Şimdi Ara

Türkiye'deki elektrikli otomobil şarj istasyonları ne durumda?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
1.758
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  • Hem dünya genelinde hem de Türkiye’de elektrikli araçlara olan talep giderek artıyor. Bununla birlikte elektrikli şarj istasyonlarının gelişimi de son derece önemli. Halihazırda çoğu Avrupa ülkesi gelecek yıllara yönelik olarak şarj ağlarının planlamasını yapmış bulunmakta. Ülkemiz de bu alandaki adımlarını atmaya devam ediyor. Peki ama son durum ne?



    Türkiye’deki elektrikli araç sayısı ne durumda?



    Türkiye Elektrikli ve Hibrid Araçlar Derneği (TEHAD) verilerine göre ülkemizde bulunan elektrikli araç sayısı yaklaşık olarak 6.500-7000 adet civarında (Hibrid araçlar dahil değildir). Fakat son yıllarda elektrikli otomobil satışlarında önemli artışlar söz konusu. Öyle ki 2022 yılının ilk 6 ayında toplam 2413 adet elektrikli araç satışı gerçekleşti. Bu rakam geçtiğimiz yılın aynı döneminde 894 adet olarak gerçekleşmişti. 2022 yılının ilk 6 ayında yaşanan neredeyse 3 katlık artış yıl sonunda toplamda 4000’den fazla elektrikli araç satışıyla sonuçlanabilir.





     



    Türkiye'de elektrikli şarj istasyonları sayısı artıyor



    Türkiye, şarj istasyon ağı tarafında adımlarını çok hızlı olmasa da emin bir şekilde atmaya devam ediyor. Eşarj, Gersan, Sharz, Voltrun ve ZES başta olmak üzere pek çok firma şarj istasyonları kurmaya devam ediyor. Halihazırda ülke genelinde toplam 2981 adet (2714 adet AC, 267 adet DC) şarj istasyonu bulunuyor. Bu alanda Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın da kısa vadeli bir destek planı oluşturduğunu aktarmak gerek. Destek programına göre hızlı şarj kurulumunda %75’e varan hibe desteği sunuluyor. Program ile birlikte Nisan 2023’e kadar şarj ağına 1572 adet hızlı şarj istasyonu katılmış olacak. Yapılan planlamalara göre 2025 yılında toplam 30.000 adet, 2030 yılında ise 160.000 adet şarj istasyonu kurulumu hedefleniyor.



    Avrupa’da son durum ne?





    Avrupa tarafında ise biraz dengesiz bir yapıyla karşılaşıyoruz. Avrupa Sayıştay’ına göre AB üzerinde 330.000 adetten fazla şarj istasyonu bulunuyor. Fakat istasyonların AB üzerinde dengesiz bir dağılımda olması kıta genelinde seyahat etmeyi zorlaştırıyor. Almanya, Fransa ve Hollanda, AB genelinde tüm şarj istasyonlarının yüzde 69’unu elinde tutuyor. 10 Avrupa ülkesinde ise 100 km’lik yol başına tek bir şarj istasyonu dahi bulunmuyor. 2025 yılında ise kurulu olan toplam şarj istasyon sayısının 1 milyon adete ulaşması bekleniyor.




    Kaynak:https://www.tehad.org/2022/05/22/devlet-destegi-ile-sarj-istasyonu-kurulu-gucumuz-230mwa-cikiyor/
    Kaynak:https://www.euronews.com/next/2022/06/20/demand-for-evs-is-soaring-is-europes-charging-station-network-up-to-speed







  • 2019'da bakanın açıklaması var 1 milyon şarj dediler henüz 267 tane hızlı şarj var diyor haber

    Şimdi yatırımları hızlandırmak için 300 milyon TL hibeli proje yapıyor bakanlık. Benim cebimden niye şarj istasyonu kuruyor ki devlet? Bana da bedava benzin versin o zaman.

    Ne güzel ya para saç ortalığa teşvik diye bayılıyorum Mozambik'e!?

