Şimdi Ara

Türkiye'de trafiğe kayıtlı olan otomobillerin ortalama yaşı 14 (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
1.914
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • YakopsObiWan kullanıcısına yanıt

    Fark olarak oradaki 14 ve üstü yaşındaki araba cadillac, chevy, mustang gibi hala piyasada fazlasıyla iş görecek araba iken buradakiler toros, kartal, broadway gibi aslında piyasada gezmesi yasak olması gereken araçlar.

  • 5.7 motorlu atmosferik 82 model Pontiac’ı Türkiye’de 15 tane asgari ücretli yan yana gelse yürütemez   ABD’yi unutsun arkadaş. Bir tarafta eski araba olarak Toros, Şahin, Doğan SLX, Broadway, Doblo var. Diğer tarafta Mustang, Camaro, F150, Ford Explorer, Lincoln Navigator, Chevrolet Suburban, impala, Hummer, Jeep Cherokee felan var.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rasyonel teletabi R kullanıcısına yanıt

    Ekstra olarak oradaki 30 yaşındaki araçlar bile sapa sağlam ve motorları sorunsuzken burada 10 yaşında araçlar silindirlerde çalı yakıp siyah dumanla geziyor :)

  • Rasyonel teletabi R kullanıcısına yanıt
    Turkiye NiC ulkesidir.Yani yeni sanayilesen ulkedir. Sizin ekonomi anlayisiniz otomobil ise , Ekonomisi ile ovundugunuz kuzey ulkeleri araba degil bisiklet aliyor.Uyandirayim seni (: Turkiye gelismemis ulkeymis :) tipik bos muhalefetci zihniyeti seni

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Kasabali34 K kullanıcısına yanıt

    Pasaportunda bir tane bile damga olmayan Ak Boy mu bana ekonomi dersi veriyor? Daha doğrusu pasaportu bile olmayan (malum dünyanın en pahalı pasaportlarından birisi) . Mainz’da yaşıyorum. 16 ülke gezdim. 3 ayrı kıtada ikamet ettim. Arjantin ve hatta Ermenistan’a (hayatımda gördüğüm en fakir ülke) bile gittim ben. Dışarıda yemek içmek, tiyatroya sinemaya gitmek, market/benzin/uçak bileti fiyatlarına karşı vatandaşın alım gücü, şu sıralar dünyada en popüler olan teknolojik ürünlere karşı insanların alım gücü vs benim için alım gücü göstergesidir.


    Senin insanın daha Airfryer alamıyor, ne konuşuyorsun. Altı üstü airfryer. Dünyada Türklerden başka airfryer ve robot süpürgeyi haftalarca konuşan bir millet yok. Çünkü 30 taksitle aldınız ve 1 maaşınıza mâl oldu. Arjantinde insanlar arabalarını çok rahat alıyor, mobilya ve beyaz eşyaya çok rahat ulaşıyor, market fiyatları bu kadar insanları zorlamıyor. En basitinden gelişmekte olan ülke olarak anılan Arjantin’de insanlar bonfile, antrikot, biftek yiyor. Sen hayatında bir restoranda “New York steak istiyorum” diyememiş bir insansın.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rasyonel teletabi -- 26 Ocak 2023; 10:39:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt

    Hastaneye gidince ülkedeki herkesin hasta olduğunu mu sanıyorsun ?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • gecen sene 14,5 du bu sene 15,5 olması lazımken 14 e dustuyse demekkı koyde vs herkes vergı odememek ıcın aracını çekme belgeli yaptı. ASlında bu koylerde tarla tapan gezen arabaların cekme belgesını kaldırsalar ortalama yası 20 yi gecer trafıktekı arabaların

  • Rasyonel teletabi R kullanıcısına yanıt
    Ak boy mu(: Senin ceddin yumurta ekmek arasi tren ile ulkeden giderken , benimkiler burgas ta denize karsi bira iciyordu diyeyim sana oradan var sen anla, pasaportum mu var? Kac vatandasligim var.Baska ulkenin ekmegini yerken Bizlerin ulkesine laf soylemek sana dusmezde hadi neyse.sen arjantinde araba alanlari akboylara anlat bana degil.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Şu şahinler, doğanlar, kartallar, serçeler çok yükseltiyor bu ortalama yaşı :D

  • B-veritas kullanıcısına yanıt

    Evet... bunu nasıl bilebildin?

  • Kasabali34 K kullanıcısına yanıt

    Hahahah nasıl bir kralsın aga  

  • V4LKyR V kullanıcısına yanıt

    Yeliz merhaba. (Kaç hesapsınız siz?)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ülkemizde araçlar çok pahakı ve bunun baş sorumlusu da saçma ÖTV vergisi. 23 yaşında hala diri olsada çoktan geri dönüşüm yapılması gereken bir aracım var. Ama hala para ediyor. Bindikçe kullandıkça fiyatı artar mıya birşeyin. Hatta otomobil dünyasında ikinci elini sıfırından daha fazla satan ve daha garibi alan insanlar var. Satan çakal bitmez anlarımda alan niye alır arkadaş. Alanı hiç anlamıyorum. Araçlar hakikaten altından dövizden daha çok kazandırdı da piyasa berbat oldu. Otomobil bir ihtiyaç ve bunu yatırım aracına çevrilmesinde emeği geçen herkese teşekkür ederiz.

