Şimdi Ara

Türkiye’de şehir içi ulaşımda elektrikli otobüs dönemi (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
1.227
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut716

    quote:

    Orijinalden alıntı: Midesizz


    quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut716

    quote:

    Orijinalden alıntı: Midesizz


    quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut716

    quote:

    Orijinalden alıntı: Midesizz


    quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut716


    quote:

    Orijinalden alıntı: Midesizz


    quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut716


    quote:

    Orijinalden alıntı: Midesizz

    Büyükşehir yükünü kaldıramaz bu araç.

    neye dayanarak? tamamen sallama mı?

    Hayır değil . Babam yıllardır bu sektörde. Onun sayesinde bende az çok birşeyler biliyorum. Akşam saatlerinde bu arabayı Zeytinburnu-Mecidiyeköy hattına koyduklarını düşününce , bu pekte mantıklı gelmiyor.

    baban yıllardır elektrikli otobüs sektöründe mı, anlamadım? aynı sayıda insanı taşıyan fosil yakıtlı otobüsle elektrikli otobüsun ne farkı olabilir?

    Cümle gayet net aslında.Herneyse. Soruna gelirsek , elektrik otobüsün yeterli verimini sağlayamaz diye düşünüyorum. Elektrikli bir otobüsün 90-100 kişiyi dik bir yokuştan klima açık bir şekilde dur-kalk şeklinde çıkmasını aklım pek kesmiyor.

    tam da tahmin ettiğim gibi gereksiz cevaplar
    otur araştır 2 dakka elektrikli araçların çalışmasıyla ilgili , öyle aklım kesmiyor, ruhum istemiyor, gönlüm senden yana... cümleleriyle bilime anti tez olunmaz

    Tamam birader en iyi sen biliyorsun . Satır bilgi vermeden sadece karşıdakinin cümlelerini çürütmek için mi tartışmayı başlattın ? Sana şurada metrobüsler hakkında iki kelam bilgi sorsam internetten bakmadan cevap veremezsin hâlâ artistlik peşindesin .

    hayır iyi bilmiyorum ama senin de bildiklerin babandan duydukların kadardır, işin içindeki makine mühendisi değilsin, otomotivci değilsin, elektrikli otobüs çekmez diye bi söz olmaz, 1.0 motorlu araçlar üretiliyor artık, motor üretmesini beceremeyen firmalar vardır
    ben cümlelerini çürütüyorum ama seninkiler de pek bilimsel değil, ben öyle hissetmiyorum diyorsun sadece, öyle cümleye böyle cevap...

    1.0 motorla otobüsü karşılaştıran biriyle böyle bir münakaşaya girmişim. Hata bende. Bir tezi gözlem yoluyla da çürütmek mümkün. İlla eline bol bol bilimsel kelike geçen rapor mu vermek gerekiyor? Bak kendileri bile yazmış verilerde bir şarjla 400 klima açık olunca 250 km gidiyor diye. Klima aracın çekişini etkiler belki bilmezsin söyleyeyim. Tork canavarı dizel otobüsler bile bazı yerlerde tıkanıyorsa kusura bakma kardeş elektrikliyi anca iterek çıkartırsınız.

    demek istediğim , güçsüz gibi görünen motorlar, elektrikliler , 1.0 hatta 1.0 altı olan motorlar, torku yüksek, aracı kaldıracak güçte üretilince sıkıntı olmuyor
    250 kmlik menzil çok az, evet ona katılıyorum