    (TR için yazmıyorum tamamen Mozambik bizde olmaz öyle saçmalıklar)
    iyi kötü üniversite bitirdiğini düşünüyorum fakat hiç faydası olmamış... devlet böyle şeylere destek verecek ki petrole bağımlılık azalsın insanlar bu tür araçları almak için teşvik yapılsın yada sektör gelişsin vs... ee devlet teşvik yapınca illa 70 milyonuna bişi mi dağıtılması gerekiyor kur bir şirket bir sürü para veriliyor genç girişimcilere özellikle o zman benim paramla niye bunlara para veriliyor diye ağlamak mı lazım? ülkenin gelişmesine yardımcı olacak herşeye teşvik verilir. teşvik verince geri ödemesini hizmet ile yaparsın yada yaptığın ürünü geliştirisin yani vatandaşa bedava para verilmez ilk okul seviyesindeki birinin bile "tekstile teşvik veriliyor ee devlet bize bedava kumaş dağıtsın ozman" diye bir cümle kurmaz... şunu eleştire bilirsin teşvik yandaşa veriliyor yada verilen teşvikler yapılmamış şeylere verilip devleti dolandırıyorlar desin amenda ama niye teşvik verilmiyor diye kızacağına verildiği için eleştiriyorsun bir kenara çekilin...
  • 2019'da bakanın açıklaması var 1 milyon şarj dediler henüz 267 tane hızlı şarj var diyor haber

    Şimdi yatırımları hızlandırmak için 300 milyon TL hibeli proje yapıyor bakanlık. Benim cebimden niye şarj istasyonu kuruyor ki devlet? Bana da bedava benzin versin o zaman.

    Ne güzel ya para saç ortalığa teşvik diye bayılıyorum Mozambik'e!?

    (TR için yazmıyorum tamamen Mozambik bizde olmaz öyle saçmalıklar)

  • ufo U kullanıcısına yanıt
    Bu tür şeyleri her devlet yapar eğer ki ülke geneline faydası varsa.

    Elektrikli araçlardaki yakıt elektrik ve onun çoğu kısmı dışarı bağımlı değil.

    Dolayısıyla uzun vadede dövizin ülkede kalmasına neden olacağından biraz hareketlensin diye yapar.

    Almanya hidrojen istasyonları için çok daha fazla teşvik veriyor ve orası Mozambik’ten gelişmiş örnek aldığınız yer size bilgi olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 17 Temmuz 2022; 22:3:1 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt

    Elektrikli araçlar alındıkça insanların ihtiyacı olacak ve firmalar kulak arkası yapamazlar teşvik vermese bile mecbur elektrikli istasyonlar kurmaya çalışacaklar rekabet budur.

    Elektrikli araçlardan verginin vergisini al halk alamasın sonra Türkiye’de doğru düzgün elektrikli araç yok iken teşvik ver bunun yerine ilk defa araç sahibi olacaklara teşvik ver kdv ötv alma destek çık zaten bu adam aracı aldıktan sonra mecbur elektrikli şarj istasyonu olan benzinliklere gidecek talebin arttığını gören istasyon sahipleri yada firmalar hemen rekabet açısından yatırım yapacaklar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ufo U kullanıcısına yanıt
    Özel sektör karı olmayan işe zorlasan da girmez. İlk etapta kar olmayan ama yapılması mecbur olan işlere mecburen devlet öncülük eder.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • isakoc kullanıcısına yanıt

    Elektrikli Araç sayısı arttıkça o kadar istasyonlara araç gelecek ve kar yapacaktır zaten İstasyon sahipleri yada firmalar çok yoğun istasyonlarına bu yatırımlarını yapar kırsal benzin istasyonlarının geçmesine devlet ön ayak olsun.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gelişmesi lazım daha çok gerideyiz fakat buda bişidir petrole bağımlılık ne kadar düşerse okadar iyi şimdi yorumumun altına kendini akıllı sanan biri çıkıp elektrikte petrolde üretiliyor evet doğru fakat 50 litre benzini elektiriğe çevirdiğinde 3000 4000 km yol giderken standart araçlarda 650 km hadi 100 de bende 750 km yol yapıyorsun birde şarj istasyonunun yanına birde güneş panelleri kursunlar gündüz doluma da indirim yapılsın bak nasılda fayda sağlıyor yarın birgün evlerimizin çatısına kuracağımız panellerle aracı şarj bile edebilir ama benzinli bir aracı o petrol istasyonuna gitmeden yürütemeyiz... o yüzden bağımlılığı azaltmalıyız petrole ambargo konsa bile bi şekilde bu araçları çalıştırabiliriz...

