Şimdi Ara

Türkiye'nin en iyisini hak etmediği gerçeği.(otomobil)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
3
Favori
3.329
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum 2 yıl
  • Cevaplayan Üyeler 28
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 10
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 gün 21 saat 19 dakika
  • Son 1 Saatteki Mesajlar 2
  • Haberdar Edildiklerim (Alıntılar) 8
  • Favoriye Eklediklerim 3
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • atrix1212 (10 mesaj) Guest-73181344B (3 mesaj) IslakFasulye (3 mesaj) 19can84 (2 mesaj) hamza5806 (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (32 mesaj) Mobil (9 mesaj) Mini (4 mesaj)
  • @
45 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Bir ülke düşünün, dünyanın ekonomi ve nüfus olarak yaklaşık %1'i kadar.


    Dünyanın enflasyon oranı en yüksek 10 ülke arasında. (enflasyon üstü örtülü vergidir, basılan para kadar piyasadaki para değersizleşir.)


    Ortadoğu ülkesi olduğu halde petrolü gazı yoktur.


    Her ülkeyle kıyaslar kendini ve o seviyeyi hak ettiğine inanır.


    Hiçbir komşusunu sevmez. Herkesten daha rahat yaşaması gerektiğini düşünür.(belkide düşünmez, buna inandırılır)


    Örneğin bulgaristan;


    bulgaristanın 2018 yılında yüksek teknoloji ihracatı 1.95 milyar dolar: https://www.indexmundi.com/…ndicator/tx.val.tech.cd


    bir de türkiye'nin 2018'deki yüksek teknoloji ihracatına bakalım: https://www.indexmundi.com/…ndicator/tx.val.tech.cd


    eğer türkiye bulgaristan'a denk veya daha gelişmiş bir ülke ise bulgaristan'ın 12 katı olan nufusu ile en az 23 milyar dolar ve üzeri yüksek teknoloji ihracatı yapıyor olması gerekir.


    peki gerçekte kaç? 3.1 milyar dolar. hadi bu biraz düşmüş 2017'ye göre, türkiye'ye torpil geçelim ve 3.5 milyar dolar diyelim.


    yani bulgaristan kişi başı olarak türkiye'den 6 buçuk kat fazla yüksek teknoloji ihracatı yapıyor. (alıntıdır)



    şimdi türkiyede 40 milyon genç var. ve en az 20 milyonu araba ve hemen hemen hepsi ayfon 11 istiyor.


    alamayınca'da mutsuz olup agresifleşiyor.


    lütfen kendinize bunu yapmayın. Ekonominin bir denge işi olduğunu anlayın ve üretmeden refah isteğinize bir son verin.








  • Bir de trafik maganda boyutu var. Çoğu kişi attan inmiş arabaya binmiş. Çoğu kişide vicdan diye bir şey kalmamış. Adam hem ters yöne giriyor, hem de laf söyledi diye vurup adamı öldürüyor. Usta şoför diye geçinen sinyal kolunu ne işe yaradığını bilmiyor. Adam uygun fiyatlı araba alıyor, desinler diye donuna kadar ipotek edip premium! araba alan tarafından ezilmeye yelteniliyor. Eğleneceğim diğer şehir içinde hız yapıp milleti katlediyor, hayvan oğlu hayvan şehir içinde 110 ile gencececik çocuğu öldürmeyi kendine hak görüyor. Makasçı terörisler yüzlerce aileyi yok etti.


    Paramız, zihniyetimiz ve standartlarımız Hindistan düzeyinde, keyfimiz ve kibirimiz Amerika'nın Avrupa'nın zengininde yok. Her araba çöp hepsi değersiz. Herkes kibir abidesi, her şeye bir kulp buluyor.


    Kimse ağlamasın, Bu topluma müstehak.

    O zamanlar, şimdinin 108 bin tl'sine denk oluyor.


    FAKAT


    Şuan ölü donanım ve ölü motor Clio 153 bin liradan satılıyor.


    Dolayısıyla çok daha pahalı olduğu su götürmez bir gerçek.


