Şimdi Ara

Türkiye'de ve Dünyada satılan Elektrikli Otomobillerin fabrika menzilleri ve ülkemiz satış rakamları

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
2
Favori
612
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ÜLKEMİZDE SATILAN NEREDEYSE TÜM ELEKTİKLİ OTOMOBİLLERİN RESMİ İNTERNET SATIŞ FİYATLARI VE FABRİKA MENZİL VERİLERİ


    2 M KADAR OLAN ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLER


    Türkiye'de ve Dünyada satılan Elektrikli Otomobillerin fabrika menzilleri ve ülkemiz satış rakamları




    2 M ÜZERİ OLAN ELEKTRİKLİ OTOMOBİLLER



    Türkiye'de ve Dünyada satılan Elektrikli Otomobillerin fabrika menzilleri ve ülkemiz satış rakamları



    DÜNYADA SATIŞTA OLAN NEREDEYSE TÜM ELRKTRİKLİ OTOMOBİLLERİN MENZİLLERİ



    Türkiye'de ve Dünyada satılan Elektrikli Otomobillerin fabrika menzilleri ve ülkemiz satış rakamları




    Elektrikli araçların avantajları nelerdir


    - Oldukça sessizler ve ayrıca çok hızlı ve seri bir çok içten yanmalı otomobillerden.

    - Fiyat İndirimleri ve vergi teşvikleri ülkemizde var.

    - Şarj etmek, doldurmaktan daha az maliyetlidir.

    - Yağ değişimine ve motor sorunları vs. gibi problemlerin ve maliyetlerinin olmaması.

    - Şehir içinde sıvı yakıtlı otomobillerden daha ekonomik kullanım imkanı sunması.


    Elektrikli araçların dezavantajları


    - Uzun yolculuklarda mesafe ve yolda kalır mıyım kaygısı ve menzillerin şimdilik yetersiz kalması.

    - Yeterince büyük şehirler dışında şarj imkanlarının daha gelişmemesi.

    - Pil teknolojisinin gelişme aşamasında vede hızlı şarj ve kapasite değerlerinin şimdilik yetersiz kalması.

    - Pillerin kullanım ömrü vede değişim esnasında ki yüksek maliyetler.

    - Bir EV'yi sigortalama ve kasko maliyetlerinin diğer otomobillerden yüksek olması.








  • Bu Torres'i de utanmadan sıkılmadan 635km diye öyle bir pazarladılar ki, milletin aklına yalan yanlış kazındı artık, 635km menzilli, akrabaya hava atmalık Defender çakması Suv diye. Arada soranlar oluyor, onun menzili o kadar değil 400 git öp başına koy diyorum, yok değil diye iddia ediyorlar bir de :)


    Benim favorim Corsa e. Şehir içi için mükemmele yakın bir araç.

  • Bu Torres'i de utanmadan sıkılmadan 635km diye öyle bir pazarladılar ki, milletin aklına yalan yanlış kazındı artık, 635km menzilli, akrabaya hava atmalık Defender çakması Suv diye. Arada soranlar oluyor, onun menzili o kadar değil 400 git öp başına koy diyorum, yok değil diye iddia ediyorlar bir de :)


    Benim favorim Corsa e. Şehir içi için mükemmele yakın bir araç.

  • bu rakamlar hiç gerçekci değiller.

    kardeşimde togg var kışın sefilleri oynuyordu

    cem yılmaz filmi gibi makina soğuk..

    elektrik olayının daha zamana ihtiyacı var

  • TEPEE PREMİUM PACK kullanıcısına yanıt

    Elbette gerçek kullanımda bu veriler abartılı menziller.

    Otomobil üreticileri kendi test ortamlarında ki fabrika verileri.

    Hatta yukarıda arkadaşın da yazdığı gibi Torres EVX gibi bazı firmalar abartılı fabrika verileri ile tüketicileri yanıltıyorlar.


    Benim şahsi görüşüm Bu Elektrikli otomobillerin tam anlamı ile verimli kullanılması için 10 yıl gibi zamana ihtiyacı var.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bamorex -- 19 Nisan 2025; 21:54:47 >
  • üşenmedim ssangyong un sitesine girdim. brüt yada net olduğu açıklanmamış 73,4 kwh lik bataryası var. karma 18,65 kwh tüketimi var. ve diyorlar ki 635 km gidiyor. matematik bilmedikleri kesin ama ya sayı saymayı bilmiyorlar ya da dayak yememişler.

