Şimdi Ara

Türkiye'de trafiğe kayıtlı olan otomobillerin ortalama yaşı 14

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (2 Mobil) - 3 Masaüstü2 Mobil
5 sn
40
Cevap
0
Favori
1.511
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri
  • Son Yorum dün
  • Cevaplayan Üyeler 29
  • Konu Sahibinin Yazdıkları 1
  • Ortalama Mesaj Aralığı 1 saat 40 dakika
  • Konuya En Çok Yazanlar
  • Rasyonel teletabi (5 mesaj) V4LKyR (4 mesaj) Piêr Dé Sans (3 mesaj) goodorevil (2 mesaj) Kasabali34 (2 mesaj)
  • Konuya Yazanların Platform Dağılımı
  • Masaüstü (13 mesaj) Mobil (14 mesaj) (9 mesaj) (3 mesaj) (1 mesaj)
  • @
5 oy
Öne Çıkar
Giriş
Mesaj
  • Türkiye'de trafiğe kayıtlı olan otomobillerin ortalama yaşı 14
    Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından paylaşılan verilere göre 2022 yılında Türkiye'de 1 milyon 269 bin 912 adet taşıtın trafiğe kaydı yapıldı. Böylece trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısında bir önceki yıla göre yüzde 10,1 artış yaşandı.



    Aralık ayında trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısı 137 bin 173 adet olarak kayıtlara geçti. Bu taşıtlardan yüzde 41,2'si otomobil ve yüzde 37,2'si motosiklet oldu. Aralık ayında trafiğe kaydı yapılan otomobil sayısı bir önceki aya göre yüzde 1,9 arttı. Trafiğe kaydı yapılan otomobil sayısı bir önceki yılın aynı ayıyla kıyaslandığında ise yüzde 91,2 artış söz konusu.



    Aralık ayında en çok Fiat marka otomobilin kaydı yapıldı



    Aralık ayında trafiğe kaydı yapılan 56 bin 506 adet otomobilin yüzde 14,5'i Fiat, yüzde 13,9'u Renault, yüzde 7,2'si Toyota, yüzde 6,1'i Volkswagen, yüzde 6'sı Hyundai, yüzde 5,4'ü Opel, yüzde 4,3'ü Kia, yüzde 4,3'ü Mercedes-Benz, yüzde 4,1'i Peugeot, yüzde 3,9'u Dacia, yüzde 3,7'si BMW, yüzde 3,7'si Honda, yüzde 3,5'i Citroen, yüzde 3,4'ü Skoda, yüzde 2,9'u Audi, yüzde 2,4'ü Nissan, yüzde 2,2'si Ford, yüzde 1,7'si Seat, yüzde 1,4'ü Volvo, yüzde 1,2'si Suzuki ve yüzde 4,3'ü diğer markalardan oluştu.



    Ayrıca Bkz.Ford, Almanya'daki fabrikasını Çinli BYD'ye satabilir



    Toplam araç parkında dizel hala lider



    2022 yılı Ocak-Aralık döneminde trafiğe kaydı yapılan 566 bin 280 adet otomobili yakıt türüne göre incelediğimizde ise yüzde 70,1'inin benzinli otomobillerden oluştuğunu görmekteyiz. Ardından sırasıyla yüzde 18 ile dizel, yüzde 8,5 ile hibrit, yüzde 2 ile LPG ve yüzde 1,4 ile elektrikli otomobiller geliyor. Aralık ayı sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı 14 milyon 269 bin 352 adet otomobilin ise yüzde 36,9'u dizel, yüzde 35,1'i LPG, yüzde 26,8'i benzin, yüzde 0,9'u hibrit ve yüzde 0,1'i elektrikli olarak kayda geçti.