    Ayrıca sadece asgari ücret oranında bir hesaplama yapmak büyük yanlış olur çünkü her alanda gelirler asgari ücret oranında artmıyor. (Örnek: Hiçbir zaman emekli maaşı asgari ücret kadar çok artmaz.)


    (Ekleme: Full Clio 300 bin tl)

    Ülkede 80 belki 90 milyon insan var. 25 milyon çalışıyor gerisi ne yapıyor belli değil. Memurların ülkeye katma değeri sıfır " 0" ( bazı öğretmenler hariç ), emeklilerin katma değeri sıfır, küçük esnaf, işletmeci, hizmet sektörü turizm hariç sıfır sıfır sıfır. Artık kimse okuyup yüksek katma değer üretecek bir işte işçi olarak çalışmak istemiyor. Şahsım bilgisayar mühendisi olan ben sanal stüdyo çözümleri üreten bir yazılım firmasında çalışıyorum ( AR ). 20 kişi ile 80 ülkeye yazılım satıyoruz yıllık ciro belki 5 milyon dolardan fazla. Üzücü olan ise köşedeki çiğ köfteci benden fazla kazanıyor, 10 kuruşa aldığı pencere bandını 5 liraya satan nalbur, 50 lira etmeyen araç bakım filtrelerini bana yağıyla 500 e takan oto sanayici benden kat ve kat fazla kazanıyor. İşimden çok memnunum zevkle şevkle yapıyorum kendimi değerli hissediyorum ama dostlar genç bir arkadaş gelse ve sorsa derim ki okuma güzel kardeşim okuma... Bu ülkede yapılacak iş esnaflıktır esnaflık ise komisyonculuktur. X paraya aldığın ürünü X + %30 şeklinde karşındaki insana satarsın. Dolar seni ilgilendirmez pandemi seni ilgilendirmez hatta sektöre göre fırsatçılık imkanı tanır. Sen hep %30 koyarsın. İşçi ise dolar yükselir enflasyona göre zam alır erir gider, pandemi olur maaş alamaz hep erir hep biter.

    Dediklerinde haklılık payın olsa da, hesabın yanlış

    2324/701= ~3,31526


    Clio:

    26950*3,31526= 89346 (Şu anda liste fiyatı en boşu 152000)

    Bir de Megane ve Fluence Bakalım

    Megane 36950*3,31526 = 122499

    Fluence 37950*3,31526 = 125814

    122/125e bırak Fluence Meganı, clio bile alamıyorsun.


    Yani haketmek, tembellik, teknoloji üretmek bir tarafa, doğru olmakla beraber; Araba dahil tüm teknoloji ürünlerinde alım gücünün gözle görülür bir şekilde düştüğü bir gerçek.

    Market için bile geçerli hatta bu durum, yani, şu anda hesabını yapacağın yüz üründen en az doksanında buna benzer tablo çıkacaktır.

    O yüzden, asgari ücret o zaman 700 dü şimdi şu kat kadar artmış avuntusuna girmeye gerek yok.

  • tm

  • Türkiye'nin en iyisini hak etmediği gerçeği.(otomobil)
  • YUKARIDAKİ GÖRSELDE 2012 YILINDA NET ASGARİ ÜCRET 701 TL.


    Şuanki asgari ücretin neredeyse 4 te 1 i kadar.


    27 binlik clio için hesap yaparsak 27*4: bugünun 108 000 TL kadar.



    130 bin civarı 0 araç olduğunu hesaplarsak, ASLINDA OTOMOBİL FİYATLARI UÇMAMIŞ.


    OTOMOBİL HEP PAHALI VE PAHALI OLMAK ZORUNDA.