  • yusufuras kullanıcısına yanıt
    Türkiye'de ve Dünyada satılan Elektrikli Otomobillerin fabrika menzilleri ve ülkemiz satış rakamları

    İşin garip tarafı Bu yanış bilgiden sanırım ( Güney Koreli KGM’nin Torres EVX’i 408 adet satışla 3. sırada ) insanlar baya bir otomobil almış.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bamorex -- 20 Nisan 2025; 0:13:10 >
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    hocam kullandınız mı corsa e. benim de kafamda o var.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Kullanmadım ama kullanan bir arkadaş vardı, gerekli bilgiyi verebilir


    @masterap



    Corsa e deme sebebim tamamen teorik. Ben elektrikli araçların küçük pilli ama yüksek enerji verimli motorlu, ufak boyutlu, pratik otomobiller olması gerektiğini savunuyorum. Bu elektrikli otomobil işi "gerçekten" çevrecilik için yapılıyorsa böyle olması gerekiyor.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Biz özelden konuşmuştuk hocam. Bebekten ötürü 2. araca ihtiyaç kalmadığı için corsayı babama sattım. 70 yaşında elektrikli araba kullanmaya başladı :) önceki aracı 2016 manuel leondu, üstüne neredeyse hiç para koymasına gerek kalmadı. Böyle saçma bir piyasa. Ülkede neler değişir bilmem ama ötv bu şekilde kalırsa 2.5 sene sonra yine küçük bir elektrikli araba alacağım, gönlüm mini cooperdan yana


    Corsa ve 208'in muadili şu an bulunmuyor. Elektrikli araba demek şehir içi avantaj demek. Şehir içi demek küçük araba demek. Ama elektrikli araçlara bakıyoruz, koca koca suv'ler. Corsa benzinli ile ortak platforma sahip olmasına rağmen elektrik konusunda bir dezavantajı bulunmuyor. 50kwlik bataryayı ufak bir bagaj küçülmesiyle b sınıfına koymak bence başarı. Başarılı ki hala muadili yok


    Biz 8 ayda 10bin kmden fazla yol yapmışız. Ortalama 1tl'yi bile bulmadı km maliyetimiz. Bakıma 2800tl ödedim. Mtv'si 1.2 motordan az. Performans tatmin edici. Donanım full. İnsan başka ne ister ? 208'i de aralık ayında arkadaşıma aldırdım, diğer aracı golf 7'yi artık kullanmıyorlarmış. Şehir içinde elektrikliye alışan bir daha zor vazgeçer


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • masterap M kullanıcısına yanıt

    Çok benzer bir hikaye benimki de 2017 manuel Leon'dan ayrılabilirsem bende elektrikli bir model istiyorum. Büyük SUV isteyenler de aslında fiyat makasından dolayı tercih ediyor. Benzer donanım bir araç 3 milyon iken elektrikli bir TOGG 1.9 milyona alınabiliyor. Ama Corsa kısmında durum böyle değil, benzinli modeli 1.3 milyon ise elektriklisi de maksimum 1.2 milyon satış fiyatı oluyor. Yani pek bir cazibesi yok fiyat anlamında en azından SUV modeller kadar.


    Bir de ülkecek bir malı alıp pahalı hale gelmesinden haz alan insanlar olduğumuz için maalesef elektrikli araçlar öyle olmayacağını Tesla'nın satış fiyatları ortaya çıkarttı. BYD tam tersi Euro ufak bir oynama yaptığında diğer fosil yakıtlı üreticiler gibi anında zam yaptı ki tam bizim ülkeye uyan bir ticari hamle. Diğer yandan MG gruplarında yazıları okuyorum, çok hızlı alım-satım oluyor ama hep düşük kilometre kazasız araçlar aynı gün satılıyor. Baktığınızda devamı olmayan (şu anlık) bir araç markası ve 2023 model dışında aracı olmayan bir elektrikli araç üreticisi bizim ülkemizin kararları nedeniyle.


    Eskiden dizellerin ezici bir üstünlüğü vardı herkes ona geçiş yapıyordu. Şimdiki yüzdeler incelendiğinde benzinli fazla da olsa detaylı bakıldığında Hybrid, PHEV veya diğer teknolojiler diye ayrıldığında elektriklinin yükselişi bu hızla giderse dizel gibi olacak diyebiliriz. Tabi daha önce dediğim konu da önemli ülkemiz için yani ikinci el değerleri.





  • brkprlk35 kullanıcısına yanıt

    Bunun sebebi elektrikli araçlardaki maliyeti oluşturan en büyük payın batarya olması. Almanyada corsa ve 208 35bin eurodan listelenirken model 3 sadece 40bin euro. Türkiyede %10 sınırındaki araçlar da max 45bin euro. Yani corsayla arada sadece 10bin euro var. Buna ötv'yi de eklersek 500bin tl gibi bir farktan bahsedebiliriz. Türkiye satış fiyatlarını da incelersek bu fark neredeyse doğrulanıyor. Demek ki arabalarda segment, malzeme kalitesi, hacim gibi konular maliyeti çok kısıtlı etkiliyor :) elektrik motoru, batarya, yazılım gibi kalemler 35-45bin euroluk araçlarda birbirine yakın seyrediyor.


