|
Türkiye'de trafiğe kayıtlı olan otomobillerin ortalama yaşı 14
-
-
Prese gidip Çin’de mobilyaya dönüşmesi gereken arabalar için millet yıllarca para biriktiriyor. Türkiye gelişmekte olan bir ülke değil gelişmemiş bir ülkedir. Hiç bir gelişmekte olan ülkede bu kadar düşük alım gücü yok.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Her yer araba dolu, hani kriz nerde diyenlere o arabaların kaçının 2022-2023 model olduğunu sormak lazım.
-
"""Trafiğe kaydı yapılan otomobil sayısı bir önceki yılın aynı ayıyla kıyaslandığında ise yüzde 91,2 artış söz konusu.""""
Bu fiyatlara rağmen satışlar gayet iyi gidiyor. Millette para var ki en az 500 bin TL bir otomobile verebiliyor. Zaten para olmasa bu kadar zamlara bir protesto , isyan olurdu . Ülkemiz de ve insanlarda öyle bir hareketlilik görmüyorum .
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bir de şu var
Türkiye yabancısıyla beraber 90 - 100 milyon (Yurt dışında aranan kişi burada ev ve vatandaşlık alabiliyor)
Mart 2021 itibarıyla Türkiye'de 428 avm var (2023 varsayalım 500 avm var)
500 x her avm de 2000 kişi alışveriş yapsa = 1.000.000 kişi (1 milyon kişi eder)
Türkiyede lokanta sayısı 150.000 ortalama 100 kişi yemek yese = 15.000.000 kişi (15 milyon)
15 + 1 = 16 milyon hadi diyelim 20 milyon
90 - 20 milyon = 70 Milyonun kişinin dışarıda yemek yiyecek parası yok
Türkiyede 23 milyon aile var
Şirketler + Kamu + Belediye ortalama .... = 5-6 milyon kayıtlı otomobil var
Türkiyede trafiğe kayıtlı 14 milyon otomobil var
14 - 6 = 8 milyon ailede kayıtlı otomobil var
23 milyon - 8 milyon = 15 milyon ailede otomobil yok (2-3 otomobil kullananları sayarsak bu sayı 17 - 18 milyona ulaşır)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bjkyener -- 26 Ocak 2023; 2:13:50 >
-
Yeni yıl zamlarını görmeden yapılan kayıtlar muhtemelen. Her sene kol böreğinin boyutu katlanarak arttığı için maalesef bizim millet böyle bir davranış biçimi edinmiş. Bu davranış biçimi aslında tepki göstermenin yerine adapte olmaya, sinekten yağ çıkarmaya dönüşmüş hali bana göre.
Cumhuriyet kazanımları bize direkt verildiği, bunları halkın kendisi edinmediği için toplumumuz hakkını aramak daha iyisini elde etmek ve istemek hala şükür etme vitesinde çalışıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Amerikayla aynıymış, yaş ortalaması 13-14 amerikada da
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bayiilerde araba yok, millette para yok, fakat peynir ekmek gibi sıfır araba satılıyor.
Acaba başka bir ülkede mi yaşıyorum?
-
Haberi ana sayfadan görüntüleyince yukarıdaki gibi gözüküyor, yani renk kodları çalışmıyor. Fakat forum sayfasından görüntülenince doğru bir şekilde aşağıdaki gibi gözüküyor.
@gun Gün bey bunu çözebilir misiniz?
-
Eh normal sayılır. Dünyada da 12-13-14 diye biliyorum. Zaten 3-4 olacak hali yok. Batırır adamı. Almanya'da bir tanıdık bu şekilde araba takıntısından bir ton parayı yedi. Senede bir ya da en fazla 2 senede bir son model alma takıntısı vardı. Hem de mercedes. 0 alıp alıp 2. el satıyordu. E bütçe mi dayanır buna. Sonra Tr'de köyüne döndü.
-
En çok satılan dizeller miş. Dizel bitti yandı kül oldu diyenlere kapak olmuş
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Filolar olmasa bu ortalama muhtemelen 20 nin üzerine çıkacak.
-
En çok satılan dizel değil, toplam araç sayısı içinde en çok dizel var hala. Yoksa geçen yıl satılanların %70'i benzinli.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bir kaç yıl önce çok daha fazla şeyi çok daha rahat satın alabiliyordum. Şimdi alamıyorum. Benim cebime girmeyen kimin cebine gidiyor? Benim için ekonomi budur. Dolarmış altınmış bunlar gösterge değil. Eskiden avrupada kafelere nasıl çay satmazsınız diye caz yaparken şimdi semtte, fiyatını düşünmeden çay içemez olduk. Araba satışları yüksekmiş de bilmem ne. Ne ben ne çevremdekiler, 4yıl öncesine göre daha iyi bir yaşam sürmüyor ki.
-
Bizim araba 25 yaşında
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yukardaki rakamlar içerisinden Filoları çıkartın. Araç yaş ortalaması 19-22 çıkacak.
-
14 yaş fazla değil aslında ama motor hacmine dayalı vergi sistemi olduğu için motorlar küçük, motora binen ortalama yük yüksek, kasalar küçük herşeyi de ona göre cılız, kalitesiz, dayanıksız...
abd'deki gibi 3 litre d segmenti sedan-suv-pickupdan oluşan 14 yaş değil yani bu 14 yaş. Hurdaya gitmesi gereken kullan at bir 14 yaş...