  • Bir de trafik maganda boyutu var. Çoğu kişi attan inmiş arabaya binmiş. Çoğu kişide vicdan diye bir şey kalmamış. Adam hem ters yöne giriyor, hem de laf söyledi diye vurup adamı öldürüyor. Usta şoför diye geçinen sinyal kolunu ne işe yaradığını bilmiyor. Adam uygun fiyatlı araba alıyor, desinler diye donuna kadar ipotek edip premium! araba alan tarafından ezilmeye yelteniliyor. Eğleneceğim diğer şehir içinde hız yapıp milleti katlediyor, hayvan oğlu hayvan şehir içinde 110 ile gencececik çocuğu öldürmeyi kendine hak görüyor. Makasçı terörisler yüzlerce aileyi yok etti.


    Paramız, zihniyetimiz ve standartlarımız Hindistan düzeyinde, keyfimiz ve kibirimiz Amerika'nın Avrupa'nın zengininde yok. Her araba çöp hepsi değersiz. Herkes kibir abidesi, her şeye bir kulp buluyor.


    Kimse ağlamasın, Bu topluma müstehak.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-73181344B -- 4 Aralık 2020; 14:17:7 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atrix1212

    YUKARIDAKİ GÖRSELDE 2012 YILINDA NET ASGARİ ÜCRET 701 TL.


    Şuanki asgari ücretin neredeyse 4 te 1 i kadar.


    27 binlik clio için hesap yaparsak 27*4: bugünun 108 000 TL kadar.



    130 bin civarı 0 araç olduğunu hesaplarsak, ASLINDA OTOMOBİL FİYATLARI UÇMAMIŞ.


    OTOMOBİL HEP PAHALI VE PAHALI OLMAK ZORUNDA.

    O zamanlar, şimdinin 108 bin tl'sine denk oluyor.


    FAKAT


    Şuan ölü donanım ve ölü motor Clio 153 bin liradan satılıyor.


    Dolayısıyla çok daha pahalı olduğu su götürmez bir gerçek.


    Ayrıca sadece asgari ücret oranında bir hesaplama yapmak büyük yanlış olur çünkü her alanda gelirler asgari ücret oranında artmıyor. (Örnek: Hiçbir zaman emekli maaşı asgari ücret kadar çok artmaz.)


    (Ekleme: Full Clio 300 bin tl)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi IslakFasulye -- 3 Aralık 2020; 11:48:42 >




  • Alt donanımlarla üst donanımlar arasındaki fiyat farkının bu kadar yükselmesi de kademeli vergilendirme sisteminden kaynaklanıyor. Önceden donanım paketleri arasında 3-5 bin lira fark ediyorken şimdi vergi dilimi değiştiğinden 50-60 bin lira fark ediyor. Hem döviz hem de vergilendirmeden kaynaklı olarak kötüye gittiğimiz bariz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ülkede 80 belki 90 milyon insan var. 25 milyon çalışıyor gerisi ne yapıyor belli değil. Memurların ülkeye katma değeri sıfır " 0" ( bazı öğretmenler hariç ), emeklilerin katma değeri sıfır, küçük esnaf, işletmeci, hizmet sektörü turizm hariç sıfır sıfır sıfır. Artık kimse okuyup yüksek katma değer üretecek bir işte işçi olarak çalışmak istemiyor. Şahsım bilgisayar mühendisi olan ben sanal stüdyo çözümleri üreten bir yazılım firmasında çalışıyorum ( AR ). 20 kişi ile 80 ülkeye yazılım satıyoruz yıllık ciro belki 5 milyon dolardan fazla. Üzücü olan ise köşedeki çiğ köfteci benden fazla kazanıyor, 10 kuruşa aldığı pencere bandını 5 liraya satan nalbur, 50 lira etmeyen araç bakım filtrelerini bana yağıyla 500 e takan oto sanayici benden kat ve kat fazla kazanıyor. İşimden çok memnunum zevkle şevkle yapıyorum kendimi değerli hissediyorum ama dostlar genç bir arkadaş gelse ve sorsa derim ki okuma güzel kardeşim okuma... Bu ülkede yapılacak iş esnaflıktır esnaflık ise komisyonculuktur. X paraya aldığın ürünü X + %30 şeklinde karşındaki insana satarsın. Dolar seni ilgilendirmez pandemi seni ilgilendirmez hatta sektöre göre fırsatçılık imkanı tanır. Sen hep %30 koyarsın. İşçi ise dolar yükselir enflasyona göre zam alır erir gider, pandemi olur maaş alamaz hep erir hep biter.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: road35