    Testler boş arabalarla yapılır.250 km verisi gerçekçi değil yani. Ortalama 75 kg dan 100 kişi 7.5 ton yük demek.- Bu arada genelde ortalama 75 kg olarak hesaplanır. Adı üstünde ortalama ,herkes 75 kg olacak diye birşey yok.- Şimdi 7.5 ton + araç + yakıt + stepne, koltuklar vs. hesaplandığında, bu araç emniyet şeridinde dörtlü yakar bekler ancak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • nükleer ölümü ne araa sokarsınız ki? çevreci olduğuda yalan...
  • elektrik motorunun torku yüksek yük ve yokuşta zorlanmaz...
  • Dahi Olalım kullanıcısına yanıt
    Maalesef maliyetler en büyük etken ancak, zaten pahalı olan elektrikli sisteme para harcanabiliniyorsa, güneş panellerine de harcanabilir bence. Ki bu sayede verilen paranın bir kısmı amorti edilecek. En azından yazın klimaları, kışında ısıtıcıları çalıştırsa ( Ki çalıştıracak güçte paneller var. Bir panel 250 w elektrik üretebiliyor. Bunun 4 tanesi otobüsün üstüne rahat sığar) kâr kârdır.
  • Yakıt farkı yolculara yarayacak mı yoksa belediyenin yanına kar mı kalacak?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Midesizz


    quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut716

    quote:

    Orijinalden alıntı: Midesizz


    quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut716

    quote:

    Orijinalden alıntı: Midesizz


    quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut716

    quote:

    Orijinalden alıntı: Midesizz


    quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut716


    quote:

    Orijinalden alıntı: Midesizz


    quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut716


    quote:

    Orijinalden alıntı: Midesizz

    Büyükşehir yükünü kaldıramaz bu araç.

    neye dayanarak? tamamen sallama mı?

    Hayır değil . Babam yıllardır bu sektörde. Onun sayesinde bende az çok birşeyler biliyorum. Akşam saatlerinde bu arabayı Zeytinburnu-Mecidiyeköy hattına koyduklarını düşününce , bu pekte mantıklı gelmiyor.

    baban yıllardır elektrikli otobüs sektöründe mı, anlamadım? aynı sayıda insanı taşıyan fosil yakıtlı otobüsle elektrikli otobüsun ne farkı olabilir?

    Cümle gayet net aslında.Herneyse. Soruna gelirsek , elektrik otobüsün yeterli verimini sağlayamaz diye düşünüyorum. Elektrikli bir otobüsün 90-100 kişiyi dik bir yokuştan klima açık bir şekilde dur-kalk şeklinde çıkmasını aklım pek kesmiyor.

    tam da tahmin ettiğim gibi gereksiz cevaplar
    otur araştır 2 dakka elektrikli araçların çalışmasıyla ilgili , öyle aklım kesmiyor, ruhum istemiyor, gönlüm senden yana... cümleleriyle bilime anti tez olunmaz

    Tamam birader en iyi sen biliyorsun . Satır bilgi vermeden sadece karşıdakinin cümlelerini çürütmek için mi tartışmayı başlattın ? Sana şurada metrobüsler hakkında iki kelam bilgi sorsam internetten bakmadan cevap veremezsin hâlâ artistlik peşindesin .

    hayır iyi bilmiyorum ama senin de bildiklerin babandan duydukların kadardır, işin içindeki makine mühendisi değilsin, otomotivci değilsin, elektrikli otobüs çekmez diye bi söz olmaz, 1.0 motorlu araçlar üretiliyor artık, motor üretmesini beceremeyen firmalar vardır
    ben cümlelerini çürütüyorum ama seninkiler de pek bilimsel değil, ben öyle hissetmiyorum diyorsun sadece, öyle cümleye böyle cevap...

    1.0 motorla otobüsü karşılaştıran biriyle böyle bir münakaşaya girmişim. Hata bende. Bir tezi gözlem yoluyla da çürütmek mümkün. İlla eline bol bol bilimsel kelike geçen rapor mu vermek gerekiyor? Bak kendileri bile yazmış verilerde bir şarjla 400 klima açık olunca 250 km gidiyor diye. Klima aracın çekişini etkiler belki bilmezsin söyleyeyim. Tork canavarı dizel otobüsler bile bazı yerlerde tıkanıyorsa kusura bakma kardeş elektrikliyi anca iterek çıkartırsınız.

    demek istediğim , güçsüz gibi görünen motorlar, elektrikliler , 1.0 hatta 1.0 altı olan motorlar, torku yüksek, aracı kaldıracak güçte üretilince sıkıntı olmuyor
    250 kmlik menzil çok az, evet ona katılıyorum