-
abd 14 yaşındaki modeller= cadillac acura lexus ford sierra bronco... kalifornia yarısı tesla.
bizde= doblo daewoo lacetti hyundai accent tüplü.
abd de kdv= %3
tr de kdv= %18
ötv= %400
zekat= %2,5 1/40
abd daha islami vergi alıyor.
yani şu araba telefon lükstür algısını devlet bize bir yerleştirmiş elin bulgarı romanyalısı yunanı 5 yaşında aldığı mersedese biz doblo alabiliyoruz.
devlet kazandığından fazlasını harcarsa o kadar enflasyon vergiler artar. devlet kazandığı kadar iş yapacak. fazlasını değil. dolar 1 kuruş artmaz. enflasyon %1 olmaz.
-
Amerikada müthiş bir klasik popülasyonu var.. yani ciddi adette isteğe bağlı trafiğe kayıtlı klasik var, burası ile kıyaslanamaz..
Çoğu V8 motor o ortalamayı düşüren araçların. ki bu cash for clunkers programına göre böyle, araştırabilirsiniz..
Bizde gariban işi araçlar yüzünden yüksek ortalama.
Prese gidip Çin’de mobilyaya dönüşmesi gereken arabalar için millet yıllarca para biriktiriyor. Türkiye gelişmekte olan bir ülke değil gelişmemiş bir ülkedir. Hiç bir gelişmekte olan ülkede bu kadar düşük alım gücü yok.
|
Pasaportunda bir tane bile damga olmayan Ak Boy mu bana ekonomi dersi veriyor? Daha doğrusu pasaportu bile olmayan (malum dünyanın en pahalı pasaportlarından birisi) . Mainz’da yaşıyorum. 16 ülke gezdim. 3 ayrı kıtada ikamet ettim. Arjantin ve hatta Ermenistan’a (hayatımda gördüğüm en fakir ülke) bile gittim ben. Dışarıda yemek içmek, tiyatroya sinemaya gitmek, market/benzin/uçak bileti fiyatlarına karşı vatandaşın alım gücü, şu sıralar dünyada en popüler olan teknolojik ürünlere karşı insanların alım gücü vs benim için alım gücü göstergesidir. Senin insanın daha Airfryer alamıyor, ne konuşuyorsun. Altı üstü airfryer. Dünyada Türklerden başka airfryer ve robot süpürgeyi haftalarca konuşan bir millet yok. Çünkü 30 taksitle aldınız ve 1 maaşınıza mâl oldu. Arjantinde insanlar arabalarını çok rahat alıyor, mobilya ve beyaz eşyaya çok rahat ulaşıyor, market fiyatları bu kadar insanları zorlamıyor. En basitinden gelişmekte olan ülke olarak anılan Arjantin’de insanlar bonfile, antrikot, biftek yiyor. Sen hayatında bir restoranda “New York steak istiyorum” diyememiş bir insansın. |
Filolar olmasa bu ortalama muhtemelen 20 nin üzerine çıkacak. |
abd 14 yaşındaki modeller= cadillac acura lexus ford sierra bronco... kalifornia yarısı tesla.
bizde= doblo daewoo lacetti hyundai accent tüplü. abd de kdv= %3 tr de kdv= %18 ötv= %400 zekat= %2,5 1/40 abd daha islami vergi alıyor. yani şu araba telefon lükstür algısını devlet bize bir yerleştirmiş elin bulgarı romanyalısı yunanı 5 yaşında aldığı mersedese biz doblo alabiliyoruz. devlet kazandığından fazlasını harcarsa o kadar enflasyon vergiler artar. devlet kazandığı kadar iş yapacak. fazlasını değil. dolar 1 kuruş artmaz. enflasyon %1 olmaz. |
En çok satılan dizel değil, toplam araç sayısı içinde en çok dizel var hala. Yoksa geçen yıl satılanların %70'i benzinli. |
Amerikada müthiş bir klasik popülasyonu var.. yani ciddi adette isteğe bağlı trafiğe kayıtlı klasik var, burası ile kıyaslanamaz.. Çoğu V8 motor o ortalamayı düşüren araçların. ki bu cash for clunkers programına göre böyle, araştırabilirsiniz.. Bizde gariban işi araçlar yüzünden yüksek ortalama. |
Bir de şu var Türkiye yabancısıyla beraber 90 - 100 milyon (Yurt dışında aranan kişi burada ev ve vatandaşlık alabiliyor) Mart 2021 itibarıyla Türkiye'de 428 avm var (2023 varsayalım 500 avm var) 500 x her avm de 2000 kişi alışveriş yapsa = 1.000.000 kişi (1 milyon kişi eder) Türkiyede lokanta sayısı 150.000 ortalama 100 kişi yemek yese = 15.000.000 kişi (15 milyon) 15 + 1 = 16 milyon hadi diyelim 20 milyon 90 - 20 milyon = 70 Milyonun kişinin dışarıda yemek yiyecek parası yok Türkiyede 23 milyon aile var Şirketler + Kamu + Belediye ortalama .... = 5-6 milyon kayıtlı otomobil var Türkiyede trafiğe kayıtlı 14 milyon otomobil var 14 - 6 = 8 milyon ailede kayıtlı otomobil var 23 milyon - 8 milyon = 15 milyon ailede otomobil yok (2-3 otomobil kullananları sayarsak bu sayı 17 - 18 milyona ulaşır) |
5.7 motorlu atmosferik 82 model Pontiac’ı Türkiye’de 15 tane asgari ücretli yan yana gelse yürütemez ABD’yi unutsun arkadaş. Bir tarafta eski araba olarak Toros, Şahin, Doğan SLX, Broadway, Doblo var. Diğer tarafta Mustang, Camaro, F150, Ford Explorer, Lincoln Navigator, Chevrolet Suburban, impala, Hummer, Jeep Cherokee felan var. |
Yeliz merhaba. (Kaç hesapsınız siz?) |
Benzer içerikler
- arcane 2. sezon
- instagram giriş login
- tiktok para kazanma
- google fotoğraflar kilitli klasör
- udf nedir
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X