    Biz bu segment ve büyüklük işlerini fazla abartıyoruz, avrupanın en çok satan modellerine bakarsak ne demek istediğim anlaşılır. Son 2 bireysel aracım alfa romeo tonale ve bmw 230e, sıfırı 3 milyon tl civarı olan araçlar. Tabi ki corsadan iyi araçlar ancak corsaya bindiğimde hiçbir zaman uçurum hissetmedim. Aralarındaki en dramatik fark hacimdir


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: masterap

    Bunun sebebi elektrikli araçlardaki maliyeti oluşturan en büyük payın batarya olması. Almanyada corsa ve 208 35bin eurodan listelenirken model 3 sadece 40bin euro. Türkiyede %10 sınırındaki araçlar da max 45bin euro. Yani corsayla arada sadece 10bin euro var. Buna ötv'yi de eklersek 500bin tl gibi bir farktan bahsedebiliriz. Türkiye satış fiyatlarını da incelersek bu fark neredeyse doğrulanıyor. Demek ki arabalarda segment, malzeme kalitesi, hacim gibi konular maliyeti çok kısıtlı etkiliyor :) elektrik motoru, batarya, yazılım gibi kalemler 35-45bin euroluk araçlarda birbirine yakın seyrediyor.


    Biz bu segment ve büyüklük işlerini fazla abartıyoruz, avrupanın en çok satan modellerine bakarsak ne demek istediğim anlaşılır. Son 2 bireysel aracım alfa romeo tonale ve bmw 230e, sıfırı 3 milyon tl civarı olan araçlar. Tabi ki corsadan iyi araçlar ancak corsaya bindiğimde hiçbir zaman uçurum hissetmedim. Aralarındaki en dramatik fark hacimdir

    günaydın Hocam.

    bizde de bmw 230e var. çok da memnunuz. sitenin kendimize ait otoparkına wallbox da kurdum.

    2023 Opel Corsa Ultimate aracımı da Corsa elektrikliyle değiştirmeyi düşünüyorum.

    Hocam memnun musunuz ?

    %90 işi gidip gelirken yogun trafikte Maltepe-Ataşehir arası kullanacağım.

    yorumlarınızı rica ederim.





  • masterap M kullanıcısına yanıt

    Sanırım en mantığa uygun açıklama buydu haklısınız. Evin tek aracı olacağı vakit Corsa yerine daha büyük bataryalı bir aracın seçilmesi gerektiğini düşünüyorum sadece. Aynı zamanda tabi daha hacimli. Yoksa ikinci araç için iyi bir seçenek.

  • DeBeers34 D kullanıcısına yanıt
    alınır hocam. geçenlerde DH'de mesaj yazan arden otomotiv mesaj yazmıştı bu ayın kampanya ürünü corsa e diye.

    şehir içinde B segment candır. elektrikli araçlarla ilgili benim gördüğüm en büyük sıkıntı piyasadaki araç çeşitliliğinin az olması. piyasa SUV kaynıyo. B heçbek elektrikli seçeneği çok az. BYD'nin Dolphin modeli çok uzun (Corsa'dan 23 cm daha uzun) ve tipini beğenmedim şahsen. Corsa şık bi otomobil, sadece arka koltuk diz alanı dar geldi bana. sizin kullanım aracınız için arka koltuk alanı önemsiz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • DeBeers34 D kullanıcısına yanıt

    Biz de 2022 edition corsadan geçmiştik. Bence her türlü geçilir. Boş paket polodan 250-300bin tl ucuza full paket elektrikli corsa almış olursunuz. Sıfır faizli kredi de çok cazip.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • brkprlk35 kullanıcısına yanıt

    Hacim meselesi doğru. Ama bataryanın büyük olması daha fazla menzil anlamına gelmiyor. 60-70kwlik verimsiz c suv'lar var. Diğer yandan mg4 ve ioniq6 gibi verimli araçlar da var


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • DeBeers34 D kullanıcısına yanıt

    Wallbox varken elektrikli Corsa'ya geçmeden durduğunuz her saniye kaybınızdır.

  • Elektrikli otomobiller çoğaldıkça bir çok büyük sitelerde Wallbox benzeri sistemler yada Elektrikli Araç Şarj İstasyonları kurulacaktır diye düşünüyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bamorex -- 17 Mayıs 2025; 1:33:24 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.