    Testler boş arabalarla yapılır.250 km verisi gerçekçi değil yani. Ortalama 75 kg dan 100 kişi 7.5 ton yük demek.- Bu arada genelde ortalama 75 kg olarak hesaplanır. Adı üstünde ortalama ,herkes 75 kg olacak diye birşey yok.- Şimdi 7.5 ton + araç + yakıt + stepne, koltuklar vs. hesaplandığında, bu araç emniyet şeridinde dörtlü yakar bekler ancak.

    https://www.youtube.com/watch?v=I-NCH8ct24U
    http://www.webtekno.com/otomobil/elektrikli-araba-dunya-hiz-rekorunu-kirdi-h18089.html
    http://phys.org/news/2016-06-electric-car-world.html
    http://bgr.com/2016/06/23/electric-car-0-60-mph-world-record-grimsel/
    http://www.worldrecordacademy.com/transport/fastest_0-100_kmh_acceleration_electric_car_AMZ_Racing_breaks_Guinness_World_Records_record_216272.html
    http://www.bbc.com/news/technology-36606500
    http://www.sciencealert.com/watch-electric-car-breaks-acceleration-world-record


    Elektrik enerjisi gaz basıncından çok daha güçlü bir enerjidir dostum.Aslında bundan 100 yıl önce ilk arabalar elektrikli olarak tasarlanmak istenmiş..Fakat zamanın şartları ve gaz basıncının (petrol) daha kullanıslı ve daha guclu olması yuzunden hep askıda kalmıs..Bugun artık elektrik 100 yıl öncesinin teknolojisiyle sadece ampul yapmak icin kullanılmıyor..Hayatımızın her yerine girmiş durumda..Ve dahası çabuk ulaşılabilir olması daha cazip yapıyor..Güneş yanı başımızda ve uzayda yapılacak güneş panallerinden tarla projeleri bile mevcut..Güneşin 1 günde verdiği enerjiyi elektriğe cevırebılsek 100 yıl boyunca yaktıgın petrolün cok daha üzerinde bir enerji kazanıyoruz..Saf bir enerji ve bitmeyecek bir enerji..Petrolün yavaş yavaş azalması yeni enerji kaynaklarına yoneltıyor ..Aslında bunu daha oncede yapabılırlerdı fakat petrolden para kazanan şirketler senınde bılecegın gibi bunu onlemeye calısmış olabilirler..Elektrikli arabalardan tut deniz altı araçlarına kadar trenlere kadar ve hatta uzay araçlarına mekiklerine kadar yapılmasını planlıyor adamlar..Aslında türkiyedeki makinecilerin bu işe yönelmeleri lazım..Petrolden 20 milyon patent varsa elektrikden 2 milyon vardır otomotiv sektörü üzerine..Yani Yeni bir şeyler yapılabılır ülkede ve patent alınabilir..Bu pazarda yıne aynı petrol devleri boy gösteriyor ama patent sayısı o kadarda cok degıl..Yani bu pzarda bir pay sahibi olmak icin her ülkenin bir fırsatı var bizim de var..




  • Balık istifi gibi insan taşıma zihniyeti olduğu sürece, zorda kalmadığım sürece toplu taşımayı tercih etmem. İnsan değil de hayvan taşıyor gibi gaza asılıp frene basandan tut, nefes alacak yer kalmayacak kadar yolcu alan araçlara kadar uzar bu mevzu. Millet akıllandı artık, 3-5 kredi çekip arabasını alıyor, zorda kalmadığı sürece toplu taşımayı kullanmıyor.

    İstanbul'da toplu taşımayı kullanmak, araba kullanmaktan daha zor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Midesizz


    quote:

    Orijinalden alıntı: derindarbe200

    quote:

    Orijinalden alıntı: Midesizz


    quote:

    Orijinalden alıntı: derindarbe200

    quote:

    Orijinalden alıntı: Midesizz


    quote:

    Orijinalden alıntı: derindarbe200

    quote:

    Orijinalden alıntı: Midesizz


    quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut716


    quote:

    Orijinalden alıntı: Midesizz


    quote:

    Orijinalden alıntı: mahmut716


    quote:

    Orijinalden alıntı: Midesizz

    Büyükşehir yükünü kaldıramaz bu araç.

    neye dayanarak? tamamen sallama mı?