    Ülkede 80 belki 90 milyon insan var. 25 milyon çalışıyor gerisi ne yapıyor belli değil. Memurların ülkeye katma değeri sıfır " 0" ( bazı öğretmenler hariç ), emeklilerin katma değeri sıfır, küçük esnaf, işletmeci, hizmet sektörü turizm hariç sıfır sıfır sıfır. Artık kimse okuyup yüksek katma değer üretecek bir işte işçi olarak çalışmak istemiyor. Şahsım bilgisayar mühendisi olan ben sanal stüdyo çözümleri üreten bir yazılım firmasında çalışıyorum ( AR ). 20 kişi ile 80 ülkeye yazılım satıyoruz yıllık ciro belki 5 milyon dolardan fazla. Üzücü olan ise köşedeki çiğ köfteci benden fazla kazanıyor, 10 kuruşa aldığı pencere bandını 5 liraya satan nalbur, 50 lira etmeyen araç bakım filtrelerini bana yağıyla 500 e takan oto sanayici benden kat ve kat fazla kazanıyor. İşimden çok memnunum zevkle şevkle yapıyorum kendimi değerli hissediyorum ama dostlar genç bir arkadaş gelse ve sorsa derim ki okuma güzel kardeşim okuma... Bu ülkede yapılacak iş esnaflıktır esnaflık ise komisyonculuktur. X paraya aldığın ürünü X + %30 şeklinde karşındaki insana satarsın. Dolar seni ilgilendirmez pandemi seni ilgilendirmez hatta sektöre göre fırsatçılık imkanı tanır. Sen hep %30 koyarsın. İşçi ise dolar yükselir enflasyona göre zam alır erir gider, pandemi olur maaş alamaz hep erir hep biter.

    Şu memur genellemenize de hastayım gerçekten. Hastanelerde virüsle yaka paça olan doktor da memur. Onlar da mı bir katkı yapmıyor ülkeye?





  • Biraz haklısın. Kendimizi Almanya ile kıyaslamak için önce Alman kadar ahlaklı, iş disiplinli, çalışkan olmamız gerek. Yöneticilerde de hiç suç bulmayın. Bu adamlar bizim içimizden çıkıyor, gökten zembille inmiyor. Bir halkın çoğunluğu nasılsa öyle yönetilir.

  • Haklısınız genelleme yaptım ki onlar benim gözümde memur değil bilim insanı. Bu arada çoğu memurun ülkeye büyük katkısı var fakat benim kast ettiğim dışarıdan kaynak getirememe durumu. Umarım kimse gücenmez şahsi fikrimi paylaştım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: DburakKoc

    Biraz haklısın. Kendimizi Almanya ile kıyaslamak için önce Alman kadar ahlaklı, iş disiplinli, çalışkan olmamız gerek. Yöneticilerde de hiç suç bulmayın. Bu adamlar bizim içimizden çıkıyor, gökten zembille inmiyor. Bir halkın çoğunluğu nasılsa öyle yönetilir.

    Türkiye'nin en iyisini hak etmediği gerçeği.(otomobil) 

  • quote:

    Orijinalden alıntı: atrix1212

    YUKARIDAKİ GÖRSELDE 2012 YILINDA NET ASGARİ ÜCRET 701 TL.


    Şuanki asgari ücretin neredeyse 4 te 1 i kadar.


    27 binlik clio için hesap yaparsak 27*4: bugünun 108 000 TL kadar.



    130 bin civarı 0 araç olduğunu hesaplarsak, ASLINDA OTOMOBİL FİYATLARI UÇMAMIŞ.


    OTOMOBİL HEP PAHALI VE PAHALI OLMAK ZORUNDA.