    Türkiye'de 2022 yılı sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı 26 milyon 482 bin 847 adet motorlu kara taşıtı için ortalama yaş 14,8 olarak hesaplandı. Ortalama yaş otomobillerde 14, minibüslerde 15,5, otobüslerde 15,4, kamyonetlerde 13,3, kamyonlarda 17,8, motosikletlerde 13,3, özel amaçlı taşıtlarda 14,3 ve traktörlerde 24,4 olarak kayıtlara geçti.




    Kaynak:https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Motorlu-Kara-Tasitlari-Aralik-2022-49436&dil=1







  • Pasaportunda bir tane bile damga olmayan Ak Boy mu bana ekonomi dersi veriyor? Daha doğrusu pasaportu bile olmayan (malum dünyanın en pahalı pasaportlarından birisi) . Mainz’da yaşıyorum. 16 ülke gezdim. 3 ayrı kıtada ikamet ettim. Arjantin ve hatta Ermenistan’a (hayatımda gördüğüm en fakir ülke) bile gittim ben. Dışarıda yemek içmek, tiyatroya sinemaya gitmek, market/benzin/uçak bileti fiyatlarına karşı vatandaşın alım gücü, şu sıralar dünyada en popüler olan teknolojik ürünlere karşı insanların alım gücü vs benim için alım gücü göstergesidir.


    Senin insanın daha Airfryer alamıyor, ne konuşuyorsun. Altı üstü airfryer. Dünyada Türklerden başka airfryer ve robot süpürgeyi haftalarca konuşan bir millet yok. Çünkü 30 taksitle aldınız ve 1 maaşınıza mâl oldu. Arjantinde insanlar arabalarını çok rahat alıyor, mobilya ve beyaz eşyaya çok rahat ulaşıyor, market fiyatları bu kadar insanları zorlamıyor. En basitinden gelişmekte olan ülke olarak anılan Arjantin’de insanlar bonfile, antrikot, biftek yiyor. Sen hayatında bir restoranda “New York steak istiyorum” diyememiş bir insansın.

    abd 14 yaşındaki modeller= cadillac acura lexus ford sierra bronco... kalifornia yarısı tesla.

    bizde= doblo daewoo lacetti hyundai accent tüplü.

    abd de kdv= %3
    tr de kdv= %18
    ötv= %400
    zekat= %2,5 1/40
    abd daha islami vergi alıyor.

    yani şu araba telefon lükstür algısını devlet bize bir yerleştirmiş elin bulgarı romanyalısı yunanı 5 yaşında aldığı mersedese biz doblo alabiliyoruz.

    devlet kazandığından fazlasını harcarsa o kadar enflasyon vergiler artar. devlet kazandığı kadar iş yapacak. fazlasını değil. dolar 1 kuruş artmaz. enflasyon %1 olmaz.

    Amerikada müthiş bir klasik popülasyonu var.. yani ciddi adette isteğe bağlı trafiğe kayıtlı klasik var, burası ile kıyaslanamaz..


    Çoğu V8 motor o ortalamayı düşüren araçların. ki bu cash for clunkers programına göre böyle, araştırabilirsiniz..


    Bizde gariban işi araçlar yüzünden yüksek ortalama.

    Bir de şu var


    Türkiye yabancısıyla beraber 90 - 100 milyon (Yurt dışında aranan kişi burada ev ve vatandaşlık alabiliyor)



    Mart 2021 itibarıyla Türkiye'de 428 avm var (2023 varsayalım 500 avm var)


    500 x her avm de 2000 kişi alışveriş yapsa = 1.000.000 kişi (1 milyon kişi eder)


    Türkiyede lokanta sayısı 150.000 ortalama 100 kişi yemek yese = 15.000.000 kişi (15 milyon)


    15 + 1 = 16 milyon hadi diyelim 20 milyon



    90 - 20 milyon = 70 Milyonun kişinin dışarıda yemek yiyecek parası yok




    Türkiyede 23 milyon aile var

    Şirketler + Kamu + Belediye ortalama .... = 5-6 milyon kayıtlı otomobil var

    Türkiyede trafiğe kayıtlı 14 milyon otomobil var

    14 - 6 = 8 milyon ailede kayıtlı otomobil var


    23 milyon - 8 milyon = 15 milyon ailede otomobil yok (2-3 otomobil kullananları sayarsak bu sayı 17 - 18 milyona ulaşır)