    Hayır değil . Babam yıllardır bu sektörde. Onun sayesinde bende az çok birşeyler biliyorum. Akşam saatlerinde bu arabayı Zeytinburnu-Mecidiyeköy hattına koyduklarını düşününce , bu pekte mantıklı gelmiyor.

    baban yıllardır elektrikli otobüs sektöründe mı, anlamadım? aynı sayıda insanı taşıyan fosil yakıtlı otobüsle elektrikli otobüsun ne farkı olabilir?

    Cümle gayet net aslında.Herneyse. Soruna gelirsek , elektrik otobüsün yeterli verimini sağlayamaz diye düşünüyorum. Elektrikli bir otobüsün 90-100 kişiyi dik bir yokuştan klima açık bir şekilde dur-kalk şeklinde çıkmasını aklım pek kesmiyor.

    Şaka mısın arkadaşım ? Arabalar hakkında bilgin olduğuna emin misin ? Elektrikli arabalar içten yanmalı motora sahip araçlara göre hızlanmaları ve maksimum kmh değerleri daha yüksektir hayır madem sallıcaksın en azından 2dk araştırıp salla be kardeşim.

    Ayrıca 20 senedir izmirde uygulanan elektronik kart sistemini ankaraya yeni getiren melih başgana burdan selamlar. Ağzı bira kokan, son durağa yaklaşırken peş peşe sigara yakan dolmuş şoförlerinide burdan selamlıyorum ha bide köyde traktör sürmüşlüğü olanı işe alıp otobüs teslim eden EGO denen kurumada selamlar.

    Güzel kardeşim hiçbir bilgi paylaşımı yapmadan saldırıya geçmişsin . Yok neymiş elektrikli arabalar içten yanmalıya göre bilmem ne bilmem neymiş. Geç o işleri. Karşında piyasadan biri duruyor. Yıllar evvel Phileas metrobüsler gelecek dediler şoförler o araba bu yükü almaz dedi. Sonuç olarak getirdiler metrobüsü ama daha sonra karar alındı araçlar garaja çekildi yeterli verimi sağlamıyor diye. Katalogda okuduğun her mevzuya inanma onlar satış politikası . Bir işi en iyi yapan bilir- Şimdi hemen atlama sen mi iyi biliyorsun diye, ben bile yeterli bilgiye sahip değilim herhangi bir şoför yanında -
    Ayrıca şu övdüğün İzmir Kentkart uyumu sağlamıyor diye yolcuları bedava bindiriyordu otobüse geçen yıl. Biz unutmadık bu olayları.

    Yahu adama sormuşlar falanca kişiyi nası bilirsin diye oda demişki kendim gibi bilirim. Yani işin özü herkesi kendiniz gibi bilmeyin arkadaşım hayır yani bmw nin çıkarmış olduğu en dandik elektrik arabalarından birisi i3 modelidir bizzat kullanan birisi olarak çok net olarak söyleyebilirim ve hatta youtube da vs videolarınıda bulabilirsin 0-100 arası kaç saniyede çıktığına dair şuanda yeni nesil diye tabir edebilceğimiz ortalama bi hatchback 120 beygirlik içten yanmalı motora sahip bi araçtan daha çabuk hızlanıyo.

    Şimdi ortada kanıt varken ben tutupta senin babanın şoförlüğünemi inanayım yoksa elektrikli motora sahip araçların hem kağıt üstünde hemde kullanıcı geri dönüşleri sayesinde hemde yapılan testler sayesinde içten yanmalı motorlara göre daha çabuk hızlandıkları ve daha hızlı olduklarınamı inanayım ?

    Belliki izmirde falan oturuyosun yada sol görüşe sahip bi belediyenin ilçesinde oturuyosun yapılan yeniliklere kulp takma hevesinde cahil cühela 70 li yılların adamlarının kafasıyla konuşuyosun biraz yenilikçi olun elinin altında internet var youtube a yaz bak biraz videolara falan ha en olmadı gel ankaraya ben sana gösteriyim her bahar şehri sel götürdüğünü, yada ananı bacını dolmuşa tek başına bindir bakalım o kayırdığın şoförler neler yapacaklar bi izle gel ankaraya ordan konuşmakla olmuyo.

