Şimdi Ara

Türkiye’de şehir içi ulaşımda elektrikli otobüs dönemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
1.225
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türkiye’de şehir içi ulaşımda elektrikli otobüs dönemi

    Yenilenebilir enerji kaynaklarına yatırımın hız kazandığı Türkiye’de elektrikli araçlar konusunda da önemli çalışmalar yürütülüyor. Özellikle Avrupa’daki gelişmelere paralel olarak Türkiye’de de toplu taşımada elektrikli araçların kullanılabilir olması adına yerel yönetimler kademesinde bir dizi girişim yürütülüyor.

     

    Bu konuda geçtiğimiz süreçte Eskişehir Tepebaşı Belediyesi, Akıllı Şehir Projesi kapsamında Avrupa Komisyonu’ndan  aldığı 5 milyon Euro hibe kapsamında 4 adet elektrikli otobüs almıştı. Raylı sistemler ve toplu taşımacılık alanında önemli yatırımlar yapan, 2015 yılında Avrupa’da Yılın Şirketi Ödülü’nü alan ve Türkiye’nin ilk yerli elektrikli otobüsünü üreten Bozankaya’dan alınan otobüsler ile önemli bir atılım yapılmıştı. Alınan E-Bus’lar 200kWh kapasiteli batarya ile 300km yol alabiliyor.

    Türkiye’de şehir içi ulaşımda elektrikli otobüs dönemi

    İzmir Belediyesi Filo Kuruyor

     

    Bu gelişmenin ardından daha büyük ölçekli bir proje de ESHOT tarafından İzmir’de yapıldı. İzmir Belediyesi’ne bağlı olarak toplu taşıma hizmeti veren ESHOT, tam elektrikli otobüs filosu için düğmeye bastı.

     

    20 adet tam elektrikli otobüslerin temini için bir ihale açan Genel Müdürlük, ihaleyi 8.8 Milyon Euro bedelle yerli şirket TCV Otomotiv’in kazandığını duyurdu. 3 yıl içinde 400 elektrikli otobüsün hizmete girmiş olmasını hedeflediklerini belirten İzmir Büyükşehir Belediyesi, alınan otobüslerin 29 oturan, 40 ayakta ve 2 tekerlekli sandalyeli yolcu kapasiteli olarak hizmet vereceğini belirtiyor.

    Türkiye’de şehir içi ulaşımda elektrikli otobüs dönemi

    Kilometrede Ne Kadar Yakıyor?

     

    Fosil yakıtlı gelişmiş modellerde olduğu gibi kolay biniş için duraklarda sağa alçalma özelliğine sahip olan otobüslerin günde yaklaşık 400km yol yapabilecek kapasitede olduğu belirtiliyor. Klimaların açık olduğu dönemde ise menzil 250km olarak açıklanıyor.

     

    Elbette ki alınan otobüsler bu mesafeyi tek şarj ile alamayacak. Zaten tek şarj menzillerine ilişkin de bir bilgi paylaşılmış değil ancak hızlı şarj özelliği ile otobüslerin pillerinin 2.5 saat içinde tam dolu kapasiteye ulaşmış olacağı belirtiliyor. Yani en azından günde bir kez şarj arası verilerek hizmet sağlanacağını söyleyebiliriz.

     

    Hava kirliliğini azaltmaya yönelik etkisi bir yana otobüslerin enerji maliyeti anlamında da son derece hesaplı olacağı söyleniyor. Fosil yakıtlı türevlerine kıyasla %80 oranında daha hesaplı olan otobüsler, klimanın kapalı olduğu durumda kilometre başına 19,56 kuruş, açık olduğu durumda ise 30 kuruş maliyetle yol alabilecek.

     







  • Büyükşehir yükünü kaldıramaz bu araç.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok kaza olur bunlarla.Motor sesi yok çünkü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Metro tramvay yap daha iyi

  • Bir de "doğa dostu otobüs" vardı. Tepesinde otlar çimenler vardı gördüğüm kadarıyla. O iş ne oldu?
  • bi indirim olacak mı acaba yolcu açısından
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aazam

    Bir de "doğa dostu otobüs" vardı. Tepesinde otlar çimenler vardı gördüğüm kadarıyla. O iş ne oldu?

    Kayseri'de yıllardır sadece o otobüsler kullanılıyor. Doğalgaz ile çalışıyorlar. Çok daha çevreci olduğu kesin ama etkili bir çözüm değil bence.
  • Metrobüs olarak olabilir. Ama yolda millet yolun ortasından yürüdüğü için ses de yoksa kaza oranı artar bence. Bir de şu aktarma işine bir çözüm bulmaları lazım. Gelir olarak değil, hizmet olarak görülmesi lazım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aazam

    Bir de "doğa dostu otobüs" vardı. Tepesinde otlar çimenler vardı gördüğüm kadarıyla. O iş ne oldu?

