Şimdi Ara

Türkiye'de En İyi ve Doğru TMC Bilgisini veren Sistem Hangisidir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
57
Cevap
0
Favori
7.365
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar,

    Araştırıyorum; kullanımlarınız doğrultusunda tecrübeleriniz ile belirlediğiniz en iyi en doğru bilgiyi veren TMC veya TBS Bilgisini veren Firma hangisidir?

    Benim gözlemlediğim kadarıyla;

    1- iGO (NNG) Primo yazılımla gündeme gelen ve çok kullanıcısı olan ama benim nedense hiç verim alamadığım bir sistem. Doğru ve zamanlı bilgiler aktarılamadığını düşünüyorum.

    2- Infotech Turkcell Yol Bilgisi ile oldukça doğru veriler sunarken bu veriler ne derece doğru zamanlı ve gerçek anlamda bilgiyi aktarabiliyor.

    3- IBB (Lokal İstanbul) Kullanmadım, ne derece etkili paylaşırmısınız.

    4- Piranha TMC sistemi; kullanma imkanım olamadı ama hakkında hiç de iyi yorumlar göremedim. Sizce nasıl.

    5- Garmin TMC Sistemi, Türkiye'ye girdi-girecek; nasıldır, kullanan varmı, görüş belirtebilir mi?

    6- Yandex TMC Sistemi; Navigasyon cihazlarında kullanılıyor mu bilemiyorum ancak olumlu yorumlar okuyorum, nasıl sizce.

    7- Başarsoft'un da bu yönde bir çalışması var bildiğim kadarıyla, nerede kullanılabiliyor.

    Bilmediklerim vardır mutlaka veya yanlış bildiklerim. Ama ricam Büyük Şehir veya Taşra ayrım yapmadan seyahatleriniz doğrultusunda tecrübelerinizi paylaşırmısınız.

    Benim istediğim şu; Bazı sistemler karşınıza ünlem işareti ile 40km. Hız ortalaması gösterip yolu "sarı" ile etiketlemiş. Bakıyorsunuz ama o yolda zaten 50Km. hız süper bir hız olur. Aslında 40Km/s o yol için son derece akıcı demek olmalıdır. Bu aralığı kim nasıl belirliyor.

    Yorumlar için teşekkürler şimdiden.

    Saygılar :)







  • ben şu sıralar fırsat buldukça next 555 in tbs sistemini kullanmaya çalışıyorum. Genelde doğru bilgiler geliyor tbs den.
    Trafik çok tıkalı dedikten biraz sonra birazdan kendimi trafikte buluyorum. Ortalama hız 40 km diyor, gerçekte hızım 20 civarı.
    Primonun trafik ayarlarında gecikme şu kadardan fazlaysa sapma öner şeklinde ayarları var,inceleyin.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osman_goksel

    ben şu sıralar fırsat buldukça next 555 in tbs sistemini kullanmaya çalışıyorum. Genelde doğru bilgiler geliyor tbs den.
    Trafik çok tıkalı dedikten biraz sonra birazdan kendimi trafikte buluyorum. Ortalama hız 40 km diyor, gerçekte hızım 20 civarı.
    Primonun trafik ayarlarında gecikme şu kadardan fazlaysa sapma öner şeklinde ayarları var,inceleyin.

    İnceledim ve ayarlı Üstad;

    Ama bu güne kadar beni hiç farklı bir yöne veya yol yönlendirmedi. İlginç...
  • SS de ekleyeyim; belki ayarlarda bir sorun vardır...



     Türkiye'de En İyi ve Doğru TMC Bilgisini veren Sistem Hangisidir?
  • 5 dakikaya düşürtün bence. Bir de akşam iş çıkış saatlerinde avrupa yakasından anadolu yakasına geçmeye çalıştığınızda mutlaka rota değişikliği öneriyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Anlaşıldı Üstad; peki hemen kullanım konusunda sorumu sorayım. Gideceğiniz noktaya rotayı çizdiğinizde TBS datasını kendi mi alıyor yoksa siz mi güncelliyorsunuz. PNA PND arasındaki fark var mı anlamaya çalışıyorum. Ben iPhone'da siz Next 555'de kullanıyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DD252Admin

    Anlaşıldı Üstad; peki hemen kullanım konusunda sorumu sorayım. Gideceğiniz noktaya rotayı çizdiğinizde TBS datasını kendi mi alıyor yoksa siz mi güncelliyorsunuz. PNA PND arasındaki fark var mı anlamaya çalışıyorum. Ben iPhone'da siz Next 555'de kullanıyoruz.