    5.7 motorlu atmosferik 82 model Pontiac’ı Türkiye’de 15 tane asgari ücretli yan yana gelse yürütemez   ABD’yi unutsun arkadaş. Bir tarafta eski araba olarak Toros, Şahin, Doğan SLX, Broadway, Doblo var. Diğer tarafta Mustang, Camaro, F150, Ford Explorer, Lincoln Navigator, Chevrolet Suburban, impala, Hummer, Jeep Cherokee felan var.

  • Prese gidip Çin’de mobilyaya dönüşmesi gereken arabalar için millet yıllarca para biriktiriyor. Türkiye gelişmekte olan bir ülke değil gelişmemiş bir ülkedir. Hiç bir gelişmekte olan ülkede bu kadar düşük alım gücü yok.
  • Her yer araba dolu, hani kriz nerde diyenlere o arabaların kaçının 2022-2023 model olduğunu sormak lazım.
  • DburakKoc D kullanıcısına yanıt

    """Trafiğe kaydı yapılan otomobil sayısı bir önceki yılın aynı ayıyla kıyaslandığında ise yüzde 91,2 artış söz konusu.""""

    Bu fiyatlara rağmen satışlar gayet iyi gidiyor. Millette para var ki en az 500 bin TL bir otomobile verebiliyor. Zaten para olmasa bu kadar zamlara bir protesto , isyan olurdu . Ülkemiz de ve insanlarda öyle bir hareketlilik görmüyorum .

  • DburakKoc D kullanıcısına yanıt

    Bir de şu var


    Türkiye yabancısıyla beraber 90 - 100 milyon (Yurt dışında aranan kişi burada ev ve vatandaşlık alabiliyor)



    Mart 2021 itibarıyla Türkiye'de 428 avm var (2023 varsayalım 500 avm var)


    500 x her avm de 2000 kişi alışveriş yapsa = 1.000.000 kişi (1 milyon kişi eder)


    Türkiyede lokanta sayısı 150.000 ortalama 100 kişi yemek yese = 15.000.000 kişi (15 milyon)


    15 + 1 = 16 milyon hadi diyelim 20 milyon



    90 - 20 milyon = 70 Milyonun kişinin dışarıda yemek yiyecek parası yok




    Türkiyede 23 milyon aile var

    Şirketler + Kamu + Belediye ortalama .... = 5-6 milyon kayıtlı otomobil var

    Türkiyede trafiğe kayıtlı 14 milyon otomobil var

    14 - 6 = 8 milyon ailede kayıtlı otomobil var


    23 milyon - 8 milyon = 15 milyon ailede otomobil yok (2-3 otomobil kullananları sayarsak bu sayı 17 - 18 milyona ulaşır)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bjkyener -- 26 Ocak 2023; 2:13:50 >




  • Moueson kullanıcısına yanıt

    Yeni yıl zamlarını görmeden yapılan kayıtlar muhtemelen. Her sene kol böreğinin boyutu katlanarak arttığı için maalesef bizim millet böyle bir davranış biçimi edinmiş. Bu davranış biçimi aslında tepki göstermenin yerine adapte olmaya, sinekten yağ çıkarmaya dönüşmüş hali bana göre.


    Cumhuriyet kazanımları bize direkt verildiği, bunları halkın kendisi edinmediği için toplumumuz hakkını aramak daha iyisini elde etmek ve istemek hala şükür etme vitesinde çalışıyor.

  • Amerikayla aynıymış, yaş ortalaması 13-14 amerikada da
  • Bayiilerde araba yok, millette para yok, fakat peynir ekmek gibi sıfır araba satılıyor.

