Şimdi Ara

Türkiye'de neden insandan çok araba var? (6. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
123
Cevap
0
Favori
3.963
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • şahsen ben ve eşim ehliyetli bireyler isek, ikimizin de ayrı ayrı arabası olmalı. ben evde yokken o da bi yerlere gitmek isteyebilir, işi çıkabilir.


    aile başına 1 araba zor geliyor, nerde insandan çok araba var.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-57554940B

    şahsen ben ve eşim ehliyetli bireyler isek, ikimizin de ayrı ayrı arabası olmalı. ben evde yokken o da bi yerlere gitmek isteyebilir, işi çıkabilir.


    aile başına 1 araba zor geliyor, nerde insandan çok araba var.

    Dedem bile insandan çok araba var derdi yaşarken. Kendisi milli eğitim müfettişiydi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ....DevoN.... -- 3 Ağustos 2021; 1:38:56 >
  • ....DevoN.... . kullanıcısına yanıt

    ben 2001'liyim eskileri bilmem ama eskiden araba almak daha kolaydı. pejo 301 gibi araçlar ilk çıktığında 40 bin lira civarındaydı sıfırı. chevy kalos 17 bin liraydı sıfırı. şuan 17 bin liraya temiz masrafsız uno bile alınmıyor. en moktan brodway ler 30 dan başlıyor.

  • ....DevoN.... . kullanıcısına yanıt
    Onun önemli bir sebebi şehirlerde yeraltı metro ve tramvay ağının olmaması. S.arası yollarda da tren yollarının cok az olması.

    Örneğin Almanya'da şehirlerin altında nerdeyse bir şehir büyüklüğünde metro ağı üstünde de otobüs hatlarına yakın tramvay ağı vardır o yüzden otomobil daha az insanlar daha cok görülür. Yoksa herkesin birkaç arabası vardır, kapalı garajda veya geniş sokak aralarında. Bu aslında şehircilik ile ilgili. Bizde 787bin km2 ülke var, ancak sehirlerde binalar üst üste kıç kıçadır arada kalan boşluklarda da kaldırımsız yollar vardır o yüzden arabalar daha fazla görünüyor. Benim kaldığım sehir Türkiyenin en büyük şehirlerinden biri ve bu sehirin en gözde, en pahalı semtinde ana yolun bir arkasındaki sokaklarda kaldırım yok! Bi keresinde o yollardan birinde yürürken arabalar çarpmasın diye yol boyunca koşmuştum. Bu genel durumun sonucu olarak şehirlerde arabalar cok izlenimi veriyor.
  • 150cc motor, 1000 küsür motor araba kullanmadan çok daha mantıklı eğer aracın yakıtını osurarak karşılayamıyorsan.

  • Bazıları olayı araba satın almakdan ibaret sanmış ama bu araçların yakıtını osurarak DOLDURAMIYORSUN.

  • Sebebi dikey yapılaşma ve az alanda çok bina olması, araba çok değil.

    Gelir adaletsizliği çok yüksek olan ülkelerden biriyiz kimisinde 1 ailede 5 araba var çoğu kişide ülkede hayatı boyunca 1 kere bile araba sahibi olamıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi V2 -- 3 Ağustos 2021; 7:36:40 >
  • Herkesin evinde buzdolabı var demekki durumlar ve ergonomi iyi diyenleri şu konuya alalım;

    https://forum.donanimhaber.com/kriz-varsa-insanlar-nasil-cikiyor-tatile-ekonomi-cahillerinin-en-sevdigi-ortamdir-bayram-tatilleri--149899508



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Savunmadım Çıkar Göster -- 3 Ağustos 2021; 8:29:51 >
  • Tam bir cahil konusu net.

    Avrupa'nın en az nüfusa oranla araç satılan ülkesiyiz tüm ülkeleri içinde.

    Nüfus dağılımının en dengesiz olduğu ülkesiyiz. Memleketin yoğunluğu 4 - 5 şehire toplanmış, plansız yapılaşma da olunca her yer kalabalıklaşıyor.

    Anadolu'da herhangi bir yere gidin bırakın kalabalığı göreceğiniz çoğu araç Toros Kartal Broadway olur.


    Memleketimin cahil insanları geliyor İstanbul'a bakıyor aslında tüm ülke resmen burada toplanmış. Kiralıkları, sonradan görmeleri, gurbetçileri falan herkesi zangin sanıyor.


    AVM'lerde yer bulamıyoz yigenimm

  • OP acayip hasta bırakalımda ilaçlarını alsïn
  • Linkteki yazarın covid ve aşılanma olayına dair yazısı var mı diye baktım, bulamadım. Apartman sahibi kişiler aşı olup yan etkilerle sürünüyor. Fakirliği para ile sınırlı gören bi yazarı takip ediyorsunuz :)
  • Halkımız için araba almak hayattaki en büyük statü göstergelerinden birisi de ondan. Aynı durum cep telefonları için de geçerli.