    Kademeli şekilde ÖTV mantıklı oranlara gelmeli bu şart. Sıfır arabaları liste fiyatından daha yüksek satılması engellenmeli. Güvenlik ile ilgili ne varsa ve opsiyonları Ötv hatta kdvden muaf tutulmalı.

  • Reno ve fiyat olmasa küba gibi olurdu herhalde

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ingilteredeki kardeşim 2015 insignia aldı 1 aylık maaşı bile değil. Türkiyede araba 600k türk mangırı. Her ay 10-20k atıyor fiyatı. Yani yemeden içmeden kira fatura hiçbişi ödemeden bahçede fotosentez yaparak yaşasan maaşını komple biriktirsen her ay otomobile gelen zammı ödeyemezsin. Yani sonsuza kadar alamıyorsun. Belki insan olduğumuzu sananlar vardır diye yazayım dedim.

  • Doğru düzgün bi Tofaş alayım desen 100-110 bin olmuş. Kaza yapınca ortadan bölünen araba 110 bin birim!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu bayide araba yok diyen dangozlar hala bitmemiş. Suya,elektriğe,yiyecek-içeceğe herşeye zam geliyor. O zaman yemekte yeme,suda içme,banyoda etme,lambada yakma. Arabanın hala amaç değil araç olduğunu, A noktasından B noktasına götüren temel bir ihtiyaç olduğunu hala kavrayamayan internet kullanıcıları var. Eminim şehrin göbeğinde oturup hayatında maksimum 5 semt değiştirip toplu taşıma kullan diyenlerde olacak. Yüzölçümü 783.562 km² olan bir ülkede yaşıyorsun ve daha bırak elektrik,suyu yolu zor götürdüğün yerler var. Tarım yapan bahçesi,arazisi olan adam napacak bahçesine,arazisine toplu taşımayla mı gidecek. Hatta bazılarının göğüslerini gere gere söyledikleri Türkiye'de üretilen biçer-döver,traktör gibi tarım için elzem olan araçlar neden süreceği araziden bile pahalıya satılıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mevzu parktaki araç yaşı değil aslında. Mesela Avrupa'da, Amerika'da bir kaç yüz birim paraya yaşlı bir araba alabilirsiniz. Genelde de bu tür araçlar tabiri caizse eşek niyetine kullanılırlar. Büyük bir arıza ya da kaza durumunda da hurdaya ayrılırlar. Hatta sırf eğlence için bir kaç yüz birim paraya araba alıp hunharca kullanıp günün sonunda hurdaya bırakan insanlar var. Yani eski araçlar tamamen "Atsan atılmaz, satsan satılmaz" durumunda.


    Bizdeki durum ise tam tersi, eski araçlara muhtacız. Benim dikkatimi şu çekti, 5 sene önce trafikte Murat 131 görmezdim pek. Şimdi pek çok yerde Murat 131 görmeye başladım. Belki sizler de dikkat etmişsinizdir. Çünkü insanlar sağda solda yatan, çürüyen arabaları dahi yürür hale getirip binmek durumunda kalıyor.


    "Arabalık" yapabilen her şey para ediyor artık. Yani bizim araç parkımızın Amerika'nın araç parkı ile ortak pek bir yanı yok. Bizde eski araçlar hala modern araçlarla aynı paralara satılıyor. Yani 11,500 Euroya 2004 model Polo alabiliyorsunuz. O da öyle sıfır kondisyonunda falan değil. Almanya'da sıfır Polo 20 bin Euro'dan başlıyor. Ya da 12 bin Euro'ya 2003 model Passat, 2003 model bir Corolla ya da 2004 model bir Vectra alabilirsiniz.


    Aynı yaşta arabalar Avrupa'da da trafikte belki ama 500 Euro'ya alırsınız. O yüzden Almanya'daki 2003 Polo ile Türkiye'deki 2003 Polo'yu aynı kefeye koymamak lazım.

  • faniseyler kullanıcısına yanıt

    2020 Ağustos ayı 121,500 TL'ye sıfır ayarında bir Fiat Egea aldım. Dolar 7.32 idi. 16,500 dolar yapıyor. 2022 Kasım'da arabayı 350 bin TL bedelle sattım. Dolar 18,63'tü. 18,786 dolar yapıyormuş. Düz 18750 diyelim.


    Arada 2250 dolar fark var. Araca 40 bin kilometre tepe tepe binip eskittim, 4 kere bakıma girdi. 4 bakımı 6000 lira tutsa, 2 kere de yıllık MTV ödedim 5 bin lira da o tutsa etti 11 bin lira. Sigorta kasko ilk seferinde 2200 liraya ikinci seferinde 7000 liraya yaptırdım. Bir 10 bin de ona desek etti 21 bin lira. E 2250 doların o günkü kurla 41 bin lira yapıyordu.


    Yani ben arabaya 2 sene tepe tepe bindim, yakıt dışındaki tüm masraflarını da üzerine koydum, üstüne de 20 bin lira para kalarak sattım. Üstelik yazdığım fiyat piyasanın uygun fiyatlarındandı. 21 bin dolara kadar da yolu vardı (ilanlara bakarsak 23 bin doları zorlayan vardı da, tok satıcı olsam 21 bin dolara da satardım. O da 390 bin lira ediyor)


    Tuhaf işler.

  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.