    Dediklerinde haklılık payın olsa da, hesabın yanlış

    2324/701= ~3,31526


    Clio:

    26950*3,31526= 89346 (Şu anda liste fiyatı en boşu 152000)

    Bir de Megane ve Fluence Bakalım

    Megane 36950*3,31526 = 122499

    Fluence 37950*3,31526 = 125814

    122/125e bırak Fluence Meganı, clio bile alamıyorsun.


    Yani haketmek, tembellik, teknoloji üretmek bir tarafa, doğru olmakla beraber; Araba dahil tüm teknoloji ürünlerinde alım gücünün gözle görülür bir şekilde düştüğü bir gerçek.

    Market için bile geçerli hatta bu durum, yani, şu anda hesabını yapacağın yüz üründen en az doksanında buna benzer tablo çıkacaktır.

    O yüzden, asgari ücret o zaman 700 dü şimdi şu kat kadar artmış avuntusuna girmeye gerek yok.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: suphion

    Dediklerinde haklılık payın olsa da, hesabın yanlış

    2324/701= ~3,31526


    Clio:

    26950*3,31526= 89346 (Şu anda liste fiyatı en boşu 152000)

    Bir de Megane ve Fluence Bakalım

    Megane 36950*3,31526 = 122499

    Fluence 37950*3,31526 = 125814

    122/125e bırak Fluence Meganı, clio bile alamıyorsun.


    Yani haketmek, tembellik, teknoloji üretmek bir tarafa, doğru olmakla beraber; Araba dahil tüm teknoloji ürünlerinde alım gücünün gözle görülür bir şekilde düştüğü bir gerçek.

    Market için bile geçerli hatta bu durum, yani, şu anda hesabını yapacağın yüz üründen en az doksanında buna benzer tablo çıkacaktır.

    O yüzden, asgari ücret o zaman 700 dü şimdi şu kat kadar artmış avuntusuna girmeye gerek yok.



    Alıntıları Göster

    alım gücünün düşmediği iddaa etmedim.


    sadece otomobilde astronomik bir artış yok.


    2013 yılında bir market bürosürü.


    17,90 lık 5 litrelik yağ şuan 70 tl


    7 yılda 4 katı arttı. 28 bin liralık clio'da şuan 5 katı arttı.



    örneğin muz


    2013 'de 2,75 muz şuan 15 lira


    5 katından fazla arttı. tıpki clio gibi


    anlatmak istediğim sadece bu.





    Türkiye'nin en iyisini hak etmediği gerçeği.(otomobil)




  • başımızda sudan gibi bir ömer hasan ahmed el-beşir, halkının iliklerinin dibine kadar kemirdiler. milletin cebine koyacaz diyen cengizin günüdür bugünler. kendilerini kutlayalım bari.


    Türkiye'nin en iyisini hak etmediği gerçeği.(otomobil)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi manisa_tr -- 3 Aralık 2020; 15:37:8 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: road35

    Ülkede 80 belki 90 milyon insan var. 25 milyon çalışıyor gerisi ne yapıyor belli değil. Memurların ülkeye katma değeri sıfır " 0" ( bazı öğretmenler hariç ), emeklilerin katma değeri sıfır, küçük esnaf, işletmeci, hizmet sektörü turizm hariç sıfır sıfır sıfır. Artık kimse okuyup yüksek katma değer üretecek bir işte işçi olarak çalışmak istemiyor. Şahsım bilgisayar mühendisi olan ben sanal stüdyo çözümleri üreten bir yazılım firmasında çalışıyorum ( AR ). 20 kişi ile 80 ülkeye yazılım satıyoruz yıllık ciro belki 5 milyon dolardan fazla. Üzücü olan ise köşedeki çiğ köfteci benden fazla kazanıyor, 10 kuruşa aldığı pencere bandını 5 liraya satan nalbur, 50 lira etmeyen araç bakım filtrelerini bana yağıyla 500 e takan oto sanayici benden kat ve kat fazla kazanıyor. İşimden çok memnunum zevkle şevkle yapıyorum kendimi değerli hissediyorum ama dostlar genç bir arkadaş gelse ve sorsa derim ki okuma güzel kardeşim okuma... Bu ülkede yapılacak iş esnaflıktır esnaflık ise komisyonculuktur. X paraya aldığın ürünü X + %30 şeklinde karşındaki insana satarsın. Dolar seni ilgilendirmez pandemi seni ilgilendirmez hatta sektöre göre fırsatçılık imkanı tanır. Sen hep %30 koyarsın. İşçi ise dolar yükselir enflasyona göre zam alır erir gider, pandemi olur maaş alamaz hep erir hep biter.