  • ufo U kullanıcısına yanıt
    iyi kötü üniversite bitirdiğini düşünüyorum fakat hiç faydası olmamış... devlet böyle şeylere destek verecek ki petrole bağımlılık azalsın insanlar bu tür araçları almak için teşvik yapılsın yada sektör gelişsin vs... ee devlet teşvik yapınca illa 70 milyonuna bişi mi dağıtılması gerekiyor kur bir şirket bir sürü para veriliyor genç girişimcilere özellikle o zman benim paramla niye bunlara para veriliyor diye ağlamak mı lazım? ülkenin gelişmesine yardımcı olacak herşeye teşvik verilir. teşvik verince geri ödemesini hizmet ile yaparsın yada yaptığın ürünü geliştirisin yani vatandaşa bedava para verilmez ilk okul seviyesindeki birinin bile "tekstile teşvik veriliyor ee devlet bize bedava kumaş dağıtsın ozman" diye bir cümle kurmaz... şunu eleştire bilirsin teşvik yandaşa veriliyor yada verilen teşvikler yapılmamış şeylere verilip devleti dolandırıyorlar desin amenda ama niye teşvik verilmiyor diye kızacağına verildiği için eleştiriyorsun bir kenara çekilin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi marsk35 -- 18 Temmuz 2022; 00:20:40 >




  • isakoc kullanıcısına yanıt
    muhalefet yapmayı eleştirmeyi bilmeyen adamlara anlatmayın abi havuza pis gireni görmüyor havuza yaprak düştü diye ortalığı ayağa kaldırıyor yani klasik herşeye birşey bulup eleştiren muhalefet kafası işte. iyi şeyler hakkında bari konuşmayın da en azından her yapılana iyi diye bağırandan farkınız olsun iki tarafta aynı kafa maalesef...

  • ZES e yatırıma devam.


    YTD

  • ufo U kullanıcısına yanıt

    Anlayamadığım şeylerden biridir devletin böyle şeylere el atması. Hani baş olarak öncülük edersin o tamam ama, bizzat inşa eden neden devlet oluyor onu anlamıyorum. Biz sosyalist ülke değiliz ki...

  • marsk35 kullanıcısına yanıt

    ... fakat 50 litre benzini elektiriğe çevirdiğinde 3000 4000 km yol giderken standart araçlarda 650 km...


    Araştırmak için soruyorum, bu kısmın bilgi kaynağı neresi, nerede okudun


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ladro L kullanıcısına yanıt

    Her önüne gelen kafadan sallıyor bilimsel bir açıklaması olmadan rakamlar veriyorlar.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • NitroNos kullanıcısına yanıt

    Kw'yi, akaryakıtla mı eşitliyorlar acaba.

    E iyi de elektrikli araçların soğuk, eğim ve yük gibi faktörlerde gerçek performamsını sunan, deneyen, kanıtlayan hiç bir içerik yok daha ortada

    Düz yolda sıcak havada 500km gidip, yük veya soğuğu yiyince 100 km gidiyorsa o kw hesabı da tutmaz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Devletin bu tip ilklere/gelişmelerde öncülük etmesi bir zorunluluk, teferruatını bilmediğiniz örneğini görmediğiniz işler için saçma sapan yorum yapmayın, devlete çamur atmak sizi batırır devleti değil.

    Özel sektör yani sermaye sahipleri kâr amacıyla iş yaparlar yaygınlığa ulaşmamış yada olgunlaşmamış alanlara girmezler, koç gibi aynı zamanda araç üretip sektörde olan holding'lerin girmesi güzel bir sermaye davranış örneği. Devletin verdiği teşvik aynı zamanda bağlayıcılığı olan teferruatta aslında firmaların lisansını kendi kontrol edeceği sisteme dahil eden bir program, bu işin biraz geç olması hem ekonomik olarak zayıf satış olması hem de alıştığımız bir durum devletin/bakanlık bürokratlarının ağır çalışmasından kaynaklanıyor.

