğer ihtiyaç sahibi kurumlar için üretilmesi planlanıyor. TUSAŞ ana yükleniciliği ve ASELSAN alt yükleniciliğinde yürütülen projede motor üreticisi olarak da Amerikan Honeywell ve İngiliz Rolls-Royce ortak şirketi olan LHTEC firmasının yer alacağı da belirtiliyor.
     
    5 ton ağırlığa sahip olacak olan yerli helikopter 6.000 metre yani yaklaşık 20.000 feet irtifaya kadar yükselebilecek. 2 pilot ve 12 yolcu kapasiteli olması planlanan helikopterin 120 knota kadar hız yapabileceği belirtiliyor. 
     
     
    Helikopterin ön tasarımı Nisan 2014'de tamamlanmıştı. Projenin nihai tasarımının gerçek boyutlu maketi ise 9-12 Mayıs tarihleri arasında IDEF 2017 fuarında sergilenecek.
     

    Yerli helikopter ailesi planlanıyor

     
    Bu proje kapsamında üretilecek olan helikopterin gövde boyutlarının ve görev ekipmanlarının değiştirilmesiyle yerli bir helikopter ailesinin ortaya çıkarılması planlanıyor. Farklı kapasitelerde birden fazla tasarımın ortaya çıkarılmasıyla yerli bir helikopter ailesinin oluşturması için çalışılıyor.
     

    Motoru da geliştiriliyor

     
    Proje kapsamında üretilecek olan helikopterin motor ihtiyacının yerli imkanlarla karşılanması amacıyla TEI tarafından başlatılan proje kapsamında 8 yıllık bir süreç belirlendi. Bu süre zarfında yerli bir turboşaft motorun geliştirilmesi planlanıyor. Geliştirilecek olan bu motor aynı zamanda yerli taarruz helikopterimiz T129 ATAK'ta da kullanılabilecek.
     
    İlk uçuşunu 2018 yılında yapacak olan helikopterin sivil ve askeri sertifikasyonlarının ardından envantere girmesi planlanıyor. En erken envantere giriş yılı olarak da 2021 yılı öngörülüyor.







  • hakikaten güzel omuş ama inerken nasıl bir mekanizma var onu merak ettim

  • Envanterdeki yanılmazsam Kıbrıs gazisi emektar UH-1'lerin yerini alacak zaten bu helikopterlerin uçuşları olabildiğince durdurulmuştu bu helikopter aynı zamanda sivil pazarada hitap edebilir silahlanırsa orduda da çok iyi iş yapar hayırlı olsun. Yalnız şu motor işine acil çözüm bulunmalı belli çaplı motor projeleri yürütüyoruz TEI'de tanıdıklarım var ama en erken 2018 gibi meyvelerini alabileceğiz diyorlar.

  • motor yapmak belliki çok zor, şimdilik demo niteliğinde yapıp uzun yıllar geliştirip bilgi birikimine ihtiyacımız var yoksa helikopteri satmak istediğinde direk telif hakkmızı var diyip sattırmıyorlar

  • quote:

    Orijinalden alıntı: selcuksert38

    hakikaten güzel omuş ama inerken nasıl bir mekanizma var onu merak ettim

    tekerlekler açılıyor alt kısmından 3 adet
  • Yine hangi ülkeden esinlendiler acaba,var mı araştıran?Şuna sevinenleri anlamıyorum,yarın öbür gün adamlar helikopter,ucak yada tank motoru gönderemiyoruz dese elin kolun bağlı mal mal beklicen buzlar erisin diye.

  • Sivil pazara ucuza gelirse direk alırız.

  • Ama motoru yerli değil !
  • Güzel gelişmeler bunlar. Motorunun üretilip üretilmemesi şu an için önceliğimiz olmamalı çünkü zaten o konuda yememiz gereken ekmek fırınlarca... Yıllardır helikopter üreten Hindistan ve Çin bile bu konuda büyük sorunlar yaşıyorken bizim için böyle olması kaçınılmaz. En azından stratejik durumlara göre farklı ülkelerden motor tedariği ile uçurabileceğimiz bir platformumuz olsun şimdilik yeterli. İleride üzerine küçükten tuboşaft motor üretmeye başlarız bir yandanda demo olarak...

  • Üretsinler bir şeylerde ne üretirlerse üretsinler deneyim kazanıyoruz böyle böyle . Hep dışardan alacağımıza öğrenmiş oluruz işin bir tarafından başlamış oluyoruz güzel .

  • Ay tasarımı çok hoş görünüyor haberi okumadım ama bir şeylerin üretilip geliştirilmesi beni çocuk gibi heyecanlandırıyor umarım güzel olur

  • her yer de biz varız karada (havada) denizde çatakta batakta...

  • Platform bulunsun geriye motor kalır o da uzun yıllar geliştirilmesi denemesi testleri gerekir.



    Bir yerden başlamak gerekliydi
  • Ne kadar güzel gelişmeler bunlar.
  • Güzel inşAllah gerçekten yapılır ve proje uzamaz

  • işimiz sadece maket/model/prototip üretmek, hayal satmak, zamanı gelince adama soruyoruz: “yaw arkadaş şu xyz projesine ne oldu ? cevap: projede sarkma var, feto var, trafoda kedi var, nazar değdi, rafa kalktı”
  • Görsel AW-139, büyük ihtimalle helikopter gövdesi de AW-139 olacak zira TAI bir kaç yıldır bu gövdeyi üretiyor. Haber bayat, planlanan prototip uçuşu 2019 ortası (İsmail Demir'e göre).
  • Motor çok önemli. Altay tanka da hala motor bulamadık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: memotunc

    Ama motoru yerli değil !

    O da olacak dostum, zamanla her şey, hele bir başlasınlarda.
  • Dünya standartlarında özgün bir otomobil ve elektronik yapmamız lazım.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.