    Soruyu doğru anladıysam
    Rotada trafik sıkışıklığı varsa hemen bildiriyor ek bir ayar yapmıyorum ben
    (next 565 kullanıyorum)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1200gs -- 5 Ağustos 2012; 17:40:36 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1200gs

    quote:

    Orijinalden alıntı: DD252Admin

    Anlaşıldı Üstad; peki hemen kullanım konusunda sorumu sorayım. Gideceğiniz noktaya rotayı çizdiğinizde TBS datasını kendi mi alıyor yoksa siz mi güncelliyorsunuz. PNA PND arasındaki fark var mı anlamaya çalışıyorum. Ben iPhone'da siz Next 555'de kullanıyoruz.

    Soruyu doğru anladıysam
    Rotada trafik sıkışıklığı varsa hemen bildiriyor ek bir ayar yapmıyorum ben
    (next 565 kullanıyorum)

    Varsa değil mı. Varsa zaten ! İşareti ile bilgilendiriyor. Neden beni farklı bir yola yönlendirmiyor? Onu anlayamıyorum...

    Arkadaşlar lütfen biri bana anlatsın. Hani Forrest Gump filminde avukat diyordu ya " 6 yaşında çocuğa anlatır gibi anlat" diye...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DD252Admin

    Varsa değil mı. Varsa zaten ! İşareti ile bilgilendiriyor. Neden beni farklı bir yola yönlendirmiyor? Onu anlayamıyorum...

    Arkadaşlar lütfen biri bana anlatsın. Hani Forrest Gump filminde avukat diyordu ya " 6 yaşında çocuğa anlatır gibi anlat" diye...


    evet onu yapmıyor
    dün haliç köprüsüne girerken sıkışıklık için uyardı ama mesela eski galata köprüsüne yönlendirme yapmadı.
    Sağa işaret var gibiydi ama araç kullanırken ekrana dikkatimi veremedim. emin değilim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1200gs

    quote:

    Orijinalden alıntı: DD252Admin

    Varsa değil mı. Varsa zaten ! İşareti ile bilgilendiriyor. Neden beni farklı bir yola yönlendirmiyor? Onu anlayamıyorum...

    Arkadaşlar lütfen biri bana anlatsın. Hani Forrest Gump filminde avukat diyordu ya " 6 yaşında çocuğa anlatır gibi anlat" diye...


    evet onu yapmıyor
    dün haliç köprüsüne girerken sıkışıklık için uyardı ama mesela eski galata köprüsüne yönlendirme yapmadı.
    Sağa işaret var gibiydi ama araç kullanırken ekrana dikkatimi veremedim. emin değilim

    Yapmıyor... Bu konuya dikkat edelim lütfen !!!

    Yapmadığı gibi; alternatif yol da önermiyor... Benim "Verim Alamıyorum" ifademin kaynağı bu noktadır...




  • Tuhaf....Nasıl yapmaz? Yapması lazım...Hiç bilmediğimiz yollarda kullanacasak bu aleti nerden bilecez nerden nereye sapacağımızı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DD252Admin

    SS de ekleyeyim; belki ayarlarda bir sorun vardır...



     Türkiye'de En İyi ve Doğru TMC Bilgisini veren Sistem Hangisidir?


    Sunulan rotayı doğrulamak istiyormusunuz kısmı sizde işaretli olduğundan yeni rorta sizin onaylamanız gerekiyor olmasın?




  • Mevcut trafik koşullarında daha iyi bir rota var, bakmak ister misiniz ? Diye bir mesaj geliyor. önce bakıyorsunuz, sonra onay verirseniz o şekilde götürüyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osman_goksel

    Mevcut trafik koşullarında daha iyi bir rota var, bakmak ister misiniz ? Diye bir mesaj geliyor. önce bakıyorsunuz, sonra onay verirseniz o şekilde götürüyor.