    Acaba başka bir ülkede mi yaşıyorum?
  • Türkiye'de trafiğe kayıtlı olan otomobillerin ortalama yaşı 14


    Haberi ana sayfadan görüntüleyince yukarıdaki gibi gözüküyor, yani renk kodları çalışmıyor. Fakat forum sayfasından görüntülenince doğru bir şekilde aşağıdaki gibi gözüküyor.


    Türkiye'de trafiğe kayıtlı olan otomobillerin ortalama yaşı 14

    @gun Gün bey bunu çözebilir misiniz?





  • Eh normal sayılır. Dünyada da 12-13-14 diye biliyorum. Zaten 3-4 olacak hali yok. Batırır adamı. Almanya'da bir tanıdık bu şekilde araba takıntısından bir ton parayı yedi. Senede bir ya da en fazla 2 senede bir son model alma takıntısı vardı. Hem de mercedes. 0 alıp alıp 2. el satıyordu. E bütçe mi dayanır buna. Sonra Tr'de köyüne döndü.
  • En çok satılan dizeller miş. Dizel bitti yandı kül oldu diyenlere kapak olmuş
  • Filolar olmasa bu ortalama muhtemelen 20 nin üzerine çıkacak.

  • Dark Territory kullanıcısına yanıt

    En çok satılan dizel değil, toplam araç sayısı içinde en çok dizel var hala. Yoksa geçen yıl satılanların %70'i benzinli.

  • Bir kaç yıl önce çok daha fazla şeyi çok daha rahat satın alabiliyordum. Şimdi alamıyorum. Benim cebime girmeyen kimin cebine gidiyor? Benim için ekonomi budur. Dolarmış altınmış bunlar gösterge değil. Eskiden avrupada kafelere nasıl çay satmazsınız diye caz yaparken şimdi semtte, fiyatını düşünmeden çay içemez olduk. Araba satışları yüksekmiş de bilmem ne. Ne ben ne çevremdekiler, 4yıl öncesine göre daha iyi bir yaşam sürmüyor ki.
  • Bizim araba 25 yaşında
  • Yukardaki rakamlar içerisinden Filoları çıkartın. Araç yaş ortalaması 19-22 çıkacak.
  • 14 yaş fazla değil aslında ama motor hacmine dayalı vergi sistemi olduğu için motorlar küçük, motora binen ortalama yük yüksek, kasalar küçük herşeyi de ona göre cılız, kalitesiz, dayanıksız...


    abd'deki gibi 3 litre d segmenti sedan-suv-pickupdan oluşan 14 yaş değil yani bu 14 yaş. Hurdaya gitmesi gereken kullan at bir 14 yaş...

  • YakopsObiWan Y kullanıcısına yanıt
    abd 14 yaşındaki modeller= cadillac acura lexus ford sierra bronco... kalifornia yarısı tesla.

    bizde= doblo daewoo lacetti hyundai accent tüplü.

    abd de kdv= %3
    tr de kdv= %18
    ötv= %400
    zekat= %2,5 1/40
    abd daha islami vergi alıyor.

    yani şu araba telefon lükstür algısını devlet bize bir yerleştirmiş elin bulgarı romanyalısı yunanı 5 yaşında aldığı mersedese biz doblo alabiliyoruz.

    devlet kazandığından fazlasını harcarsa o kadar enflasyon vergiler artar. devlet kazandığı kadar iş yapacak. fazlasını değil. dolar 1 kuruş artmaz. enflasyon %1 olmaz.
  • YakopsObiWan Y kullanıcısına yanıt

    Amerikada müthiş bir klasik popülasyonu var.. yani ciddi adette isteğe bağlı trafiğe kayıtlı klasik var, burası ile kıyaslanamaz..


    Çoğu V8 motor o ortalamayı düşüren araçların. ki bu cash for clunkers programına göre böyle, araştırabilirsiniz..


    Bizde gariban işi araçlar yüzünden yüksek ortalama.

- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.