    Memurlar katma değer 0 derken hangi memur acaba pert olup acile düşersen görür o memur seni

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: road35

    Ülkede 80 belki 90 milyon insan var. 25 milyon çalışıyor gerisi ne yapıyor belli değil. Memurların ülkeye katma değeri sıfır " 0" ( bazı öğretmenler hariç ), emeklilerin katma değeri sıfır, küçük esnaf, işletmeci, hizmet sektörü turizm hariç sıfır sıfır sıfır. Artık kimse okuyup yüksek katma değer üretecek bir işte işçi olarak çalışmak istemiyor. Şahsım bilgisayar mühendisi olan ben sanal stüdyo çözümleri üreten bir yazılım firmasında çalışıyorum ( AR ). 20 kişi ile 80 ülkeye yazılım satıyoruz yıllık ciro belki 5 milyon dolardan fazla. Üzücü olan ise köşedeki çiğ köfteci benden fazla kazanıyor, 10 kuruşa aldığı pencere bandını 5 liraya satan nalbur, 50 lira etmeyen araç bakım filtrelerini bana yağıyla 500 e takan oto sanayici benden kat ve kat fazla kazanıyor. İşimden çok memnunum zevkle şevkle yapıyorum kendimi değerli hissediyorum ama dostlar genç bir arkadaş gelse ve sorsa derim ki okuma güzel kardeşim okuma... Bu ülkede yapılacak iş esnaflıktır esnaflık ise komisyonculuktur. X paraya aldığın ürünü X + %30 şeklinde karşındaki insana satarsın. Dolar seni ilgilendirmez pandemi seni ilgilendirmez hatta sektöre göre fırsatçılık imkanı tanır. Sen hep %30 koyarsın. İşçi ise dolar yükselir enflasyona göre zam alır erir gider, pandemi olur maaş alamaz hep erir hep biter.

    Emeklilerin katma değeri sıfır derken?


    Ne yapmak lazım peki?


    Çalışma haddini dolduran kişileri infaz mı edelim?


    Veya...


    Senelerce çalışmış ve maaşının büyük bir miktarını devlete vergi olarak vermiş, aynı zamanda sigorta primi olarak vermiş kişileri açlıktan ölüme mi terkedelim?





  • quote:

    Orijinalden alıntı: IslakFasulye

    Emeklilerin katma değeri sıfır derken?


    Ne yapmak lazım peki?


    Çalışma haddini dolduran kişileri infaz mı edelim?


    Veya...


    Senelerce çalışmış ve maaşının büyük bir miktarını devlete vergi olarak vermiş, aynı zamanda sigorta primi olarak vermiş kişileri açlıktan ölüme mi terkedelim?



    Alıntıları Göster

    Sanırım bahsi geçen üyenin çalıştığı yazılım şirketi Auschwitz Yazılım GmbH Türkiye'nin en iyisini hak etmediği gerçeği.(otomobil) 




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-73181344B -- 4 Aralık 2020; 20:49:46 >




  • en iyisini hakediyorsun, postmodernizmin alt yapısını, reklamcıların üst yapısını kurduğu, insanları borçlandırıp geleceğinin çalınmasına itiraz edemeyecek hale getirmek için uydurulmuş yalan.


    eğitim seviyesi düşük toplumlarda bu yalanın müşterisi daha çok oluyor, bir telefon için 2 ay, araba için 30-40 aylık emeğini feda ediyor insanlar.


    bizim normalde bu gelir seviyesi ile avrupa pazarı için değil latin amerika veya hindistan için üretilmiş olan arabalara biniyor olmamız lazım.

- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.