    O otlakları imara açtılar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konyada yıllardır elektrikli ve doğalgazlı otobüsler kullanılıyor zaten tramvaylarda 2014 model en son teknolojiyle üretilmiş katenersiz gidebilen tramvaylar bir kaç yılada metro yapılacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel gelişmeler, daha da ilerletmek gerek.

    Ancak hepsinden önce, toplu taşımada insan muamelesi değil, hayvandan bile aşağıda bir muamele gördüğümüz için, öncelikle insan gibi toplu taşıma hizmeti almamız gerekir. Bu olmadan yapılan geliştirmelerin iyileştirmelerin pek bir anlamı yok ne yazık ki.

    İşin komik tarafı, saatinde gelmeyen-gitmeyen, rotasını takip etmeyen, kafasına göre sefer iptal eden, konserve balıktan bile daha sıkı olacak şekilde yolcu "istifleyen", 10 lira fazla kazanmak için yollarda terör estiren, başkentimizde ne yazık ki yüksek oranda bulunan bu şöförlere sesini çıkartamıyorsun çünkü resmen ortada bir örgüt-mafya gibiler. Şikayet ediyorsun, hiçbir şey olmuyor. Belediye şöföre top atıyor; şöför belediyeye top atıyor. Ülkemizin kronik sorunu olduğu üzere, ne bir kimse hatasını kabul edip kendini düzeltme gereği duyuyor, ne de sorumluluk alıyor. "Bir suçlu varsa, o ben olamam, sensindir."

    Ve bu kurulu düzene ses çıkarana, insan gibi ulaşım sağlamak isteyene çıkışan, sesini çıkaranı bastırmaya çalışan YOLCULARla dolu o otobüsler. En acı yanı da o zaten. Sen daha iyi şartlarsa yolculuk yapma hakkını arıyorsun ama evrimini tamamlayamamış birileri, "ben neden daha iyi şartlarda yolculuk yapamıyorum?" diye düşünmek yerine seni bastırmaya çalışıyor.

    "Alışmış, kudurmuştan beterdir" demişler ne de olsa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kullanacağın elektriği doğalgaz ve kömürden karşılıyorsan bi işe yaramaz. Ha mazot ha bu birşey farketmiyor.



    Önce yenilenebilir enerjiyi makul seviyeye çıkarın.



    Nükleer santral olursa o da olumlu. Hiç yoktan.

  • En ufak parçasına kadar kendiniz üretiyorsanız iyi, değilse boş.
  • fosil yakitlilardan daha iyi olur. gecis sureci icin eski troleybus sistemi kullanilabilir.
  • Çevre kirliği azalacak bu çok önemlide.
    Elektirikli olunca km başı maliyet hatırı sayırlır şekilde düşecek bu bilet fiyatlarına yansıyacak mı?

  • 2016 yılında Bursa'da bu otobüslere biniyoruz hala!

    Değişiyor,yenileniyor ama hala bu bmc şeyine biniyoruz.

    [simage][/simage]Türkiye’de şehir içi ulaşımda elektrikli otobüs dönemi

    Bizde hayal olur elektrikli otobüs.
  • Askı sistem şeklinde yapılmalı. Buzlanma, tıkanma, yolun ortasında sana bakan, yol benim diyen öküz derdi yok. Elektriğide askıdan alacağı için uygun olur. Zaten amerikada kullanılıyor. Hem alttan hem üstten kullanılabilir.

  • atof kullanıcısına yanıt
    otomobiller için çok ucuz oluyor ulaşım ama yolcu otobüslerinde nasıl olur bilemem ama güzel birşey bu tür haberler istanbulda etkili olucağını pek sanmam aşırı yoğun insan trafiği var mazot gibi değil 5 dakika da depoyu doldur devam et metrobüs için ideal ama gücü yetermi o kadar insanı kaldırmaya kılima olayı epey etkili nerdeyse yarı yarıya fark var
  • İhtiyacın neredeyse iki katı kadar otobüs alınmalı ki birisi şarja girdiğinde diğeri yola devam edebilsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gin And Juice

    Çok kaza olur bunlarla.Motor sesi yok çünkü.

    Derhal Sayın Cumhurbaşkanımızı arayarak projeyi iptal ettiriyorum, uyarı için sağolun.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.