    Not: İzmirdeki arkadaşım ankaraya geldiğinde Ankarakart olayı yeni gelmişti daha geçen sene ve şaşırdı güldü bu size yenimi geldi diye izmirde 20 senedir var dedi bende Melih başgan sağolsun teknolojiyle yakından alakalıdır son sürümünü getirmek için 20 sene bekledi demekki dedim güldük.

    İstanbul Zeytinburnunda oturuyorum. Biraz araştır 17 yıldır aynı belediye başkanı yönetir burayı . Kendisi Murat Aydın. Akp'li. Bu birinci kısım.

    Forumda ikinci yılımı doldurmama az kaldı, bu süre zarfında belki tanıyan bilen arkadaşlar olur, her zaman hizmetlere destek verdim. En nefret ettiğim şey hizmete karşı çıkan solcular.. Bu kişiler araştırmadan bilmeden herşeye karşı çıkan varlıklar. Ben bunlardan biri değilim. Bu ikinci kısım.

    Elektrikli araçlar hızlanma konusunda oldukça başarılı, eyvallah. Fakat konumuz hız aracı değil. 100 kişinin olduğu bir otobüsü ele alıyoruz . Bu araç için önemli olan yük taşımaktır. Sonuçta kimse otobüsle 0-100 rekoru kırmayacak veya drag yapmayacak. Bazı yokuşlar var ki güzel ülkemde içinde birtek şoför olan hatchback araçlar bile çıkarken yoruluyor. Ayrıca bu araç sadece yazın kullanılmayacak. Bunun eksi derecelere düşen yolun buz kapladığı kış aylarıda olacak. Bu üçüncü kısım.

    Notuna cevaben İzmirde ki Kentkart'ın geçen yıl ki rezilliğini bir araştır, yolcuları otobuse bedava bindirdikleri haberleri aç oku, izle. Bu da son kısım.


    Senin hizmetten kastın eğer yol,su, toplu ulaşım ,köprü vs gibi şeylerse eğer bunlar hizmetten sayılmıyo bunlar zaten büyük şehirlerde olması zorunlu olan küçük şehirlerde ise ülke ekonomisine bağlı olarak zamanla yapılması zorunlu hizmetlerdir yani kalkıp sen bununla övüneceksen afyonla uyuşturulmuş bi kafaya sahipsindir. Kısacası bunlar hizmet değil zaten yapılması zorunlu olan şeylerdir sonuçta mağarada yaşamıyoruz burasıda muz cumhuriyeti değil bunların göze sokula sokula hala şahine binen adamlar tarafından övüle övüle anlatılmasıda baştan sona ayrı bi ironidir. Sorsak hayatında uçağa binmemiş havalimanıyla övünüyo.

    Hızlanmadan kastım yokuş yokuş diyip durduğun için vermiş oldugum bi örnek ağırlık ne olursa olsun yapılan testlerde elektrikli araçlar içten yanmalı motorlu araçlara göre daha çabuk hızlandıkları için senin gözünü korkutan yokuşları rahat rahat çıkarlar ha tabi petrol zengini araplarla bi akrabalığın yoksa teknolojiye destek verirdin diye düşünüyorum bay destekçi üyemiz.

    İstanbulu yada ilçelerini pek bilmem ama sana Ankara'dan somut örnekler gösterebilirim belediyeler hakkında mesela ? Keçiören ve mamak belediyelerinden bahsedelim fotoğraflarla, videolarla bu semtlerdeki uyuşturucu bataklıgına düşmüş mevcut partili gençleri gösterebilirim mesela ? Kendi anaları bacıları evde dışarda milletin karısına kızına laf atan övündüğünüz o barzoları göstere bilirim ? Bir aile düşün sokağa çoluğuyla çocuguyla cıkıp doya doya yürüyüp hava alamayan bunlar yüzünden mesela.