    Çalışmalar yeterli değil gibi görünüyor ama elektrikli araç alanı felç edecek durumda değiliz, dayı oğlu'nın ix3 'ü ev'de şarj olurken 0-100'e 14saat sürüyor, hediye edilen ve apartman girişine takılan üniteyle 7.5saat sürüyor, şehir içinde ve dışındaki hızlı şarj istasyonlarında ise gücüne göre 45dk~2.5saat vb sürelerde olabiliyor. etrafımda çok az gördüğüm bu araçlar zaten kısıtlı bir kesime hitap ediyorken şarj istasyonlarının gelişimine birşey diyemiyorum ama en azından altyapı konusunda görmemek mozambik örneği vermek saçmalığın daniskası. insafsızlık yaparsanız aynı şekilde muamele görürsünüz.





  • Yıl olmuş 2023 nerdeyse, hala arabalar fişe takilip şarj ediliyor.Bagajlarda birsuru çeşit çeşit kablolar.30/40dk şarj olması için bekleme ayrıca ileride araç sayıları artınca şarj cihazı için bile bekleme durumu olabilir. Halbuki araçların bataryaları sökülüp takilirli yapip 4dk da %100 şarj olmuş bataryayi takip yola devam edilebilir.Hem boylece kısa sürede hızlı şarjla dolan bataryanın ömrünün de çabuk bitmesinin önüne geçilmiş olunur.

  • gun kullanıcısına yanıt

    TR'ye gelen elektriğin fosil yakıtlarının tamamına yakını ithal gaz ve kömürle karşılanıyor.


    % 32,71 doğalgaz çevrim (tamamı ithal)

    % 31,43 kömür (bilin bakalım ne kadarı ithal? )


    yerli dediğin geri kalanı da rüzgar (makineleri ithal), güneş (paneller ithal) ve barajlardan oluşuyor (hadi onun hepsi yerli olsun)


    Yapılan nükleerlerin yakıtı zaten %100ü ithal olacak (Bkz Rus bağımlılığı)




    Almanya hidrojen üretimi için teşvik veriyor doğru ama sanayisi için Çin'den ithal ettiği hidrojen yerine kendisi "yeşil hidrojen" üretmek için teşvik veriyor.


    Tıpkı Çin'den pil almayıp kendisi üretsin diye otomotiv üreticilerini pil üretimine teşvik ettiği gibi. Veya ithal fosil yakıtla çalışan arabalar yerine elektrikli araçlara adet başına "alıcıya" teşvik vermesi gibi (4-9 bin € arası)


    Ülkemiz Mozambik ne yapıyor? Ürettiği yerli aracın üretimi rahat yapılsın diye Çin'den alınan pil ve elektroniğin tüm ithalatındaki gümrük vergisi sıfırlıyor. Sonra bunun adı "Alman'da da destek var bizde de destek var" oluyor Türkiye'deki elektrikli otomobil şarj istasyonları ne durumda? 





  • DH Misafiri D kullanıcısına yanıt

    O dediğiniz 15 sene kadar önce yapıldı, teknik olarak mümkün. Videoları da var. Araç yanaşıyor alttan mekanizma çok kısa sürede dolu pili takıyor siz devam ediyorsunuz pil orda şarj oluyor sonra başkası gelip takıyor vs.


    1 depo benzinden daha hızlı doluyor vs ama 300KW'lik şarj altyapısından daha "pahalı" o nedenle tercih edilmedi.

  • Mutfak tüpü değil bu yalnız. İdeal otomobil bataryası ortalama 1000 adet laptop piline eşit. Değeri en az 300 bin TL eder ve ağırlığı 200 kg.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şehiriçi kullanımında evinde şarj eder millet. Uzun yolculuklarda mecburen şarj istasyonuna uğrayacak. Petrol istasyonu gibi çok fazla şarj istayonu olmaz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.