    İlginç, ben alamadım bu güne kadar o mesajı. Sizin tavsiyeniz üzerine Sapma Öneri Süresini 5dk. düşürüp bir daha deneyeceğim.

    Teşekkürler :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: İmkansız

    .....
    Sunulan rotayı doğrulamak istiyormusunuz kısmı sizde işaretli olduğundan yeni rorta sizin onaylamanız gerekiyor olmasın?

    O seçeneği de iptal ettim; yani TMC ayarlarını default hale getirip tekrar denemeye karar verdim. Sonucu paylaşırım buradan.

    Bu güne kadar aldığım (iGO yönünde) en etkili ve gerçekçi; yani beni tam olarak ikna eden uyarı şu oldu. Düzce Hendek arasında otoyol çalışması vardı ama karşı yönde o uyarıyı verdi ancak aksi yönde olduğundan yönlendirme alamadım.

    Diğerlerini yazayım; Karamürsel'e giderken Gölcük civarında Yoğun Trafik uyarısı aldım ama yol itibariyle alternatif bir yol olmadığından trafiğin içinden geçirildim. Hoş o noktada 20Km. uyarısı verdiği halde ben 60-70Km hız ile oradan geçmiş oldum. Bu da bir güvensizlik oluşturdu uyarıların doğruluğu/zamanlaması konusunda bende.

    Bir diğer konu D100 Ümraniye (Küçük Bakkalköy çıkışı) civarında bir yoğun trafik uyarısı aldım ama yönlerdirme tavsiyesi önermedi cihaz; özünde o uyarı noktasından da geçtiğimde yoğun trafik falan da yoktu... orada da bir yönlendirme önerisi almadım.

    Bir diğer nokta da Körfez-İzmit arasında aldım; uyarının türüne bakamayacak kadar yoğun sürüş halindeydim ve orada da herhangi bir yol önerisi almadım. Yani en azından beni Körfez çıkışından çıkartıp, derince İzmit arasındaki sıkışık otoyol trafiğine sokmamasını beklerdim. Yapmadı.

    Yani deneyimlerim doğrultusunda bazı şeyler olması gerektiği gibi olmadı.

    Şöyle bakmaya gayret ediyorum.

    1- Benim setup'um hatalı olabilirdi. Düzelterek bir süre daha denemeye karar verdim.
    2- Birkaç gün önce yeni yazılım&Harita geldi indirdim, belki bazı fix'ler yapılmış olabilir. Ama yeni yazılım açıklamalarında bazı hatalar fix'lendi açıklaması göremedim.

    Yani NNG (iGO) birşeyleri tam yapmıyor, yapamıyor yada ben anlayamıyorum yaptıkları şeyleri.

    Neyse benim zeka özürüm olarak kabul edeyim ki NNG'ye çiçek atmış olmamayım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DD252Admin

    Diğerlerini yazayım; Karamürsel'e giderken Gölcük civarında Yoğun Trafik uyarısı aldım ama yol itibariyle alternatif bir yol olmadığından trafiğin içinden geçirildim. Hoş o noktada 20Km. uyarısı verdiği halde ben 60-70Km hız ile oradan geçmiş oldum. Bu da bir güvensizlik oluşturdu uyarıların doğruluğu/zamanlaması konusunda bende.

    Şöyle bakmaya gayret ediyorum.

    1- Benim setup'um hatalı olabilirdi. Düzelterek bir süre daha denemeye karar verdim.
    2- Birkaç gün önce yeni yazılım&Harita geldi indirdim, belki bazı fix'ler yapılmış olabilir. Ama yeni yazılım açıklamalarında bazı hatalar fix'lendi açıklaması göremedim.

    Yani NNG (iGO) birşeyleri tam yapmıyor, yapamıyor yada ben anlayamıyorum yaptıkları şeyleri.

    Neyse benim zeka özürüm olarak kabul edeyim ki NNG'ye çiçek atmış olmamayım



    Yeni haritamı? Ne zaman nerde İgo içinmi?