    Öte yandan yenimahalle ve çankaya belediyelerinden örnekler gösterebilirim yapılan projeleri gösterebilirim yada dur plana projeye girmeyelim Ankara için konuşuyum buradaki CHP'li belediyelerin olduğu semtlerde karınla kızınla ailenle sabaha kadar gez dolaş ye iç cafede otur bir allahın kulu dönüp rahatsız etmez bakmaz bile bakmaya tenezzül bile etmez desem modernlik nedir anlar mısın? Yada anlamazsın alışmışsınız dışarısı it kopuk dolu dışarda ne işimiz var otururuz evimizde yemegi yedikten sonra yatar uyuruz sabahta kukla gibi işe gideriz demeye alışmışsınız nefes alacak yılda 2-3 gününüz ya vaar ya yok :) O yüzden meeee meeeee devam son mesajım o yüzden istersen sende cevap verme meeeee :)

    Not: Egemenlik kayıtsız şartsız Allah'ın diyen sizdiniz ne hikmetse son günlerde Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir demeye başladınız, Gazi Mustafa Kemal Atatürk demeye başladınız güzel güzel bunlar güzel gelişmeler yakında Anıtkabire falanda gidersiniz ha şöyle yola gelmeye başladınız baktınız gittiğiniz yol yol değil neyse geçte olsa farkına vardınız.



    Sorularının hepsine cevap verdim ama alakasız şeylerle yeniden geldin karşıma. Herneyse. Buda benim son mesajım olsun. O çok övdüğün Chpli belediyeleri gezdim ben tek tek sen rahat ol. Hepsini bok götürüyor. Aç bir Kurbağalıdereyi incele. Oturduğum semt güzel biryer değil bunu kabul ederim. Suriyelisi K*rdü eksik olmaz. Ama mert insanları yok değil. Evine bayrak asmayan Chpli semtleri gördükten sonra her sokağında boy boy Türk Bayrağı olan semtime yeniden aşık oldum. Ayrıca bende Şahine bindim zamanında bunda utanılacak birşey yok. Bir kaç barzo yüzünden adı lekelendi son günlerde o ayrı . Ülkende olan hizmete mutlu olmayacaksan yaşama zaten. Senin gibilerin zihniyeti aynı. Ucu bana dokunmuyorsa hizmetin ne anlamı var. Misal vereyim Osmangazi Köprüsü yapıldı. Hayatında belki hiçbir zaman geçmeyecek olan insanlar sevindi. Neden? Çünkü bu vatan sevdasıdır dostum anlamanı beklemesemde yinede yazıyorum. Son olarak . Koyun koyun diyorsunuz her sene koyuyoruz biz bıktık siz hala koyulmaya doymadınız

    Kiiiim bayrak asmamış etmemiş ben sana boy boy fotograf atıyım oturdugum semtten ben Türkçü bi aileden geliyorum mesela vatansa gerisi teferruattır diyen bi aileden gelmeyim herkesten önce biz koşarız sıkıntı yok.Bak mesele vatansa herkesin ortak paydası zaten budur bu konuda asla çelişkiye düşme omuz omuzayız.

    Bak ama şimdi yapılanlarıda inkar etme yahu daha dün siz değilmiydiniz kürt kardeşimiz suriyeli kardeşimiz diyenler adamlar baş kaldırıncamı dank etti ? Almayın dedik hata ettiniz biz ki daha 9 yaşında cephede şehit olmuş çocukların nesilleriyiz bugün olsa bugün bile kaçmayız topragı bırakıp kaçan adamlara kardeşimiz dediniz sırf aynı dine mensubuz diye ve yine sırf aynı dine mensubuz diye bizi kaç kez sırtımızdan vuran araplara hala kardeşimiz diyebiliyosunuz arapçı olmayın arapçı azıcık Türk kanı taşıyosanız bu memleketin suyundan içtiyseniz Türk olun araplardan kime fayda gelmişki bize gelsin.




  • https://www.dunyahalleri.com/ilk-elektrikli-kamyon-mercedesten-geldi/
    Mercedes elektrikli kamyon üretmiş birde buradaki troller güçsüz olur diyor... MERCEDES ise kamyon yapıyor...
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.