    Kalkıp da kişi başına düşen araç sayısına bakarak hesap kitap yapmaya kalkışan dâhi arkadaşlara aldanmayın. Bizdeki kadar anormal döviz kuru ve vergileri olan bir Avrupa ülkesi olsaydı, bizdekinin yarısı kadar araba satılmazdı. Peki bizde durum ne? Mabadını en iyisine yaymak isteyenlerin vazgeçilmez arzusu araba sahibi olmak. Sokağa çıkın bakın, durumu çok net anlıyorsunuz zaten. Artık hafta içinde bile trafikten geçilmiyor, sağımız solumuz lüks araç. AVM'ler bile durumu fark ettiği için bazıları saat süresi koyup üstüne otopark ücreti istiyor.

  • Bir link paylaştım diye o sitenin veya yazarın yılmaz savunucusu olmuyorum. Mesela Yılmaz Özdil'i sevmem ama bazı yazıları-eleştirileri güzeldir. Aşı ne alaka onu anlamadım. İlla aşı ile alakalı yazması mı gerekiyor?

    Tavsiye ettiğin bir düz dünyacı yazar var mı?
  • Yazarın savunucusu oluyorsun dedim mi ? :)

    Aşı şu alaka. Linklediğin yazar parasal fakirlik üzerinde duruyor. 40 yaşlarında ve apartman işyerleri sahibi bi tanıdığım var gitti Biontech 1. doz aşı oldu ve şiddetli yan etkiden haftalardır sürünüyor. Yani parasal zengin ancak akılsal fakir. Linklediğin yazar, bu akılsal fakirlik üzerine de yazıyor mu diye baktım ve yazı bulamadım dedim, sen dünyanın şekli üzerine yazar var mı diyorsun :)
  • Konu sahibi şunu demek istemiş sanırım
    Ortalıkta dolanan araç sayısı çok fazla, her yer araba

    Herkes araç sayı istatistiklerini vermiş,
    Günlük trafiğe çıkan araç sayısı ne peki? Onu karşılaştıralım Avrupa ile.
    Mesela aracı olan kişiler haftada kaç gün kullanıyor söylesin.

    Gurbetçiler kendi arabaları ile geliyor o da var.

    Etrafta araç kirliliği var, doğru.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atrix1212

    sorsan millet aç, kafeler avmler dolu, trafik kuyruk


    asgari ücretli güvenlıgın altında 0 km araç var.


    bunu söyleyince insanlar seni şak şakcı olarak tanımlıyor, sanki bir siyasi partiyi değerlendirmede tek kriteri ekonomiymiş gibi.

    Alıntı

    metni:
    sanki bir siyasi partiyi değerlendirmede tek kriteri ekonomiymiş gibi.

    Diğer kriterleri hiç baz almayalım istersen... 

  • quote:

    Orijinalden alıntı: hitman

    Konu sahibi şunu demek istemiş sanırım
    Ortalıkta dolanan araç sayısı çok fazla, her yer araba

    Herkes araç sayı istatistiklerini vermiş,
    Günlük trafiğe çıkan araç sayısı ne peki? Onu karşılaştıralım Avrupa ile.
    Mesela aracı olan kişiler haftada kaç gün kullanıyor söylesin.

    Gurbetçiler kendi arabaları ile geliyor o da var.

    Etrafta araç kirliliği var, doğru.

    Otomobil pahalı, Benzin Mazot pahalı, ama sokağa çıkınca çok ama ÇOK FAZLA ARABA VAR.


    Otomobili almakla da iş bitmiyor zaten. Yakıtını da koyuyorlar. Trafikde gidiyor bu araçlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ....DevoN.... -- 3 Ağustos 2021; 14:37:29 >
  • Sebeb-i Avrupa seviyesinde toplu taşıma yok
  • Avrupa da toplu taşıma herşeydir. Otomobil ise daha cok hobi ve zevk işidir. Ayrıca cogu kişinin birden fazla otomobili vardır. Almanya'da üni öğrencisi 25 yaşlarında bir arkadaşım var, kendisinin 2 otomobili var ve 2 'si de Mercedes !

    Avrupa da otomobil olmadan normal bir vatandaş olarak yaşayabilirsiniz. Eviniz nerde olursa olsun, en ucuz kiralı evde bile konforlu keyifli ve süreden tasarruflu bi toplu taşıma hattı vardır ve aylık abonmanlık gideri de son derece mantıklıdır. İstanbul İzmir vs şehirlerde böyle bişe sözkonusu değildir. Amacım ülkemi taşlamak değil. Ülkemi seviyorum. Ancak gerçeğimiz böyle.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.