    Bu arada 20km uyarısı demişsiniz ya bu olay bana garip geliyor, bir yerlerde okumuştum bu verileri kargocuların bilmem necilerin arabalarındaki takip sistemlerinden alınıyor diye, malum kargocu vb arabalar genelde kamyonet türü acaba ondan 20 km/h olmuş olmasın :) Adamlar yavaş gidince herkese aynı muamelemi yapılıyor acaba :) Kamyon türü araçlara yasak bir uygulama olunca acaba sistem herkesemi yasak sınırlama vb gönderiyor?




  • quote:

    Yeni haritamı? Ne zaman nerde İgo içinmi?


    Yeni Harita sayın @x-calibur doğru anlamışsınız. Eee, yaklaşık 1.5-2 Milyarlık telefon kullanınca bazı ayrıcalıklar sunuyor tabi NNG kullanıcılarına

    Olsun değil mi o kadar; olsun, olsun...

    2012.04 Haritayı iPhone kullanıcıları 02.08.2012'de alabildiler Ayrıcalık değil de nedir ki bu...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DD252Admin

    2012.04 Haritayı iPhone kullanıcıları 02.08.2012'de alabildiler Ayrıcalık değil de nedir ki bu...


    :) Valla kafam karıştı şimdi aleti içerden getirip internete bağlanmak zor geliyor :) Bu yeni harita 2012.04 benim kullandığımmı ki mayısta falan güncellemiştim herhalde. Konuyu kaydırdım başka konuya :)

    Hakket bu yukarda bahsettiğim TMC verileri bir süzgeçten geçiriliyormu ki? Kamyonet vb veri sağlayıcılarının özel durumlarından kaynaklı herhangi bir sınırlama vb şeyler herkese gönderiliyormu ki? Mesela yolda bir trafik denetlemesi olsa kamyonetleri durdursa o yolda trafik sıkışıklığı var gibi uyarı gelirmi ki herkese? Çok mu basitledim olayı :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-calibur

    quote:

    Orijinalden alıntı: DD252Admin

    2012.04 Haritayı iPhone kullanıcıları 02.08.2012'de alabildiler Ayrıcalık değil de nedir ki bu...


    :) Valla kafam karıştı şimdi aleti içerden getirip internete bağlanmak zor geliyor :) Bu yeni harita 2012.04 benim kullandığımmı ki mayısta falan güncellemiştim herhalde. Konuyu kaydırdım başka konuya :)

    Hakket bu yukarda bahsettiğim TMC verileri bir süzgeçten geçiriliyormu ki? Kamyonet vb veri sağlayıcılarının özel durumlarından kaynaklı herhangi bir sınırlama vb şeyler herkese gönderiliyormu ki? Mesela yolda bir trafik denetlemesi olsa kamyonetleri durdursa o yolda trafik sıkışıklığı var gibi uyarı gelirmi ki herkese? Çok mu basitledim olayı :)

    Yani tüm araçlara Kamyon, Kamyonet veya TIR muamelesi... Olabilir

    Konunun özüne dönersek; TMC sistemine sahip; Garmin, Piranha Cihaz kullananlar, TA ve NT Haritası kullanan diğer kullanıcılardan da görüş alabilirmiyiz acaba konuyu görüp okuyorlarsa?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DD252Admin

    quote:

    Orijinalden alıntı: x-calibur

    quote:

    Orijinalden alıntı: DD252Admin

    2012.04 Haritayı iPhone kullanıcıları 02.08.2012'de alabildiler Ayrıcalık değil de nedir ki bu...


    :) Valla kafam karıştı şimdi aleti içerden getirip internete bağlanmak zor geliyor :) Bu yeni harita 2012.04 benim kullandığımmı ki mayısta falan güncellemiştim herhalde. Konuyu kaydırdım başka konuya :)

    Hakket bu yukarda bahsettiğim TMC verileri bir süzgeçten geçiriliyormu ki? Kamyonet vb veri sağlayıcılarının özel durumlarından kaynaklı herhangi bir sınırlama vb şeyler herkese gönderiliyormu ki? Mesela yolda bir trafik denetlemesi olsa kamyonetleri durdursa o yolda trafik sıkışıklığı var gibi uyarı gelirmi ki herkese? Çok mu basitledim olayı :)

    Yani tüm araçlara Kamyon, Kamyonet veya TIR muamelesi... Olabilir

    Konunun özüne dönersek; TMC sistemine sahip; Garmin, Piranha Cihaz kullananlar, TA ve NT Haritası kullanan diğer kullanıcılardan da görüş alabilirmiyiz acaba konuyu görüp okuyorlarsa?



    Maca Gireyim :-)

    Sevgili Arkadaslar,

    Trafik bilgisinin uc asamasi vardir:
    Girdi, isleme, ve yayinlama

    Girdi:

    Turkiye'de hemen herkes ayni girdi kaynaklarini kullaniyor.

    1. FCD verisi (Floating Car Data) Arac Takip Firmalarının sahada takmis olduklari ATS cihazlarindan gelen anonim hiz ve yon bilgisi (Tahmin ettiginiz gibi kargo sirketlerinin kamyonlari filan dahil degil.. bildigin kiralik araba filolarindan tutun, satiscilarin kullandigi binek arabalara kadar 100 binden fazla arac var)

    2. Journalistic data: bu planli yol bakim calismalari vb. (serit kapatiliyor vb.) bunu ek olarak girmek lazim. Basarsoft olarak bunlari girmeye basladik.

    3. Incident data: kaza verileri bu da anlik gelisen olaylar, sabah ve aksam yogunlasmis olarak istanbul'da radyolari dinleyerek, ibb nin uyarilarindan ve de en onemlisi iphone vb. gibi mobil platformlardan veri toplayan sistemlerle toplanir (TrafficNav uygulamasini indirebilirsiniz arkadaslar appstore'dan, mesela bize bu hafta 330 adet rapor geldi) Bu uygulamayi indirenleriniz bize bildirirse ReporterID'lerini gonderdikleri yol kaza vb. bilgilerini dogrudan kullanmak konusunda bir insiyatif alabiliriz.

    isleme:
    TMC engine olan bir yazilimla, bu gelen bilgiler, harita uzerindeki segmentlere (onceden belirlenmis arterler) isleniyor hiz bilgisi olarak

    Yayin:
    Internet tabanli uygulamalara dogrudan internet uzerinden,
    TMC antenli donanimlara Radyo vericileri uzerinden yayinlaniyor.

    Bu minvalde
    IGO for iPhone internet uzerinden,
    Next Garmin gibi donanimlar da RDS TMC uzerinden
    bu bilgileri alip kullaniyorlar.

    Basarsoft olarak biz IGO ve Garmin teknolojilerine trafik bilgisi veriyoruz.
    Navteq ve Infotech te diger trafik verisi operatorleri..

    Gelelim isin performans seviyelerine:

    ATS verilerinden gelen bilgiler RDS TMC'de yaklasik maksimum 5 dk, online'da da 3-5 dakika icinde mobil cihaza ulastiriliyor. kullanilan girdinin de 15 dk omru var max. Yani bir yoldan 10 dakika once 35 km ile bir arac gecti. size de veri 5 dk icinde geldi.. 15 dk eder.. bu durumda siz aslinda 15 dk oncesinin trafigine gore yonlendiriliyorsunuz.

    Calisiyor mu? Yonlendirme alamiyorum diyenler:

    Calisiyor.. yonlendirme eger mantik olarak mumkunse yapiyor sistem, mesela gitmekte oldugunuz rotada trafik var, bu yuzden yolunuzu 7 dk daha fazla surede gececeksiniz (sistem size bunu soyluyor) diyelim ki 10 dk gibi bir seviye koydunuz.. onunuzdeki rotada var olan en kisa iki alternatifte eger 10 ar dakikadan uzun ise o anki trafige gore varis zamani hesaplamasi, siz yine yonlendirme almiyorsunuz farkli bir rota icin..
    Calisiyor.. biz cok testler yaptik, calistigindan emin olduktan sonra firmalara teslim ettik.. onlar testler yapti..

    ve ondan sonra urunler cikartildi..

    Merak etmeyin yani :-)

    Saygilarimla,

    Alim K.




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.